R-net binnenkort uit de startblokken

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Edwin »

willy84 schreef:Leuk die R-net bussen op de 320 in het Gooi. Ik zie iedere dag MAN's rijden. Gister met een MAN naar huis en vanmorgen weer naar het werk met een MAN. Hoezo R-net met nieuw materieel? Het lijkt me eerder structureel te weinig materieel.
De oude MANs worden ingezet in de spits zodat minder mensen op de halte moeten wachten op de volgende bus als deze vol is. Door de gordelplicht mag niemand meer in de bus staan. Wanneer alle zitplaatsen bezet zijn neemt de buschauffeur geen nieuwe reizigers meer mee (dit stond eergisteren ook voorop op de Telegraaf). Daarom worden er nog wel eens oude MANs ingezet die wel staanplaatsen mogen vervoeren.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door isadora »

isadora schreef:Mijn eerste ervaring met 320 was busnummer 5777 (afgelopen 22 juli), die rook toen gloedjenieuw.
Alsof hij net uit het plastic was gehaald.
Rijd verder heel regelmatig Huizen-Hilversum vv, en heb nog steeds geen ander/ouder materieel gehad/gezien op 320.
Tja, en dat amper geroepen, overkomt het me dus.
Vanmiddag lijn 320 Hilversum-Amsterdam Amstel, vertrek van Hilversum NS: 15:07:00 uur
Gereden door een MAN met nummer 8784.
Gesprekje gevoerd met de chauffeur, over mijn reactie op dit forum, en nu deze verrassing.

Rit ging overigens lekker vlot, denk niet eens zo veel verlies gemaakt qua tijd.
Het was behoorlijk druk, maar doorrijdend, en dus weinig gelegenheid tot toptijden.
En er was zitplaats voor iedereen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door willy84 »

Edwin schreef:
willy84 schreef:Leuk die R-net bussen op de 320 in het Gooi. Ik zie iedere dag MAN's rijden. Gister met een MAN naar huis en vanmorgen weer naar het werk met een MAN. Hoezo R-net met nieuw materieel? Het lijkt me eerder structureel te weinig materieel.
De oude MANs worden ingezet in de spits zodat minder mensen op de halte moeten wachten op de volgende bus als deze vol is. Door de gordelplicht mag niemand meer in de bus staan. Wanneer alle zitplaatsen bezet zijn neemt de buschauffeur geen nieuwe reizigers meer mee (dit stond eergisteren ook voorop op de Telegraaf). Daarom worden er nog wel eens oude MANs ingezet die wel staanplaatsen mogen vervoeren.
Ik rijdt iedere dag van Huizen naar het Amstelstation op de 320. In de nieuwe drgl bijna altijd een tweezits voor mezelf gehad. In de zomer zelfs 6 plekken. De MAN's rijden omdat XX te weinig VDL's heeft (te weinig ingekocht blijkbaar). Het bericht in de Telegraaf van afgelopen woensdag sloeg op de Fryskers (die dus niets met het R-Net te maken hebben). De Fryskers bieden op bepaalde lijnen en tijden te weinig capaciteit waardoor passagiers niet mee kunnen.

Ik heb slechts 1 x meegemaakt dat er mensen op de 320 geweigerd werden in de OS omdat de bus vol zat. (bij nader inzien bleek dit niet zou te zijn, maar het is vanaf het begin van de bus erg moeilijk te zien of de achterste plekken bezet zijn). Binnen 5 minuten was er overigens een volgende bus.
immer kwaliteits posts
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door TLP »

De haltes Jacob van Ruisdaelweg, Holterbergweg en Bijlmer ArenA zijn van R-net haltepalen voorzien. Volgens mij vrij recent want ze waren uit. Iig in de afgelopen drie weken aangezien ik toen voor het laatst met de 300 heb gereisd en ze toen nog niet aanwezig waren.

Gaat men trouwens nog de andere onderdelen van de al voorziene haltes de R-net uitstraling geven? (abri's en perronvloer vernieuwen etc.)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Michael 1988 »

Bee schreef:Die actie is niet echt interessant, maar kijk eens goed naar het logo op het zwarte scherm aan het einde.

Juist, Connexxion gaat een nieuwe huisstijl met een nieuw logo introduceren?!?
Vraag me af wanneer die huisstijl wordt geïntrodeceerd. Lijkt mij iets moderner dan de huidige huisstijl. Maar zal alleen het logo veranderen of ook de kleurstelling?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door R-Flow »

Ik vraag me oprecht af of de trams ook worden overgespoten. In een van de PDFjes stond dit jaar, maar het viel me onlangs op dat een aantal Combino's opnieuw gestoffeerd zijn. Lijkt me beetje verspilde moeite als alles dit jaar nog "R-net" moet uitstralen.
Graaf_Panto
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
Locatie: Monnickendam

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Graaf_Panto »

Terug naar Monnickendam zag ik vandaag dat halte 't Schouw (richting Waterland) wordt omgebouwd tot R-net halte.

Zijn er al meer R-net haltes in Waterland?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Jef400 »

Ja, Ilpendam Dorp en Watergang 't Pontje

Verder richting Volendam en Hoorn weet ik niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door TLP »

De laatste halte wordt niet door alle bussen aangedaan, dat is erg vaag dus. Ik hoop toch echt dat EBS enigszins standaardisering gaat aanbrengen in hun lijnvoering van R-net. Dus bijvoorbeeld geen 301 meer die op alle haltes tot Purmerend stopt en de 308 hiervoor vervangen en uit het R-net knikkeren (rijdt een wijkroute binnen Purmerend). Zo zijn er nog wel wat meer van zulk soort vreemde situaties.

Oh ja trouwens, was er alleen nog maar DRIS of waren de abri's en perrons ook al vernieuwd?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Jef400 »

Dan zal je alle lijnen uit het R-Net moeten trappen want alle lijnen rijden een wijkroute. Zelfs de 300 en 310
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Vinny »

Dat is de reden dat de bus in Purmerend zo populair is onder reizigers. Bijna iedereen kan vrijwel voor de deur in stappen, op een bus die na Purmerend snel en rechtstreeks in het centrum van Amsterdam uitkomt. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door busfanNL »

* Stoft topic af*
Is het bekent wanneer de lijnen in de regio haaglanden/rotterdam in R-net vorm worden gebracht? Zo ja, wanneer en welke precies?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door Suus »

Ze zijn al een aardig eind onderweg bij de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Bericht door busfanNL »

Dat is waar. Maar ik doelde meer op het busnet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 73 gasten