Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Pociąg z Warszawy do Krakowa jechał złym torem. Pociąg z Przemyśla dobrym - powiedział w TVN24 Andrzej Pawłowski członek zarządu PKP PLK. I dodał, że pociągi zderzyły się na jednym torze - jechały na w przeciwnych kierunkach. Do zderzenia dwóch pociągów relacji Przemyśl-Warszawa i Warszawa Wschodnia - Kraków doszło ok. godz. 21.00 w miejscowości Szczekociny koło Zawiercia w woj. śląskim. Rannych zostało kilkadziesiąt osób. Są też zabici. Na miejscu trwa akcja ratunkowa.
Met mijn steenkolen-Pools (waar is Kuba als je hem nodig hebt?) :
"De trein van Warschau naar Krakau kwam op verkeerd spoor terecht. De trein uit Przemysl reed op het goede spoor, volgens woordvoerder Andrzej Pawlowski van de PKP aan TVN24. En zo kwam het dat de treinen op hetzelfde spoor terecht kwamen. En ze reden in tegengestelde richting. Hierdoor kwam het uiteindelijk in de gemeente Szczekociny vlak bij Zawiercie in het district Silezië tot een botsing. Tientallen raakten gewond, en er zijn ook doden. Reddingsactie ter plekke is momenteel gaande."
00:44 Jak poinformował zastępca szefa Centrum Informacyjnego Rządu Grzegorz Szymański, na miejscu pracuje około 450 strażaków oraz 100 funkcjonariuszy policji. W akcji uczestniczy też 35 karetek pogotowia i 2 śmigłowce ratunkowe. W akcję ratunkowa zaangażowane są szpitale w Piekarach Śląskich, Myszkowie, Częstochowie, Zawierciu, Katowicach, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej oraz Bytomiu.
Momenteel zijn ongeveer 450 reddingswerkers van verscheidene korpsen in de omgeving betrokken bij de reddingswerkzaamheden (korpsen Czestochowa, Zabierce, Katowice, Sosnowiec, Bytom o.a.) alsmede 100 politiemensen. bij elkaar zijn ruim 35 reddingsvoertuigen betrokken bij de actie.
Beide treinen hadden een Ersatzsignal (hoe heet dat bij ons?), in Polen mag je zo'n sein met de maximale lijnsnelheid voorbij rijden - 120km/h op het stukje waar het ongeluk plaatsvond.
Kuba schreef:Beide treinen hadden een Ersatzsignal (hoe heet dat bij ons?), in Polen mag je zo'n sein met de maximale lijnsnelheid voorbij rijden - 120km/h op het stukje waar het ongeluk plaatsvond.
Een vervangingssein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Kuba schreef:Beide treinen hadden een Ersatzsignal (hoe heet dat bij ons?), in Polen mag je zo'n sein met de maximale lijnsnelheid voorbij rijden - 120km/h op het stukje waar het ongeluk plaatsvond.