Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Rick Vlodrop »

Hallo,

Haaglanden heeft de wijzigingsvoorstellen voor 2013 vrijgegeven voor inspraak.

http://haaglanden.nl/#Inspraak%20wijzig ... 13?id=2188

Ik ga zelf ook eens lezen.

Groet.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door robert55 »

Vrij weinig informatie. Tramlijn 10 wordt opgeheven en in Zoetermeer bus 74. Dan nog twee buslijnen die niet geomed worden.Totaal moet 4 Mio opleveren, plus een tariefwiizging die 3 Mio zou opbrengen.

Desbetreffende pagina crasht trouwens in Firfox
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Etienne »

Het vervoer gaat er knap op achteruit naar mijn mening.

Ik zie voor- en nadelen:
- Opheffen van bus 27 lijkt mij wel gerechtvaardigd, lijn 37 verzorgt sinds december 2011 dezelfde route.
- RR3 knippen lijkt mij een verre van goed idee, dan beter het systeem links-rechts
- Opheffen van bus 77 kan ik ook nog begrijpen. Bus 74 zou eventueel wel in de spits kunnen blijven rijden.
- Tram 19 inkorten kan ik me ook nog in vinden, tussen de Nieuwe Plantage en Tanthof wordt overcapaciteit geboden.
- Opheffen van de buslijnen naar Tanthof vind ik ook een achteruitgang.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Dat lijn 80 gestrekt wordt, kan ik nog wel begrijpen, maar lijn 82 opheffen, lijkt me toch een flinke achteruitgang voor Buitenhof.
Verder snap ik niet of lijn 60 nu altijd verlengd wordt naar Tanthof of alleen als lijn 80 niet rijdt. Als lijn 60 altijd verlengd wordt naar Tanthof is het w.m.b. handiger om lijn 80 via Buitenhof te laten rijden en lijn 60 via Voorhof. Dan heeft Buitenhof in elk geval van maandag t/m vrijdag overdag nog een goede busverbinding.

Verder lijkt het opheffen van lijn 130 in de avonduren geen goed idee. Volgens mij rijdt deze lijn nu eens per half uur, dus kan dat dan niet worden teruggebracht tot eens per uur?
Etienne schreef: - Tram 19 inkorten kan ik me ook nog in vinden, tussen de Nieuwe Plantage en Tanthof wordt overcapaciteit geboden.
Lijn 19 naar Tanthof is inderdaad onnodig. Echter, als lijn 19 wordt ingekort tot Nieuwe Plantage komt er voor reizigers tussen Leidschenveen en Ypenburg enerzijds en station Delft anderzijds een onnodige extra overstap. Liever zie ik daarom dat lijn 19 wordt ingekort tot station Delft, wat op zich zelfs met eenrichtingtrams kan, aangezien er nog een keerdriehoek ligt op de hoek Westlandseweg/Krakeelpolderweg in Delft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door robert55 »

De keerlus in Leidsenhage moet verdwijnen omdat het ziekenhuis gaat uitbreiden, er komt daar een kopeindpunt voor 2 en 19, lijn 6 gaat dan [weer] naar L'dam Noord rijden.
Maar het zou zinvoller zijn om het extra keerspoor dat nu bij de Nieuwe Plantage moet komen bij de Westvest te leggen. Ik weet alleen niet of dat in de planning van de spoortunnelbouw mogelijk is.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door iljitsch »

Etienne schreef:- RR3 knippen lijkt mij een verre van goed idee, dan beter het systeem links-rechts
RR3 gaat natuurlijk wel een lang stuk gelijk op met RR4, niet onlogisch dus om dat te schrappen. Zeker als de overblijvende RR3 een goede overstap op RR4 krijgt. Maar de Zoetermeerders moeten maar bedenken wat zij liever hebben.

Voor mensen de reizen tussen het Haagse deel van RR3 en ergens tussen Den Haag CS en Leidschenveen reizen is het ook irritant. In principe zou je met een overstap op RR4 of RRE niet al te lang moeten wachten maar het probleem met RRE is dat-ie op een redelijke afstand stopt en zich dus niet leent voor een strakke overstap op CS.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door RoelZ1 »

Het komt elk jaar weer terug en wordt gelukkig ook steeds uitgesteld, maar dat kopeindpunt bij het Antoniushove is echt op alle manieren een slecht idee:

Vervoerskundig gezien is de huidige situatie met lijn 2 naar Noord en lijn 6 naar Antoniushove een stuk beter dan andersom. Aan de ene kant is voor Leidschendam Noord een verbinding met Station Laan van NOI belangrijker dan met Station Mariahoeve door de IC's naar Amsterdam en Dordrecht. Aan de andere kant worden reizigers uit het centrum beter verdeeld omdat er meer reizigers uit Mariahoeve komen dan uit Voorburg. Door de reizigers naar Leidschendam bij de tram via Voorburg te stoppen worden beide lijnen goed gebruikt in plaats van een overvolle lijn 6 en een halfvolle lijn 2.

Voor lijn 6 is een eindpunt bij Antoniushove dus te verkiezen boven doorrijden naar Leidschendam Noord. Aan de andere kant is lijn 6 de allerlaatste lijn die nieuwe twee-richtingstrams krijgt omdat er stukken zijn waar het echt niet past er er eerst een flinke verbouwing nodig is. Ook tram 19 moet noodgedwongen met nieuw groter materieel gaan rijden terwijl dit, omdat het de rustigste lijn van het netwerk is, absoluut niet nodig is. En als negatieve consequentie heeft het dat hij ook niet meer door kan rijden naar Station Delft of Tanthof, aangezien de sporen door de bouwput niet geschikt zijn voor groter materieel.

Ik weet dat de stadsregio heel erg blij wordt van kopeinden, maar in dit geval is het zeker geen goed idee. Als het ziekenhuis uit wilt breiden lijkt het mij het beste om een nieuwe halte en keerlus te maken aan de Heuvelweg met een bruggetje over de sloot.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door iljitsch »

Wat ik me ook afvroeg is of het kopmaken niet het doorgaande tramverkeer in de weg gaat zitten. Of bedoelen ze dat hier een speciaal stuk spoor voor aangelegd wordt?

Ik zou overigens lijn 2 ten noorden van CS laten vervallen, er zijn daar maar een paar haltes die niet door andere lijnen bediend worden. Eventueel alleen buiten de spits.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door RoelZ1 »

Ze willen het kopeindpunt in dezelfde straat maken waar nu het luseindpunt ligt.

Overigens lijkt mij lijn 2 laten vervallen een heel slecht idee. Het zijn misschien maar een paar haltes, maar voor Leidschendam zijn die heel belangrijk. Lijn 2 komt langs Station Voorburg 't Loo (overstap op RR naar Zoetermeer en Rotterdam) en Station laan van NOI (overstap op Intercity's die niet langs Den Haag Centraal komen).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Chauf21 »

Goed dat de plannen vroeg en duidelijk worden gepubliceerd.
Het valt me op dat men vooraf wil snijden in het vervoer van/naar de randsteden. Is de tram dan daadwerkelijk zo efficiënt in de stad zelf? Goed vervoer van/naar de randsteden lijkt mij toch wel essentieel in een vervoerplan, maar van deze plannen word ik niet vrolijk.
In het rapport wordt gesproken over en gerefereerd naar een aanpassing bij buslijn 25, maar daar zie ik niets over terug?
RandstadRail gaan splitsen op het centraal station lijkt me niet wenselijk. Daarmee haal je het hele voordeel van de ombouw van die lijn onderuit. Lijn 19 gaan knippen vlak voor een centraal punt lijkt me overigens ook niet heel wenselijk. Ik vraag me ook af hoeveel je daarmee bespaart. Dat laatste geldt ook voor inkorten van lijn 2 in Leidschendam.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Zonnig »

Een behoorlijke besparing is te bereiken door RR-3 te splitsen in RR-3l en RR-3r, deze laat je om en om linksom en rechtsom rijden en daarna meteen weer door naar Loosduinen (dus niet kopmaken en de lus weer terugrijden). Verder kan de lijn 4 op het gezamenlijke deel in frequentie halveren. Het patroon wordt dan RR-3l - RR-3r - RR-4 - RR-3l - RR-3r - RR-4 - enz.
Ik zou zeker geen lijnen in de avonden en weekend deels opheffen, dat werkt zeker averechts voor de gehele lijn.

Daarnaast de vraag:
- hoe is de bezetting tussen De Uithof resp Loosduinen en het CS.
- hoe is de bezetting tussen CS en Centrum-West
- hoe is de bezetting op de Krakeling
- hoe is de bezetting tussen Centrum-West en Javalaan

Misschien moet je wel nog andere varianten gaan gebruiken (met andere/meer reismogelijkheden), ik denk hierbij aan dat

Loosduinen - Linksom
De Uithof - Rechtsom
Loosduinen - Javalaan
De Uithof - Linksom
Loosduinen - Rechtsom
De Uithof - Javalaan
Loosduinen - Linksom
enz.

De nummering van de lijnen moet dan zeker zanders worden of je kan gaan werken met RR-3l / RR-3r / RR-3j / RR-4l / RR-4r / RR-4j, dan is de bestemming in zowel Den Haag als Zoetermeer duidelijk (hoewel het beter kan).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Inkorten lijn 26: keerpunt Kijkduin wordt keerpunt Leyenburg; route aanpassen lijn 23
Route strekken lijn 21 (Thorbeckelaan); lijn 26 verlengen naar keerpunt in Houtwijk
Beetje gek om 2 verschillende voorstellen met lijn 26 te doen. Wees dan unaniem daarin. Want eigenlijk zijn er zelfs 3 opties, inkorten tot Leyenburg, tot Maurice Ravelweg (lijn 21 was daar niet voor niks weggehaald ivm veiligheid), en toch nog bedienen van Buitentuinen. Wijzigingen in lijn 26 levert Veolia met lijn 31 meer inkomsten op, voor wanneer reizigers vanaf Leyenburg naar Loosduinen willen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door iljitsch »

RoelZ1 schreef:Overigens lijkt mij lijn 2 laten vervallen een heel slecht idee. Het zijn misschien maar een paar haltes, maar voor Leidschendam zijn die heel belangrijk. Lijn 2 komt langs Station Voorburg 't Loo (overstap op RR naar Zoetermeer en Rotterdam) en Station laan van NOI (overstap op Intercity's die niet langs Den Haag Centraal komen).
Ik ben het met je eens dat dit niet goed is voor mensen die vanuit Leidschendam richting Zoetermeer willen, want dat betekent ofwel twee haltes lopen tussen lijn 6 en 't loo, ofwel met lijn 6 naar CS, ofwel een flink eind met lijn 19 (maar wel de goede kant op) en dan overstappen.

Intercity's op LvNOI is precies waarom die dingen daar niet thuis horen, om dit soort dingen te voorkomen (en om beter door te rijden). Stoptreinen naar Leiden stoppen ook op Mariahoeve en er rijden verder zat treinen richting Rotterdam vanaf CS.

Mocht blijken dat dagelijks vele honderden reizigers van deze aansluitingen gebruik maken dan kan ik nog een eind met je meegaan, maar ik heb zo het vermoeden dat dit erg meevalt. (Hoewel ik zelden in de spits reis dus daar heb ik weinig zicht op.)

Blijft over dat lijn 2 en lijn 6 erg overlappen hier, en een aanzienlijk deel van het niet-overlappende deel van lijn 2 ook door bussen en RR bediend wordt.

Een minder ingrijpende bezuiniging zou zijn 6 inkorten tot Mariahoeve. Met RR-materieel kan 2 vast de extra reizigers tussen CS en Leidschendam wel aan.

6 hoeft ook niet helemaal tot de Leyweg door te rijden, dat is dubbel op met 4. Een keerlus op het Hobbemaplein lijkt me wel wat. Enige halte die dan niet meer bediend wordt is Nunspeetlaan maar die is maar 300 meter van de halte Dierenselaan van lijn 4. Alternatief kan zijn een rondje Paul Krugerlaan/Loosduinseweg/Apeldoornselaan in één richting en dan weer terug richting CS.

Hoe zat het mijn lijn 12? Ging die vervallen? Zo niet, dan is een andere optie lijn 6 vanaf de Paul Krugerlaan de route van lijn 12 te laten rijden en dan 12 tussen HS en Paul Krugerlaan en 6 tussen Paul Krugerlaan en Leyweg te laten vervallen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Daantje »

Ik heb alleen even het gedeelte over Delft gelezen omdat dat voor mij het meest van belang is. Het opheffen van lijn 19 op het traject Nieuwe Plantage - Tanthof vind ik begrijpelijk maar geen goede zet. Door de tramlijn niet meer door te laten rijden naar het station in Delft jaag je veel reizigers terug de trein of tram 1 in. Ik reis vrijwel wekelijks tussen Leidschendam en Delft en maak nu sinds ongeveer een jaar gebruik van tram 19 maar ik vermoed dat het voor mij wellicht sneller (en goedkoper) is om weer met tram 1 of de trein te gaan reizen op het moment dat ik weer moet gaan overstappen. Het is voor mij nu voornamelijk gemakkelijker maar als ook dat weg valt weet ik nog niet wat ik ga doen.

Het laten vevallen van de bushalte bij Delft Zuid begrijp ik maar ik vraag me wel ernstig af waarom dan een half jaar geleden oid net die hele mogelijkheid daarvoor gecreerd is? Het hele stationsgebied is daar op de schop geweest om die busroute mogelijk te maken en die wordt dan mogelijk in de nieuwe dienstregeling alweer opgeheven. Vind ik een beetje zonde van het geld en de moeite.

Overigens snap ik niet wat het voor zin heeft om lijn 130 niet meer door te laten rijden naar Tanthof maar in plaats daarvan lijn 60? Ik vind dat het Tanthof er wel erg karig vanaf komt als straks lijn 80, 82, 130 én tram 19 daar niet meer komen. Als lijn 82 niet meer gaat rijden tussen station en Delfgauw en niet meer via Buitenhof, wat blijft er van deze lijn dan nog over?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Lijn 80 gaat nog wel naar Tanthof, maar rijdt via de huidige route van lijn 130 en niet meer 's avonds en op zondag.
Of lijn 60 altijd doorrijdt naar Tanthof of alleen wanneer lijn 80 niet rijdt, kan ik niet opmaken uit de voorstellen.
En hoewel het niet expliciet vermeld wordt, denk ik dat we er wel van uit mogen gaan dat lijn 82 opgeheven wordt.
Dan zou ik alleen nog wel willen voorstellen om lijn 38 via de haltes Westlandhof en Marlotlaan te laten gaan, zodat deze haltes nog wel bediend blijven. Dat levert volgens mij nauwelijks een langere reistijd op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Raymond »

Wat betreft RR zou ik eigenlijk willen pleiten voor een derde variant: namelijk niet RR3, maar RR4 knippen op Centraal en op Leidschenveen. Heb je hetzelfde aantal omlopen voor nodig als voor de knipvariant in het voorstel, maar geen extra infrastructur op Zoetermeer Centrum West. RR4 gaat dan namelijk keren op het keerspoor tussen Leidschenveen en Forepark. Door RR4 direct na lijn E te laten rijden blijft tussen DH en Zoetermeer 8x per uur een verbinding bestaan. Ook kan de Krakeling hiermee gewoon 4x per uur in beide richtingen bediend worden door RR3.

Enige waar ik geen zicht op heb is de verhouding doorgaande reizigers van het RR3 traject in Den Haag naar Zoetermeer, vergeleken met RR4, alsmede het aantal reizigers op het losliggende gedeelte van RR4 naar Javalaan. Weegt dat op tegen het aantal mensen wat kan blijven zitten met het handhaven van RR3..
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Zonnig »

@Raymond

Je kan dan ook RR-3l of RR-3r na de lus aansluitend door laten rijden naar de Javalaan (vv), misschien nog efficiënter?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door iljitsch »

Raymond: maar dan rij je dus wel dat hele roteind van Zoetermeer naar de rand van Den Haag. Sowieso is 8 x per uur nogal veel voor zo'n lange afstand. In de stad, waar de wachttijd hoger is in relatie tot de rijtijd, rijden de trams ook maar 4 x per uur 's avonds.

Je zou ook RR3 rechtsom de krakeling tot en met Leidsewallen laten bedienen en RR4 z'n normale route = de overige stations.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Rick Vlodrop »

Overigens snap ik niet wat het voor zin heeft om lijn 130 niet meer door te laten rijden naar Tanthof maar in plaats daarvan lijn 60??

Ik denk dat het te maken heeft dat de twee kwartierdiensten niet goed op elkaar kunnen worden afgestemd, vanwege de nogal variabele en onbetrouwbare rittijden van lijn 130, met name op zaterdag. Daarnaast reed lijn 60 in de avonduren al door als lijn 80, dus voor de duidelijkheid hebben ze wellicht gekozen om lijn 60 altijd door te trekken naar Tanthof.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Rick Vlodrop »

Meltrain schreef:Of lijn 60 altijd doorrijdt naar Tanthof of alleen wanneer lijn 80 niet rijdt, kan ik niet opmaken uit de voorstellen.En hoewel het niet expliciet vermeld wordt, denk ik dat we er wel van uit mogen gaan dat lijn 82 opgeheven wordt.
In de voorstellen staat dat lijn 60 een stamlijn wordt op basis van een halfuurdienst de hele week, dus lijkt mij ook in de avonduren en zondag. Hetzelfde als nu in de avonduren.

Ik denk inderdaad dat het overgebleven traject van 82 naar Delfgauw in de route van lijn 37 wordt opgenomen. Best slimme zet, Delfgauw kan nog steeds rechtstreeks naar RdGG en Den Haag Zuid krijgt rechtstreekse verbinding met Delftse binnenstad en noordzijde van de TU/wijk.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Rick Vlodrop »

Chauf21 schreef:Goed dat de plannen vroeg en duidelijk worden gepubliceerd.
Dat is inderdaad een goede zaak. Wat wel opvalt dat de plannen voor de lijnen voor Veolia veelal met cijfers zijn onderbouwd en de plannen voor de lijnen voor de HTM niet. Behalve lijn 27, maar ook daar staat ´de telgegevens zijn van Veolia de vorige exploitant van deze lijn´. Vreemd.
Chauf21 schreef:Het valt me op dat men vooraf wil snijden in het vervoer van/naar de randsteden. Is de tram dan daadwerkelijk zo efficiënt in de stad zelf? Goed vervoer van/naar de randsteden lijken mij toch wel essentieel in een vervoerplan, maar van deze plannen word ik niet vrolijk.
Ik denk dat de tram zo heilig huisje is dat ze daar niet of nauwelijks aan durven komen, terwijl ook die ´s/avonds laat leeg rijden. Wat de buslijnen van de HTM betreft zijn de voorstellen maar vaag en dat heeft zo te lezen alles te maken met de aanbesteding.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door tjitte19 »

Ik heb gehoort dat lijn 2 deze zomer een RR wordt, met RR stellen.
Een vriend van mij werkt bij de gemeente DH en hij gaat over de RR2.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

tjitte19 schreef:Ik heb gehoort dat lijn 2 deze zomer een RR wordt, met RR stellen.
Een vriend van mij werkt bij de gemeente DH en hij gaat over de RR2.
Dan vraag ik mij af wat die vriend sinds najaar 2011 t/m de zomer van 2012 gedaan heeft? ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door tjitte19 »

Hij liep stage bij de gemeente DH en daar werd als zijn taak RR2 betaling verzorgen.
Dat was van sept '11 tot jan j.l. nu werkt hij nog een paar uur daar aan.
Edwin schreef:
tjitte19 schreef:Ik heb gehoort dat lijn 2 deze zomer een RR wordt, met RR stellen.
Een vriend van mij werkt bij de gemeente DH en hij gaat over de RR2.
Dan vraag ik mij af wat die vriend sinds najaar 2011 t/m de zomer van 2012 gedaan heeft? ;)
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door tjitte19 »

In de planning, lijn 19 wordt RR!!!!!!!!

Die vriend van mij moet nu ook voor de financiering zorgen voor lijn 19.
Hij vertelde vandaag dat in de planning lijn 19 een RR wordt. Waarom weet ik niet, misschien voor de toekomstige TU-aftakking?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten