Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Wifi komt in elke bus. HOV bussen hebben luxere stoelen, onder andere hogere hoofdsteunen, meer beenruimte en wegklapbare armsteunen.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door busentrein »

dan neem ik aan dat er ook WIFI komt in de 9 GTW stellen ? bij Arriva was al bekend dat er internet in de trein zou komen
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Dat durf ik niet te zeggen. Kan me ook niet herinneren dat Arriva Wifi ging inbouwen in de treinen, heb je een bron?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de aanvulling, Freek. Lijkt erop dat er nu na 2005 weer een grootschalige reconstructie van het net gaat komen. Valt wel op dat lijn 6 in stand blijft. Is er al iets van frequenties bekend?

Verder juich ik het toe dat lijn 9 eindelijk weer langs Aldenhof af gaat, maar wel jammer dat hij daarvoor over de Heyendaalseweg gaat rijden, dan zal de druk op aansluitingen in Grave niet verlichten. Hoe zit het met de route van die spitslijn 25? Er staat CS - Spoorkuil - Heyendaal. Gaat dat via de nieuwe busbaan? Het zou wel jammer zijn als de oude route via de Sint Annamolen vervalt, daardoor is 25 altijd relatief leeg terwijl de overige lijnen naar Heijendaal uitpuilen.

En wat gaat er met lijn 99 gebeuren? Gaat Hermes zelf haar ritten weer rijden of worden deze weer uitbesteed (al dan niet aan OAD; of misschien zelfs helemaal naar Arriva)? Het mooiste zou natuurlijk zijn als de 99 gekoppeld ging worden aan de 121 (en wellicht de Arriva ritten aan lijn 152 aan de ritten tussen Uden en Eindhoven). Dat zal nooit gebeuren, maar je mag als reiziger toch wel dromen? ;)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Aanvulling: goed om te zien dat ze iets aan lijn 24 en 325 gaan doen. Beide bussen rijden in mijn ogen relatief leeg en op tijden dat andere bussen uitpuilen. Dus als ze die capaciteit beter gaan benutten dat kan ik maar toejuichen. Lijn 325 zie ik met grote regelmaat in de middagspits rijden op verschillende tijden, als de chauffeur niet alleen zit, is het vaak al veel. En dat terwijl op station Heyendaal en bij andere haltes in Heyendaal (die zelfs worden aangedaan door de 325) de mensen gewoon staan weg te rotten. Met de 300 ga je nog steeds een snelle verbinding houden met Ressen (vooral omdat de Heyendaalseweg erg druk kan zijn en het dan via station misschien zelfs sneller is), dus integreren lijkt me een hele goede zaak.

Lijn 24 kom ik ook wel eens tegen, zowel in de ochtend als in de middag, je kunt ook daar niet spreken van een drukbezochte buslijn. Dat was vroeger nog wel eens anders toen er in de Goffert nog scholen stonden, die toen ook bediend werden.

En welke lijn komt voor Aldenhof? Freek noemt een aparte stadslijn, maar ik kan verder niet opmaken welke dan. Gaat dat een pendelbusachtig iets worden zoals lijn 20 van eind vorige eeuw/begin deze eeuw (dus niet de lijn 20 CS - Brabantse Poort van 2005).
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

@Freek: bedankt voor de aanvullingen :) . Wat je allemaal schrijft is toch al weer een hoop anders dan op het kaartje staat, maar ik kan het me voorstellen dat het een hoop gepuzzel is allemaal. Ik ben benieuwd hoe het straks allemaal gaat worden in de stadsregio, hoewel ik volgend jaar misschien wel wat minder vaak in Nijmegen kom.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Ik probeer het voor mezelf allemaal een beetje op een rijtje te zetten. Misschien moet ik de reactie op de adviesaanvraag aan het ROCOV maar eens afwachten (mocht daar dit jaar wel wat duidelijk uit worden :) ).

Als ik het goed lees blijft lijn 1 naar Molenhoek dus gewoon bestaan, maar volgt de lijn de huidige route van lijn 7. Hier wordt dan parallel gereden met lijn 7 naar een onbekende locatie, mogelijk Aldenhof? Lijn 12 neemt de bediening van Brakkenstein over, via Heyendaal. Dus toch een eigen buslijn voor Brakkenstein in tegenstelling tot wat ik uit het document dacht te halen.

Lijn 4 gaat dus in ieder geval Lindenholt Oost bedienen. Lindenholt West is me dan nog wat onduidelijk. Vanaf daar door naar Wijchen. Lijn 14 gaat ook door naar Wijchen, vraag is hoe vaak. Naar Sint Maartenskliniek lijkt me viermaal per uur wenselijk, naar Wijchen is tweemaal per uur denk ik wel genoeg, samen met lijn 4.

Interessant dat lijn 31 misschien deels al omgaat per december. Ben benieuwd naar de route in Arnhem en welke buslijnen daar vervallen. Wordt wel een beetje een aparte situatie straks.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Wat je allemaal schrijft is toch al weer een hoop anders dan op het kaartje staat, maar ik kan het me voorstellen dat het een hoop gepuzzel is allemaal.
Klopt, het begint natuurlijk bij een bieding, vervolgens moet tijdens de implementatie blijken of alles mogelijk is. Meestal liggen gemeentes dwars doordat ze infra niet willen aanpassen of dat VRI's niet anders worden afgesteld, een weg niet aangepast kan worden zodat deze geschikt is voor een bus. Zitten daarom dus ook nog een aantal onzekerheden in het verhaal. Veel wijzigingen verwacht ik niet meer.
Lijn 325 zie ik met grote regelmaat in de middagspits rijden op verschillende tijden, als de chauffeur niet alleen zit, is het vaak al veel.
Volgens mij is de 325 zoals deze nu als spitsbus rijdt naar Bemmel Papenstraat wel een grote verbetering t.o.v. Ovatonde. Helemaal omdat er in het centrum ook nog veel reizigers instappen.
En welke lijn komt voor Aldenhof?
Dat wordt dus een nieuwe stadslijn. Lijnnummer weet ik niet meer. Hoe langer ik er over nadenk, denk ik steeds meer aan CS-Spoorkuil-St Anna-Haterseweg-Aldenhof. Maar dat durf ik niet met meer dan 50% zekerheid te zeggen.Ging in iedergeval vanuit Aldenhof via Van Boetbergweg richting Hatert en ging vrijwel rechtstreeks naar CS.
Hoe zit het met de route van die spitslijn 25?
Die wordt dus omgenummerd naar 13. Gaat CS-Spoorkuil-Heyendaalseweg-Driehuizerweg-Panovenlaan en dan richting Groesbeek rijden. Dus niet meer via St Anna en buigt dus ook eerder van de Heyendaalseweg af (laat Brakkenstein richting Groesbeek meer rechtsliggen) Gaat mogelijk bediening Afrikamuseum overnemen, dat wordt dan een los takje. Hierover nog grote onzekerheid over frequentie buiten de spits.
En wat gaat er met lijn 99 gebeuren?
Qua route niets. Geen idee of er nog sprake is van uitbesteding. Bestektechnisch mag het. Doorkoppelen aan 121 niet benoemd.
Misschien moet ik de reactie op de adviesaanvraag aan het ROCOV maar eens afwachten
Dan moet je nog even wachten. Adviesaanvraag is nog niet gedaan, advies volgt dus op z'n vroegst in mei.
Als ik het goed lees blijft lijn 1 naar Molenhoek dus gewoon bestaan, maar volgt de lijn de huidige route van lijn 7. Hier wordt dan parallel gereden met lijn 7 naar een onbekende locatie, mogelijk Aldenhof? Lijn 12 neemt de bediening van Brakkenstein over, via Heyendaal. Dus toch een eigen buslijn voor Brakkenstein in tegenstelling tot wat ik uit het document dacht te halen.
Lijn 1 gaat parralel aan de 7 via Hazenkamp rijden. Dus CS-Willemsweg-Dobbelmansweg-Steenbokstraat-St Jacobslaan, vandaar gaat lijn 1 via de halte Van Peltlaan naar de St Anna richting Malden. In Malden huidige route, in Molenhoek niet weer zoals nu via Molenhoek-Zuid maar zoals in 2008 via Noord.
Brakkenstein gaat inderdaad via lijn 12. Rondje Brakkenstein-Heyendaalseweg-Spoorkuil-CS-Burchstraat-PMS-Laauwikstraat-Turennesingel-het Buske-Groot Brittaniestraat-Vrouwe Uda Singel* - PMS - Ovatond - Keizer Hendrik VI Singel en dan naar Oosterhout Dorp. Route naar Oosterhout Dorp is nog onbeslist, kan cf huidige lijn 30 gaan maar ook via Griftdijk-Stationstraat. *= 2x per uur eindpunt, vanaf daar niet het hele rondje terug maar rechtstreeks richting Het Buske. Frequentie wordt dus 4x per uur, dus 2x per uur Oosterhout-Brakkenstein en 2x per uur Visveld-Brakkenstein.
Lijn 4 gaat dus in ieder geval Lindenholt Oost bedienen. Lindenholt West is me dan nog wat onduidelijk. Vanaf daar door naar Wijchen. Lijn 14 gaat ook door naar Wijchen, vraag is hoe vaak. Naar Sint Maartenskliniek lijkt me viermaal per uur wenselijk, naar Wijchen is tweemaal per uur denk ik wel genoeg, samen met lijn 4.
Huidige 3+4 worden samen lijn 14, frequentie gewoon 4x per uur overdag. Nieuwe lijn 4 pakt NIET lindenholt West mee, dat blijft lijn 7. Lindenholt Oost wordt alleen nog aangedaan door de nieuwe lijn 4. De huidige 11 rijdt ook via Lindenholt-Oost, maar wordt dus rechtgetrokken volgens de route van lijn 87 (15). Wijchen krijgt dus 6x per uur een bus.
Interessant dat lijn 31 misschien deels al omgaat per december. Ben benieuwd naar de route in Arnhem en welke buslijnen daar vervallen. Wordt wel een beetje een aparte situatie straks.
Inderdaad deels om, maar dat heeft te maken met het anders wegvallen van delen van de bediening van wijken. Uiteindelijke traject van de 331 wordt Weezenhof-Dukenburg-Graafseweg-CS-Burchtstraat-Waalbrug- Oosterhout (nieuwbouw)* - griftdijk - Elst CS - Regenboog. Vandaar naar Arnhem-Zuid via huidige route 31. Weet niet of 88 of 31 door De Laar Oost gaat. Vanaf Arnhem CS via Velperpoort en Laan van Presikhaaf naar ijsseloord en door naar Velp. Eindpunt wordt daar Velp Ziekenhuis of Velp Zuid.
Dit betekend dat ook de 88 gaat veranderen in Elst, die gaat niet meer via de Regenboog.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Reiziger Delft »

In Arnhem en Velp is dat de huidige route van lijnen 26/27 die samen in een halfuurdienst rijden. Het stuk Velperweg wordt ook zeer frequent door lijnen 3 en 7 bediend, Presihaaf is met lijn 5 prima bereikbaar en Velp zuid wordt naast de 26/27 ook met lijn 43 bediend.Weet je of we nog iets met die lijnen gaat gebeuren? Of wordt het gewoon een forse uitbreiding voor die gebieden?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Nee durf over Arnhem niet zoveel te vertellen, zeker niet over de gevolgen van de 331 voor andere lijnen. Wat ik wel weet is het volgende:

Lijn 3 wordt gekoppeld aan lijn 1, dat wordt dus weer Oosterbeek-Velp. De tak naar Alteveer en Burgerszoo wordt samengevoegd, gaat door de Huissen als een nieuwe trolleylijn. Lijn 3 gaat dan in Alteveer het volgende doen: Beethovenlaan-Cattepoelseweg en dan naaar BurgersZoo. Terug route is hieraan gelijk. Lijn 3 wordt dan Burgers'zoo - Het Duifje* - Huissen. In Huissen zal de trolley naar Zilverkamp gaan. Lijn 33 gaat dan niet meer door de Loostraat maar via Ir Molsweg.

Verder gaat lijn 20 niet meer door Rijkserwoerd, wordt overgenomen door de 4. Verder natuurlijk de introductie van 53 Arnhem-Zuid-Heteren-Wageningen. Sluit op station Arnhem-Zuid aan op de IC van/naar Roosendaal. DRU's hiervoor komen deels van de 109 die vanaf Papendal niet meer verder gaat naar station Wolfheze. Met de 53 ben je van/naar Wageningen sneller dan met de trein via Arnhem CS en Ede-Wageningen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Nog meer interessant nieuws :) . Neem aan dat de trolley nog niet per december as door gaat rijden naar Huissen. Oosterbeek - Velp terug is historisch gezien natuurlijk wel tof. Lijn 4 naar Rijkerswoerd. Hmm, laat hem ook maar de huidige route van lijn 31 door de Laar Oost overnemen. Zijn we daar in Elst ook weer vanaf (in Elst wel de route van de 31 versnellen maar daarbuiten niet zou jammerlijk zijn). Lijn 53 wordt dus Arnhem Zuid - Wageningen. Hoop stiekem wel een beetje dat de bus nog naar het CS in Arnhem blijft rijden (ipv de huidige 6). Anders zou het geen vooruitgang zijn.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Arnhem is allemaal nog wat onzekerder omdat ik dat niet allemaal goed in mijn hoofd heb zitten en hier niets op papier heb. De 53 gaat niet door naar CS, heb nog wel in eerste plannen voorbij zien komen dat deze naar het Duifje ging, maar weet niet of dit nu ook al zeker is. Route in Heteren wordt natuurlijk nog wel weer aangepast (het is immers al weer een half jaar geleden dat ie is aangepast). Voor Heteren - Arnhem CS heb je ook nog de 76 natuurlijk en voor Schuijtgraaf-CS de 5, waarom moet de 53 dan door richting CS?

Lijn 2 wordt trouwens Hoogkamp-CS-Vredenburg, aannemelijk wordt de 4 dus aan de 2 gekoppeld en neemt de 2/4 De Laar-oost dus over.

En voor wat betreft de 331, die wordt tussen Elst en Arnhem CS vast ook versneld, maar kwam er niet meer uit omdat er dan gaten in de bediening van De Laar Oost of West komen waarvan ik niet meer weet welke oplossing gekozen is. Er gaat daar nog wel wat veranderen.

Wie zet dit alles even in de wiki zodat het overzichtelijk is? Kan ik ook nog zien of ik nog iets vergeten ben ;-)
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Dus er komt een trolleylijn naar de laar oost als lijn 2/4 of verliest hoogkamp zijn trolley.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Eens kijken, we doen een nieuwe poging om alles op te sommen. Bedankt trouwens voor alle moeite, Freek :) . De wiki lijkt me pas verstandig om te doen als alles nog wat zekerder is, maar dat is mijn gedachte.

Stadsdienst Arnhem

Lijn 1: Oosterbeek - CS - Velp (aannemelijk viermaal per uur)
Lijn 2 of 4: Hoogkamp - CS - Vredenburg - Rijkerswoerd - de Laar Oost; dan mogelijk door naar Rijkerswoerd of de Laar Oost (aannemelijk tweemaal per uur, in de spits misschien viermaal per uur); hangt af van wanneer de trolleyinfra gereed is
Lijn 3: Burgers' Zoo - CS - Het Duifje - Huissen (aannemelijk viermaal per uur); hangt af van wanneer de trolleyinfra gereed is
Lijn 5: De Laar West / Schuytgraaf - Elsweide-HAN / Presikhaaf (net als nu)
Lijn 6: Wordt vervangen door lijn 53
Lijn 7: Rijkerswoerd - Station - Geitenkamp (aannemelijk zesmaal per uur); ook nu lijn 2/4 te Rijkerswoerd komt
Lijn 13: Seizoenslijn CS - Burgers' Zoo / Openluchtmuseum (net als nu?)
Lijn 14: Kronenburg - Het Duifje (opgenomen in lijn 53?)
Lijn 20: De Laar West - De Laar Oost - Rijkerswoerd - Kronenburg - CS - Rijnstate ziekenhuis - Geitenkamp - Presikhaaf (aannemelijk tweemaal per uur); niet meer via Rijkerswoerd
Lijn 21: Schaarsbergen - Hoogkamp - CS - Rijnstate - Geitenkamp - Rozendaal - Velp (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 44: CS - IJsseloord 2 (een- tot tweemaal per uur); kandidaat om te vervallen met komst lijn 331
Lijn 107: CS - CIOS (twee ritten 's ochtends)

Nachtbus Arnhem
Lijn 11: Arnhem - Heteren
Lijn 12: Arnhem - Renkum
Lijn 15: Arnhem - Elst
Lijn 16: Arnhem - Duiven
Lijn 18: Arnhem - Zeelandsingel
Lijn 19: Arnhem - Bemmel

Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (aannemelijk tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Vervalt; overgenomen door de 331
Lijn 3: Vervalt; overgenomen door de 14
Lijn 4: CS - Graafseweg - Wolfkuilseweg - Lindenholt Oost - Dukenburg - Bijsterhuizen - Wijchen Zuid - station Wijchen (aannemelijk tweemaal per uur); route in Wijchen is me nog wat onduidelijk
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - station Dukenburg (aannemelijk zesmaal per uur)
Lijn 7: Lindenholt West - CS - Hazenkamp - ??? (aannemelijk twee- of viermaal per uur)
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert
Lijn 9: Grave - Dukenburg (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle (aannemelijk in ongeveer dezelfde frequentie als nu)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Lindenholt - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); niet meer via Lindenholt-Oost
Lijn 12: Oosterhout Dorp - Visveld - CS - Heyendaal - Brakkenstein (tweemaal per uur vanaf Oosterhout; viermaal per uur vanaf Visveld)
Lijn 13: (Oosterhout? -) CS - Heyendaal - Groesbeek / Afrika Museum (frequentie nog onduidelijk)
Lijn 14: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (aannemelijk viermaal per uur)
Lijn 15: CS - Heyendaal - Station Goffert - Dukenburg - Druten (aannemelijk één- tot tweemaal per uur)
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Verdwijnt
Lijn 25: Onder lijnnummer 13

Nachtbus Nijmegen
Lijn 12: Nijmegen - Angeren
Lijn 13: Nijmegen - Millingen
Lijn 14: Nijmegen - Wijchen
Lijn 15: Nijmegen - Druten
Lijn 16: Nijmegen - Lindenholt
Lijn 17: Nijmegen - Mook

Streekdienst
Lijn 26: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Dieren (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 27: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 29: Arnhem CS - Velp - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 31: Verdwijnt iig op termijn; zie 331
Lijn 33: Arnhem CS - Huissen - Doornenburg - Bemmel - Nijmegen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); gaat in Huissen via Ir. Molsweg als lijn 3 doorrijdt
Lijn 34: Bemmel - Velp Zuid (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 35: Bemmel - Elst - Zetten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 43: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Dieren - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 51: Arnhem CS - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 53: Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen (frequentie één tot tweemaal per uur); rijdt mogelijk via route lijn 14 door naar Het Duifje
Lijn 57: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 58: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg - Kleef - Emmerich (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 60: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 61: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 62: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Centerpoort Noord (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 63: Arnhem Zuid - Westervoort - Duiven (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 64: Zevenaar - Didam - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 65: Duiven - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 69: Rijnstate - Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 76: Arnhem CS - Driel - Heteren (hopelijk tweemaal per uur als er geen andere buslijn vanaf Heteren en Driel naar CS rijdt)
Lijn 80: Nijmegen CS - Beek - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 82: Nijmegen CS - Beek - Erlecom - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 83: Nijmegen CS - Radboud - Malden - Molenhoek - Venlo (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 85: Nijmegen CS - Weurt - Beuningen - Driten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 86: Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen (in ochtendspits naar zesmaal per uur)
Lijn 87: Wordt vervangen door lijn 15
Lijn 88: Arnhem CS - Kronenburg - onbekende route door Arnhem Zuid - Elst (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); op later tijdstip mogelijk niet meer via Westeraam
Lijn 89: Nijmegen CS - Druten (frequentie onbekend); vervangt lijn 289
Lijn 91: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemlijk hetzelfde)
Lijn 99: Nijmegen - station Dukenburg - Alverna - Uden (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 105: Arnhem CS - Het Dorp - Otterlo - Barneveld (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 109: Arnhem CS - Het Dorp - Papendal (rijdt niet meer naar Wolfheze)
Lijn 210: Wordt vervangen door lijn 10 of 16
Lijn 231: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 280: Millingen - Groesbeek (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 289: Nijmegen - Druten (wordt vervangen door de 89)
Lijn 293: Arnhem HTS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal (neemt spitsritten lijn 325 tussen Bemmel en Heyendaal in zich op)
Lijn 325: Wordt opgenomen in lijn 300
Lijn 331: Velp Zuid - IJsseloord - Arnhem CS - Transferium - Kronenburg - onbekende route door Arnhem Zuid - Elst - Oosterhout Dorp - Nijmegen CS - Graafseweg - Dukenburg - Weezenhof (viermaal per uur, maar in het begin nog maar tweemaal per uur tussen Arnhem Zuid en Oosterhout); route door Elst wordt later mogelijk Westeraam - Rijksweg Zuid?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Volgens mij is de 325 zoals deze nu als spitsbus rijdt naar Bemmel Papenstraat wel een grote verbetering t.o.v. Ovatonde. Helemaal omdat er in het centrum ook nog veel reizigers instappen.
Dat kan ik verder niet beoordelen, ik zie hem alleen in Heyendaal. Goed om te horen dat er toch meer gebruik van wordt gemaakt dan ik dacht. In het centrum opstappen levert overigens ook wel echte tijdwinst op. Vanuit Heyendaal valt dat dus vies tegen in mijn ogen omdat de Heyendaalseweg zo druk is.
Freek schreef:Die wordt dus omgenummerd naar 13. Gaat CS-Spoorkuil-Heyendaalseweg-Driehuizerweg-Panovenlaan en dan richting Groesbeek rijden. Dus niet meer via St Anna en buigt dus ook eerder van de Heyendaalseweg af (laat Brakkenstein richting Groesbeek meer rechtsliggen) Gaat mogelijk bediening Afrikamuseum overnemen, dat wordt dan een los takje. Hierover nog grote onzekerheid over frequentie buiten de spits.
Dit is me niet helemaal duidelijk. Ik haal er even Google Maps bij om de Driehuizerweg te vinden. Slaat hij dan niet nog steeds op de Heyendaalseweg op hetzelfde punt linksaf richting Groesbeek (Kwekerijweg)? Want veel eerder kan hij dat niet volgens mij als ik het kaartje zo zie.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door busentrein »

Freek schreef:Dat durf ik niet te zeggen. Kan me ook niet herinneren dat Arriva Wifi ging inbouwen in de treinen, heb je een bron?
http://www.arriva.nl/goedemorgen-achterhoek/materieel/ ...
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Freek schreef:Voor Heteren - Arnhem CS heb je ook nog de 76 natuurlijk en voor Schuijtgraaf-CS de 5, waarom moet de 53 dan door richting CS?
Nou ja, om dezelfde reden dat in het doordeweekse dal er ook ritten van lijn 6 Schuytgraaf - CS rijden. Vanuit Driel en Heteren geeft het meer reismogelijkheden richting Arnhem centrum. Naar CS is het een minuutje of tien langer reizen, maar naar bijvoorbeeld het Velperplein haal je dit er wel uit. Op het traject Kronenburg - Velperplein - CS is het bovendien een mooie aanvulling, de 88 is daar zaterdags altijd behoorlijk druk (hoewel een aantal reisrelaties ook met andere bussen te doen is). Mocht lijn 53 doorrijden richting Kronenburg valt de reden van een verbinding Heteren/Driel/Schuytgraaf met Kronenburg wel weg natuurlijk. Verder lijkt het me wel een vereiste dat lijn 76 doordeweeks weer tweemaal per uur gaat rijden. Tweemaal per uur een verbinding tussen Driel/Heteren en station Arnhem is toch wel gewenst.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het overigens met de lijnen 55 en 60 uit Duitsland? Blijven die nog rijden?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Meltrain »

Freek schreef:De tak naar Alteveer en Burgerszoo wordt samengevoegd, gaat door de Huissen als een nieuwe trolleylijn. Lijn 3 gaat dan in Alteveer het volgende doen: Beethovenlaan-Cattepoelseweg en dan naaar BurgersZoo. Terug route is hieraan gelijk. Lijn 3 wordt dan Burgers'zoo - Het Duifje* - Huissen.
Ik vraag me af of dat zo handig is, omdat 't Cranevelt dan zonder bus komt te zitten (evenals de haltes Openluchttmuseum Zuid en Alteveer).
Handiger lijkt mij om als ringlijn te rijden: Beethovenlaan - Cattepoelseweg - Schelmseweg - Burgers Zoo - Peter van Anrooijlaan - Eduard van Beijnumlaan en dan terug richting Rijnstate.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door 010jongen »

De nieuwe lijn 2/4 wordt dus een trolleylijn. Lijkt me nogal erg duur voor een lijn die hoofdzakelijk 2x per uur gaat rijden. De lijn naar hoogkamp rijdt Nu al leeg rond en dan zie ik vaak genoeg ook nog eens een gelede trolley rijden terwijl er op lijn 7 dan een enkele amba rond rijdt.... Verder is het wel goed dat er een trolley naar huissen gaat komen! Alleen wel weer zonde dat het duifje nog steeds bediend moet worden.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Het gedeelte station - malburgen west - vredenburg - (delaar oost )kan best 4/6x per uur worden gereden. Zeker als lijn 20 en lijn 88 in rijkerswoerd/delaaroost wegvallen. Een trolley trekt altijd/vaak toch wel meer reizigers. Dat lijn 7 nu even met diesel bussen rijd is vanwege werkzaamheden op de geitenkamp. Voor lijn 2 ( zoals nu) had men natuurlijk ook een 2e hands 12m trolley kunnen kopen met lage vloer.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door 010jongen »

Dat is wel een forse uitbreiding dan naar 6 ritten per uur. lijkt me totaal niet nodig.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Ik bedoel in eerste instantie dus gewoon naar 4x per uur wat al mooi zal zijn. Maar ik sluit niet uit dat waarneer er eenmaal een trolleybus loopt de vraag toeneemt. Die was voorheen ook in de laar West en Elderveld het geval.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat de lijnfolders op de achterkant linksonder allemaal een volgnummer hebben. Zo kun je nagaan of je nog gaten in je "verzameling" hebt. Het lijkt bij Arnhem te beginnen. Aan de nummers te zien horen Overbetuwe en Lingewaard wat dat betreft meer bij Arnhem (603 en 604). Nijmegen stad heeft 611 en mijn overige lijnfolders hebben allemaal een hoger nummer. Ik heb aaneengesloten 611 t/m 618 behalve 614. Ik vermoed dat deze folder dan de missende folder voor de regio Grave is, aangezien ik alle andere lijnen nu in mijn bezit heb.

Even voor de compleetheid (als mensen dit kunnen aanvullen met folders uit Arnhem, gaarne) (A staat voor Arnhem indien er een Nijmeegse lijn met dat nummer is, A/N voor Arnhemse nachtlijn als er een Nijmeegse lijn met dat nummer is):
603/11-12-2012: Overbetuwe (6(A)/30/31/35/75/88/11(A/N)/15(A/N))
604/11-12-2012: Lingewaard (1/33/34/35/300/325/12/19(A/N)
611/11-12-2012: Nijmegen Stad (2/6/7/8/24/16)
612/11-12-2012: Wijchen (3/4/161/163/165/14)
613/11-12-2012: Molenhoek/Mook (1/83/161/17)
615/11-12-2012: Beuningen/Druten (5/11/85/87/165/289/15)
616/11-12-2012: Beek/Millingen a/d RIjn (57/58/80/82/162/280/13)
617/11-12-2012: Groesbeek (5/25/162/164)
618/11-12-2012: P&R Waalsprinter (125/300/325)
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

de folder "overbetuwe" bleek de vvv gisteren in Arnhem niet hebben en ook voorlopig niet te krijgen. Er was volgens hun veel vraag na. Verder iemand enig idee in welke folder lijnen 4,14,20 en 21 en de liemers lijnen zitten??
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten