Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag op veluwelijn.nl een typfout. "Lijn 201 vervangt lijn 204" i.p.v. 294. Er bestaat naar mijn weten geen lijn 204 in de Veluwe en al helemaal niet op de Veluwelijn.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

De ontwikkeling rond lijn 400 is ook wel interessant. bus komt om ,08 aan bij het dolfinarium en vertrekt daar pas weer om ,50. Zou die bus dan eerst een rondje stadsdienst rijden ofzo?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door mb90 »

Een lange pauze daar lijkt mij voor de chauffeur ook niet verkeerd na zo'n lange rit vanaf Arnhem.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Maxim »

Xanland schreef:294 wordt nu gewoon hernummerd maar de met de oude lijnvoering en 90 is gewoon in 2en geknipt op het transferium (en gaat minder rijden, minpuntje).
Nee, lijn 90 wordt niet alleen maar geknipt, je krijgt vanuit alle dorpen tussen Apeldoorn en Heerde een snellere verbinding met Zwolle, en vanuit alle dorpen tussen Zwolle en Epe een snellere verbinding met Apeldoorn. Zonder overstap. Weliswaar dus (iets) minder vaak, maar daarentegen ben je meestal wel sneller op je bestemming.

En ach, aan alle plannen zitten voor- en nadelen. We zullen de 26e zien! :Y
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Michael 1988 »

uhm.... het wordt wel geknipt, maar een stuk rijden de lijnen ook gezamelijk ;). Namelijk het stuk tussen Epe en Heerde. Wat eigenlijk het geval is, is dat nu lijn 202, de oude 90 is en lijn 203 de oude lijn 95s, met alleen als bijvoeging dan het transferium.
rovin1995 schreef:De ontwikkeling rond lijn 400 is ook wel interessant. bus komt om ,08 aan bij het dolfinarium en vertrekt daar pas weer om ,50. Zou die bus dan eerst een rondje stadsdienst rijden ofzo?
Het geldt ook vice versa. De bus komt om .40 aan in Arnhem en vertrekt om .19 uit Arnhem. Maar qua rittijd is het nu (nu Harderwijk-Zwolle v.v. er niet meer in zit), nog maar ongeveer 1 uur en 50 minuten. Bijna een gelijke tijden van een normale streeklijn. Als voorbeeld noem ik lijn 136 Tilburg - Den-Bosch v.v. Die doet er 1 uur en 40 minuten over om de hele rit te maken, maar ik denk eerder dat de chauffeurs dienst zullen doen op een andere lijn na lijn 400, bij aankomst in Arnhem
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Ronald »

Je vergist je een uurtje :wink: De complete rit van lijn 400 (Arnhem-Harderwijk) wordt 2 uur en 50 minuten, met 10 minuten pauze in Apeldoorn. Ik neem aan dat Apeldoorn ook een belangrijk wisselpunt voor chauffeurs is/wordt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Michael 1988 »

Inderdaad, even fout gekeken :$, dienstregeling stond nog gekanteld dus het was niet fijn lezen. Maar ik vind 1 ding raar, er zijn ritten die de Hoge Veluwe overslaan, maar nog zijn de rijtijden gelijk.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Citaro »

De wijzigingen van de Veluwelijn lijken een verbetering. De lijn 90 vervangende 202 en 203 blijven in de brede spits gezamenlijk 6x per uur rijden tussen Apeldoorn en Heerde v.v. en 8x per uur tussen Heerde en Zwolle v.v.. De 201 gaat daarnaast 2x per uur als sneldienst rijden tussen Apeldoorn en Zwolle. De dorpen tussen Apeldoorn en Epe en Heerde en Zwolle gaan erop achteruit (van 6x naar 4x per uur), maar of dat pijn doet... Wordt wel iets onduidelijker, maar onder de streep in ieder geval meer ritten. Heeft iemand een idee of het aantal DRU's gelijk blijft? Of er door de versnelling van 202 en 203 t.o.v. huidige 90 en de versnelling van 201 t.o.v. de huidige 294 DRU's vrijkomen om de extra slagen 203 Heerde - Zwolle te rijden?
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Citaro »

Ruben schreef:Zucht. Een van de wijzigingen in Apeldoorn is de lijnvoering van lijn 17. En dan over het hoofd zien in die lijnenfolder om het kaartje hiervoor aan te passen.
De route van 17 staat toch correct in het kaartje? Richting Sprenkelaar via Markt en Deventerstraat, terug via Welgelegenburg. Wat me wel is opgevallen is dat lijn 3 t.h.v. de Matenhoeve nog steeds over de Gildenlaan rijdt i.p.v. de wijk induikt net zoals lijn 4. Stond al niet goed in eerdere kaartedities, nog steeds niet aangepast.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Dat ging al niet goed ten tijde van Connexxion en BBA. Dus wat dat betreft.... Ook lijn 6 staat er verkeerd in (moet boven Willem III kazerne ipv onder...
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Ruben »

Citaro schreef:De route van 17 staat toch correct in het kaartje? Richting Sprenkelaar via Markt en Deventerstraat, terug via Welgelegenburg.
Nu wel ja. Ze hebben het aangepast.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Van tenminste 5 veluwelijnbussen zijn de opschriften "veluwelijn" erafgehaald. Zowel Mercedes als veolia-MAN 's.

Ze zullen ze toch niet vervangen voor 12m bussen toch?:/
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Citaro »

Jammer, maar misschien wel een beetje te verwachten. Maar het lijkt me dat 202 en 203 toch wel geleed blijven rijden. Extra slagen Heerde - Zwolle zal wel 12m worden. En op 201 lijkt me i.i.g. In de spitsen geleed ook gewenst. In de spitsen lijkt het me dan best lastig om met 5 geledes minder de Veluwelijnritten te rijden.

@MDJ, heb je het gehoord of zelf gespot?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Zelf gezien. Ik weet niet hoor, maar kan me geen reden bedenken waarom die stickers eraf zijn gehaald...
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Citaro »

Een reden zou flexibere inzet van het gelede materieel kunnen zijn. Het zal overigensn wel heel toevallig zijn dat alleen die 5 gespotte geledes ontdaan zijn/zullen worden van de bestickering. Zal wel voor de hele vloot gaan gelden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Daar ga ik wel van uit. Overigens was er al een reservewagen voor de veluwelijn/valleilijn, de 5279. Is de 5258, 5256 en 5254 zijn stickerloos, overige twee wagens heb ik geen nummer van gezien:$
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

De nieuwe lijnnetkaar staat nu op de website van syntus gelderland. Alles staat nu ingetekent zelfs lijn 400 en preltlijn 16. lijn 10 en 17 met hun nieuwe route. lijn 6 gewoon zoals het hoort. Lijn 3 gaat alleen alsnog niet via de matenhoeve wat toch wel slordig is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Meltrain »

Verder staat lijn 400 niet ingetekend op de stadsplattegrond van Harderwijk en rijdt volgens de stadsplattegrond van Ede lijn 84 nog steeds tussen het Gelre Ziekenhuis en het station. :wink:
Ook staat lijn 96 niet op de lijnennetkaart, terwijl die "voorlopig" zou blijven rijden.

Weet iemand ook waarom lijn 97 wordt opgeheven? Nu wordt het centrum van Hattem slechter bediend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Meltrain schreef:Verder staat lijn 400 niet ingetekend op de stadsplattegrond van Harderwijk en rijdt volgens de stadsplattegrond van Ede lijn 84 nog steeds tussen het Gelre Ziekenhuis en het station. :wink:
Ook staat lijn 96 niet op de lijnennetkaart, terwijl die "voorlopig" zou blijven rijden.

Weet iemand ook waarom lijn 97 wordt opgeheven? Nu wordt het centrum van Hattem slechter bediend.
Lijn 97 wordt gewoon opgeheven wegens veels te kleine reizigersaantallen waardoor, lijkt mij, het niet echt meer rendabel te houden is.

Slechtere bediening Hattem Centrum ben ik het niet mee eens, halte Hattem Centrum is echt op kleine afstand van de binnenstad van Hattem. Dat is nog te lopen naar mijn inziens.

------------------------

Zag vandaag trouwens, buiten dienst weliswaar, weer de 540x rijden - één van de fluisterbussen op de Oost-Veluweweg richting Deventerstraat. Ben benieuwd of en wanneer die weer in dienst komen, zowel TheWhisper-organisatie als Syntus laten er niet veel over los.

------------------------
MdJ schreef:Daar ga ik wel van uit. Overigens was er al een reservewagen voor de veluwelijn/valleilijn, de 5279. Is de 5258, 5256 en 5254 zijn stickerloos, overige twee wagens heb ik geen nummer van gezien:$
Lijkt mij erop dat ze misschien toch de ex-Valleilijnwagens gaan lozen, hoewel dat nog niet mag. Daarnaast is er wel één Veluwelijn-MB van (5258). Ben benieuwd, vanuit m'n stageplek kan ik wel de 294 zien maar geen busnummers. :P
Daarnaast blijven de lijnen 201 t/m 203 wel Veluwelijn heten. Misschien gaan ze wat efficiëntere businzet doen, als de 294-rit van 7:10 (naar Zl) maar geleed + touringcar blijft. Dat is, volgens mij - heb nu stage in Apd, nog steeds een zeer drukke rit. Je komt mooi op tijd aan voor de lessen van half 9 op Deltion e.d.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Misschien speculaas. maar:

Die mercedes + aardgas Veolia MAN's inruilen voor wat 12 meter aardgassers. Op lijn 201 buiten de spits is het onzin om daar 18 meter (leeg) te laten rijden. Ook op de 203 tussen Zwolle en Heerde (eigenlijk alleen voor Hattem en Wapenveld) is 18 meter iets te overdreven.

Eventueel kunnen ze tijdelijk de 12 meter aardgassers van Ede (5201-5211) daarvoor inzetten?
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

MdJ schreef:Misschien speculaas. maar:

Die mercedes + aardgas Veolia MAN's inruilen voor wat 12 meter aardgassers. Op lijn 201 buiten de spits is het onzin om daar 18 meter (leeg) te laten rijden. Ook op de 203 tussen Zwolle en Heerde (eigenlijk alleen voor Hattem en Wapenveld) is 18 meter iets te overdreven.

Eventueel kunnen ze tijdelijk de 12 meter aardgassers van Ede (5201-5211) daarvoor inzetten?
In Ede hebben ze juist geleede bussen nodig vanwege de uitbreidingen op lijn 88. Dus kan inderdaad zo zijn dat er 18m bussen in de valleilijnkleuren komen en dat er enkele 12m aardgassers voor terug komen naar Apeldoorn/Zwolle. Die ritten in Ede zoals op lijn 85 en 86 kunnen ook met gewoon 12m (vdl) materieel gereden worden. Ook komt er een 12m gas vrij op lijn 5 in ede omdat die (volgens mij ) voortaan met optares gereden zou gaan worden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Uitbreiding van de 88 op zondag kost 2 bussen. 8 omlopen, 6 bussen, + 5279. Met er nog een reservebus erbij kun je die doordeweeks Apeldoorn-Zwolle kunnen laten pendelen, in het weekend naar Ede slepen en daar de 88 rijden. En op maandagochtend/zondagnacht terug naar Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

5268, 5271 zijn stickerloos, echter de 5252 is weer/nog voorzien van veluwelijnopschriften... Raarrr.
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door rovin1995 »

Behalve een nieuwe dienstregeling is er per 25 maart ook een nieuwe bus roulering op de Veluwe. Volgens een chauffeur die ik sprak was de grootse verandering dat verschillende scholierenlijnen weer door Syntus zelf gereden zouden worden it zijn lijn 651, 653, 658, 682, 686 en 693. Dus met eigen bussen vdl ect. Verder wordt lijn 87 Barneveld – Nijkerk weer door Syntus zelf gereden. Enkele ritten op lijn 9 in Zwolle! Worden in de ochtend met Apeldoornse streekbussen versterkt. Verder zou de Whisper bus in week 13 ( deze week dus ) weer gaan rijden. Deze week nog achter de normale bussen aan. Maar vanaf volgende week ( als de tests goed verlopen ) op de ochtend gedeeltes van omloop 118 en 120. Weet iemand welke lijnen dat zijn? ( zullen wel spitslijnen zijn ). :?:
Laatst gewijzigd door rovin1995 op ma 26 mar 2012, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door stephen »

rovin1995 schreef:Verder zou de Whisper bus in week 13 ( deze week dus ) weer gaan rijden. Deze week nog achter de normale bussen aan. Maar vanaf volgende week ( als de tests goed verlopen ) op de ochtend gedeeltes van omloop 118 en 120. Weet iemand welke lijnen dat zijn? ( zullen wel spitslijnen zijn ). :?:
In de ochtend
118: lijn 6 en lijn 17
120: lijn 5 en lijn 10
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten