OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Justin »

Trein t5068 kwam zoals gewoonlijk met -3 op Ddzd aan, alleen stopte niet helemaal vooraan bij het sein, maar ergens halverwege het perron. Ik geloof dat de mcn exact in het midden wilde parkeren :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Freek schreef:Vanmiddag heb ik een Italiaan geprobeerd richting Amsterdam te krijgen. Mijn Italiaans is slecht, zijn Engels en Nederlands waren slecht dus of het gelukt is? Man zat minimaal vanaf Deventer in een s3600 richting Roosendaal. Vroeg in Nijmegen aan mij hoeveel stops het nog naar Roosendaal was. Daarna mompelde hij nog iets van Amsterdam. Als ik hem goed had begrepen wilde hij via Roosendaal naar Amsterdam. Mooi ritje is dat Dv-Roosendaal-Amsterdam. Heb je meteen half Nederland gezien. Toch maar gezegd dat hij in Nm er uit moest en verteld dat ie de s3000 moest nemen, gelukkig was de s3600 richting Zwolle al vertrokken van spoor 3, kan dus niet veel verkeerd zijn gegaan.
Misschien komt het omdat ik meer van het plannen ben als ik naar het buitenland ging (zo kwam ik tot mijn grote verbazing een Engelstalige reisplanner tegen voor Ile de France een paar jee geleden :D), maar het is soms opvallend hoe onvoorbereid/onhandig toeristen wel niet zijn.
Valt bijvoorbeeld op bij het GVB: je hebt daar volgens mij een goede Engelstalige website met uitleg over voervoersbewijzen, een Ticket-kantoortje op het Centraal Station. En nog presteren toeristen het om met een hele stoet uurkaartjes bij de tramchauffeur te kopen, zodat de punctualiteit waarschijnlijk helemaal naar de knoppen gaat...
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

VIRM schreef:het is soms opvallend hoe onvoorbereid/onhandig toeristen wel niet zijn.
Tsja, dat kun je opvallend noemen, maar veel toeristen zijn nou eenmaal van de bonnefooi, en "we zien wel als we geland zijn".

Eigenlijk zou het pas opvallend zijn als een toerist hier precies wist wat hij aan het doen was :Y
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:het is soms opvallend hoe onvoorbereid/onhandig toeristen wel niet zijn.
Ik vind het nog veel opvallender hoeveel Nederlanders onhandig/onvoorbereid zijn!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Michael »

Ik liep vanochtend om 7.20 ruim op tijd naar de bushalte om lijn 122 naar Breda van 7.28 te nemen. Ben ik bijna bij de bushalte rijdt ie opeens voorbij ruim 5 minuten te vroeg. Bus gemist dus. Dan maar wachten op lijn 618 van 7.41. Om 7.37 komt lijn 122 van 7.43 al aanrijden die gereden werd met de TCR 466-ex Connexxion 3824. Doordat ie zo vroeg was kon ik mooi lijn 316 van 7.54 nog halen waarbij de bus bomvol zat en er bij de eerstvolgende haltes niemand meer bij kon en de chauffeur dus doorreed.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Etienne »

Bus 121 van 08.18 vanochtend kwam met -5 aanrijden, deze "korting" werd echter teniet gedaan door werkzaamheden onderweg, waardoor dit weer opliep tot +7. De chauffeuse van lijn 72 vanochtend vond haar pauze belangrijker dan de reizigers, schade bij vertrek +6.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Ik zag gisterenochtend trouwens een volledig gereviseerd rijtuig van de PKP in de nachttrein naar Amsterdam. Het was witter van kleur en had rode LED-displays in de zijwand
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door MdJ »

Vandaag is het bushokje van halte "Assinkhof" (functie is overgenomen door halte Uranusstraat) verplaatst naar halte "Winkelcentrum Stadsveld" aan de kant van lijn 5 en 7. De halte van lijn 4 had al een bushokje.
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Justin »

Ik moest vandaag in Waardenburg wezen voor een gesprek en zou daarna naar Amsterdam gaan. Dus ik stond op lijn 268 (of was het 248?) Naar Zaltbommel bij de McDonalds te wachten. Helaas was er op de buurtbus geen CICO aanwezig, dus mocht niet mee aangezien ik geen contant geld had. Hmmm, hebben alle buurtbussen in Rivierenland geen cico's ofzo? Of moet ik me maar wenden tot Arriva?

Gelukkig ging er binnen 15 minuten lijn 47 naar Geldermalsen waar ik wel mee kon, en ben daar t16000 in gaan stappen (zou dezelfde zijn als dat ik die op Zbm zou pakken, dus qua reistijd maakte het niet zo veel uit).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door JeePee »

Twente speelde thuis, dus weer een tripje naar Drienerlo. De IC uit Groningen kwam al voor Beilen achter de 10 minuten vertraagde stoptrein te hangen. Machinist roept netjes om dat de stoptrein in Hoogeveen opzij wordt gezet zodat we die kunnen inhalen. Stoptrein werd inderdaad op spoor 3 gezet, IC op spoor 2. Tot zover prima. Echter kwamen wij voor een rood sein naast de stopper te staan die op dat moment net optrekt en voor ons uit blijft rijden :N

Door stevig doorrijden van beide machinisten aankomst in Zwolle om .46. Ongeveer 60-70 man trekt een sprintje naar spoor 7 waar de eersten nog net de conducteur van de IC naar Roosendaal konden horen zeggen, ja sorry, tijd is tijd... En weg was de trein :roll: Gelukkig half uurtje speling genomen, dus nog wel ruim op tijd bij de Veste, biertje in het home zat er niet meer in alleen 8-)

Terug werd getoond hoe het ook kan...
IC Roosendaal - Zwolle had +10 bij vertrek uit Deventer en kwam net na vertrektijd van de IC naar Leeuwarden binnen. Op dat moment is de IC naar Groningen al weg, maar de trein naar Leeuwarden staat ergens op aan het einde van spoor 3b geparkeerd met 1 deur open en een HC die roept dat de mensen naar Leeuwarden nog mee kunnen. In de trein hoorde ik dat de trein al vertrokken was en dat ze weer gestopt waren. Machinist had omgeroepen dat ze nog even op de IC uit Deventer gingen wachten die ze net de bocht om zagen komen. Topactie waar een man of 10-15 erg blij mee was!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door TheKnitter »

Gister eventjes een kort rondje gemaakt, op naar Zevenbergen met het boemeltje uit Zwijndrecht (serie s5100).
De s2100 en s5100 vertrokken tegelijk van Ddr, maar de s5100 had geel. De VIRM in de s2100 reed via het rechterspoor er omheen, en kwam netjes voor de s5100. Netjes, want meestal mag de boemel langer wachten...
Later met lijntje 117 van Zevenbergen naar Breda. Bus kwam pas aan om 12:02, en vertrok 12:05. Maar in Breda was het alweer -2, en dan had de buschauffeur wel erg rustig gereden. Hij trapte het pedaal echt niet in...

In Breda nam ik later de s1900 naar Dordrecht, die met een solo ICM-III reed, met +2 aan kwam, en te Dordrecht -2 had. Hoezo, stevig doorrijden?
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Michael »

Sommige buslijnen zwemmen in hun rijtijd waaronder dus ook lijn 117.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Buslijn 172 is ietsje sneller geworden: Het hek bij de bloemenveiling in Aalsmeer is vervangen door een rolluik dat echt beduidend sneller open gaat.

Het blijft natuurlijk een superslak... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Stefan »

Oh, eindelijk.. Ik had het er laatst met een vriend nog over wanneer ze dat hek nu eens zouden vervangen.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Gisteravond (of meer, vanochtend :mrgreen:) kwam ik op Amsterdam Cenraal op het perron van spoor 10/11. Men heeft daar blindegeleidelijnen aangelegd, in ieder geval van de trappen van de oostpassage tot voorbij de trappen naar de westpassage. :shock: Heeft iemand na zitten denken ofzo?
Overigens zijn het van die tijdelijke stalen geleidelijnen, dus met een rollende stok eroverheen kun je lekker veel herrie maken. :mrgreen:

Overigens: waarom halteert de s4000 van 01:17 zo'n 15 a 20 minuten op Amsterdam Centraal? Die kun je dan beter wat vroeger laten vertrekken zodat de laatste s4000 treinen beter verspreid zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Maar daarentegen heb je wel nog een hele late trein...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Anne »

Vanmiddag op Rotterdam Centraal.
Omgeroepen dat de Fyra van 15.21 naar Amsterdam niet rijdt vanwege materieelproblemen.
Komt net voor die vertrektijd uit de ri. Amsterdam een Albatros neerstrijken op spoor 10.
Deze maakte kop om weer ri. Amsterdam te kunnen vertrekken.
Staan wel een aantal reizigers vreemd te kijken.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door mb90 »

Qbuzz-lijn 182 rijdt van maandag t/m zaterdag overdag vanaf het Zuidplein via Portland en Carnisselande naar Barendrecht NS. Daarbij komt het langs de plaatselijke IKEA. Op zondag komt lijn 182 daar niet en om dat extra duidelijk te maken is dat sinds kort op de bussen te zien, zoals hier op de 1051 te zien is met Portland (niet naar IKEA):
Afbeelding
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Maar daarentegen heb je wel nog een hele late trein...
Op vrijdag en zaterdag gaat er altijd rond 01:47 ofzo nog eentje. Dus dan heb je een s4000 om iets van 0:17, 01:17 en 01:47.
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen om 09.30 stonden er 5 Citea's van lijn 320 in Hilversum. Vanwege het ruimtegebrek stond er eentje voor het gemak op het nabijgelegen bouwterrein :).
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door The best »

Wat een gedoe.

Portemonnee kwijtgeraakt in de trein tussen Almelo en Apeldoorn. Een gigantisch gezeur, maar het kwam er op neer dat ik geen geld had en dat ook niet kon opnemen.

Gelukkig kon ik bij de NS op vertoon van een papiertje van stadstoezicht Deventer gratis reizen en was dat ook mogelijk bij Qbuzz. Maar goed, hij is teruggevonden, dus ik kan hem vanavond in Deventer weer ophalen.

Maar het levert toch wel een hoop stress op, vooral als je door de politie en de ING van het kastje naar de muur wordt gestort, moest me op een gegeven moment echt inhouden om niet heel sarcastisch te worden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Caspar »

Ik was vanmiddag vanuit Utrecht Centraal naar Hoorn gereisd. De s800 van 15.55u naar Schagen vanuit Utrecht reed door de aanrijding om via Hilversum en vertrok vanaf spoor 8 aldaar. Spoor 4 werd gebruikt door de IC naar Schiphol, omdat het oorspronkelijke spoor voor Schiphol werd gebruikt voor een kerende s3000.

De rit naar Amsterdam ging redelijk voorspoedig, we kwamen om 16.34u aan op Asd. De trein reed echter helemaal door op spoor 15a, tot aan het draaihekje van naar de verkeersleiding aldaar, de overstap vanaf daar naar de s4500 naar Hoorn zou me niet meer gaan lukken is mijn ervaring. (ik zat ook in de voorste bak, en stond zodoende dus ergens op de spoorbrug daar) Ik ben dus maar blijven zitten tot Amsterdam Sloterdijk. De s800 en de s4500 kregen gelijktijdig veilig in Amsterdam Centraal, en trokken ook gelijk op vanuit het statuin, maar de trein waar ik in zat kwam al ter hoogte van de Singelgrachtbrug weer tot stilstand. Daar stonden we even stil en haalde de s3000 naar Alkmaar en Den Helder ons in... Vervolgens konden we weer verder, en haalden we deze zelfde s3000 naar Den Helder bij de Obpa weer in. Zo klopte de volgorde dus toch weer.
In Sloterdijk uitgestapt, en zag meteen dat de s14500 van 16.55u daar met +10 stond aangegeven. Die vertraging werd uiteindelijk +25 bij aankomst in Hoorn, vanwege het te verwachten sneeuwbal effect: De s3000 was de laat door het wachten op de s800. Daar weer achter reed de sprinter naar Uitgeest:
Afbeelding
De s4700 reed vanmiddag niet tussen Amsterdam en Uitgeest vanwege de aanrijding bij Amstel. De s4000 reed met een losse SLT4 en de conducteur moest zodoende iedere deur handmatig dichtduwen, omdat de deuren niet konden sluiten vanwege te veel reizigers aanboord. Deze sprinter stond ruim 7 minuten stil langs het perron hierdoor. Daarop moest de s3300 natuurlijk ook weer wachten die bij Sloterdijk invoegt, en de al vertraagde s14500 kwam daar weer achter aan te hangen.
Met een slakke gangetje reden we dus naar Hoorn, om daar tegen 17.45u aan te komen.

Die reizigers die niet mee konden met de s4000 omdat het niet meer paste, hebben die eigenlijk recht op 'Geld terug bij vertraging'? De volgende s4000 rijdt immers pas weer een half uur later.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Ik acht de kans niet erg groot dat die s4000 wel op tijd zou rijden bij dat extra reizigersaanbod.. Het antwoord is dus ja.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Michael »

Het was trouwens wel raak vandaag met de aanrijdingen. Eerst tussen Gz en Tb waardoor er geen treinen tussen Bd en Tb reden. NS heeft op die stremming bussen ingezet. Toen die tussen Amsterdam Bijlmer en Muiderpoort en aan het begin van de avond 1 tussen Leiden en Voorhout.
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

@Caspar: bagger dat ze de s4700 niet laten keren in Amsterdam Centraal en alleen de stukjes Uitgeest-Amsterdam Centraal en Rhenen-Utrecht Centraal (en eventueel Breukelen) laten doen. En dan met een los 4'tje in de s4000, dat betekende vast en zeker achterblijvers...

Overigens heb je naast het sneeuwbaleffect ongetwijfeld ook hier en daar een 'bottleneck': zo heb je richting het noorden onder de A10 slechts één spoor voor de sporen 3/4, wat ongetwijfeld ook de boel ophoudt. Snap nog steeds niet waarom daar nog niks aan is gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten