Schultz: "Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart"

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Schultz: "Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart"

Bericht door Chauf21 »

Schultz: "Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart"
Geplaatst op: woensdag 29 februari 2012 16:51
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 maart 2012 12:06


Als houders van een ov-jaarkaart vergeten in te checken, moet worden voorkomen dat zij daarvoor een boete krijgen. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz geschreven aan nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer.
Lees verder
Kuba
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 22:30

Re: Schultz:

Bericht door Kuba »

Nu studenten nog...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Schultz:

Bericht door VIRM »

Kuba schreef:Nu studenten nog...
Kleine aanvulling: nu studenten nog in hun vrij-reizen periode. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz:

Bericht door Jef400 »

En toch blijf ik mij afvragen wat er zo moeilijk voor een student is om in en uit te checken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Schultz:

Bericht door Thijs »

Ga maar eens op station Zutphen of station Arnhem staan waar krappe aansluitingen bestaan tussen NS-treinen en Syntus-treinen. Normaal al rennen om officiële aansluiting te halen. Nu sta je in de file voor uitchecken en weer inchecken.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Schultz:

Bericht door MdJ »

Hengelo is ook een goeie, wat betreft de s7000 / s31200.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz:

Bericht door Jef400 »

Thijs schreef:Ga maar eens op station Zutphen of station Arnhem staan waar krappe aansluitingen bestaan tussen NS-treinen en Syntus-treinen. Normaal al rennen om officiële aansluiting te halen. Nu sta je in de file voor uitchecken en weer inchecken.
Maar geld dat ook niet voor normale mensen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Schultz:

Bericht door Thijs »

Studenten hebben in het weekend of doordeweeks vrij reizen. Als je daardoor de studenten met vrij reizen die problematiek kunt besparen, voorkom je een hoop leed.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz:

Bericht door Jef400 »

Heb je ook wel gelijk in.

Maar persoonlijk denk ik aan het gelijke monniken gelijke kappen principe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schultz:

Bericht door Suus »

Jeffrey, heb je enig idee waar je het over hebt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Schultz:

Bericht door Thijs »

Ik denk van niet. Het zal wel iemand zijn die alle studenten op 1 hoop gooit ofzo. ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz:

Bericht door Jef400 »

Ja, Of de techniek moet weer verschillend zijn in de Chip bij de studentenkaart.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz:

Bericht door Jef400 »

Thijs schreef:Ik denk van niet. Het zal wel iemand zijn die alle studenten op 1 hoop gooit ofzo. ;)
Wat zit er dan voor verschil tussen die studenten als ik vragen mag? Ik reis voor school ook elke schooldag ruim een uur. En ik heb een gewone pas.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Schultz:

Bericht door AppleMoose »

JeffreyMeijer schreef:En toch blijf ik mij afvragen wat er zo moeilijk voor een student is om in en uit te checken.
Het is niet moeilijk (althans, voor de meeste studenten niet, mag ik hopen :D ). Maar waarom zou je in/uitchecken als je vrij-reizen hebt? En je dus eigenlijk gewoon een geldig reisdocument hebt.
In/uitchecken heeft in dat opzicht geen enkel nut.

Zeker gezien het feit dat op de gemiddelde stations de in/uitcheckpaaltjes/poortjes niet ruim zijn bezaaid en vaak op de meest onlogische en/of onpraktische plekken staan, zou het prettig zijn om groepen met vrij-reizen niet te laten inchecken.
Voorkomt "filevorming" en hoop ergenis bij de reizigers.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Schultz:

Bericht door RoelZ1 »

Je hebt pas een geldig vervoersbewijs als je bent ingecheckt. Wie zegt dat jouw kaart niet geblokkeerd is, maar je nooit in- en uitcheckt waardoor hij niet fysiek geblokkeerd wordt? Wie zegt, als jij om 12:05 met een weekendkaart wordt gecontroleerd dat jij daadwerkelijk bij dat station waar de trein om 12.01 vertrok bent ingestapt en niet al een uur in de trein zit? Het moment van inchecken is namelijk bepalend of jij vrij mag reizen of niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Schultz:

Bericht door Thom91 »

Het is net zoiets als op het knopje drukken voor groen licht als je al groen hebt op de fiets...
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Schultz:

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Het is net zoiets als op het knopje drukken voor groen licht als je al groen hebt op de fiets...
Wettelijk gezien moet je ingecheckt zijn wil je een geldig vervoersbewijs hebben.
Maar dit is eigenlijk wel een hele mooie vergelijking. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Schultz:

Bericht door webguy »

Het is alleen maar voor de verrekening van reizen en voor de niet-NS vervoerders om aan te tonen dat de verdeelsleutel niet klopt...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Schultz:

Bericht door Jef400 »

Misschien Off-Topic: Was die OV-Chipkaart niet gemaakt om ook te controleren welke reizen de mensen maken. Dinsdag op de heenweg richting Rotterdam werden wij gevraagd wat voor kaarten wij hadden en waar we heen gingen. Ik zag dat ze zo een uitleesapparaat bij zich hadden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Schultz:

Bericht door fogeltje »

Thijs schreef:Ga maar eens op station Zutphen of station Arnhem staan waar krappe aansluitingen bestaan tussen NS-treinen en Syntus-treinen. Normaal al rennen om officiële aansluiting te halen. Nu sta je in de file voor uitchecken en weer inchecken.
Maar als een single checkin en checkout nog ooit gerealiseerd gaat worden? Dan heb je dat niet meer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Schultz:

Bericht door fogeltje »

JeffreyMeijer schreef:Misschien Off-Topic: Was die OV-Chipkaart niet gemaakt om ook te controleren welke reizen de mensen maken. Dinsdag op de heenweg richting Rotterdam werden wij gevraagd wat voor kaarten wij hadden en waar we heen gingen. Ik zag dat ze zo een uitleesapparaat bij zich hadden.
Ja, men wil weten hoe we reizen om reispatronen te vinden (en eventueel aansluitingen en omlopen op aan te passen) en bezettingsgraden. Ik weiger overigens altijd mee te werken met dat soort onderzoeken. Ben ooit vrij onvriendelijk benaderd door zo een miep. Het was nog in de tijd van papieren studentenkaart en ik had geen zin om die helemaal te voorschijn te gaan halen (die zat goed weggestopt op dat moment). Dus ik zei tegen dat mens dat ik een studentenweekkaart had en toen begon ze moeilijk te doen dat ik hem aan haar moest laten zien. Toen zei ik "ik moet niks" en ben maar gaan slapen. Ze was immers geen conducteur.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Schultz:

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:In/uitchecken heeft in dat opzicht geen enkel nut.
De meeste dingen hebben in een of ander opzicht geen enkel nut. De daadwerkelijke reden van de verplichting tot in/uitchecken is het analyseren van de vervoersstromen natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Schultz:

Bericht door deadlock »

VIRM schreef:
Thom91 schreef:Het is net zoiets als op het knopje drukken voor groen licht als je al groen hebt op de fiets...
Wettelijk gezien moet je ingecheckt zijn wil je een geldig vervoersbewijs hebben.
Maar dit is eigenlijk wel een hele mooie vergelijking. :mrgreen:
Niet wettelijk gezien maar wel volgens de voorwaarden van het reisproduct.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Kuba
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 22:30

Re: Schultz:

Bericht door Kuba »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:In/uitchecken heeft in dat opzicht geen enkel nut.
De meeste dingen hebben in een of ander opzicht geen enkel nut. De daadwerkelijke reden van de verplichting tot in/uitchecken is het analyseren van de vervoersstromen natuurlijk.
OV-Jaarkaart-houders doen niet mee aan vervoersstromen?

Ik vind het zelf eigenlijk alleen bij VIA-reizen vervelend, omdat ik naast het wachten in de rij voor het in- en uitchecken ook nog eens de 3 minuten moet wachten. Soms kun je zo je overstap missen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Schultz:

Bericht door deadlock »

Volgens mij snap je mijn reactie niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten