tsov in Verweggistan #3: Україна

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: tsov in Verweggistan #3: Україна

Bericht door tsov »

Alweer het laatste deel van het verslag van mijn reis door Oekraïne. De laatste paar dagen in Kiev doorgebracht en daar dus ook wat foto's gemaakt van het OV. Het meest van de trams, een paar van de metro en één foto van een trolleybus:
Afbeelding

Boven deze weg hingen overal banieren met de leuze: hou van Oekraïne!
Afbeelding
Op de foto zie je ook een geel Bogdan-busje, een typische marsjroetka. Hoog boven de stad uittorenend is de Rodina Mat: de moeder des moederlands. Ze staat op het dak van het nationale oorlogsmuseum.

Metrostation Arsenalna (of Arsenalnaja in het Russisch) van buiten
Afbeelding
en van binnen
Afbeelding

Kiev heeft twee tramnetten, aan beide oevers van de Dnjepr één. Ik heb maar één van die tramnetten gezien, simpelweg omdat ik aan die ene kant van de Dnjepr ben gebleven waar alle toeristische attracties zijn. Het tramnet wordt gedomineerd door Tatra T3's. Er is ook nog een aantal T6'en, maar die heb ik niet op de foto. Daarnaast is er nog een kleine handvol moderner spul.
Afbeelding

Op een middag heb ik vanuit de binnenstad een tram genomen naar een buitenwijk en ben vanaf daar langs de route gaan wandelen naar een metrostation.
Mijn wandeling begon bij het eindpunt van lijn 16. Op mijn foto's zie je de lijnen 11K en 16, want die reden over het tracé waarlangs ik wandelde. Het begon op een plein bij een spoorwegviaduct.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De lijn liep hier een tijdje parallel aan het spoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Achter bovenstaande tram zie je al een oprit verschijnen: dit was een brug over de snelweg en een spoorlijn.
Afbeelding
Afbeelding
En weer naar benee
Afbeelding
Afbeelding

En vlakbij het metrostation waar mijn wandeling eindigde, in zo'n heerlijke Sovjetbuitenwijk.
Afbeelding
Hier rechts, bij het metrostation was trouwens een modern winkelcentrum dat in schril contrast stond met de woonkazernes op de foto. Dat zie je wel vaker in Oost-Europa. Ik heb daar trouwens handig gebruik van gemaakt om weer even de voorraad water aan te vullen, want zoals wellicht wel uit de foto's blijkt was het een hete dag, daar in Kiev.

Met de metro ging ik naar metrostation Dnjepr, waar ik wat foto's maakte van de metro die daar over een brug de gelijknamige rivier kruist.
Afbeelding
Het station mocht er trouwens ook best wezen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dat was 'm. Vanuit Kiev vlogen we weer huiswaarts en kwam er een einde aan vijf weken vakantie. Bedankt voor het kijken en tot ziens :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: tsov in Verweggistan #3: Україна

Bericht door Fles »

tsov schreef: Boven deze weg hingen overal banieren met de leuze: hou van Oekraïne!
Als je het zo leest zou het nationalistische propaganda zijn.

Maar staat er niet gewoon "Houden van Oekraïne"? Dan is het meer iets ter bevordering van domestisch toerisme :) Nogal een verschil natuurlijk :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: tsov in Verweggistan #3: Україна

Bericht door tsov »

Dat staat er inderdaad ;) Maar het was in ieder geval wel een paar dagen na de 20e verjaardag van de onafhankelijkheid. Dus daar kan het best iets mee te maken hebben gehad :!:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: tsov in Verweggistan #3: Україна

Bericht door Jef400 »

Prachtige reportage

*bus* *O*

:pos:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: tsov in Verweggistan #3: Україна

Bericht door BR628 »

Heb je ook nog wat anders gezien dan alleen trams en bussen? O.a. Odessa staat toch vooral bekend om het vrouwelijk schoon...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: tsov in Verweggistan #3: Україна

Bericht door tsov »

Ik heb zeker nog wat anders gezien dan trams en bussen! Maar hier heb ik alleen de voor dit forum relevante dingen geplant :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten