Aanstaande dinsdag (overmorgen dus al) ben ik uitgenodigd voor een klantenpanel over de concessie Amstelland-Meerlanden (het gebied ten zuiden van Amsterdam). Ik constateer een significante verbetering van het OV, ik ben nu een half uur korter onderweg naar mijn ouders. Maar het kan altijd beter. Zijn er nog mensen met suggesties?
Zelf heb ik twee dingen:
* lijn 140, die wordt nu gesplitst in Uithoorn en vanaf 2009 ook nog in Breukelen. 's Avonds en in het weekend wil ik graag deze knips er niet in hebben zitten.
* lijn 198/197/172, ik zou graag zien dat de opzet iets anders wordt: de lijn 197 als directe lijn Amsterdam Centraal - Schiphol - Kudelstaart, aangevuld met de lijn 172 Kudelstaart - Amsterdam Marnixplein (via Amstelveen) en de lijn 171 Aalsmeer - Amsterdam Zuid (huidige route).
Klantenpanel Connexxion Amsterdam: Amstelland en Meerlanden
Klantenpanel Connexxion Amsterdam: Amstelland en Meerlanden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Klantenpanel Connexxion Amsterdam: Amstelland en Meerlanden
Uhm, waarom mogen mensen uit Aalsmeer niet meer direct naar CS, en mensen uit Schiphol wel? Het nut voor de doortrekking van Sternet kan ik inkomen, maar waarom zou de 172 terugtrekken tot de Marnixstraat? Dan nog eerder de 170, want Uithoorn heeft d.m.v. de 142/144 al een directe verbinding met CS :)
En die doortrekking van de 140 kan je, hoe idioot die knips ook zijn, zeer waarschijnlijk op je buik schrijven, want het zijn twee verschillende concessiegebieden met verschillende materieeleisen e.d. De doortrekking Breukelen - Utrecht lijkt me helemaal een wensdroom, omdat wat Utrechters op de tekentafel dachten dat het een leuk idee is om geen lijnen meer Utrecht - Breukelen te laten doen, maar al die mensen in een volle trein te laten overstappen...
En die doortrekking van de 140 kan je, hoe idioot die knips ook zijn, zeer waarschijnlijk op je buik schrijven, want het zijn twee verschillende concessiegebieden met verschillende materieeleisen e.d. De doortrekking Breukelen - Utrecht lijkt me helemaal een wensdroom, omdat wat Utrechters op de tekentafel dachten dat het een leuk idee is om geen lijnen meer Utrecht - Breukelen te laten doen, maar al die mensen in een volle trein te laten overstappen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Klantenpanel Connexxion Amsterdam: Amstelland en Meerlanden
Als je van Schiphol naar Kudelstaart rijdt ga je dwars door Aalsmeer heenwaarom mogen mensen uit Aalsmeer niet meer direct naar CS, en mensen uit Schiphol wel?
Op dit moment is de opzet van de dgl de volgende:
Code: Selecteer alles
171 172 198/197
Kudelstaart Bilderdammerweg
Aalsmeer Beethovenlaan
Aalsmeer Hortensiaplein Aalsmeer Hortensiaplein Aalsmeer Hortensiaplein
Aalsmeer Machineweg Aalsmeer Bloemenveiling Aalsmeer Dorp/TV studio
Bovenkerk Camping Amstelveen Westwijkplein Schiphol Rijk Beechavenue
Amstelveen Sportlaan Amstelveen Sacharovlaan Schiphol P 30
Amstelveen Busstation Amstelveen Busstation Schiphol Plaza/station NS
Amstelveen Kalfjeslaan Amstelveen Kalfjeslaan Schiphol Noord
Amsterdam Zuid Amsterdam Haarlemmermeerstation Amsterdam Haarlemmermeerstation
Amsterdam Marnixstraat Amsterdam Marnixstraat
Amsterdam Centraal
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Klantenpanel Connexxion Amsterdam: Amstelland en Meerlanden
Daarvoor wordt wel weer een Sprinter toegevoed aan het rijtje Nutteloze trajecten: Utrecht - Breukelen. Een trein die overigens in de spits Veenendaal - Amsterdam Centraal gaat rijden, maar vanwege capaciteitsgebrek niet stopt op Amstel en Muiderpoort! Hoe duidelijk wil je het voor de reiziger hebbentsov schreef:En die doortrekking van de 140 kan je, hoe idioot die knips ook zijn, zeer waarschijnlijk op je buik schrijven, want het zijn twee verschillende concessiegebieden met verschillende materieeleisen e.d. De doortrekking Breukelen - Utrecht lijkt me helemaal een wensdroom, omdat wat Utrechters op de tekentafel dachten dat het een leuk idee is om geen lijnen meer Utrecht - Breukelen te laten doen, maar al die mensen in een volle trein te laten overstappen...
En het is zonde van die buslijnen. Zo rijdt er bijvoorbeeld op de Amsterdamsestraatweg straks geen (doorgaande) streekbus tussen Utrecht en Maarssen. Een traject met toch veel in- en uitstappers. Lijn 120 rijdt vanaf december Bijlmer NS - Breukelen NS - Maarssen NS. Lijn 124 wordt geheel opgeheven en lijn 143 (wordt 153) gaat tweemaal in het uur op Breukelen - Maarssen rijden. En mogelijkerwijs komt er nog een nieuwe lijn die vanaf Maarssen de straatweg opgaat, alleen het andere eindpunt is nogal onduidelijk (of CS, of Overvecht).
Tot slot wordt lijn 125 opgeheven in deze regio en de 140 tussen Uithoorn en Breukelen wordt omgenummerd naar 150. Lijnnummer 141 (Woerden - Mijdrecht) gaat ook met 10 omhoog.
Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten