OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

De stadsbussen in Delft zijn toch echt niet allemaal aardgasbussen zover ik weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Daarom schreef ik ook geen 100% :mrgreen: Er rijdt momenteel nog slechts één lijn in Delft planmatig met dieselbussen, da's dus een piepklein deel van de concessie. (Daarbij even de kleine busjes die op sommige lijnen rijden niet meegerekend)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Michael »

Vanmiddag nam ik lijn 117 van Breda naar Terheijden van 15.30. Toen wij gingen rijden kwam er nog een 117 aanrijden. Dus chauf stopte. Na veel uitzoekwerk bleek dat wij in de andere bus moesten gaan zitten omdat de chauffeur van de eerste lijn 131 moest rijden. Uiteindelijk met 12 minuten vertraging vertrokken
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door mb90 »

Het R-net was vanmiddag ineens flink uitgebreid tot ver in Zuid-Holland. Vanmiddag reed namelijk rond 16:30 uur de rode EBS 4022 over de A13 bij Rotterdam-Overschie in noordelijke richting als lijn 0 naar Geen dienst. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

Goed heb je eindelijk een keertje geen vertraging met de metro in Rotterdam, rijd de tram niet volgens het boekje. Resultaat 5 minuten vertraging, ook vandaag weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Ik verbaasde me vanmorgen toen ik rond 10.15 uur op Busstation Zuid in Utrecht aankwam over het kennelijk gigantische aantal chauffeurs dat dan pauze heeft... de bufferhaltes direct aan het spoor, het halteperron van lijn 13/41 etc., het halteperron van de GVU-lijnen en de bufferstrook langs de trambaan stonden allen compleet vol met lege bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jef400 »

Dagje naar Rotterdam geweest. Lekker een beetje lopen rondkijken. R-Net is uitgebreid met lijn 118. Heen de 600 vanaf Amsterdam CS naar Rotterdam CS genomen. Terug de Boemelcity. Allemaal VIRM dus dat was wel prettig. Beetje lopen tramspotten in Rotterdam vooral die ZGT zijn mooi :P . Beetje over het water lopen kijken bij de Willemsbrug waar een autootje werd weggesleept. Beneden dan he. Viel me op hoe veel trams er reden daar zo. Heb me niet bezig gehouden voor de rest met het OV daar. Was gezellig, er hing een vriendelijke sfeer.

Helaas geen foto's. Anders had ik wel een klaar verslagje in elkaar kunnen draaien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Meltrain »

Terwijl JeffreyMeijer naar Rotterdam ging, heb ik vandaag juist een bezoek gebracht aan onze Hoofdstad. :P

Zo wilde ik ondermeer met een R-Net bus van Asd naar het Buikslotermeeplein, maar omdat de situatie daar zo onduidelijk is (sommige lijnen rijden altijd via het Buikslotermeeplein, sommige lijnen rijden alleen in de spits via het Buikslotermeeplein, sommige lijnen rijden alleen 's avonds en in het weekend via het Buikslotermeeplein en sommige lijnen rijden altijd via het Buikslotermeeplein :roll: ), dus vroeg ik aan de chauffeur van lijn 311 of hij via het Buikslotermeerplein reed.
Maar ik heb nogal een Gooische 'R', dus de chauffeur verstond het als "Buikslotermeejplein" en deed of hij het niet begreep. En vervolgens kreeg ik nog een cursus over hoe ik de 'R' moet uitspreken. :shock: :x
Gewoon: :N

Wat zijn die Berkhof Jonckheers van het GVB toch aparte bussen: als ze rijden zijn het prima bussen (zeker qua stoelen veel beter dan de Citaro's en Citea's), maar als ze stilstaan rammel je haast uit elkaar. :?

Verder werd in de t9260 (met Oostenrijkse rijtuigen) tot drie keer toe omgeroepen dat er mogelijk zakkenrollers actief waren in de trein, die het voornamelijk voorzien hadden op laptops.
Ik weet niet zeker of het er iets mee te maken heeft, maar op Gv kwam er politie in de trein, die een man verzocht om uit te stappen voor ondervraging. Deze man weigerde aanvankelijk (verrassing :roll: ), maar ging uiteindelijk toch mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Vanochtend stapte ik op Leiden Centraal in bij Veolia busje 45.
Het viel op dat voor ons een Veolia lijntje 43 stond met daarop de tekst 'neem de aardgasbus!'. Heb ik iets gemist? Tuft Veolia rond met aardgasbusjes?
Verder viel het op dat in mijn bus er bij de voordeur maar liefst twee CiCo's waren: eentje rechts en eentje links.
Veolia Haaglanden Streek heeft voor- én achterin twee CiCo's, alleen zijn het hele trage dus misschien mede daarom ook 2 voorin zodat de wachttijd bij instappen verkort wordt. (Alleen wanneer er maar 1 deur open is loopt niemand door naar de andere CiCo helaas dus schiet het nog niet op.)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door tsov »

Zonet reed de Connexxion 3324 (Maxx Alkmaar) over de Klaprozenweg in Amsterdam-Noord
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Michael »

Edwin schreef:
VIRM schreef:Vanochtend stapte ik op Leiden Centraal in bij Veolia busje 45.
Het viel op dat voor ons een Veolia lijntje 43 stond met daarop de tekst 'neem de aardgasbus!'. Heb ik iets gemist? Tuft Veolia rond met aardgasbusjes?
Verder viel het op dat in mijn bus er bij de voordeur maar liefst twee CiCo's waren: eentje rechts en eentje links.
Veolia Haaglanden Streek heeft voor- én achterin twee CiCo's, alleen zijn het hele trage dus misschien mede daarom ook 2 voorin zodat de wachttijd bij instappen verkort wordt. (Alleen wanneer er maar 1 deur open is loopt niemand door naar de andere CiCo helaas dus schiet het nog niet op.)
De reden dat er 2 CiCo´s zitten is omdat het een dubbele deur is
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Tramlijn 7 en 10 in Amsterdam rijden op dit moment via de Ruyschstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Vinny »

R-Net is uitgebreid met lijn 118.
ik begrijp dat R-net dus niet alleen maar 3xx nummers heeft? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jef400 »

Nee, dat is de standaard uitdrukking hier op de site als er een rode bus op een niet R-Net lijn rijdt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Vinny »

:lol: Ik snap hem :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Tramlijn 7 en 10 in Amsterdam rijden op dit moment via de Ruyschstraat.
Gisteren hadden lijn 7 en 17 ook een omleiding, omdat een tram in de Kinkerstraat een pantograaf was kwijtgeraakt.
Lijn 7 reed hierdoor om via de Bilderdijkstraat, de de Clerqstraat en de Admiraal de Ruyterweg.
Voor ij persoonlijk was dat erg jammer, want nu heb ik lijn 7 nog steeds niet helemaal gedaan. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

Zojuist het laatst ov-ritje gemaakt van de maand februari. Nu nog even de cijfertjes invoeren en de statistieken gaan vergelijken met die van Januari.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daelea »

De oogst van een ritje Ed - Shl - Ledn - Shl - Ed vandaag:

* Met een been in het gips en op krukken in een VIRM proberen te reizen is niet comfortabel (erg hoge instap vanaf 't perron van Ed en de trappen natuurlijk)

* De t3151 had op Shl een vertraging van +15, wat niet op de CTA's stond. Sterker nog, de CTA's van spoor 3 bleven het volledige kwartier op de t3151 staan, terwijl het DDM-stel van de t3251 al binnenreed met Asd op de koersdisplays (klopt ook!). Deze trein liep aardig vol met reizigers, totdat er in de trein omgeroepen werd dat dit NIET de IC naar Nm was. Gevolg: bijna de hele trein liep weer leeg...

* Toen de t3151 eindelijk richting Asdz vertrok, ging dit in de Schipholtunnel precies gelijk met de t3551. Wij mochten voor, en zowel bij Asdz en Asb werd de t3551 achter ons gehouden. Op m.ns.nl stond onze t3151 opgeheven vanaf Ut, maar de HC wist hier niks van (hij heeft nog met de bijsturing gebeld, die wisten ook van niets) oftewel: de reiziger wist weer meer dan het personeel, want op alle stations vanaf Ut bleef de t3151 op "Rijdt vandaag niet staan." Complimenten voor de bijsturing die met het idee kwam om op Ut de t3151 en de t3051 te koppelen, waardoor het stuk Ut - Nm met VIRM-VI + VIRM-VI gereden werd *O*

* Uiteindelijke aankomst te Ed was +23 op de normale aankomsttijd (15:02); er had tussen Ut en Ah bijna een halfuur geen trein gereden (we hadden +15, reden met +8 uit Ut weg, dit kon er niet meer uitgereden worden), en vervolgens reden er vlak achterelkaar een VIRM-VI + VIRM-VI (t3051) en een VIRM-VI (t3153). Oftewel: de perrons waren na afloop lekker leeg :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Etienne »

Opvallende dingen vandaag tijdens m'n dagje België vandaag:

* IC t823 had vanochtend +6, omdat een CARGO richting Venlo voorlangs mocht. En daarmee ging automatisch ook de aansluiting op de t1923 de mist in.

* De overstap tussen lijn 20a en 10 in Bilzen ging de mist in, omdat een passagier uit de Belbus ergens onderweg wilde overstappen op lijn 20a i.p.v. bij het Station waar hij alle tijd had.

* De rit van lijn 299 (Hasselt - Geel) van 11.22 werd bijna leeg met een gelede bus uitgevoerd, terwijl de rit van 12.22 met een standaardbus werd uitgevoerd en dat was geen succes met de vele scholieren erin.

* In België nemen chauffeurs het niet zo nauw met de dienstregeling en blijven ze vrolijk 5 minuten langer pauze houden, zodat de aansluitingen in gevaar komen onderweg. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door webguy »

Het komt steeds vaker voor dat Syntus op spoor 11 aankomt in Arnhem, goeie zet omdat de aansluiting naar Asd wordt behouden, maar weet even niet of het structureel is voor de t30922 maar heeft vast te maken met matuitwisseling naar Arnhem Berg. Dit gebeurde van de week ook met een goede gerichte omroep ("voor de reizigers die zojuist aankomen op spoor 11, de trein naar Amsterdam staat op spoor 11").

Verder gisteren wegens iets bij Dieren stond er een s3600 linkerspoor bij Velperpoort waardoor m'n Syntus boemel op spoor een aankwam en vertrok richting Doetichem. Gebeurt ook maar zeer zelden...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thijs »

Aankomst op spoor 11 is inderdaad structureel voor die trein (en ook een half uur eerder).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten