OVer je OV-Chipkaart #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:In-/uitchecken houdt ook op als er niet opgeladen kan worden... :roll:
Niet als je genoeg geld op je kaart hebt staan toch? :?:
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door hauptbahnhof »

Duhhh... Niet mierenneuken :wink: . Als de storing net als vorige keer weer iets te lang duurt, zal het bij een aantal mensen toch wel (duurder) kaartje kopen worden...

Trouwens, Autoreload werkt waarschijnlijk ook niet :?:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Chauf21 »

Op de site van ov-chipkaart.nl wordt gesproken over een netwerkstoring bij de leverancier. Je kan dan geen gebruikmaken van de online diensten en ophaalfunctionaliteiten. Waarschijnlijk kan je wel gewoon opladen bij een automaat of gebruikmaken van de autoreloadfunctie. Alleen de administratie daarvan is even niet mogelijk.
Hetgene dat niet gaat is het ophalen van vooraf besteld(e) saldo of producten. Om die op je kaart te zetten moet je immers een rechtstreekse verbinding met TLS hebben.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door hauptbahnhof »

Dat scheelt alweer...
Mag nu.nl zijn tekst wel aanpassen... :x
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Jef400 »

Het is wel weer is een faaltje. Maar deze had ook bij de E-Tickets hadden gebeuren.

Bron: http://nos.nl/artikel/344340-storing-bi ... kaart.html

En trouwens hef dat Semi-Staatsbedrijf op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

@Fles en de rest: Het WeekendVrij is inmiddels geldig bij alle spoorse vervoerders. Dit geld ook voor alle andere 5 nieuwe abonnementen. Zelf heb ik het WeekendVrij.
Ik heb de vervoerder hun klantenservice gebeld met de vraag, enkel Arriva zei: "Die is geldig vanaf 1 januari 2012". Dat klopte, kon er ook mee reizen volgens de korting en vrij-reizen regeltjes.
Bij Veolia "Nee meneer, die is pas na augustus bij ons geldig". Inbliepen, Venlo-Blerick reizen: Check, korting (op een vrijdag middag). 's Avonds weer inbliepen op Venlo en weer naar Blerick. Check, gratis. Opnieuw Veolia gebeld en gevraagd om uitleg: "Oh, dan is die dus wel al geldig bij ons, volgens de berichtgeving die ik terug kan vinden nog niet."
Zelfde bij Connexxion en Syntus.
Ook heb ik NS lopen stalken met deze vragen, en die ontkenden hoog en laag dat het overal geldig was. Toen ik bewijzen kon overleggen (OV-Chip transactiegegevens) werd gezegd dat de vervoerders het verzuimd hebben door te geven aan NS. Niet onze schuld, klaag maar bij de anderen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door webguy »

NS Twitter schreef:De 6 'nieuwe' #NS abonnementen zijn vanaf vandaag ook geldig bij #Arriva, #Connexxion, #Syntus en #Veolia! http://bit.ly/z9Lk40
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

EN een mailtje :')
Geachte heer Fles,

Wij hopen dat u naar tevredenheid gebruik maakt van uw NS-abonnement.

Vanaf 23 februari 2012 kunt u met uw abonnement ook reizen bij de andere treinvervoerders in Nederland. Uw abonnement is vanaf die datum namelijk geldig in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Zo heeft u nog meer voordeel van uw abonnement.
Top! Zelf bedacht? :P _O-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Anyway, mooi dat het inmiddels nationwide geldig is, ben ik wel blij mee :pos:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

er is eindelijk iemand wakker geworden: "Oh. dat is al geldig bij de andere vervoerders. Euh, laten wij zeggen van: 'Vanaf vandaag geldig!'..." Ze zullen altijd ontkennen dat ze vergeten waren te communiceren dat het al geldig was elders.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Tristan »

deadlock schreef:
Tristan schreef:Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Gedeeltelijk oneens maar het grootste gedeelte is feitelijke nonsens:

Dat zijn er dus nog meer dan mijn eerder gestelde 9.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XzuNI-L9 ... r_embedded[/youtube]

En deze vanaf 06.05 zeggen eigenlijk wel genoeg:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RRIZJFUO ... age#t=365s[/youtube]
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Dat dekt echt niet alle nadelen die jij in je lijst hebt en is bovendien gebaseerd op individuele ervaringen, het is niet zo dat iedereen dat zal ervaren. Bij elk bedrijf komen zulke situaties voor. Het is niet dat ik het goed praat, maar er zijn ook heel veel tevreden klanten bij deze en andere bedrijven en die hoor je nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dat dekt echt niet alle nadelen die jij in je lijst hebt en is bovendien gebaseerd op individuele ervaringen, het is niet zo dat iedereen dat zal ervaren. Bij elk bedrijf komen zulke situaties voor. Het is niet dat ik het goed praat, maar er zijn ook heel veel tevreden klanten bij deze en andere bedrijven en die hoor je nooit.
Het is een nogal eenzijdig verhaal, gevuld met onderbuikgevoelens, en dat is jammer. Wan t zo zijn er zo veel verhalen. Maar hoe meer van dat soort eenzijdige en doorprikbare jankverhalen er zijn, hoe minder men daarop hoeft te letten "want dat is toch maar klagen om het klagen"

Dan kun je dus inderdaad beter gewoon je lip houden of met houtsnijdende klachten komen, want dit werkt alleen maar averechts. Al is een deel van de klachten best gegrond te noemen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Jef400 »

Kommaneuken zoals mijn mentor het zegt dus.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:
deadlock schreef:
Tristan schreef:Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Gedeeltelijk oneens maar het grootste gedeelte is feitelijke nonsens:

Dat zijn er dus nog meer dan mijn eerder gestelde 9.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XzuNI-L9 ... r_embedded[/youtube]

En deze vanaf 06.05 zeggen eigenlijk wel genoeg:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RRIZJFUO ... age#t=365s[/youtube]
Wat Bee zegt maar verder is het vrij ridicuul dat je iemand anders de discussie laat voeren of gewoon simpelweg je eerdere punten blijft herhalen. Cirkelredenering.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Dan kun je dus inderdaad beter gewoon je lip houden of met houtsnijdende klachten komen, want dit werkt alleen maar averechts. Al is een deel van de klachten best gegrond te noemen.
Volgens mij zit het hem vooral in de afhandeling van de klachten, het wijzen naar elkaar en ingewikkelde procedures.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Reiziger Delft »

Mooi dat die abo's nu ook bij regionale vervoerders geldig zijn. Er is wel weer een ''maar'':
Als u binnen 35 minuten overstapt vanuit de bus (u checkt daar uit) op een trein van Arriva, Syntus of Veolia (u checkt daar weer in), dan kunt u niet inchecken op uw NS-abonnement. Hierdoor krijgt u niet de korting waar u volgens uw abonnement recht op heeft. U reist dan op saldo en betaalt opnieuw het basistarief van 83 cent. Dit is een tijdelijke situatie voor de komende maanden. Voor nadere informatie kunt contact opnemen met de betreffende regionale vervoerder.
Of dit ook zo is voor de ''vrij'' abo's is een beetje onduidelijk. Het staat hier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daniel »

Dit lijkt me iets wat alleen optreedt daar waar de tariefopbouw als in de bussen is. Oftewel, bij Arriva alleen op de MerwedeLingeLijn vooralsnog, want in het noorden wordt volgens het NS-tarief gerekend door Arriva en zou een bus-/treinoverstap niet als overstap gezien moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

Nog een reden om de OVC te gaan boycotten eigenlijk....
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Reiziger Delft »

Er klopt trouwens ook iets niet in dit verhaal. Men heeft de tariefopbouw op deze lijnen toch juist zo ingevoerd, zodat je geen opstaptarief betaalt als je overstapt van bus op trein of andersom binnen 35 minuten? Waarom betaal je dit dan opeens weer wel als je een NS-abonnement hebt, dat in dit geval juist niet wordt herkend?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daniel »

Overstappen waarbij op het ene vervoermiddel een product wel geldig is en op het andere niet zijn juist hetgene wat de dubbel opstaptarief-problematiek veroorzaakt... vandaar dat dat hier ook optreedt. Maar dat gaat dus net zo hard fout als wanneer je met Altijd Korting reist met de bus naar een station en daar incheckt voor de trein binnen 35 minuten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Reiziger Delft »

Ja, maar dat gaat toch puur om het opstaptarief dat je 2 keer betaald? In al die gevallen wordt de korting van je product toch wel gewoon berekend? Hier staat dat het hele product niet wordt herkend, en je ook nog eens het opstaptarief 2 keer betaalt. Dan worden er toch 2 fouten gemaakt?

Ik zou het logischer vinden als of het product voor de trein wel wordt herkend maar je 2x opstaptarief moet betalen, of het product voor de trein niet wordt herkend, maar de teller gewoon doorloopt en je het opstaptarief niet opnieuw hoeft te betalen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daniel »

Nee, het is echt en-en. Hoorde het al eens van m'n moeder dat bij een overstap stadsbus -> waterbus in Dordrecht bv. niet alleen altijd korting niet geldt op de waterbus, maar ook het opstaptarief dubbel wordt berekend. Per trein is dat dus een gelijksoortige situatie qua geldigheid van de producten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door marvinkok »

Er worden sinds deze week ook anonieme chipkaarten verkocht in de bus in iig Twente. Deze kosten €10,- , waarvan €2,50 als saldo op de kaart.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten