flipje schreef:Waar ik vooral benieuwd naar ben, zijn de elektrische bussen die op Schiermonnikoog en als pilot in Leeuwarden gaan rijden. Zijn er überhaupt wel elektrische bussen verkrijgbaar (afgezien van de midibusjes zoals in Den Bosch)?
Ja trolleybussen

.
Nee even serieus nu. Er is een volledig elektrische 12m bus. Deze is van Proterra en heet Proterra bus en is een Amerikaanse bus.
Link 1Link 2Daarnaast is er ook een elektrische optare Solo verkrijgbaar en die is (voor zover ik kon zien) iets langer als die van Den Bosch en TCR (ja die heeft ook een elektrische bus). En niet te vergeten de superbus, die is ook volledig elektrisch. Maar ja, ik kan dat ding niet bepaald een bus noemen. Eerder een gerestylde limousine. Ook heb je nog de bussen met wielnaafaandrijving. Maar die zijn meer hybride diesel-elektrisch dan volledig elektrisch.
Overigens, in China zijn er al verschillende elektrische bussen. Maar of je die hier wilt hebben...... Weet iemand wat de kwaliteit is van de Scania/Higer A30's van EBS????
Link.
Even Googlen en je vind zo al 4 bussen die volledig elektrisch zijn.
Edit:
Deze
link is ook best wel interessant.