OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door MdJ »

Vandaag kwam RET 405 (hybride citea) buurten op de buffer van station Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Nou, tiswat :pos:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Gekko123 »

Het is anders redelijk bijzonder, aangezien deze bussen over het algemeen in de garage staan... En dan ook nog eens zo ver van huis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Apeldoorn is altijd al een verzamelplaats van bijzondere bussen geweest :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Meltrain »

De machinist van mijn s5000 had er zin in vanmiddag: tussen Rtz en Rlb werden we ingehaald door een s1900, maar mijn machinist wilde dat blijkbaar zo lang mogelijk rekken, want hij ging er met een goede vaart vandoor. Uiteraard won de s1900 de 'race' wel. :P
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 23 feb 2012, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderde berichten weggehaald
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door fogeltje »

Ik stapte vanavond uit de 99 in Uden op het busstation en liep naar de halte van lijn 121. De chauffeur van de 99 stopte nog eens en vroeg of ik toevallig in Uden moest zijn, als ik bij Melle of eerder moest zijn, mocht ik met hem nog even meeliften, want hij reed naar de stalling in de Zeeland en toch die route. Ik moest een stuk verder maar het aanbod was vriendelijk :)
"Een touringcar is geen bus"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door STF »

Vanavond 17 reizigers in de laatste busrit, de chauffeur en ik keken elkaar vragend aan; waar komen die allemaal vandaan?
Op bijna elke halte stond wel iemand, werden ook nog zes kaartjes verkocht maar de chauffeurs hebben 's avonds echt maar een paar euro wisselgeld bij zich i.v.m. het verhoogde risico op een overval en er reist toch vrijwel nooit iemand mee om dat tijdstip (overdag verkoop je ook al haast geen kaartjes, de meeste reizigers zijn abbonementhouder of notoire zwartrijder). Het grootste deel van de reizigers bleef nog tot bijna de eindhalte zitten ook, vreemd... Op deze manier loop je het risico dat die late rit toch nog eens rendabel wordt, dat moeten we natuurlijk niet hebben he... :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Milco »

Op de webcam bij station Amsterdam Zuid (zuidas.webcam.nl) zie ik op het metrospoor dat precies naast treinspoor 4 ligt een metro linksrijden (dus richting Amstelveen of Amsterdam West) en ik zie nu op het metrospoor dat het verst van het treinspoor af ligt een metro richting de RAI... :shock: Omgekeerde wereld dus...

Edit: ik zie nu dat de beide hierboven vermelde metrosporen in beide richtingen worden gebruikt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Hmm, vandaag reed de metro in Rotterdam respectievelijk met een kleine vertraging, maar net niet genoeg om als vetraging in de boeken te gaan. Zelf begin ik vertraging te rekenen als een metro 5 minuten vertraging heeft. En dat was het nou net niet. En dus schrijf ik bij mijn eigen statistieken geen geen vertraging op voor deze reisdag.
En vandaag was het wel 5 minuten vertraging.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door find_your_spot »

KM46 schreef:
KM46 schreef:Hmm, vandaag reed de metro in Rotterdam respectievelijk met een kleine vertraging, maar net niet genoeg om als vetraging in de boeken te gaan. Zelf begin ik vertraging te rekenen als een metro 5 minuten vertraging heeft. En dat was het nou net niet. En dus schrijf ik bij mijn eigen statistieken geen geen vertraging op voor deze reisdag.
En vandaag was het wel 5 minuten vertraging.
Meen je dit nou serieus? :')
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

find_your_spot schreef:
KM46 schreef:
KM46 schreef:Hmm, vandaag reed de metro in Rotterdam respectievelijk met een kleine vertraging, maar net niet genoeg om als vetraging in de boeken te gaan. Zelf begin ik vertraging te rekenen als een metro 5 minuten vertraging heeft. En dat was het nou net niet. En dus schrijf ik bij mijn eigen statistieken geen geen vertraging op voor deze reisdag.
En vandaag was het wel 5 minuten vertraging.
Meen je dit nou serieus? :')
Ja eigenlijk waren het er 6, maar ik reken in intervallen van 5 minuten. Dus het worden er 5 opgeschreven :').
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door find_your_spot »

KM46 schreef: Ja eigenlijk waren het er 6, maar ik reken in intervallen van 5 minuten. Dus het worden er 5 opgeschreven :').
Waarom hou je dit bij?
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Michael »

vanochtend ook een wedstrijdje tussen de s5000 en de s3600 die tegelijk vertrekken vanaf station Breda maar dat ging gelijk op. vanmiddag een wedstrijdje tussen de s800 en de s3100 waarbij de s800 toch overduidelijk won.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Vanmiddag ontstond er weer een wisselstoring tussen Amersfoort en Deventer (eerder deze week was er ook al eentje). Had zelf nog net de t2859 gehaald in Utrecht die als gevolg hiervan in Amersfoort werd opgeheven.
Doordat de t12756 nog op spoor 4a stond kwam die echter wel op spoor 1 binnen, dat zal wel wat onhandige rangeerbewegingen hebben opgeleverd om 'm te kunnen laten keren op de eerstvolgende s2800 terug naar Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door MdJ »

Mijn trein (t1772 m4228)heeft iets geraakt bij Bathmen en daar staan we nu 10 minuten stil... Personeel is op onderzoek uit...
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Michael »

Bij Houten was er ook zoiets een half uur geleden. Een sprinter had daar wat geraakt
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door MdJ »

We rijden weer, "er is niets aangetroffen, dus zal het niet zo erg zijn geweest"
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

find_your_spot schreef:
KM46 schreef: Ja eigenlijk waren het er 6, maar ik reken in intervallen van 5 minuten. Dus het worden er 5 opgeschreven :').
Waarom hou je dit bij?
Tja, de satistieken he. Ik vindt het leuk om zo iets bij te houden. Het hoort er gewoon bij.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

Vlak voor Weesp, na Dieken Zuid stond er een DDAR vanmiddag stil met ProRail personeel erbij. Verder was er niks aan de hand met de dienstregeling, behalve dat 1 sprinter naar Oostvaarders niet reed.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Marc »

Vandaag moest ik per bus van Maastricht Randwyck naar Sittard ivm werkzaamheden. De volgende zaken vielen me op:

- Vanochtend stapte ik rond 08:15 bij Maastricht Randwyck in de stopbus naar Maastricht. Vlak voor vertrektijd kwamen er nog twee bussen aanrijden. Een beetje te veel van het goede, want ik was op dat moment de enigste reiziger :mrgreen:.
- Het was goed geregeld qua bussen. Er reden altijd genoeg bussen af en aan om alle reizigers te kunnen vervoeren :pos:.
- De snelbus nam een vreemde [url=http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
206161199053553676033.0004b9ccab15852fb2e55]route[/url] om Maastricht te verlaten: vanaf de taxistandplaats in Maastricht via Stationstraat, Wilhelminasingel, Avenue Céramique, Sphinxlunet, Meerssenerweg, Viaductweg en dan de A2 op.
- Er reed een Volvo 7700 van Veolia mee tussen de stopbussen. Iemand vond het leuk om een bus naar Sittard te sturen met totaalreclame van de voetbalclub MVV uit Maastricht :mrgreen:.
- Op de terugweg nam ik in Maastricht de stopbus naar Maastricht Randwyck. Ook hier was ik de enigste reiziger in de tweede bus. We [url=http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
206161199053553676033.0004b9ccbe718fee8ebba]reden[/url] vanaf de Meerssenerweg via de Heerderweg, St. Gerardusweg, A2 op richting Luik en volgende afslag eraf, Oeslingerbaan, P. Debyelaan, Oxfordlaan en Univeriteitssingel. De chauffeur vroeg aan me waar ik moest zijn en omdat we toch in de buurt waren van mijn wijk mocht ik onderweg uitstappen zodat ik nog maar 5 minuten naar huis moest lopen. Hartelijk dank aan aan deze chauffeur!

Edit: de links pakken niet, waarschijnlijk omdat er meerdere "=" aanwezig zijn in de link. Kan beheer hier iets aanpassen?)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door tsov »

http://bit.ly/Azb7yt
http://bit.ly/xSMne9
Zo pakt-ie ze wel, alleen klopt er iets niet in je links, want ik krijg een overzichtskaart van de VS :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Anne »

Vanmorgen werd op Delft omgeroepen dat de IC naar Amsterdam van 9.04 binnen enkele minuten zou vertrekken.
Reizigers werd geadviseerd om in het achterste deel plaats te nemen omdat het voorste deel overvol was.
Vanaf het tweede perron zag ik deze VIRM6 op spoor 1 langs komen.
In de voorste bak was nog zeker 1/4 van de zitplaatsen vrij.
De volgende bakken was de tweede klasse minder druk.

De IC van Rotterdam ri. Leeuwarden was maar 1x ICM3.
Stond dus al helemaal vol bij vertrek uit Rotterdam.

In Rotterdam kwam een Albatros langs; stond rond 9.30 op het spoor van de Fyra ri. A-dam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

tsov schreef:alleen klopt er iets niet in je links, want ik krijg een overzichtskaart van de VS :?
Het gaat mis met de ingekorte links, als ik de oorspronkelijke links knip en plak krijg ik namelijk keurig een plattegrondje van Maastricht te zien :wink:

Vanmorgen had ik de t4536 van Amersfoort naar Hoorn die we nog het best martelwerktuig op stalen wielen konden noemen... DDAR met in dit geval in alle bakken planken is toch niet bepaald geschikt voor de IC-dienst, laat ze het maar snel reviseren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

gewoon de volledige link in een setje url tags prakken :pos:
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Teruggekomen van een lang weekendje Newcastle. :) Wat opvallende dingen met het OV:
1. De enkeldeksbussen in Newcastle hebben zo te zien slechts één deur die wordt gebruikt voor zowel in- als uitstappen. Tijdens het optrekken van de bus wordt de deur pas gesloten. Daarnaast zeggen heel veel mensen bij het uitstappen netjes 'thank you' :). Er is overigens geen automatische halte-afroep. Daarnaast moet je, als je bij de halte staat, je hand uitsteken (anders rijdt de bus door), misschien ook een ideetje voor Nederland?
2. In de metro wordt iedere halte ongeveer drie keer omgeroepen (eenmaal voor aankomst, eenmaal als de metro bijna stilstaat en een keer als de metro helemaal stilstaat). Daarnaast leuk dat je in de voorste bak door de vooruit mee kan kijken. :D
3. Op metrostation St James Park hebben ze, grotendeels met tegeltjes, de lijnen van een voetbalveld gemaakt. Niet zo verbazingwekkend, aangezien dit de halte is voor het stadion van Newcastle United, maar toch wel grappig. :)

Vanochtend met de metro van St James Park naar Airport gegaan. Opvallend is dat de werkzaamheden tussen Tynemouth en Wallsend (van een andere lijn) zowel op het scherm als via de omroep werden aangekondigd. Op het scherm werd tevens aangegeven dat de lift op perron 2 bij halte Fellgate (ook andere lijn als ik het goed heb) buiten werking was. Toch wel mooie informatie, nietwaar? :D

En dan kom je weer in Nederland! Op de AV van Schiphol stond een extra trein naar Hoorn aangegeven van 12:05, maar dat zou hem niet worden. De Sprinter van 12:15 naar Hoorn Kersenboogerd reed niet, maar wel een ‘extra trein’ naar Enkhuizen van 12:15, zonder perronaanduiding. De CTA op spoor 3 gaf netjes Enkhuizen aan, maar op de CTA stond een flapje met ‘op een deel van dit traject vindt busvervangend vervoer plaats’, wat dus niet bleek te kloppen. Op het station werd helemaal niks omgeroepen. De omroep in de trein gaf aan dat deze trein verder zou rijden naar Schiphol, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Hoorn Kersenboogerd.
Op Sloterdijk even verderop boze mensen in de trein gehoord die spoor 9/10 met moeite konden vinden en kennelijk een beetje last hadden van weinig informatie.
De AV van Zaandam gaf aan dat de s3000 en s4000 gewoon helemaal niet reden. De rest werd aangegeven met ‘extra trein’, maar zonder enige perronaanduiding. Volgens de AV zouden er geen Sprinters naar Uitgeest rijden; volgens de reisplanner zou er wel iets rijden, maar of dat een trein of een bus was, was niet duidelijk. Voor Zaandam riep de conducteur iets om wat grotendeels niet verstaanbaar was. Op het station van Zaandam (gelukkig mijn eindbestemming) werd er omgeroepen dat er wel om :28 en :58 Sprinters zouden gaan naar Uitgeest.
Iemand enig idee wat er aan de hand was met deze ‘ingelaste werkzaamheden’?
Met deze informatievoorziening is het weer duidelijk merkbaar: ik ben weer terug in Nederland! :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten