OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Thom91 »

Ik mis nog stukjes en wel jammer dat het zonder audio is.
Wel gaaf project!
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Welke stukjes mis je?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door find_your_spot »

Ga ik na weken weer is met de trein. Zit ik nog geen 10 minuten of komt de conducteur. JE HEBT NIET INGECHECKT!!!!

Nee, dat hoeft ook niet als student in combinatie met een kaartje. Nou volgens hem wel, Leiden Centraal kon ik uitstappen.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

FAIL -o-
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door webguy »

Op een of andere manier overkomt alleen jou dat geloof ik FYS, maar inderdaad, dat hoeft niet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Iemand enig idee wat het nut ervan is dat de s500 en s1700 dit weekend zijn geknipt in Utrecht? Er pendelt een 285xx-serie tussen Utrecht en Den Haag en de NoordOost keert in Utrecht, maar de vertrektijden zijn exact gelijk aan wat ze normaal zijn. Zodoende is het enige effect dat alle reizigers nu in 5 minuten van spoor 11 naar spoor 9 v.v. in Utrecht mogen overstappen :roll:
En ja, ik weet dat er werkzaamheden zijn (in Gouda neem ik aan?) maar het komt op mij een beetje raar over dat je de ene nog rijdende treinserie (NoordOost) dan wel knipt, en de andere rijdende (s2800) juist weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Iemand enig idee wat het nut ervan is dat de s500 en s1700 dit weekend zijn geknipt in Utrecht? Er pendelt een 285xx-serie tussen Utrecht en Den Haag en de NoordOost keert in Utrecht, maar de vertrektijden zijn exact gelijk aan wat ze normaal zijn. Zodoende is het enige effect dat alle reizigers nu in 5 minuten van spoor 11 naar spoor 9 v.v. in Utrecht mogen overstappen :roll:
En ja, ik weet dat er werkzaamheden zijn (in Gouda neem ik aan?) maar het komt op mij een beetje raar over dat je de ene nog rijdende treinserie (NoordOost) dan wel knipt, en de andere rijdende (s2800) juist weer niet.
De werkzaamheden zijn inderdaad in Gouda ja.

Het nut van het knippen van de noordoost ontgaat mij ook. Misschien is de gedachten dat er dan minder treinen door Gouda rijden. Een aantal sprinters rijdt ook al niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door mb90 »

De vorige keer dat die werkzaamheden er waren, werd er deels over enkelspoor gereden aan de westkant van Gouda. Dat zorgde toen voor de nodige vertraging, dus misschien willen ze die mogelijke vertraging nu alleen beperken tot Utrecht (of Amersfoort in het geval van de s2800) en niet verder richting het noorden of oosten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door ODRAIL »

Juist ja, dat dacht ik al.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

@KM46: Er rijden ook minder treinen door Gouda, namelijk alleen de NoordOost naar Den Haag en de s2800 naar Rotterdam.

@mb90: Tja, de t2861 reed vanmiddag ook gewoon doorgaand Rotterdam - Deventer. Erg grote vertragingen zijn mij niet opgevallen en de treinlengtes zijn op een zaterdag nu ook weer niet dusdanig dat je met gigantische overcapaciteit komt te rijden als je de gehele NoordOost door naar Den Haag stuurt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Wubbo »

Ik vermoed dat het wat te maken heeft met de treinlengtes, Den Haag Centraal kan tegenwoordig geen 15 bakken meer aan door de verbouwing van de stationshal en de inkorting van de sporen daar. Kan me zo voorstellen dat er wel eea in de NoordOost met 15 bakken reed. NoordOost naar Rotterdam en s2000 naar Den Haag is ook geen optie: dat past niet in Gouda waar je dan op 2 sporen 3 treinen bijna tegelijk hebt (s2000, s9800 en NoordOost).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Zowiezo zijn heel lange treinen op spoor 15 in Rotterdam ook geen succes, dat mist immers nog altijd de helft achter de tijdelijke perrontunnel (aan perron dan, het spoor ligt er nog wel) :wink:
Maar erg lange treinen in de NoordOost ben ik vandaag niet tegengekomen, die zou je hooguit met de studentendrukte op de zondagavond verwachten. Bij een bak of 9 tot hooguit 12 hield 't wel op boven Utrecht

Overigens kende Utrecht ook wel wat capaciteitsbeperkingen doordat spoor 4 eruit lag i.v.m. werk aan de bovenleiding boven 4 en 5 (plaatsing nieuwe liggers, die op 5 aan de nieuwe kap en op 4 aan een hulpconstructie bevestigd zijn). Wat dat betreft was doorrijden van de NoordOost praktischer geweest, want nu had de Den Haag-pendel ook al een lengtebeperking doordat 'ie op 9b moest passen. Je krijgt immers een kering van 28 minuten en tussentijds moet je de s2800 dan ook nog op 9a kwijt kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door mb90 »

Iets anders. Sinds gisteren is de Benelux er nog wat kleurrijker op geworden. Naast de gewone stammen en de 2 OBB-stammen rijdt er nu ook een olympische stam rond om mensen per trein naar Londen te laten gaan. Dit is de stam als IC t9237 met loc 2836 in Dordrecht:
Afbeelding

En nog 2 wazige foto's van de rijtuigen zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Gekko123 »

Die Benelux-stam heb ik vanochtend vroeg ook al zien staan te Rotterdam toen ik daar was om over te stappen van de t2127 op de t2829.

Verder stond ik een half uurtje eerder te Delft te wachten op de t5116. Deze trein reed gewoon, maar de aansluitende intercity naar Utrecht reed om onverklaarbare reden niet. Het is dat ik even op mijn mobiel keek, anders had ik mooi een half uurtje in Den Haag kunnen staan wachten...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Thom91 »

@daniel, de 285xx werd afgerangeerd naar Utoz. Verder heb ik weinig werkzaamheden gezien. Wel tof om vanaf Gd tot Nieuwerkerk linkerspoor te gaan :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door ODRAIL »

Die Benelux-stam heb ik afgelopen dindag (28 - 02 - 2012) ook al op Rtd zien staan, in de richting van Asd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Verder heb ik weinig werkzaamheden gezien. Wel tof om vanaf Gd tot Nieuwerkerk linkerspoor te gaan :)
Dit gebeurd wel meer bij werkzaamheden tussen Gouda en Nwk

@ Beheer: de afkorting Nwk (Nieuwerkerk aan den IJssel) doet het niet. Kan hier misschien naar gekeken worden? In het verleden heeft deze het wel gedaan.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 04 mar 2012, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verkorting gefixt dmv spatie achter smiley, bekend probleem in phpbb...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Dat komt omdat er geen spatie na de smiley in de quote staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:@daniel, de 285xx werd afgerangeerd naar Utoz. Verder heb ik weinig werkzaamheden gezien. Wel tof om vanaf Gd tot Nieuwerkerk linkerspoor te gaan :)
Ah dat verklaart het een en ander... ik had al het idee dat de s2800 naar Rtd wat ver naar achter stond als daar nog 'n trein achter had moeten staan. En dan was het ICM dat rond 17.00 uur in de weg stond op spoor 12b te Utrecht (t17459 heeft een tijd met reizigers en al op spoor 13 gestaan hierdoor) dus een nog af te rangeren 28500.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Caspar »

Vandaag ben ik een dagje naar België geweest. De heenweg ging erg voorspoedig en valt niet zo veel over te zeggen, maar de terugweg wel.
Ik had de t9249 net gemist op Brussel Centraal, want ik kwam uit de richting van Namur, en de trein uit Luxembourg/Namur komt ongeveer binnen op Centraal als de trein naar Amsterdam daar net vertrekt. Helaas stopt de s9200 niet meer op Brussel Noord, anders heb je daar een prachtige overstap. Ik ben vervolgens met een binnenlandse IC naar Antwerpen Centraal gereisd, de trein bestond uit Belgische dubbeldeksrijtuigen. Ik was per ongeluk in de 1e klas gaan zitten, want had het verschil echt niet gezien qua meubilair, alles net zo grijs en 4x 4 als in de 2e klas. Conductrice vond het niet erg gelukkig.

In Antwerpen-Centraal stonden er een hele hoop mensen met koffers te wachten op een trein richting Nederland. Ik zag op het scherm dat de IC t9253 was afgelast. Gelukkig kwam de Thalys naar Amsterdam Centraal er nog tussendoor zou je denken. De trainmanager van Thalys had er niet zo veel zin in... Nadat de Thalys reizigers waren utigestapt, gooide ie 5 minuten voor vertrektijd snel alle deuren dicht met uitzondering van de deur waar hij stond, zodat de mensen die eigenlijk met de s9200 mee wilden te vergeefs op de deuropening-knoppen stonden te drukken. :roll: De perronchef stuurde vervolgens iedereen in de richting van het gereedstaande 2tje wat als L-trein naar Roosendaal ging rijden. Gevolg; een voor nog geen 50% gevulde Thalys, en een stoptreintje van 2 bakken met een stuk of 75 staanplaatsen.
Kreten als BRAVO-Hispeed!! OF Wow this is really HIGH-SPEED gingen door het treintje heen. In Roosendaal ben ik op de s2100 gestapt waar een jongen naar Heerenveen aan de HC vroeg waar ie het beste kon overstappen. Railpocket van de HC liep vast, maar de HC wist wel te melden uit haar hoofd dat er werkzaamheden waren bij Gouda, wat een extra overstap zou zijn in Utrecht voor die jongen. HC gaf als advies om in Rotterdam uit te stappen uit de s2100, daar 20 minuten te wachten op de IC t672 en dan in Schiphol over te stappen naar Heerenveen.

Nu leek me dat al een vrij hachelijke onderneming, en ik heb het even nagekeken; die jongen zou dan om 22u32 in Schiphol aankomen, en de laatste trein naar Leeuwarden vertrekt daar om 22.21u... :cry: Via Utrecht had ie zelfs de een na laatste IC naar het Noorden op dat moment nog kunnen halen. Hoop dat ie vannacht dus nog thuis komt :wink:

Daarna in Sloterdijk: Geen treinen tussen Zaandam en Uitgeest op last van de brandweer. Mijn s4500 stopte extra op station Zaandam, maar had wel 10 minuten vertraging. Reizigers naar Alkmaar werden door de omroep verwezen naar de NS bussen via Haarlem en daar dan weer op een trein verder over te stappen. Ik heb een groepje mensen geadviseerd via Hoorn te reizen, leek me een stuk sneller en comfortabeler. De trein bestond uit een DDAR en was voor zeker 75% gevuld, wat best veel is op zondagavond naar Hoorn. Bij aankomst in Hoorn had de machinist van de 10 minuten vertrekvertraging uit Sloterdijk er 6 uitgereden ondanks de extra stop in Zaandam, wat dan ook feestelijk werd omgeroepen. Kon enige trots door de omroep horen. In Hoorn stond een extra trein naar Alkmaar gereed op ons te wachten, omdat 's avonds Hoorn- Alkmaar maar 1x per uur gaat. Best netjes, stuk of 250 mensen maakten er gretig gebruik van.

Oja ''gelukkig'' zag ik nog wat brandweerwagens rijden in Zaandam met zwaailichten, dus dan heb je toch in ieder geval het gevoel dat de stremming niet voor niets is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Dexter »

Arme Caspar, je valt wel met je neus in de boter he? :wink:

Afgelopen maandag hadden we ook al pech toen we samen een rondje Duitsland maakten (omdat ik zaterdag helaas niet mee kon met het NRW-rondje) via Monchengladbach -> Keulen -> via HSL naar Frankfurt -> Mainz -> via de Rheinstrecke terug naar Keulen, werd onze ICE terug naar Amsterdam in Keulen opgeheven, omdat de twee stellen niet wilden ontkoppelen. Daar hielden we toen tenminste nog een gratis consumptie in de BordBistro aan over... 8-)

Gisterenmiddag met de s4000 op Zd: Een Mevrouw van het formaat Berget Lewis (niets mis mee overigens, goeie zangeres) werpt zichzelf tussen de sluitende deuren van mijn SLT. Daarna volgt een worsteling, wat nog het meeste leek op een volksstammendans. De Mevrouw geeft het uiteindelijk op en richt zich met veel geschreeuw en wilde armgebaren tot de hc. Achter haar komen nog 3 mensen aanrennen, die drukken op de knop en de deuren openen zich. Vervolgens geeft de hc vertrekbevel en de trein vertrekt, de Mevrouw bleef achter op het perron. Sommige reizigers zal ik wel nooit begrijpen. :lol:

s'Avonds had ik de 692200 (gelegenheidscombi van de s3200 en de s2200, die door de werkzaamheden bij Halfweg was omgeleid via Shl) en liep ik op Shl +10 op door een agressieve reiziger die het de hc lastig maakte. Dankzij flink doorrijden en een ruim stationnement in Ledn was ik in Ledn weer op tijd. Het was weer een beetje als vanouds met de oude 2100 via Shl, maar dan veel trager want door alle extra stops schoot het niet echt op. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Caspar »

Over de stremming tussen Zaandam en Uitgeest:

Afbeelding

http://nos.nl/artikel/348044-brand-in-l ... -zaan.html
Brand in loods Koog aan de Zaan

In een loods in Koog aan de Zaan heeft een grote brand gewoed. Toen het vuur uitbrak, waren vier mensen in de loods aan auto's aan het sleutelen. Zij konden op tijd naar buiten komen.

De loods staat vlakbij het treinstation Koog-Zaandijk. De brandweer heeft vanaf het perron geblust. Omdat er ook brandweerwagens op de rails stonden, werd het treinverkeer stilgelegd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag kwam de t5049 met +13 aan op Dtz en deze vertraging werd er ook niet meer uitgereden.
Dit had tot gevolg dat die trein vanaf Rtd non-stop als 'Speciale Trein' naar Dordrecht zou rijden en de reizigers voor de tussengelegen stations moesten overstappen op de t5151 die zelfs nog één minuut eerder vertrok dan de 'Speciale Trein' naar Dordrecht. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Edwin »

Afgelopen weekend was er weer schaatsen in Heerenveen, maar de treinen stopten weer eens niet op Heerenveen IJsstadion. Je moest dus met de (zeer weinige) bussen van QBuzz aldaar naar Thialf. Toen een kennis van mij bij de spoorwegovergang thv van Heerenveen IJsstadion aankwam met de bus, moest zij wachten op een trein die daar toch wel stopte.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Freek »

Vanmiddag heb ik een Italiaan geprobeerd richting Amsterdam te krijgen. Mijn Italiaans is slecht, zijn Engels en Nederlands waren slecht dus of het gelukt is? Man zat minimaal vanaf Deventer in een s3600 richting Roosendaal. Vroeg in Nijmegen aan mij hoeveel stops het nog naar Roosendaal was. Daarna mompelde hij nog iets van Amsterdam. Als ik hem goed had begrepen wilde hij via Roosendaal naar Amsterdam. Mooi ritje is dat Dv-Roosendaal-Amsterdam. Heb je meteen half Nederland gezien. Toch maar gezegd dat hij in Nm er uit moest en verteld dat ie de s3000 moest nemen, gelukkig was de s3600 richting Zwolle al vertrokken van spoor 3, kan dus niet veel verkeerd zijn gegaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten