Landelijke dagkaart voor BTM

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zit me nu ineens af te vragen: de strippenkaart is in heel het land afgeschaft dus ook de 8-strippenkaarten.

Is er hier een andere dagkaart voor in de plaats gekomen?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Bastiaan »

Nee, op dit moment is daar geen alternatief voor.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door midnet »

sinds 1/11/11 afschaffing strippenkaart en weg daarmee. Al was reizen met die kaarten in verchipte gebieden bepaald geen pretje, je moest soms de blaren op je tong praten of verwachten niet toegelaten te worden door overprecieze pieten-die nou net niet de juiste precisie hadden.
tot 1/1/12 kon je nog de extra OV-dagkaart bijkopen bij een NS-dagkaart-dat is nu ook niet meer mogelijk.
Ik heb elders een kort overzicht geplaatst van welke dagkaarten sommige busboeren nog aanbieden-vergeten waar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door ODRAIL »

midnet schreef:sinds 1/11/11 afschaffing strippenkaart en weg daarmee. Al was reizen met die kaarten in verchipte gebieden bepaald geen pretje, je moest soms de blaren op je tong praten of verwachten niet toegelaten te worden door overprecieze pieten-die nou net niet de juiste precisie hadden.
tot 1/1/12 kon je nog de extra OV-dagkaart bijkopen bij een NS-dagkaart-dat is nu ook niet meer mogelijk.
Ik heb elders een kort overzicht geplaatst van welke dagkaarten sommige busboeren nog aanbieden-vergeten waar.
Heb je een linkje naar die locatie?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Fles »

Zoiets als een landelijke dagkaart staat natuurlijk ook volstrekt haaks op de reden waarom we allemaal aan de OVC moeten: Big Brother die van minuut tot minuut wil kunnen zien wie waar geweest is :) Dus wat er nog aan dagkaarten bestaat zal naar alle waarschijnlijkheid binnen zeer korte tijd een stille dood sterven *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Wubbo »

Werd die landelijke dagkaart eigenlijk veel gebruikt? Ik weet dat ie bestond, maar heb nooit iemand er naar horen vragen (maar ik zit ook niet zo vaak in de bus, dus misschien dat ik een vertekend beeld heb).
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Michael »

Ik maakte regelmatig gebruik van de landelijke dagkaart en de OV-dagkaart voor mijn tripjes door het land
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Ronald »

Mag je trouwens met de "nieuwe" NS-kortingsabonnementen nog een dagkaart 40%-korting kopen? Lijkt me niet eigenlijk (omdat je altijd moet in- en uitchecken). Maar daar is dan ook geen alternatief meer voor...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Anne »

Fles schreef:Zoiets als een landelijke dagkaart staat natuurlijk ook volstrekt haaks op de reden waarom we allemaal aan de OVC moeten: Big Brother die van minuut tot minuut wil kunnen zien wie waar geweest is :) Dus wat er nog aan dagkaarten bestaat zal naar alle waarschijnlijkheid binnen zeer korte tijd een stille dood sterven *O*
Als je de dagkaart verchipt (zoals bij GVB-RET-EBS) kan je toch ook het gebruik zien?
Wel niet persoonsgebonden; maar dat is ook bij de A-kaart niet.

Bij EBS viel mij laatst wel het volgende op bij het gebruik van een dagkaart.
Bij aankomst in Purmerend was de apparatuur al uit zodat ik niet meer kon uitchecken.
In de volgende bus werd bij het instappen aangegeven dat ik uitcheckte; kon daarna wel weer gelijk inchecken.
Dacht dat in- en uitchecken in de zelfde bus moet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Daniel »

In het Prodata systeem wat EBS, Arriva en Veolia gebruiken is de checkin en checkout niet gekoppeld aan een bepaald wagennummer... als je vergeten bent uit te checken kan je dus gewoon op de volgende bus wachten om het alsnog te doen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Michael »

Weet je dat heel zeker Daniel?

Ik heb namelijk een keer bij een RET automaat mijn transacties uitgeprint en daar stond dus bij iedere Check-in Check-uit het Wagenparknummer. Allemaal van Veolia in mijn geval
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Daniel »

Wat AVL opviel bij EBS is mij ook al eens opgevallen bij Arriva... reiziger die instapt en kaartlezer die een checkout weergeeft. Was er dus vanuit gegaan dat het bij Veolia, gezien die ook Prodata gebruiken, ook wel zo zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Michael »

Ik heb het bij Veolia nooit gezien in ieder geval. Maar ik ga er vanuit dat het bij Veolia niet zo is aangezien bij elke transactie het wagenparknummer van de betreffende bus stond.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Landelijke dagkaart voor BTM

Bericht door Chauf21 »

Dat het wagenparknummer wordt opgeslagen/weergegeven op de overzichten, zegt niks over de manier waarop het systeem bepaalt of iemand kan inchecken of uitchecken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten