Je moet dan wel "reizen met NS" geactiveerd hebben en er moet meer saldo op je kaart staan dan bij het busvervoer._Ari schreef:[Ook de tunnels zonder poortjes zijn toegankelijk, aangezien je toch een OV-chipkaart bij je hebt om te reizen met de bus. Dat is dus een kwestie van aan de ene kant inchecken en aan de andere kant weer uitchecken. Als je dat binnen 60 minuten doet zijn er geen kosten aan verbonden (buiten de borg dan).
"Chaos door domme bushalte" Amsterdam
Re: "Chaos door domme bushalte"
Re: "Chaos door domme bushalte"
Dan heeft het ook weinig zin om te klagen over die halte als alles daar overheen moet.find_your_spot schreef:Kan niet, is te krap en kans op schades neemt toe.JeffreyMeijer schreef:Volgens mij is er ruimte genoeg om de GVB bussen over de rijbaan te laten rijden
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: "Chaos door domme bushalte"
Is het niet mogelijk om een uitstaphalte te realiseren op de nieuwe odebrug voor de EBS-lijnen? Dan is het file probleem voor een groot deel opgelost, omdat EBS dan het laatste stuk gescheiden rijden van GVB :)
Re: "Chaos door domme bushalte"
En hoe wou je de bussen dan boven op IJsei krijgen, de bussen rijden namelijk "links" naar boven. Als de rijrichting op IJsei omgedraaid wordt, krijg je bovenaan wel kruisende bewegingen. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: "Chaos door domme bushalte"
Ik blijf er bij dat dit weer eens eenzijdige journalistiek is. Als de PH Kade zo druk is. Waarom rijden ze dan niet via de De Ruiterkade. Haltetje bij de veerponten voor de 22 en de 48 en voila. En ik zou er zelf nog beter van worden ook.
Het is maar een idee.
Het is maar een idee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: "Chaos door domme bushalte"
Het grootste probleem bij de huidige situatie is dat de bussen ook nog voor een stoplicht staan. Als ze idd via de Odebrug rijden, dan zal het wel minder worden. Het een en ander moet dan nog wel worden aangepast zodat ze alsnog met de klok mee kunnen rijden op het busstation (over het stukje trambaan van de 26).
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
- Locatie: Monnickendam
Re: "Chaos door domme bushalte"
Behalve de verskeerslichten die in het artikel van het Parool worden genoemd, zorgt de zebra net over de Kamperbrug ook nog voor oponthoud. De vele passagiers die uit de EBS-bussen zijn gestapt, steken hier over om naar het CS te lopen.
Als een bus hier moet stoppen, zorgt dit ook weer voor oponthoud voor de volgende bussen.
Als een bus hier moet stoppen, zorgt dit ook weer voor oponthoud voor de volgende bussen.
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
Sommige GVB-buschauffeurs maken in de spits gebruik van de linker rijstrook, omdat het hun allemaal veelste lang duurt. Maar dit is toch een tijdelijke situatie? Want in 2013 wordt busstation CSIJsei ook door GVB ingebruik genomen, en ik denk dat buslijn 22 en 48 een routewijziging krijgen. Buslijn 22: Spaarndammerbuurt - Haarlemmerplein - Singel - CSIJsei - Piet Heinkade - Kattenburgerstraat - Nieuwe Vaart - 1e v. Swindenstraat - Dapperstraat - Indische Buurt. Buslijn 48: Station Sloterdijk - Westpoort - Spaarndammerbuurt - Zeeheldenbuurt - Westerdok - CSIJsei - Piet Heinkade - Java-Eiland - KNSM-Eiland - Sporenburg - Borneo-Eiland. Volgens mij wordt dat tot 2013 elke spits aanschuiven in de EBS-file :N -o-
Re: "Chaos door domme bushalte"
Bee schreef:Het was altijd een probleem, dat is waar.Thijs schreef:Dit vind ik wel verbijsterend. Of al jaren de normaalste zaak van de wereld daar?Over die laatste vijfhonderd meter naar het station CS doet de GVB-bus vandaag precies 14 minuten en 37 seconden.
Maar het probleem is verergerd toen EBS de frequentie verhoogde. Er kunnen slechts 4 bussen bij de halte staan en door slecht functionerende kaartlezers van EBS (iets met onleesbare schermen ofzo) duurt het uitstappen langer dan noodzakelijk. Op het moment dat de kaartlezers geen problemen meer hebben gaat de stadsregio de problemen vaststellen en daarna naar een mogelijke oplossingsrichting kijken.
Gaaf. Dus men gaat eerst met de handen in de zakken staan wachten tot het probleem vanzelf weg is gegaan, en DAN gaat men naar een oplossingsrichting kijken? Hmm... Typerend.
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
De oplossing dient zich vanzelf aan als in 2013 de autotunnel onder het busstation van Amsterdam Centraal wordt geopend voor verkeer. De Prins Hendrikkade in westelijke richting wordt dan in zijn geheel een busbaan, waardoor bussen elkaar bij die halte kunnen inhalen. De stadsregio schijnt te studeren op een tijdelijke maatregel, maar de omgeving kennende: die komt er niet. Er is namelijk binnen het huidige profiel niet mogelijk om twee bussen en doorgaand autoverkeer naast elkaar te faciliteiten. Kortom, je moet de halte voor een aanzienlijk aantal buslijnen tijdelijk opheffen of accepteren dat er wel eens vertragingen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
En in oostelijke richting dan? Want ik neem toch aan dat die autotunnel in beide richtingen hetzelfde publiek bedient dat over de PH-kade moet of zeg ik nu iets geks?Vinny schreef:De oplossing dient zich vanzelf aan als in 2013 de autotunnel onder het busstation van Amsterdam Centraal wordt geopend voor verkeer. De Prins Hendrikkade in westelijke richting wordt dan in zijn geheel een busbaan ...
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
In oostelijke richting blijft de Prins Hendrikkade de enige logische route oostwaarts als je vanaf het Damrak komt. En ook vanaf de Geldersekade zal het verkeer ergens heen moeten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
Lees over de stadhartslus ook hier:
http://www.amsterdamcity.nl/media/uploa ... .-2011.pdf
Het blijft natuurlijk de Telegraaf, maar ze schetsen wel een potientiele misser van het verkeerscirculatieplan. Biedt overigens ook een helder kaartje met de toekomstige verkeersstromen ;)
http://www.amsterdamcity.nl/media/uploa ... .-2011.pdf
Het blijft natuurlijk de Telegraaf, maar ze schetsen wel een potientiele misser van het verkeerscirculatieplan. Biedt overigens ook een helder kaartje met de toekomstige verkeersstromen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
En toch blijf ik er bij dat alle bussen van Kattenburg af via De Ruyterkade moeten en bij het busplatform een noodhalte moeten krijgen. Ben je van het hele gezeik af.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
Betekent meer reistijd en kilometers (dus meer kosten passagiers), en aanpassing platform. De file staat er slechts kort, meestal in een half uur is alles weer normaal. Wordt erg opgeblazen.JeffreyMeijer schreef:En toch blijf ik er bij dat alle bussen van Kattenburg af via De Ruyterkade moeten en bij het busplatform een noodhalte moeten krijgen. Ben je van het hele gezeik af.
Re: "Chaos door domme bushalte" Amsterdam
Heb je ook gelijk in. Maar het is de stad he. GVB is heilig daarzo.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 78 gasten