Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Volgens mij hangen bij uitstaphaltes van Nightliners helemaal geen vertrekstaten; die zullen alleen bij het station en Plein 1944 hangen. Hier in Elst (voor de nachtbus vanuit Arnhem) in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Volgens mij hangen bij uitstaphaltes van Nightliners helemaal geen vertrekstaten; die zullen alleen bij het station en Plein 1944 hangen. Hier in Elst (voor de nachtbus vanuit Arnhem) in ieder geval niet.
In dat geval valt de vervoerder dus echt niks te verwijten en zijn deze persoon gewoon enorm dom geweest om daar te gaan staan en kortzichtig door te gaan klagen. Jammer dat dit dan op deze manier weer de krant moet halen. Je kunt het verder lomp vinden dat de chauffeur nog extra zwaait, maar wat moet hij dan doen? Als hij gewoon doorrijdt alsof hij niks gezien heeft is het ook niet goed en als hij stopt met de mededeling dat ze niet mee mogen krijg je allemaal discussie en ruzie. Kortom, gewoon eens beter informeren voordat je op reis gaat, dat geldt voor elke reis, ook overdag. Zo moeilijk is het OV echt niet (OVC even weggelaten).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Anne »

Ook de 9292 planner doet het goed.
Vanaf de haltes Nijmegen Weurtseweg/Havenweg en Kanaalstraat/Merwedeweg geeft die t/m de laatste rit van lijn 85 aan dat je daar kan instappen. Voor de ritten van lijn 15 laat die je naar Plein 1944 lopen.

Connexxion geeft bij de dienstregeling op de site ook aan dat je alleen bij het station en Plein 1944 kan instappen.
Maar dat staat helemaal onderaan de tabel. Kan me dus wel voorstellen dat je dat mist als je hoger je vertrektijd ziet en niet helemaal naar beneden scrolt.

Staat er bij de haltes aangegeven dat Niteliners niet stoppen voor instappers??
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

avl schreef:Ook de 9292 planner doet het goed.
Vanaf de haltes Nijmegen Weurtseweg/Havenweg en Kanaalstraat/Merwedeweg geeft die t/m de laatste rit van lijn 85 aan dat je daar kan instappen. Voor de ritten van lijn 15 laat die je naar Plein 1944 lopen.

Connexxion geeft bij de dienstregeling op de site ook aan dat je alleen bij het station en Plein 1944 kan instappen.
Maar dat staat helemaal onderaan de tabel. Kan me dus wel voorstellen dat je dat mist als je hoger je vertrektijd ziet en niet helemaal naar beneden scrolt.

Staat er bij de haltes aangegeven dat Niteliners niet stoppen voor instappers??
Als Frank zijn verhaal over Nightlingers vanuit Arnhem in Elst over is te dragen op Nijmegen hangen er bij uitstaphaltes helemaal geen vertrekstaten en kan er dus ook geen verwarring zijn. Maar dit kan ik (vooralsnog) niet verifiëren. Als ik weer eens in de Malvert ben zal ik eens kijken wat er op de Van Boetbergweg of op de Van Apelterenweg hangt, als ik het tegen die tijd niet vergeten ben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Anne »

Er ontbreken wel meer vertrekstaten bij haltes.
Daaruit mag je dus niet opmaken dat de bus niet stopt.
Als een lijnnummer op een haltebord staat mag je er van uitgaan dat de bussen van die lijn er stoppen.
Tenzij (bijvoorbeeld op het haltebord bij het lijnnummer) staat aangegeven dat die lijn er niet stopt voor instappers.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Op de halteborden staat de lijn ook niet aangegeven...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

avl schreef:Er ontbreken wel meer vertrekstaten bij haltes.
Daaruit mag je dus niet opmaken dat de bus niet stopt.
Als een lijnnummer op een haltebord staat mag je er van uitgaan dat de bussen van die lijn er stoppen.
Tenzij (bijvoorbeeld op het haltebord bij het lijnnummer) staat aangegeven dat die lijn er niet stopt voor instappers.
Dat geldt net zo goed andersom, als er geen vertrekstaat hangt maar de lijn wel op het bord staat dan mag je er niet zonder meer vanuit gaan dat hij er wel stopt. Nu zijn ze tegenwoordig wel wat beter met het up-to-date houden van die borden, maar die kunnen net zo goed fout zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Heb vandaag mijn speurtocht naar lijnfoldertjes toch maar doorgezet :') . In Arnhem vroeg ik om foldertjes naar Elst; die konden ze helemaal niet vinden. Wel was er een foldertje van "Lingewaard" met de lijnen 33, 34, 35, 300 en de nachtbussen, zij het in bestelling. Mogelijk stonden de Nijmeegse 1 en de 325 er ook nog in. Hoop toch ook dat er nog een foldertje "Overbetuwe" oid komt. Daar zouden dan de lijnen 6 (Arnhem), 30, 31, 35, 76, 88 en de nachtbussen nog inkunnen. Begin vorige week ook nog eens in Nijmegen gevraagd, waar de foldertjes eind vorige week zouden zijn. Maar daar twijfel ik wat aan; ik zag ze zo snel nog niet liggen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Welke folders komen er dan nog in Nijmegen? Er mist momenteel iig lijn 9, 25, 30-33 en 99. 30-33 zou ik in 1 folder verwachten, 9 en 99 eveneens. Lijn 25 had ik juist de folder van lijn 5 verwacht (die folder heet weliswaar Beuningen maar net als lijn 5 gaat lijn 25 naar Groesbeek en een folder regio Groesbeek is er niet, wat dat betreft had hij ook in de folder "Stad" kunnen zitten).
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Mischien iemand hierin geintereseerd?
Op vrijdagmiddag 23 maart 2012 van 13 tot 17 uur, organiseert het ROCOV Gelderland - Stadsregio een ‘OV-café’ over lightrail en hoogwaardig openbaar vervoer.
lees meer: http://www.rocovgelderland.nl/nieuws/lightrail
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Connexxion wil meer en luxere bushaltes voor Heteren

HETEREN/ DRIEL - Busvervoerder Connexxion wil best meewerken aan een nieuwe busroute door Heteren. Het bedrijf hoopt dan wel dat de gemeente extra haltes wil aanleggen. En dan graag de luxe variant: met schuilgelegenheid en fietsenstalling.

Connexxion en de gemeente Overbetuwe zijn al enige tijd in overleg over het verbeteren van het busvervoer voor de Heterenaren. Daarbij is een principedeal gesloten over lijn 6: dat wordt een doorgetrokken route tussen station Arnhem-Zuid en Wageningen.

Ook wordt gesproken over lijn 76, de bus tussen Heteren en Arnhem-Centrum. Connexxion wil dan wel drie nieuwe haltes langs deze route, met abri's en fietsenklemmen. De kosten zijn dan voor de gemeente.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... eteren.ece
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Welke folders komen er dan nog in Nijmegen? Er mist momenteel iig lijn 9, 25, 30-33 en 99. 30-33 zou ik in 1 folder verwachten, 9 en 99 eveneens. Lijn 25 had ik juist de folder van lijn 5 verwacht (die folder heet weliswaar Beuningen maar net als lijn 5 gaat lijn 25 naar Groesbeek en een folder regio Groesbeek is er niet, wat dat betreft had hij ook in de folder "Stad" kunnen zitten).
Inmiddels is de folder van regio Beuningen weer beschikbaar met daarin lijnen 5, 11, 15, 85, 87, 165 en 289; die had ik nog niet. Ook heb ik nu het foldertje Lingewaard met daarin lijnen 1, 12, 19 (nachtbus vanuit Arnhem), 33, 34 (spitsbus richting Velp), 35, 300 en 325.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:
fogeltje schreef:Welke folders komen er dan nog in Nijmegen? Er mist momenteel iig lijn 9, 25, 30-33 en 99. 30-33 zou ik in 1 folder verwachten, 9 en 99 eveneens. Lijn 25 had ik juist de folder van lijn 5 verwacht (die folder heet weliswaar Beuningen maar net als lijn 5 gaat lijn 25 naar Groesbeek en een folder regio Groesbeek is er niet, wat dat betreft had hij ook in de folder "Stad" kunnen zitten).
Inmiddels is de folder van regio Beuningen weer beschikbaar met daarin lijnen 5, 11, 15, 85, 87, 165 en 289; die had ik nog niet. Ook heb ik nu het foldertje Lingewaard met daarin lijnen 1, 12, 19 (nachtbus vanuit Arnhem), 33, 34 (spitsbus richting Velp), 35, 300 en 325.
Oh dus dat boekje zag ik liggen. De 5 en 11, 85 en 87 en 289 zijn toch al opgenomen? Ook lijn 25, 9, 99 en de dertigers missen dan nog steeds voor Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:
Frank schreef:
fogeltje schreef:Welke folders komen er dan nog in Nijmegen? Er mist momenteel iig lijn 9, 25, 30-33 en 99. 30-33 zou ik in 1 folder verwachten, 9 en 99 eveneens. Lijn 25 had ik juist de folder van lijn 5 verwacht (die folder heet weliswaar Beuningen maar net als lijn 5 gaat lijn 25 naar Groesbeek en een folder regio Groesbeek is er niet, wat dat betreft had hij ook in de folder "Stad" kunnen zitten).
Inmiddels is de folder van regio Beuningen weer beschikbaar met daarin lijnen 5, 11, 15, 85, 87, 165 en 289; die had ik nog niet. Ook heb ik nu het foldertje Lingewaard met daarin lijnen 1, 12, 19 (nachtbus vanuit Arnhem), 33, 34 (spitsbus richting Velp), 35, 300 en 325.
Oh dus dat boekje zag ik liggen. De 5 en 11, 85 en 87 en 289 zijn toch al opgenomen? Ook lijn 25, 9, 99 en de dertigers missen dan nog steeds voor Nijmegen.
Oh dat is een van de oude boekjes. Ik zag vandaag toevallig in de bus één folder liggen. Ik wilde er al niet naar kijken en deed het toch, wat denk je? Regio Groesbeek :) Lijn 5 en de missende 25 en de twee Groesbeek buurtbussen. Mis nu alleen de dertigers ("Regio Oosterhout/Bemmel" ofzo?) en Regio Grave (9/99)
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Lijn 33 en 35 staan al in een boekje, namelijk die van de regio Lingewaard. Misschien dat ze lijn 30 en 31 in een boekje Overbetuwe oid uitbrengen, dat zou kunnen. Lijn 5 en 25 zag ik maandag niet liggen aan de balie, misschien dat ik er morgen nog even naar vraag. Tsja, de balie van Breng te Nijmegen krijgt veel extra klanten op deze manier :? . Ook maar eens even inventariseren welke Arnhemse buslijnen ik dan nog mis.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Maar dat boekje is in Nijmegen vooralsnog niet beschikbaar ;) Bovendien zou het logischer zijn om vanuit Nijmeegs perspectief in ieder geval die lijnen te bundelen (30/31/33/300/325/125), het gaat allemaal die kant op immers. Die 33/35 zal ook niet voor Nijmegen bestemd zijn omdat de 35 "niks met Nijmegen heeft".
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Dat boekje was dus wel gewoon aan de balie in Nijmegen beschikbaar. Ik denk dat men het echt per regio/gemeente aangepakt heeft en dus niet zo enorm kijkt naar de oude concessies (KAN Noord en KAN Zuid). Zou me niks verbazen als er ook nog een boekje Overbetuwe uitkomt, waar de lijnen 30 en 31 instaan en mogelijk nog een paar buslijnen vanuit Arnhem. Hoewel een boekje Oosterhout/Lent ook niet ondenkbaar is, maar dan krijg je drie boekjes waar lijn 1 instaat. Lijn 35 heeft trouwens even weinig met Nijmegen als met Arnhem te maken en ik vind het niet verkeerd dat de buslijn toch ergens onder wordt gebracht.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

via de website: http://www.trolleymotion.com/de/ zie ik nu dat er dus 143 MAN Solo-CNG-Bussen zijn besteld. verder ook nog wat over nieuwe trolley's.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Er staat daar ook nog een stukje over de trolleybussen op lijn 2 in.

Inmiddels heb ik weer twee foldertjes te pakken gekregen. Zoals Fogeltje al aangaf het boekje met de lijnen 5, 25, 162 en 164. Verder is er ook nog de lijnfolder Overbetuwe met daarin de lijnbussen:

6: Arnhem - Heteren
30: Nijmegen - Oosterhout
31: Arnhem - Nijmegen
35: Zetten - Bemmel
76: Arnhem - Heteren
88: Arnhem - Elst
11: Nachtbus Arnhem - Heteren
15: Nachtbus Arnhem - Elst
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Zoals door jou voorspelt dus idd een boekje Overbetuwe :) Waar heb je die gehaald? Voor mijn "collectie" wil ik namelijk Overbetuwe en die 33/35 ook nog hebben, dan moet ik alle Nijmeegse lijnen wel gehad hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Allemaal aan de servicebalie van Breng te Nijmegen. Ik mis lijnen 9 en 99 nog. Komt nog wel.

Interessant leesvoer, zeker ook geschikt voor studie/scriptieontwijkend gedrag. Met dank aan een gebruiker op OHIH.

linkje

Met name de plaatjes midden in het document die van Hermes afkomstig lijken te zijn, zijn interessant. Ze vormen een voorstel voor dienstregeling 2013, maar omdat het document eigenlijk alleen over de relatie Heyendaal - CS - Ressen gaan zijn ook alleen deze plaatjes opgenomen. Veel vraagtekens dus nog. Er zijn ook een aantal voorstellen tot bezuinigingen gedaan; een aantal voor als er een tram (2017+) komt en een aantal als er geen tram komt (2013+). De laatst moet iedereen zelf maar lezen, van de andere een overzichtje met een hoop speculatie erbij. Het is een behoorlijke opschudding in het lijnennet.

Grootste vraagtekens zijn de bediening van Weezenhof en Brakkenstein/Afrika Museum.

Lijn 1
Verdwijnt. Route naar station Mook-Molenhoek wordt overgenomen door lijn 13. Route door Lent staat niet meer ingetekend; wordt deels overgenomen door lijn 33.

Lijn 2
Verdwijnt. Lijn 33 en 331 gaan over de Graafseweg rijden. Onduidelijk welke lijn de bediening van Weezenhof overneemt. Ik denk dat de kandidaten lijnen 7 en 331 zijn.

Lijn 3
Verdwijnt. Lijn 14 neemt de route over. Bediening in Wijchen is een vraagteken.

Lijn 4
Verdwijnt. Lijn 14 neemt de route over. Bediening in Wijchen is een vraagteken. Staat wel een nieuwe lijn 4 ingetekend. Komende vanaf het station rijdt de buslijn een stukje over de Graafseweg waarna afgebogen wordt naar de Wolfkuilseweg. Neemt mogelijk bediening Lindenholt-Oost van lijn 7 over?

Lijn 5
Lijkt vanaf Groesbeek dezelfde route te blijven rijden. Lijkt het "driehoekje" bij het Waterkwartier over te nemen van lijn 7. Blijft wel doorrijden naar Beuningen? Op pagina 64 lijkt het er even op dat de lijn misschien wel via het Afrika Museum gaat rijden?!?

Lijn 6
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 7
Lijkt niet meer naar Lindenholt te rijden. Rest van de route is nog wat vaag. In ieder geval huidige route door de Hazenkamp. Route wordt vervolgd over de Hatertseweg. Waarheen (Weezenhof)? Welke lijn bedient Brakkenstein? Of wordt de bediening geheel overgenomen door lijnen 12 en 13? Wat gebeurt er moet de route naar het Afrika Museum?

Lijn 8
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 9
Neemt route over de Heyendaalseweg over van lijn 1. Lijkt wel naar Grave te blijven rijden.

Lijn 10
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 11
Lijkt huidige route te behouden, maar staat ingetekend via station Nijmegen Goffert.

Lijn 12
Nieuwe buslijn vanaf station Nijmegen via spoorkuil en Heyendaalseweg naar Groesbeek. Blijft de vraag of dit een spitslijn blijft. Op pagina 64 staat dat de bus mogelijk gaat doorrijden naar Oosterhout in dienstregeling 2013. Waarom? Is de nieuwe HOV lijn 331 nog niet mogelijk (ivm infrastructuur)? Of heeft het een andere reden?

Lijn 13
Nieuwe buslijn Oosterhout - Nijmegen (Burchtstraat) - station Nijmegen - spoorkuil - Heyendaalseweg - station Mook-Molenhoek. Neemt hierbij delen van lijnen 1 en 30 over.

Lijn 14
Vervanging van lijnen 3 en 4, in Nijmegen schijnbaar volgens huidige route. Vraag is hoe de bediening in Wijchen gaat worden. Te Heyendaal blijft huidige route gereden worden. In optionele bezuinigingsvoorstellen lijkt dit een buslijn te zijn die als een soort servicelijn kan gaan dienen met nog meer ommetjes waardoor andere buslijnen ingekort kunnen worden.

Lijn 15
Nieuwe buslijn Nijmegen - Druten. Lijkt ter vervanging van lijn 87. Rijdt in Nijmegen vanaf het station via spoorkuil, Heyendaalseweg, Erasmuslaan en station Nijmegen Goffert.

Lijn 16
Lijkt directe vervanging van lijn 210 te zijn.

Lijn 24
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 25
Lijkt vervangen te worden door lijn 12.

Lijn 30
Lijkt vervangen te worden door lijn 13.

Lijn 31
Lijkt vervangen te worden door lijn 331.

Lijn 33
Gaat meer door het centrum van Visveld rijden. Route via Doornik lijkt te vervallen. In Nijmegen gaat lijn 33 over de Graafseweg rijden. Misschien ter vervanging van lijn 87? Doet de lijn daarna nog wat? Zou een mooie verbetering zijn als deze lijn dan doorrijdt naar Aldenhof in plaats van lijn 9, maar dat is wel heel erg speculatief van me.

Lijn 57
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 58
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 80
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 82
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 85
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 87
Vervalt. Lijkt vervangen te worden door lijn 15.

Lijn 89
Nieuwe lijn. Lijkt vervanging te zijn voor lijn 289. Gaat deze de hele dag door rijden?

Lijn 99
Lijkt huidige route te behouden.

Lijn 210
Vervalt. Lijkt vervangen te worden door lijn 16.

Lijn 289
Vervalt. Lijkt vervangen te worden door lijn 89.

Lijn 300
Lijkt huidige route te behouden. In tekst staat dat ritten van lijn 325 in deze buslijn opgenomen worden.

Lijn 325
Staat nog wel ingetekend, maar in tekst staat dat ritten in lijn 300 opgenomen worden.

Lijn 331
Lijkt lijn 31 te gaan vervangen. Neemt bediening woonpark Oosterhout opvallend genoeg geheel voor zich op. Rijdt in Nijmegen via Burchtstraat. Vervolgt vanaf CS route over de Graafseweg. Is er een mogelijkheid dat deze buslijn door gaat rijden naar Weezenhof? Pure speculatie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Interessante opsomming Frank, heb het document opslagen, zal het later doornemen. Ik had me net voorgenomen om op de uni minder te soggen dus ik zal het pas morgenavond lezen ;)

Ik heb vandaag in Nijmegen ook boekjes Overbetuwe en Lingenwaard weten te scoren. Bij mist nu ook alleen (de voor mij juist meest relevante lijnfolder uit het hele KAN gebied) folder voor de regio Grave met 9/99 (en waarschijnlijk ook lijn 161 omdat die Nederasselt bedient). De dame aan de balie zei in ieder geval dat ze er herhaaldelijk om gevraagd hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Als aanvulling op Frank enkele zaken die ik weet. Gewoon via jouw lijstje, in kleur mijn aanvullingen. Met als voorbehoud dat nog niet alles vast staat, definitieve besluitvorming bij Breng, ROCOV en Stadsregio moet nog plaats vinden.

Grootste vraagtekens zijn de bediening van Weezenhof en Brakkenstein/Afrika Museum.
Afrika Museum wordt bediend door lijn 13, huidige 25 wordt omgenummerd naar 13 en krijgt een takje naar Afrikamuseum. Voorlopig nog geen definitieve zekerheid over bediening/frequentie buiten de spits. In de spits cf huidige 25

Lijn 1
Verdwijnt. Route naar station Mook-Molenhoek wordt overgenomen door lijn 13. Route door Lent staat niet meer ingetekend; wordt deels overgenomen door lijn 33. Route door Lent overgenomen door 12 niet door 33. Vanaf CS niet meer via Heyendaalseweg-Brakkenstein maar vanaf CS via Hazenkamp (lijn 7) naar Malden. Vormt met lijn 7 een kwartiersdienst in Hazenkamp. Geen rondje meer Molenhoek maar via de noord rechtstreeks naar het station Mook-Molenhoek

Lijn 2
Verdwijnt. Lijn 33 en 331 gaan over de Graafseweg rijden. Onduidelijk welke lijn de bediening van Weezenhof overneemt. Ik denk dat de kandidaten lijnen 7 en 331 zijn.
Lijn 331 neemt de bediening van Weezenhof over.

Lijn 3
Verdwijnt. Lijn 14 neemt de route over. Bediening in Wijchen is een vraagteken.
Lijn 3+4 worden samengevoegd onder 1 lijnnummer. Wordt lijn 14. Huidige 3 gaat over Bijsterhuizen, dit lusje verdwijnt. Blijft in Wijchen wel via Noord gaan

Lijn 4
Verdwijnt. Lijn 14 neemt de route over. Bediening in Wijchen is een vraagteken. Staat wel een nieuwe lijn 4 ingetekend. Komende vanaf het station rijdt de buslijn een stukje over de Graafseweg waarna afgebogen wordt naar de Wolfkuilseweg. Neemt mogelijk bediening Lindenholt-Oost van lijn 7 over?
Zie opmerkingen lijn 3. Nieuwe lijn 4 neemt de bediening van Bijsterhuizen over en gaat via Wijchen Zuid naar het station in Wijchen. Bedient ook Lindenhol-Oost dat daarmee een stadslijn krijgt. In het weekend en avond niet door naar Wijchen via Bijsterhuizen.

Lijn 5
Lijkt vanaf Groesbeek dezelfde route te blijven rijden. Lijkt het "driehoekje" bij het Waterkwartier over te nemen van lijn 7. Blijft wel doorrijden naar Beuningen? Op pagina 64 lijkt het er even op dat de lijn misschien wel via het Afrika Museum gaat rijden?!?
Gaat niet via Afrika Museum. Het rondje in de avonduren in Groesbeek verdwijnt, wordt nu altijd met de takjes gereden. Moet inderdaad via het Waterkwartier en Industrieweg omdat ivm de 2de stadsbrug de aansluiting bij de rotonde industrieplein op de kanaalstraat verdwijnt.

Lijn 6
Lijkt huidige route te behouden.Klopt

Lijn 7
Lijkt niet meer naar Lindenholt te rijden. Rest van de route is nog wat vaag. In ieder geval huidige route door de Hazenkamp. Route wordt vervolgd over de Hatertseweg. Waarheen (Weezenhof)? Welke lijn bedient Brakkenstein? Of wordt de bediening geheel overgenomen door lijnen 12 en 13? Wat gebeurt er moet de route naar het Afrika Museum?
Niet meer naar Brakkenstein en Afrika Museum. Even ontschoten waar dan wel heen.

Lijn 8
Lijkt huidige route te behouden.Klopt

Lijn 9
Neemt route over de Heyendaalseweg over van lijn 1. Lijkt wel naar Grave te blijven rijden.
Klopt, gaat niet meer via Aldenhof. Aldenhof krijgt eigen stadslijn die vrijwel direct naar CS gaat.

Lijn 10
Lijkt huidige route te behouden. Klopt

Lijn 11
Lijkt huidige route te behouden, maar staat ingetekend via station Nijmegen Goffert. Niet meer via Lindenholt-Oost, vanaf Dukenburg via Wijchenseweg en station Goffert. Niet meer via CWZ.

Lijn 12
Nieuwe buslijn vanaf station Nijmegen via spoorkuil en Heyendaalseweg naar Groesbeek. Blijft de vraag of dit een spitslijn blijft. Op pagina 64 staat dat de bus mogelijk gaat doorrijden naar Oosterhout in dienstregeling 2013. Waarom? Is de nieuwe HOV lijn 331 nog niet mogelijk (ivm infrastructuur)? Of heeft het een andere reden?
Wordt buslijn Oosterhout-dorp via Visveld en CS naar Brakkenstein. Rijdt rondje Brakkenstein in 1 richting. Vanaf Heyendaal via spoorkuil, CS, Burchtstraat door Visveld, 2x per rondje door Visveld, 2x per uur door naar Oosterhout via Ovatonde

Lijn 13
Nieuwe buslijn Oosterhout - Nijmegen (Burchtstraat) - station Nijmegen - spoorkuil - Heyendaalseweg - station Mook-Molenhoek. Neemt hierbij delen van lijnen 1 en 30 over. Vervanger van lijn 25.

Lijn 14
Vervanging van lijnen 3 en 4, in Nijmegen schijnbaar volgens huidige route. Vraag is hoe de bediening in Wijchen gaat worden. Te Heyendaal blijft huidige route gereden worden. In optionele bezuinigingsvoorstellen lijkt dit een buslijn te zijn die als een soort servicelijn kan gaan dienen met nog meer ommetjes waardoor andere buslijnen ingekort kunnen worden.
Zie opmerkingen lijn 3 en 4

Lijn 15
Nieuwe buslijn Nijmegen - Druten. Lijkt ter vervanging van lijn 87. Rijdt in Nijmegen vanaf het station via spoorkuil, Heyendaalseweg, Erasmuslaan en station Nijmegen Goffert.
Is inderdaad de oude 87, vanaf Brabantse Poort via Wijchense weg naar Goffert en niet via CWZ naar Heyendaal

Lijn 16
Lijkt directe vervanging van lijn 210 te zijn. Vervalt mogelijk, ritten onder lijn 10

Lijn 24
Lijkt huidige route te behouden. Vervalt in het geheel

Lijn 25
Lijkt vervangen te worden door lijn 12. Klopt. Zie opmerkingen over Afrikamuseum bovenaan.

Lijn 30
Lijkt vervangen te worden door lijn 13. Klopt

Lijn 31
Lijkt vervangen te worden door lijn 331. klopt, waarschijnlijk niet per december 2012, meer hierover bij lijn 331

Lijn 33
Gaat meer door het centrum van Visveld rijden. Route via Doornik lijkt te vervallen. In Nijmegen gaat lijn 33 over de Graafseweg rijden. Misschien ter vervanging van lijn 87? Doet de lijn daarna nog wat? Zou een mooie verbetering zijn als deze lijn dan doorrijdt naar Aldenhof in plaats van lijn 9, maar dat is wel heel erg speculatief van me.
Veranderd voorlopig niets aan, dus niet over Graafseweg (nummer op de kaart die je voor de 33 aanziet is de 331). Gaat niet naar Aldenhof, eindpunt is CS. Op termijn via Visveld (vrouwe Uda singel) en Prins Mauritssingel, mist nu nog infra daarvoor.

Lijn 57
Lijkt huidige route te behouden.Klopt

Lijn 58
Lijkt huidige route te behouden.Klopt

Lijn 80
Lijkt huidige route te behouden.Klopt

Lijn 82
Lijkt huidige route te behouden.Klopt

Lijn 85
Lijkt huidige route te behouden. Moet via het Waterkwartier en Industrieweg omdat ivm de 2de stadsbrug de aansluiting bij de rotonde industrieplein op de kanaalstraat verdwijnt.

Lijn 87
Vervalt. Lijkt vervangen te worden door lijn 15. Klopt, zie lijn 15

Lijn 89
Nieuwe lijn. Lijkt vervanging te zijn voor lijn 289. Gaat deze de hele dag door rijden? Klopt, gaat overdag rijden.Moet via het Waterkwartier en Industrieweg omdat ivm de 2de stadsbrug de aansluiting bij de rotonde industrieplein op de kanaalstraat verdwijnt.

Lijn 99
Lijkt huidige route te behouden. Klopt

Lijn 210
Vervalt. Lijkt vervangen te worden door lijn 16. Klopt

Lijn 289
Vervalt. Lijkt vervangen te worden door lijn 89.Klopt

Lijn 300
Lijkt huidige route te behouden. In tekst staat dat ritten van lijn 325 in deze buslijn opgenomen worden. Klopt

Lijn 325
Staat nog wel ingetekend, maar in tekst staat dat ritten in lijn 300 opgenomen worden.Klopt, dus cf huidige dienstregeling alleen dan geintergreerd met lijn 300 en niet via Heyendaalseweg maar via CS

Lijn 331
Lijkt lijn 31 te gaan vervangen. Neemt bediening woonpark Oosterhout opvallend genoeg geheel voor zich op. Rijdt in Nijmegen via Burchtstraat. Vervolgt vanaf CS route over de Graafseweg. Is er een mogelijkheid dat deze buslijn door gaat rijden naar Weezenhof? Pure speculatie.
Op termijn vervanging van lijn 31. Waarschijnlijk niet per december 2012. Is de HOV-lijn Velp-Arnhem-Ah-zuid -Elst-Dukenburg-Weezenhof. Per december waarschijnlijk 4x per uur Weezenhof-Dukenburg-CS-Oosterhout. mogelijk ivm vertragingsgevoeligheid niet via Griftdijk maar via Ovatonde. Tussen Oosterhout-Arnhem-Zuid 2x per uur. Tussen Arnhem-Zuid-Velp 4x per uur. Niet via Aldenhof (zoals huidige 2)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

rovin1995 schreef:via de website: http://www.trolleymotion.com/de/ zie ik nu dat er dus 143 MAN Solo-CNG-Bussen zijn besteld. verder ook nog wat over nieuwe trolley's.
De MAN Solo ken ik niet, is dat hetzelfde als de MAN City Lion, voor zover ik weet is die namelijk besteld. Inderdaad 143 stuks met een 41 in een HOV-uitvoering en 102 in een 'normale' uitvoering.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Zal idd wel de lion city zijn. Is het verder al bekend waarneer het eerste exemplaar proef komt rijden? of wordt alle tegelijk geleverd in het najaar? Hebben die HOV versies dan ook andere type stoelen, wifi ect?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten