'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Michael »

'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Op 12 maart sluiten vervoerder Veolia, de gemeente Breda, de politie en het Openbaar Ministerie een convenant waarin harde afspraken staan over de aanpak van lieden die het openbaar vervoer onveilig maken. Zo krijgen meldingen van geweld voortaan een hogere prioriteit en worden vandalen en agressievelingen in de toekomst sneller voorgeleid. Veolia zelf heeft het aantal toezichthouders in het openbaar vervoer (die rijden mee en staan op risicovolle plaatsen) al verdubbeld naar zo'n twintig personen.

Lees verder op: http://www.bndestem.nl/regio/breda/1057 ... worden.ece
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Michael 1988 »

hm.... Eerst was het volle bussen, toen de zatlappen waardoor de bus het centrum ontweek op een bepaald moment, toen een of andere parkshuttle, laatst nog de zwerffietsen en nu dit? Ik kan misschien iets zijn vergeten, maar is het een keer wel goed met het OV in Breda?
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Stéphane »

Gewoon de typische cultuur van beneden de grote rivieren. In Vlaanderen zelfde probleem.
Klagen, altijd maar klagen...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Michael 1988 »

Uhm.... boven de rivieren kunnen ze er ook wat van. Monnickendam, Lelystad, Veluwe, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag. Allemaal plaatsen die klaagden over het OV en/of aanbesteding ervan en ze liggen allemaal boven de rivieren :S. Dus die opmerking van jou sloeg nergens op.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Stéphane »

Je moet dat niet zo persoonlijk nemen hé. Ik ben ook van hier beneden maar ik vind dat gezaag toch wat vergaan. Oplossingen zijn soms zo simpel maar mensen kunnen het niet laten om maar te klagen en te klagen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Fles »

Klagen om het klagen? Dus het aangestipte probleem bestaat eigenlijk gewoon niet? :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Vinny »

Wat een zuurpruimdiscussie zeg. Goed dat het maatschappelijke probleem eens wordt opgelost. Geweld hoort niet thuis in het openbaar vervoer, en mensen die zich daar aan schuldig maken horen gewoon te worden aangepakt. En een beetje beter dan een opgeheven vingertje van een toezichthouder. Laat ze maar eens een weekend schoffelen, om mee te beginnen :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Michael »

Ik weet iets veel beters. In elke bus de met stift en dergelijke bekladde stoelen schoonmaken. Zijn ze wel effe zoet mee aangezien elke bus wel voorzien is daarvan en alleen de stalling Breda al 83 bussen heeft staan. En gemiddeld zijn er 8 stoelen per bus beklad dus zijn er totaal 664 stoeltjes om schoon te maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Suus »

Vreemd dat dat zo'n groot probleem is rondom Breda. Je ziet het eigenlijk zelden in de stadsbussen van het GVB, waar je op de een of andere manier zoiets toch eerder verwacht :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Michael 1988 »

Toen Arriva in Noord Brabant nog met de oude (ondeugdelijke) bussen rondreed zag ik ook erg veel schade in die oude bussen, stoelen die kapot zijn (los zitten/niet meer recht zijn), beklad waren of (sigaret)gaten in de stoffering hadden. In de nieuwere bussen heb ik bekladdingen en/of beschadigingen om een of andere reden alleen maar achterin de bus gezien, ondanks dat er een camera recht boven hun neus hangt. Dat geldt overigens ook voor de bussen van Veolia, Hermes en de paar keer dat ik met Connexxion ben geweest.

Maar het gaat hier om geweld en niet om schade in de bus. Ik zou het geweld overigens zoiets eerder verwachten in en rondom Eindhoven. Niet lullig bedoelt, maar daar ligt wel de langste cafestraat en voor zover ik weet ook de populairste in deze regio (afgezien van enkele uitgaanscentra). Maar daar zijn toezichthouders in de bus of in een wagen die achter de bus rijden. Waarom doen ze zoiets niet in Breda tijdens probleemdagen of -uren? Het helpt wel namelijk want de paar keer dat ik 's avonds laat op vrijdag de bus vanuit Eindhoven moest nemen heb ik geen problemen gehad of gezien.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Michael »

Op de vrijdagavonden (vrijdagavond zijn er regelmatig problemen) rijden er aardig wat toezichthouders rond. Ze staan vaak op bij de halte in het Centrum van Breda om daar alles in goede banen te leiden.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door midnet »

is het eigenlijk niet veel meer de ongebreidelde zuipcultuur van ''alles mot magge'' pubertjes die veels te veel geld hebben- maar met hun zatte kop de weekenden oveilig maken voor anderen. Er is een groot voordeel aan de muslimjeugd: ze zuipen niet (nou ja-ik ben mens en weet wel-amper). Hier in deze grote tropiese stad hoor je ook geregeldd die zachte g met dat voor mij onuitstaanbare a/aa niet kunnen zeggen van net zo straalbezopene broabers (heb er ook 3 jr gewoond/werkt-in Bergen oZ). Al worden ze ruimschoots overtroffen door de OZies (dat is van OZ=Australie)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Vinny »

Bergen op Zoom een tropische stad met dronken Australiërs? Nou ik denk dat ik maar eens een palmboomexcursie ga organiseren :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: 'Geweld in de bus in regio Breda moet aangepakt worden'

Bericht door Stéphane »

Oh Oh Breda :lol:

Maar het is natuurlijk goed dat er aan veiligheid gewerkt wordt, daar kan je niets op tegen hebben want daar wordt iedereen beter van.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten