Schultz: "Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart"
Schultz: "Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart"
Schultz: "Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart"
Geplaatst op: woensdag 29 februari 2012 16:51
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 maart 2012 12:06
Als houders van een ov-jaarkaart vergeten in te checken, moet worden voorkomen dat zij daarvoor een boete krijgen. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz geschreven aan nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 29 februari 2012 16:51
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 maart 2012 12:06
Als houders van een ov-jaarkaart vergeten in te checken, moet worden voorkomen dat zij daarvoor een boete krijgen. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz geschreven aan nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer.
Lees verder
Re: Schultz:
Kleine aanvulling: nu studenten nog in hun vrij-reizen periode. ;)Kuba schreef:Nu studenten nog...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Schultz:
En toch blijf ik mij afvragen wat er zo moeilijk voor een student is om in en uit te checken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Schultz:
Ga maar eens op station Zutphen of station Arnhem staan waar krappe aansluitingen bestaan tussen NS-treinen en Syntus-treinen. Normaal al rennen om officiële aansluiting te halen. Nu sta je in de file voor uitchecken en weer inchecken.
Re: Schultz:
Maar geld dat ook niet voor normale mensen?Thijs schreef:Ga maar eens op station Zutphen of station Arnhem staan waar krappe aansluitingen bestaan tussen NS-treinen en Syntus-treinen. Normaal al rennen om officiële aansluiting te halen. Nu sta je in de file voor uitchecken en weer inchecken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Schultz:
Studenten hebben in het weekend of doordeweeks vrij reizen. Als je daardoor de studenten met vrij reizen die problematiek kunt besparen, voorkom je een hoop leed.
Re: Schultz:
Heb je ook wel gelijk in.
Maar persoonlijk denk ik aan het gelijke monniken gelijke kappen principe.
Maar persoonlijk denk ik aan het gelijke monniken gelijke kappen principe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Schultz:
Jeffrey, heb je enig idee waar je het over hebt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Schultz:
Ik denk van niet. Het zal wel iemand zijn die alle studenten op 1 hoop gooit ofzo. ;)
Re: Schultz:
Ja, Of de techniek moet weer verschillend zijn in de Chip bij de studentenkaart.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Schultz:
Wat zit er dan voor verschil tussen die studenten als ik vragen mag? Ik reis voor school ook elke schooldag ruim een uur. En ik heb een gewone pas.Thijs schreef:Ik denk van niet. Het zal wel iemand zijn die alle studenten op 1 hoop gooit ofzo. ;)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Schultz:
Het is niet moeilijk (althans, voor de meeste studenten niet, mag ik hopen :D ). Maar waarom zou je in/uitchecken als je vrij-reizen hebt? En je dus eigenlijk gewoon een geldig reisdocument hebt.JeffreyMeijer schreef:En toch blijf ik mij afvragen wat er zo moeilijk voor een student is om in en uit te checken.
In/uitchecken heeft in dat opzicht geen enkel nut.
Zeker gezien het feit dat op de gemiddelde stations de in/uitcheckpaaltjes/poortjes niet ruim zijn bezaaid en vaak op de meest onlogische en/of onpraktische plekken staan, zou het prettig zijn om groepen met vrij-reizen niet te laten inchecken.
Voorkomt "filevorming" en hoop ergenis bij de reizigers.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Schultz:
Je hebt pas een geldig vervoersbewijs als je bent ingecheckt. Wie zegt dat jouw kaart niet geblokkeerd is, maar je nooit in- en uitcheckt waardoor hij niet fysiek geblokkeerd wordt? Wie zegt, als jij om 12:05 met een weekendkaart wordt gecontroleerd dat jij daadwerkelijk bij dat station waar de trein om 12.01 vertrok bent ingestapt en niet al een uur in de trein zit? Het moment van inchecken is namelijk bepalend of jij vrij mag reizen of niet.
Re: Schultz:
Het is net zoiets als op het knopje drukken voor groen licht als je al groen hebt op de fiets...
Komt wel goed schatje.
Re: Schultz:
Wettelijk gezien moet je ingecheckt zijn wil je een geldig vervoersbewijs hebben.Thom91 schreef:Het is net zoiets als op het knopje drukken voor groen licht als je al groen hebt op de fiets...
Maar dit is eigenlijk wel een hele mooie vergelijking.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Schultz:
Het is alleen maar voor de verrekening van reizen en voor de niet-NS vervoerders om aan te tonen dat de verdeelsleutel niet klopt...
Re: Schultz:
Misschien Off-Topic: Was die OV-Chipkaart niet gemaakt om ook te controleren welke reizen de mensen maken. Dinsdag op de heenweg richting Rotterdam werden wij gevraagd wat voor kaarten wij hadden en waar we heen gingen. Ik zag dat ze zo een uitleesapparaat bij zich hadden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Schultz:
Maar als een single checkin en checkout nog ooit gerealiseerd gaat worden? Dan heb je dat niet meer.Thijs schreef:Ga maar eens op station Zutphen of station Arnhem staan waar krappe aansluitingen bestaan tussen NS-treinen en Syntus-treinen. Normaal al rennen om officiële aansluiting te halen. Nu sta je in de file voor uitchecken en weer inchecken.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Schultz:
Ja, men wil weten hoe we reizen om reispatronen te vinden (en eventueel aansluitingen en omlopen op aan te passen) en bezettingsgraden. Ik weiger overigens altijd mee te werken met dat soort onderzoeken. Ben ooit vrij onvriendelijk benaderd door zo een miep. Het was nog in de tijd van papieren studentenkaart en ik had geen zin om die helemaal te voorschijn te gaan halen (die zat goed weggestopt op dat moment). Dus ik zei tegen dat mens dat ik een studentenweekkaart had en toen begon ze moeilijk te doen dat ik hem aan haar moest laten zien. Toen zei ik "ik moet niks" en ben maar gaan slapen. Ze was immers geen conducteur.JeffreyMeijer schreef:Misschien Off-Topic: Was die OV-Chipkaart niet gemaakt om ook te controleren welke reizen de mensen maken. Dinsdag op de heenweg richting Rotterdam werden wij gevraagd wat voor kaarten wij hadden en waar we heen gingen. Ik zag dat ze zo een uitleesapparaat bij zich hadden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Schultz:
De meeste dingen hebben in een of ander opzicht geen enkel nut. De daadwerkelijke reden van de verplichting tot in/uitchecken is het analyseren van de vervoersstromen natuurlijk.Ronaldussen schreef:In/uitchecken heeft in dat opzicht geen enkel nut.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Schultz:
Niet wettelijk gezien maar wel volgens de voorwaarden van het reisproduct.VIRM schreef:Wettelijk gezien moet je ingecheckt zijn wil je een geldig vervoersbewijs hebben.Thom91 schreef:Het is net zoiets als op het knopje drukken voor groen licht als je al groen hebt op de fiets...
Maar dit is eigenlijk wel een hele mooie vergelijking.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Schultz:
OV-Jaarkaart-houders doen niet mee aan vervoersstromen?deadlock schreef:De meeste dingen hebben in een of ander opzicht geen enkel nut. De daadwerkelijke reden van de verplichting tot in/uitchecken is het analyseren van de vervoersstromen natuurlijk.Ronaldussen schreef:In/uitchecken heeft in dat opzicht geen enkel nut.
Ik vind het zelf eigenlijk alleen bij VIA-reizen vervelend, omdat ik naast het wachten in de rij voor het in- en uitchecken ook nog eens de 3 minuten moet wachten. Soms kun je zo je overstap missen.
Re: Schultz:
Volgens mij snap je mijn reactie niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten