Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Michael 1988 »

Hoe denk jij dan dat een mindervalide persoon in een touringcar of hogevloersbus komt, wanneer er geen lift aanwezig is??? Achteraan de bus hangen???? Denk toch eens na!!!!! Je moet ze wel even meehelpen de bus intillen (bij mensen die niet kunnen lopen) op dat moment!!!!! Of iig een handje helpen!!!! Of wil je ze dan allemaal maar in een taxibusje duwen of zo???? Jij bent hier nu dus eigenlijk de persoon die beledigend overkomt door meteen te zeggen en te denken dat ze erin gesleurd worden!!!! En ja ik ben nu kwaad op jou!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Suus »

Nee natuurlijk niet lomperik. Maar je stelde je bericht zo op dat het leek alsof jij het niet nodig vond om hogevloersbussen in de lijndienst te voorzien van een lift omdat je die mensen ook wel zo de bus in kan sleuren. Natuurlijk kan dat niet dus dan moet je dat ook niet suggereren :N

P.S.: Je uitroepteken blijft hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Michael 1988 »

Ik zeg juist niet dat die dingen in de lijndienst moeten blijven!!! Maar bij gebrek aan bussen met een rolstoellift (bij versterkingsritten e.d.) moet je zulk soort mensen gewoon helpen!!! Ik weet niet of jij ooit in Brabant komt, maar hier rijden verschillende touringcars rond op schoollijnen en versterkingsritten die niet voorzien zijn van een rolstoellift en ik heb nu 2x meegemaakt dat iemand met een rolstoel stond te wachten bij een halte en er een touringcar aankwam die niet voorzien was van een rolstoellift. Moet die persoon wachten op de lagevloersbus??? Nou lekker beledigend!!! "Nee jij mag niet de bus in, want ik heb geen lift, wacht maar langer op de lagevloersbus!!! Er worden hier bij Arriva ook ritten gedaan door Diamond Executive Tours en die hebben gelede hogevloersbussen zonder rolstoellift. Moeten de mensen in een rolstoel daar soms een half uur langer wachten omdat ze geen rolstoellift hebben??? Dat suggereer jij eigenlijk!!! En buurtbussen zijn ook allemaal niet voorzien van een lagevloer en rolstoellift. Moeten die allemaal vervangen worden door die oncomfortabelere minilagevloersbussen??? Of allemaal worden omgebouwd (wat nog duurder is)????

Het is niet altijd mogelijk om een rolstoelvriendelijke bus in te zetten, want niet iedereen heeft die en niet iedereen heeft er het geld voor!!! En nee die uitroeptekens zijn expres!!!

Edit:
Einde discussie!!!!!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Suus »

Je sluit de discussie af, maar toch nog een reactie.

Ten eerste is het de taak van de concessieverlener om ervoor te zorgen dat het OV toegankelijk is, ook voor mensen met een beperking. Die stelt hiervoor eisen op waaraan de vervoerder moet voldoen. In het geval van de Veluwe bleek dus dat er een hogevloersbus zonder voorzieningen ter verbetering van de toegankelijkheid stelselmatig werd ingezet en die bus is dus vervangen, wat de enige echte goede oplossing is.

Het naar binnen dragen/tillen van mensen die gebonden zijn aan hulpmiddelen als rolstoelen is misschien voor die personen nog wel onprettiger dan merken dat de bus niet geschikt is om je mee te nemen en te laten staan. Bussen die niet voorzien zijn van voorzieningen zoals een rolstoellift hebben vaak ook van binnen niet de mogelijkheid om de rolstoel te plaatsen en normale stoelen zijn in bussen regelmatig niet geschikt om die mensen te kunnen vervoeren. Dat soort bussen dienen dus gewoon uit het OV geweerd te worden. Bij kleinschaliger vervoer waarbij minibusjes ingezet worden is overigens ook een positieve trend waarneembaar waarbij de toegankelijkheid van de bussen wordt verbeterd, bijvoorbeeld met busjes met een klein maar laag middengedeelte waar klapstoelen bevestigd zijn. Bovendien geven die bussen een betere uitstraling aan het OV dan de 8-personenbusjes van vroeger.

Een volgend ding is dat vervoerders steeds vaker vervoer zoveel mogelijk in eigen hand proberen te nemen om de situatie met touringcars te elimineren. Brabant zal een van de laatste gebieden zijn waar de "traditie" van planmatig rijden met touringcars in de spits nog in stand wordt gehouden en uiteindelijk zal dat moeten verdwijnen of er zullen touringcars met rolstoelliften en rolstoelplaatsen ingezet moeten worden om die "traditie" in stand te kunnen houden. EBS toont in Waterland aan dat een realistische optie is. De vervoerder die ondervervoerders inzet zal gewoon strenge afspraken moeten maken met deze bedrijven en niet al hun spul uit de garage moeten accepteren, het is en blijft openbaar vervoer. Als de vervoerder daar niet aan kan voldoen is zo'n bedrijf niet geschikt voor die opdracht en er niet moeten afkomen met smoesjes.

Ik jaag niemand het kleinschalig gehandicaptenvervoer in, ik geef alleen aan dat touringcars zonder voorzieningen voor mensen met een beperking op geen enkele manier geschikt zijn om dat soort mensen wel mee te nemen en dat de vervoerders hier degelijke maatregelen moeten nemen om dat soort situaties te moeten nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Op dit moment zijn lijn 5 en 10 geknipt op het station. De 'basisdienst' (van .16/.46 vertrek Busstation/NS) zijn de trajecten Busstation/NS-Woudhuis en Busstation/NS-Kerschoten aan elkaar geknoopt. De overgebleven trajecten zitten in een gecombineerde omloop met lijn 15/18:
-Busstation/NS - Berg en Bos - Busstation/NS - Ugchelen - Busstation/NS - Teuge Vliegveld -Busstation/NS
-Busstation/NS - Berg en Bos - Busstation/NS - Ugchelen - Busstation/NS - Zonnehoeve -Busstation/NS

Lijn 5-10 hebben richting Busstation/NS "Busstation/NS" als bestemming, terwijl alle andere bussen die Busstation/NS ook "Apeldoorn" ervoor hebben staan.

De 2 omlopen van 5/10/18 worden gereden met optares, een omloop op 5/10/15 rijdt met een ambassador, de andere met een optare.

De "spitsdienst" (de naar kwartierdienstversterkende ritten op lijn 5 tussen Busstation/NS-Woudhuis en 10 Station-Kerschoten) verandert niet: Lijn 5 keert op lijn 6 en andersom, lijn 10 keert op zichzelf en zou 's ochtends gereden worden door een ambassador, 's middags met een optare.
---

Daarnaast is er een besluit gekomen voor de routeverandering van lijn 10 naar de Koninginnelaan: Het wordt de optie om vanaf Paleis 't Loo linksaf (ipv rechtsaf) de Zwolseweg op te draaien (middengeleider moet aangepast worden), rechtsaf de Hertenlaan op, Linksaf richting Koninginnelaan in. Vervolgens wordt er doorgereden, zodat bij de Grote Kerk weer wordt aangesloten op de bestaande route.
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

Dit is toch tijdelijk tot 25 maart? Dan wordt het hopelijk wat duidelijker want dit is ook niet heel erg slim, met twee lijnnummers op twee verschillende lijnen door elkaar rijden. :roll:
had dan gewoon lijn 10 woudhuis-kerschoten en lijn 5 Berg en Bos - Ugchelen > lijn 15/18 gemaakt.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Volgens de adviesaanvraag blijft het na 25 maart ook zo:
-De combi 5-10 blijft zo (maar dan 4x per uur),
-De andere combi omlopen (huidige 5-10-15/18) wordt een combi 12-13-16/18*, lijn 15 (wordt station-Componistenkwartier-Malkenschoten) komt er nog extra bij in die omloop.

*: Lijn 5 wordt 12, 10 wordt 13, 15 wordt 16, 18 blijft zo
Bij twijfel: gebruik beton.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Bart7329 »

Goed dat al die buslijnen aan elkaar gekoppeld worden maar...........
Voorheen ging ik vanuit Woudhuis naar Berg en Bos, hoefde ik maar één keer in- en uit te checken. Nu moet ik bij het station overstappen en moet ik uit- en weer inchecken in een andere lijn 5. Ben ik nu duurder uit?

En kan het gebeuren dat ik op het station uitstap uit lijn 5 (en uitcheck) en daarna met lijn 10 verder ga, maar instap (en incheck) in dezelfde bus waar ik net ben uitgestapt?
Vooraf is niet duidelijk dat de bus overgaat op een andere lijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Daniel »

Bart7329 schreef:Nu moet ik bij het station overstappen en moet ik uit- en weer inchecken in een andere lijn 5. Ben ik nu duurder uit?
Mits je het binnen 35 minuten doet niet, dan is het een overstap en betaal je alleen de kilometers in de tweede bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Bart7329 schreef:En kan het gebeuren dat ik op het station uitstap uit lijn 5 (en uitcheck) en daarna met lijn 10 verder ga, maar instap (en incheck) in dezelfde bus waar ik net ben uitgestapt?
Vooraf is niet duidelijk dat de bus overgaat op een andere lijn.
Ligt eraan.
Uit Woudhuis komt lijn 5 op het station aan om .13/28/43/58. De ritten die aankomen om .13/43 rijden door als lijn 10 naar Kerschoten. De ritten die om .28/58 aankomen (alleen ma-za overdag) rijden door als lijn 6 Rijkskantoren.

Als het dezelfde bus betreft, hoef je niet in/uit te checken. De ritten zijn aan elkaar gekoppeld, waardoor dezelfde constructie ontstaat als bij de normale doorrijdende lijn 1, 2, 3 etc. Als je moet overstappen, moet je het wel doen, omdat de ritten niet zijn gekoppeld.

Lijn 5 uit Berg en Bos rijdt verder als lijn 10 naar Ugchelen. Lijn 10 uit Ugchelen rijdt op het ene half uur door als lijn 18 naar "Stat. de Maten" (nieuwe bestemming, ipv "Zonnehoveve"), het andere halve uur rijdt het door als lijn 15 naar Teuge. Vervolgens wordt er aangekomen op het busstation om vervolgens door te rijden als lijn 5 naar Berg en Bos.
Bij twijfel: gebruik beton.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Bart7329 »

MdJ schreef:
Bart7329 schreef:En kan het gebeuren dat ik op het station uitstap uit lijn 5 (en uitcheck) en daarna met lijn 10 verder ga, maar instap (en incheck) in dezelfde bus waar ik net ben uitgestapt?
Vooraf is niet duidelijk dat de bus overgaat op een andere lijn.
Ligt eraan.
Uit Woudhuis komt lijn 5 op het station aan om .13/28/43/58. De ritten die aankomen om .13/43 rijden door als lijn 10 naar Kerschoten. De ritten die om .28/58 aankomen (alleen ma-za overdag) rijden door als lijn 6 Rijkskantoren.

Als het dezelfde bus betreft, hoef je niet in/uit te checken. De ritten zijn aan elkaar gekoppeld, waardoor dezelfde constructie ontstaat als bij de normale doorrijdende lijn 1, 2, 3 etc. Als je moet overstappen, moet je het wel doen, omdat de ritten niet zijn gekoppeld.

Lijn 5 uit Berg en Bos rijdt verder als lijn 10 naar Ugchelen. Lijn 10 uit Ugchelen rijdt op het ene half uur door als lijn 18 naar "Stat. de Maten" (nieuwe bestemming, ipv "Zonnehoveve"), het andere halve uur rijdt het door als lijn 15 naar Teuge. Vervolgens wordt er aangekomen op het busstation om vervolgens door te rijden als lijn 5 naar Berg en Bos.
Maar weten de passagiers dat ook? Als m'n oma met haar rollator vanuit Woudhuis naar Heidehof wil, stapt ze op het station uit de bus om over te stappen op lijn 10, komt ze uiteindelijk in dezelfde bus te zitten. Zou toch handiger zijn dat vanuit Woudhuis al op de bus staat dat deze naar Ugchelen gaat. Scheelt haar een hoop gedoe met uit- en weer in stijgen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door marvinkok »

Vraag je bij het instappen: "gaat deze bus op het station door naar X?" Zo ja, mazzel, zo nee, even overstappen.

Wordt hier ook altijd gevraagd in de 9 naar Hengelo ("Gaat u daar naar de Hasseler Es) en andersom in Hengelo met 11/13 ("gaat u door naar Enschede?")
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Bart7329 schreef: Maar weten de passagiers dat ook? Als m'n oma met haar rollator vanuit Woudhuis naar Heidehof wil, stapt ze op het station uit de bus om over te stappen op lijn 10, komt ze uiteindelijk in dezelfde bus te zitten. Zou toch handiger zijn dat vanuit Woudhuis al op de bus staat dat deze naar Ugchelen gaat. Scheelt haar een hoop gedoe met uit- en weer in stijgen.
Woudhuis-Ugchelen is nooit (meer) rechtstreeks. Passagiers weten het niet, op de bussen staan richtin station de bestemming "Busstation/NS" op de bus.
Bij twijfel: gebruik beton.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Bart7329 »

MdJ schreef:
Bart7329 schreef: Maar weten de passagiers dat ook? Als m'n oma met haar rollator vanuit Woudhuis naar Heidehof wil, stapt ze op het station uit de bus om over te stappen op lijn 10, komt ze uiteindelijk in dezelfde bus te zitten. Zou toch handiger zijn dat vanuit Woudhuis al op de bus staat dat deze naar Ugchelen gaat. Scheelt haar een hoop gedoe met uit- en weer in stijgen.
Woudhuis-Ugchelen is nooit (meer) rechtstreeks. Passagiers weten het niet, op de bussen staan richtin station de bestemming "Busstation/NS" op de bus.
Kerschoten of Rijkskantoren dan wel? Is toch gek dat passagiers dat niet weten. Stap je uit en even later stap je weer in dezelfde bus.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Der is weer nieuws! Tenminste, dat heb ik gehoord van één van de Apdchauffeurs die ik vaak tegenkom en zo af en toe een gezellig praatje mee maak.

Het volgende is er nu: Zoals al gezegd is is er een voorstel bij de provincie ingedient voor een ver- en hernieuwd stadsnet voor, in ieder geval, Apeldoorn. Het speerpunt was onder andere beter haalbare rijtijden wat weer scheelt in de aansluitingen en irritaties die nu vaak voorkomen tijdens slecht weer en spitsen (of zelfs de combi daarvan).
Waar het nu op neer komt is, is dat de gemeente Apeldoorn (en de provincie Gelderland weet ik niet) helaas, tot grote treurnis van iig die buschauf, NIET - ik herhaal NIET - is goedgekeurd. Dit is naar mijn inziens een zeer domme, stomme zet van zowel gemeente als provincie die dus op deze manier het busvervoer verslechteren.

Zelf ben ik zeer benieuwd waarom dit is gebeurd, maar of dit ook echt zo is. Hij is zelf al zeer lang chauffeur (uit de goede oude tijd dat je nog 4 man reserve had) in Apeldoorn en weet denk ik wel waar hij over praat. Rocov Gelderland had daarbij ook nog eens een aardig positief advies hierover uitgebracht op een paar puntjes na, wat mij dus verbaast over het niet toestemmen van de gemeente en/of provincie.

Nu nog iets interessants: Afgelopen donderdag of vrijdag was er controle door Syntus bij het Deltion College dus op het keerpunt van de drukste lijn in Zwolle. Aan het eind van de dag zijn er zo'n 30 leerlingen beboet op zwartrijden, waarvan 1 leerlinge zelfs 2 keer. Er werd in ieder geval de hele dag gecontroleerd en ik verbaas me over dit lage aantal.
Gelukkig kon ik die ochtend niet de L*L zijn aangezien ik vanuit een touringcar kwam die, gelukkig, geen draagbare OVchip heeft, maar wel voor Syntus rijdt. Zelf had ik er ook nog over getweet meteen nadat ik ze zag, toch wel jammer voor hun als het effect heeft gehad. :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

Wat ik van een chauffeur hoorde, was dat er VOORLOPIG geen toesteming voor de wijzigingen was. Streefpunt is nu December. Toch vreem allemaal. Wie zou nou beter weten hoe het werkt personeel op locatie van syntus of het provinciebestuur VER weg in Arnhem??
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Maxim »

Wat betreft het Deltion, dat klopt en zagen we ook op Twitter.... :wink:

Btw, wat mijn bovenbuurman zegt klopt voor zover ik weet.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Sorry, maar kon het niet laten om het te twitteren. Anders had het iig er 2 uur later alsnog opgestaan. :P

@rovin1995: Meestal is het zo dat de concessiehouder op z'n kop krijgt van de concessieverlener (ook gebeurd met de Veluwelijn, daar niet van). Maar volgens mij is het hier meer terecht dat het een keertje andersom gebeurd. :o

Tevens nog wat ander nieuws. Syntus of TSN heeft kennelijk op z'n minst een week nodig om een kapot kapje van een lamp te repareren en een mistlamp goed te zetten. Zat vandaag weer de 5268 waarmee er vorig week (met ik als getuige) een ongeluk mee was gebeurd (kleine aanrijding, verder geen schade). Maar ze zitten volgens mij nu wel krap in materieel. Van het weekend zag ik al de 5299 op de 90 rijden, maar volgens mij wordt de 5298 inmiddels gerepareerd. Zie hem namelijk niet meer in de remise staan. :+ Ben benieuwd!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Directeur Syntus per direct weg

DOETINCHEM - Frank de Leeuw is per direct weg als directeur van Syntus. Dat wordt bevestigd door de vervoerder die nu onder meer de spoorlijnen Arnhem-Winterswijk-Zutphen en Arnhem-Tiel verzorgt. Volgens een woordvoerder van Syntus is in goed overleg met De Leeuw besloten uit elkaar te gaan.

De Leeuw wordt opgevolgd door Cees Anker (59), die vanaf 6 februari door de raad van bestuur is benoemd tot directeur ad interim. Anker was in het verleden lid van de raad van bestuur van Connexxion en voorzitter van de raad van commissarissen van Syntus. De Leeuw was vier jaar directeur van Syntus.

-------------------

Ben benieuwd hoeveel effect dit gaat hebben op de OR en/of de eventuele bedrijfsvoering. Hoop van wel, aangezien (zie ook vorige berichten van mij) ze een keer flink de provincie op hun kop mogen geven.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Om nog maar heel even door te gaan met "spammen". Vandaag kwam er nog 2 nieuwsberichten over zowel de halte-informatie als de winterinzet:

Nummer 1
Informatie bij bushaltes klopt vaak niet

APELDOORN - De gemeente Apeldoorn wil voor de zomer alle 370 haltepalen van de busdienst in Apeldoorn vervangen. De bestaande palen maken plaats voor een standaardhalte die in heel Gelderland dezelfde zal zijn.

De huidige haltepalen geven niet meer de juiste informatie. Naast de haltes worden ook de panelen in de achterwand van abri's vervangen om er plattegronden en lijninformatie in te kunnen hangen.

De provincie Gelderland neemt de twee ton kostende operatie in Apeldoorn voor haar rekening.

De haltes bestaan uit twee palen voorzien van de provinciekleuren blauw, groen, geel en zwart. Tussen de palen hangt een wit bord waarop informatie moet komen.

Lees verder...

-----------------

Naar mijn inziens gaat dat er best wel wat netter uitzien. Wat betreft de haltevertrekstaten ben ik het eens, die vind ik nu bagger en nog steeds hangen ze er niet allemaal. Ondere andere op de route van de 294 missen er een paar in Apeldoorn.

Nummer 2
Extra chauffeurs voor starten van koude bussen

VELUWE - Vervoersmaatschappij Syntus heeft maatregelen genomen die er voor moeten zorgen dat de bussen op tijd blijven rijden.

Alleen bij sneeuwval kan dat niet altijd worden gegarandeerd.

Onder meer zijn extra winterdiensten ingesteld voor chauffeurs die 's morgens de bussen starten die 's nachts hebben buiten gestaan. Hierdoor kunnen de bussen vast 'warm draaien' en op tijd vertrekken.

Lees verder...

-----------------

Ook dit vind ik weer een goede zaak. Hoewel ik nog nooit echt van zulke problemen heb gehoord, lijkt me dit uiteraard best te kunnen gebeuren, vooral nu. Alternatieve routes zijn voor de meeste chauffeurs niet zo moeilijk, lijkt mij - maar je moet het ook maar net weten. :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Ruben »

De halte-informatie in Apeldoorn is best slecht te noemen sinds Syntus het heeft overgenomen. Sindsdien geen lijnennetkaart meer, maar op zijn hoogst een vertrekstaatje.
Nu staan dan die nieuwe palen er, maar daar staat verder ook nog geen informatie op. Zag vorige week halte Messenfabriek waar hierdoor de haltepaal geeneens aan de wettelijke vereisten voldoet voor een bushalte. Het plakkaat met de lijnnummers e.d. was leeg, waardoor het icoon met de bus ook niet op de paal aanwezig is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

De wijzigingen voor Maart 2012 staan op de website!
http://www.syntusgelderland.nl/reisinfo ... _2012.aspx
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Ruben »

Zucht. Een van de wijzigingen in Apeldoorn is de lijnvoering van lijn 17. En dan over het hoofd zien in die lijnenfolder om het kaartje hiervoor aan te passen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

De oude 294 (dus zonder stop op het transferium) komt terug als lijn 201 (2x per uur)

Lijn 90 wordt gesplitst in lijn 202 en 203:

*lijn 202 rijdt Apeldoorn-dorpen-Heerde-(A50)-Zwolle
4x per uur (spits), 2x per uur dal. Rijdt in de avond/weekend alleen Apeldoorn-Heerde.

*lijn 203 rijdt Apeldoorn-(A50)-Epe-Heerde-Wapenveld-Hattem-Zwolle
4x per uur (spits) tussen Heerde-Zwolle, 2x per uur Apeldoorn-Heerde. Rijdt in de avond/weekend alleen Heerde-Zwolle.

In de avond/weekend rijden lijn 202 en 203 in Heerde gekoppeld: zoals de 90 nu rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Ah, I see what they did there.

Ze brengen het wel moeilijk zeg naar mijn mening.
294 wordt nu gewoon hernummerd maar de met de oude lijnvoering en 90 is gewoon in 2en geknipt op het transferium (en gaat minder rijden, minpuntje).

Maar ik vind dit wel een hele kromme dienstregeling, want Epe wordt dan ineens meer aangedaan. Of jij moet het hier verkeerd plaatsen want op de wijzigingen staat het weer anders.
Ow, op veluwelijn.nl lees ik net dat er niet op het transferium wordt gewisseld, maar vanaf Apeldoorn er naar Epe wordt gegaan en vanaf Zwolle naar Heerde. Beide via snelweg, maar toch krom imo.

Plus dat ze de lijnnummers gewoon wat netter herschikken, maar dat is gewoon een aparte keus.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten