Het grote tramtopic #2
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
een bus met een stroomafnemer, op wielen EN met een geleiderail? Wat is dat nu weer voor onzin dfan? :')
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
De Franse houden van kruisingen, denk maar aan de bandentram, translohr, bandenmetro,...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Temprament zullen we dan maar zeggen fles
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Ik noem het eerder flauwekul ontstaan uit onervarenheid en een goede bedrijfslobby.
Want waarom bouwt men in Parijs nu Translohrlijnen (een systeem vergelijkbaar als dat in Caen maar dan met twee schuine wielen op de geleiderail) als er al tramlijnen zijn? Sterker nog, om sommige plekken kruisen tram en translohr elkaar. Voor mij is dat gewoon waanzin van een stel lobbyisten die hun zooi proberen te verkopen :N
Want waarom bouwt men in Parijs nu Translohrlijnen (een systeem vergelijkbaar als dat in Caen maar dan met twee schuine wielen op de geleiderail) als er al tramlijnen zijn? Sterker nog, om sommige plekken kruisen tram en translohr elkaar. Voor mij is dat gewoon waanzin van een stel lobbyisten die hun zooi proberen te verkopen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
En die verkooplustige Fransen Individualisten schuif ik weer in de categorie Temperament Bee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Eerder de macht van meneer Michelin
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Ik weet niet hoe de industrie verdeeld is in Frankrijk TSOV. Feit is wel dat ik het modeltype fransman al meerdere keren gezien heb.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Maar serieus, dat kan toch nooit een zinnig doel dienen? Een stad waar je EN bussen EN trolleybussen EN trams EN metro's EN translohr EN bandenmetro's EN voorstadstreinen ALLEMAAL door elkaar hebt rijden. Dat is toch volkomen onzinnig? Dat kan iedereen toch verzinnen? honderd verschillende systemen, duizend verschillende toeleveranciers, een miljoen verschillende reserve-onderdelen op voorraad moeten hebben, een miljard verschillende mensen om alle werkzaamheden eraan te kunnen doen.... :N
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
In het geval van de Translohr is dat wel een belangrijke factor helaas. Van Clermont-Ferrand kan ik het nog begrijpen, het stadsvervoer op stalen wielen zetten terwijl het belangrijkste bedrijf voor de lokale economie de grootste rubberbandenfabrikant ter wereld is.
Het zijn best mooie voertuigen, maar ze hebben geen enkel voordeel boven een normale tram. Ze kunnen niet zonder geleiderail rijden, niet zonder bovenleiding en ze hebben last van spoorvorming omdat ze altijd exact dezelfde stukken van het wegdek belasten.
Het zijn best mooie voertuigen, maar ze hebben geen enkel voordeel boven een normale tram. Ze kunnen niet zonder geleiderail rijden, niet zonder bovenleiding en ze hebben last van spoorvorming omdat ze altijd exact dezelfde stukken van het wegdek belasten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Als dat maar exact genoeg is hebben ze ook geen "last" van die spoorvorming natuurlijk ;)Bee schreef: ze hebben last van spoorvorming omdat ze altijd exact dezelfde stukken van het wegdek belasten.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Je kunt in ieder geval concluderen dat Frankrijk goed is in het creëren van werkgelegenheid.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Verklaar je nader?JeffreyMeijer schreef:Je kunt in ieder geval concluderen dat Frankrijk goed is in het creëren van werkgelegenheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Door steeds verschillende OV vormen aan te leggen. Zoals die Translohr. Verschaf je mensen toch echt zeker voor minimaal 5 jaar extra banen door innovatie.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Spoorvorming? Dat is toch niet zo'n probleem als je een tram wilt aanleggen. :)
Het ene OV maakt plaats voor het andere
Het ene OV maakt plaats voor het andere
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Dit weekend waren er festiviteiten in Charleroi, en morgenochtend is het dan zover: de tramring van Charleroi wordt gesloten en de nieuwe lijnen 1 tot 4 gaan rijden met alleen maar geel/rood geschilderd materieel (tenminste, dat heeft de TEC beloofd) *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
De festiviteiten waren inderdaad dit weekend, maar de wijzigingen zijn afgelopen maandag (27/2) al ingegaan.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Eind november nog de oranje 6128 en 6154 op lijn 54 op de foto gezet.
Ben dus benieuwd of de TEC het redt.
Ben dus benieuwd of de TEC het redt.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Nou, ze hebben een sneaky truucje uitgehaald: de vijf laatste oranje trams hebben ze volledig voorzien van reclame voor het nieuwe netwerk :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Toch zo vreemd he. Eerst lees je overal 5 maart barst het los, verschuiven ze de boel sneaky naar 27 februari.Thomas schreef:De festiviteiten waren inderdaad dit weekend, maar de wijzigingen zijn afgelopen maandag (27/2) al ingegaan.
Al wordt het nog leuker, want lijn 2 blijkt dus toch nog naar Anderlues door te rijden zonder dat het in een dienstregeling vermeld staat, het schijnt dat het compensatie is opgeeist door de vakbonden vanwege de frequentiedaling naar Soleilmont. Als de lijn naar Gosselies opengaat zal dat vast wel veranderen.
Overigens ook opmerkelijk: verleng je de lijn, verlaag je de frequentie met de helft en schrap je ook nog eens een gedeelte van de parallel lopende buslijnen. Ook rijden er nog steeds na 20 uur bussen en in het weekend worden de frequenties gehalveerd, met als gevolg dat bijvoorbeeld Anderlues maar liefst 1 keer per uur een tram gaat zien en tot de opening van de lijn naar Gosselies er in het weekend slechts 1 keer per uur een tram over de binnenring rijdt. Halfslachtige verbetering dit :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Klopt ja, dit zegt de TEC er zelf over:Bee schreef: Al wordt het nog leuker, want lijn 2 blijkt dus toch nog naar Anderlues door te rijden zonder dat het in een dienstregeling vermeld staat, het schijnt dat het compensatie is opgeeist door de vakbonden vanwege de frequentiedaling naar Soleilmont. Als de lijn naar Gosselies opengaat zal dat vast wel veranderen.
Maar sowieso snap ik niet waarom de frequenties naar zowel Soleilmont als tussen Petria en Anderlues verlaagd zijn. :?!!Attention!! Dans une période transitoire, en attendant l'ouverture de la nouvelle ligne 3 vers Gosselies, la ligne 2 sera prolongée de Pétria jusqu'à Anderlues.
Edit: quote hersteld.
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 05 mar 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Daarom moet je vakbonden niet te veel macht geven. In Wallonië kun je goed zien dat het dan helemaal fout loopt.het schijnt dat het compensatie is opgeeist door de vakbonden vanwege de frequentiedaling naar Soleilmont.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Dienstregeling van de lijnen M1 en M2 is in basis gelijk aan die van de 89 en 88.
Wel zijn tijden aantal minuten verschoven (alleen werkdagen ri. Ch gelijk gebleven) verschoven.
De rit van lijn 84 (Fontaine 7.29 - Gilly 7.57) staat er niet meer in.
Opvallend is wel dat M1 vanaf Anderlues naar Ch-Sud niet meer via Beaux-Arts rijdt. M2 doet dat in de tegenrichting wel.
Als in het weekeinde M1 en M2 beide de richting van M2 zouden rijden is er met de klok mee in ieder geval een 30 min dienst.
Tegen de klok in met M4 een 10 min.(zat) resp 15 min (zo) dienst.
De M4 rijd in de ochtend- en middagspits wel een 7/8 min dienst. Ben wel benieuwd of de 10 min dienst dan op de dag gekoppeld rijdt.
Is het uitkleden van de frequentie ook niet het gevolg van het aantal dienstvaardige wagens. Door het nu al te doen valt dat straks minder op als M3 gaat rijden.
Lijnennet
Wel zijn tijden aantal minuten verschoven (alleen werkdagen ri. Ch gelijk gebleven) verschoven.
De rit van lijn 84 (Fontaine 7.29 - Gilly 7.57) staat er niet meer in.
Opvallend is wel dat M1 vanaf Anderlues naar Ch-Sud niet meer via Beaux-Arts rijdt. M2 doet dat in de tegenrichting wel.
Als in het weekeinde M1 en M2 beide de richting van M2 zouden rijden is er met de klok mee in ieder geval een 30 min dienst.
Tegen de klok in met M4 een 10 min.(zat) resp 15 min (zo) dienst.
De M4 rijd in de ochtend- en middagspits wel een 7/8 min dienst. Ben wel benieuwd of de 10 min dienst dan op de dag gekoppeld rijdt.
Is het uitkleden van de frequentie ook niet het gevolg van het aantal dienstvaardige wagens. Door het nu al te doen valt dat straks minder op als M3 gaat rijden.
Lijnennet
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Weer een nieuwtje: op 14 april worden in Antwerpen de tramlijnen 5 en 10 verlengd tot in Deurne (halte Fortveld).
Lijn 5 wordt dan Linkeroever - Wijnegem en lijn 10 wordt dan Melkmarkt - Wijnegem.
Bron: De Lijn
(Ook heel knap dat dat artikel geplaatst is op 15 maart 2012. )
Lijn 5 wordt dan Linkeroever - Wijnegem en lijn 10 wordt dan Melkmarkt - Wijnegem.
Bron: De Lijn
(Ook heel knap dat dat artikel geplaatst is op 15 maart 2012. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Dat is overigens niet de enigste wijziging die er gaat komen. Onder de noemer 'besparingen' gaat DeLijn het tramnet OV in Antwerpen grondig hervormen. Enkele punten uit het plan:
+Het aantal busritten in de stad wordt met 991 per dag verminderd, streekbussen stoppen met filerijden in de binnenstad en stoppen aan de eindpunten van tramlijnen. De potsierlijke vertoning van bussen en trams die op de busbaan in het midden van de weg filerijden zou dan toch verleden tijd moeten zijn.
+Overal waar tramsporen liggen blijft die tram ook rijden.
-Mensen zullen langer moeten wachten op hun tram. In de spits 8minuten, daarbuiten 10, let wel, dit zijn tijden per lijn in de metrokokers en op gedeelde stukken mag je die tijden halveren.
+DeLijn wil de metrokokers maximaal benutten om zo de gemiddelde snelheid te verhogen.
Of het een verbetering is, ik weet het niet echt. Die efficiëntieverhoging kan wel gunstig zijn, maart toch. Sommige dingen lijken mij wel eerder achteruitgang, tram 4 weg en dan tram 12 die vreemde lus gaat maken. Ook wordt er gevreesd dat DeLijn op termijn tramritten door kronkelstraatjes (wat toch wel een beetje authentiek is voor Antwerpen) op termijn wil laten verdwijnen.
Zie voor meer info:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 7&page=156
http://www.acv-vervoer-antw.be/download ... n-stad.pdf
+Het aantal busritten in de stad wordt met 991 per dag verminderd, streekbussen stoppen met filerijden in de binnenstad en stoppen aan de eindpunten van tramlijnen. De potsierlijke vertoning van bussen en trams die op de busbaan in het midden van de weg filerijden zou dan toch verleden tijd moeten zijn.
+Overal waar tramsporen liggen blijft die tram ook rijden.
-Mensen zullen langer moeten wachten op hun tram. In de spits 8minuten, daarbuiten 10, let wel, dit zijn tijden per lijn in de metrokokers en op gedeelde stukken mag je die tijden halveren.
+DeLijn wil de metrokokers maximaal benutten om zo de gemiddelde snelheid te verhogen.
Of het een verbetering is, ik weet het niet echt. Die efficiëntieverhoging kan wel gunstig zijn, maart toch. Sommige dingen lijken mij wel eerder achteruitgang, tram 4 weg en dan tram 12 die vreemde lus gaat maken. Ook wordt er gevreesd dat DeLijn op termijn tramritten door kronkelstraatjes (wat toch wel een beetje authentiek is voor Antwerpen) op termijn wil laten verdwijnen.
Zie voor meer info:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 7&page=156
http://www.acv-vervoer-antw.be/download ... n-stad.pdf
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Het grote tramtopic, het tramparadijs, lijn 7 en de 9! #
Busreizigers op de tram laten overstappen en dan de frequentie van de tram verlagen. Dat is natuurlijk uitermate stom, maar daar komen ze nog wel achter...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten