Afgelopen zaterdag reed de 9070 en verder ook enkele TCR MAN's en Amba's van Tours (o.a. 8104)Edwin schreef:Gister reden er enkele Lion Man Citys met stickers van http://www.tcr.nu als pendel tussen RAI en P15/P16. Terwijl het werd uitgevoerd door Connexxion Tours. Waarschijnlijk omdat er bussen met laagvloerse instappen moesten komen, ivm met vrouwen met tassen vol zooi van de Huishoudbeurs.
Ook kwam de Connexxion 9053 bij P9, maar die moest bij P7 staan voor de pendal naar P ArenA. Ik had deze alleen op foto gezien, maar kon 'm nu even in het echt bewonderen. Wat een korte draaicirkel heeft die.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
12 Bakken? Kan dit wel. Ik dacht dat 10 bakken (V)IRM het maximum is, of mis ik hier iets?Daniel schreef:Wow... 12 bakken IRM in de t12561, wat een ruimte... Vooral omdat de t561 er ook gewoon met 12 bakken IRM achteraan rijdt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
12 bakken VIRM kan makkelijk. 14 bakken VIRM zijn zelfs mogelijk.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
En worden ook ingezet, in de t557 als ik het goed heb.mb90 schreef:12 bakken VIRM kan makkelijk. 14 bakken VIRM zijn zelfs mogelijk.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Zag rond 13:30 een DD-AR tussen Castricum en Heiloo rijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
OK, dank je wel. Ik dacht dat het maximum op 10 bakken lag.mb90 schreef:12 bakken VIRM kan makkelijk. 14 bakken VIRM zijn zelfs mogelijk.
Inmiddels heb ik via een bekend railtijdschrift vernomen dat het maximum inderdaad 14 bakken is.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
VIRM-VI + VIRM-VI was vorig jaar bijvoorbeeld heel normaal in de s2100, godzijdank. Het lijkt nu allemaal wat minder geworden te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
s2100 en s2200 zijn nu meestal 10 bakken in de spits.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Zondagavond mocht de Connexxion 1744 nog even buiten spelen.. De wagen is nog even de 170 richting Amsterdam en vervolgens op de laatste 172 naar Kudelstaart onderweg geweest. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Nou Jeffrey, wat toevallig dat de t3436 die maandag-zaterdag met DD-AR rijdt om 13:33 bij Castricum halteert!JeffreyMeijer schreef:Zag rond 13:30 een DD-AR tussen Castricum en Heiloo rijden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Op Had past max 10 bakken, vandaar ;)Bee schreef:VIRM-VI + VIRM-VI was vorig jaar bijvoorbeeld heel normaal in de s2100, godzijdank. Het lijkt nu allemaal wat minder geworden te zijn.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Wederom 12 bakken IRM in de t12561 én t561...
De t12756 loopt nu overigens uit te Utrecht C. i.p.v. met de 12561 te combineren... Reizigers voor Rtd mogen zodoende alsnog op een ander setje ICM dat de t22756 rijdt overstappen. Wat is erop tegen de 12756 doorgaand te laten rijden zou ik zeggen... Dan heb je nogsteeds een uitlopende setje ICM om alles kloppend te krijgen.
De t12756 loopt nu overigens uit te Utrecht C. i.p.v. met de 12561 te combineren... Reizigers voor Rtd mogen zodoende alsnog op een ander setje ICM dat de t22756 rijdt overstappen. Wat is erop tegen de 12756 doorgaand te laten rijden zou ik zeggen... Dan heb je nogsteeds een uitlopende setje ICM om alles kloppend te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Beperkte hoeveelheid beschikbare sporen om alle treinen te keren, voor een volledige NO kering heb je 4 sporen nodig, terwijl ze er maar 3 hebben ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Er reed vandaag een ambassador in plaats van een Volvo op lijn 19 Van Breda naar Hulst
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Nee, da's niet de oorzaak... vandaag en gisteren was de hele spoorbezetting op Utrecht Centraal rond 17.15 uur namelijk omgegooid omdat men juist nu vier sporen voor de NoordOost gebruikt (het combineren van 12756 en 12561 gebeurt namelijk juist om het op drie sporen te laten passen normaal)Thom91 schreef:Beperkte hoeveelheid beschikbare sporen om alle treinen te keren, voor een volledige NO kering heb je 4 sporen nodig, terwijl ze er maar 3 hebben ;)
- t3056 van 4 i.p.v. 7
- t3558 van 7 i.p.v. 8
- t1756 van 8 i.p.v. 9
- t12561 van 9 i.p.v. 11
- t12756 uitlopend op 11b
- t561 van het gebruikelijke 12 en t22756 van het gebruikelijke 18
Dit alles omdat 12 bakken IRM uiteraard niet op 11a passen. Het zou dus tot de mogelijkheden behoren om deze week (het lijkt namelijk een aanpassing die te maken heeft met de werkzaamheden op Gn - Asn) de doorgaande reizigers een stukje service te verlenen door de 12756 gewoon het hele traject Lw - Rtd te laten rijden en in plaats daarvan het ICM dat normaal de 22756 zou gaan rijden uit te laten lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Probleem is alleen dat de t12561 en 12756 nagenoeg gelijk moeten vertrekken, maar dat kan niet.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Dat kan prima hoor... je kunt vanaf spoor 11 via spoor 27 en 25 de fly-over ri. Woerden op zonder dat je daarbij de rijweg vanaf spoor 9 naar spoor BN ri. Amersfoort kruist.
In de normale situatie gaat het alleen maar niet omdat je een spoortje tekort komt, maar nu worden ze steeds keurig naast elkaar gezet.
In de normale situatie gaat het alleen maar niet omdat je een spoortje tekort komt, maar nu worden ze steeds keurig naast elkaar gezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Ik denk dat het dan te maken kan hebben met eventuele vertragingen, als er ook maar een vertraginkje is loopt het gelijk in de soep. Zo'n probleem is overstappen 12xxx naar 22xxx ook niet, je hebt ongeveer 10 min. De meeste mensen reizen overigens tot en van utrecht, dus die aantallen zijn minimaal
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Mwoh, die voortreinen hebben zo'n ruime kering dat ze zelfs met bijna +10 aan kunnen komen en desondanks nog op tijd kunnen vertrekken... En dat het aantal doorgaande reizigers beperkt is weet ik, maar dat maakt het er niet minder knullig uitzien dat de ene trein met ICM uitloopt en de eventuele doorgaande reiziger op een ander setje ICM moet overstappen. Als het materieel direct overgaat op een andere trein is het nog wat verdedigbaarder.
Lees net op Somda trouwens dat het IRM uit de t12561 afkomstig blijkt uit de t557 die nu met 12 bakken ICM rijdt. Dacht echter dat het Groninger deel van de NoordOost vanwege de werkzaamheden bij Europapark nu op Onnen keerde waarmee de omlopen nauwelijks gewijzigd zijn. Wat dat betreft is al dat geschuif weer een beetje vreemd... vooral omdat je nu dus gevallen krijgt waarin de t20557 met een ICM-IV i.p.v. IRM-VI rijdt, terwijl de t12561 juist al vanaf Rotterdam met 12 bakken IRM rijdt waar het anders 6-8 bakken ICM waren tot Utrecht (daar combinerend met de t12756 tot een trein van 12-15 bakken naar Lw)
Lees net op Somda trouwens dat het IRM uit de t12561 afkomstig blijkt uit de t557 die nu met 12 bakken ICM rijdt. Dacht echter dat het Groninger deel van de NoordOost vanwege de werkzaamheden bij Europapark nu op Onnen keerde waarmee de omlopen nauwelijks gewijzigd zijn. Wat dat betreft is al dat geschuif weer een beetje vreemd... vooral omdat je nu dus gevallen krijgt waarin de t20557 met een ICM-IV i.p.v. IRM-VI rijdt, terwijl de t12561 juist al vanaf Rotterdam met 12 bakken IRM rijdt waar het anders 6-8 bakken ICM waren tot Utrecht (daar combinerend met de t12756 tot een trein van 12-15 bakken naar Lw)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
De t1759 rijdt met slechts 8 bakken ICM i.p.v. 12 stuks IRM... overvol met achterblijvers zodoende
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Kan begrijpen dat 8 bakken ICM aan de krappe kant is, maar de rit wordt volgens SOMDA toch standaard met ICM gereden... Hoe zit dat nou?Daniel schreef:De t1759 rijdt met slechts 8 bakken ICM i.p.v. 12 stuks IRM... overvol met achterblijvers zodoende
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Die trein rijdt al sinds oktober 2010 planmatig met 12 bakken IRM hoor....
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Ik zag in Nijmegen een blauwe Ambassador uit Arnhem op lijn 4 rijden. Ik zie ook vrij vaak een voormalige BBA Veluwe Ambassador op lijn 83 rijden. Deze week al drie keer, steeds ergens rond 8:35 komende vanaf Venlo/Gennep en een gewone bus rijdt er altijd voor of na. Denk dat het een versterkingsbus voor die rit is. Vandaag was het de 5030, de overige dagen heb ik het nummer niet onthouden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Uithoorn laat op moment de 1812 uit op lijn 170.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15
Kreeg gisteren een Citaro G mee op de stadsdienst Enschede. Geen idee wat er precies de reden achter was, er stonden namelijk nog minstens 3 bussen stil 's middags op de garage, maar die kunnen natuurlijk ook defect zijn geweest. Navraag leerde dat het al de hele week zo is, terwijl het nota bene vakantie is... Wel leuk de gezichten van mensen als je opeens met een gelede bus bij de halte komt aanrijden ipv een Amba :)
Hier een fotootje op het eindpunt op de UT (mobiel geschoten):
Hier een fotootje op het eindpunt op de UT (mobiel geschoten):
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten