OVer je OV-Chipkaart #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door The best »

marvinkok schreef:Er worden sinds deze week ook anonieme chipkaarten verkocht in de bus in iig Twente. Deze kosten €10,- , waarvan €2,50 als saldo op de kaart.
Dat vind ik wel een goede zaak eigenlijk, wordt de drempel om zo'n ding te kopen toch wat lager.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door hauptbahnhof »

In Amsterdam hadden ze het ook een tijdje (GVB) maar het werd amper verkocht in de voertuigen. Was geen succes. :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

The best schreef:
marvinkok schreef:Er worden sinds deze week ook anonieme chipkaarten verkocht in de bus in iig Twente. Deze kosten €10,- , waarvan €2,50 als saldo op de kaart.
Dat vind ik wel een goede zaak eigenlijk, wordt de drempel om zo'n ding te kopen toch wat lager.

Zo'n ding kost om te maken misschien een kwartje man :')
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Caspar »

Ja mijn oren staan ook te klapperen bij het horen van 7,50€ kosten voor een plastic kaartje... :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Karl »

Dat is toch typisch, het contant geld moest toch de bus uit?
Het is een spectrum.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door huibf »

huibf schreef: Overigens reageert XX niet altijd en zetten gewoon een product klaar... Is me al 2x gebeurt, dus Ff langs de afhaalautomaat, automaat in bus of op het station.
Vandaag stond er weer, zonder verdere afwikkeling per e-mail van CXX, (van mijn restitutieaanvraag) weer 1,17 klaar.
Op de cent correct.
Wederom de handhelds die geen Brabo korting verrekenen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door marvinkok »

Karl schreef:Dat is toch typisch, het contant geld moest toch de bus uit?
Als ik het goed heb kwam het uit een infomiddag omtrent de OVC voor chauffeurs waarbij die wens werd geuit...
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

Hm, na mijn laatste Schiphol-ervaring (ben gewoon afgelopen donderdag 'zwart gaan rijden' op mijn Week-OV en zondag een kaartje gekocht) gisteren toch een mailtje gestuurd naar de Klantenservice over de vindbaarheid van de CiCo's in het kader van de 'toegankelijkheid'.
Vandaag een mailtje terug gehad (binnen 24 uur, wow! :D). De medewerker had contact opgenomen met het station (een inhoudelijke reactie, nog een pluspuntje!) en volgens hen staan die CiCo's bij de trap.

Dus mijn vraag hier voor diegenen die het station kennen: als je zo'n (rol)trap afstuitert en het perron opwaggelt, waar zijn die krengen dan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Ze staan of recht voor de opgangen, of ze staan (soms) naast de opgangen en volgens mij is er ook nog eentje verdwaald ergens bij de lift.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door midnet »

VIRM schreef:Dus mijn vraag hier voor diegenen die het station kennen: als je zo'n (rol)trap afstuitert en het perron opwaggelt, waar zijn die krengen dan?
Ja-had ik 1e keer -met grote bagage van een lange reis-ook pwobwems mee. BOVEN dus-NIET op het perron. Daarna mag je pas stuiteren en sreuwende Amerikanen uit de weg jagen. Je doet het voorkomen of je niet in nuchtere staat kan reizen? Alcoholmisbruik is een groot en nog onderschat probleem. Knaagt aan die grijze hersenmassa daarboven.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

@Midnet: uhm, alcoholmisbruik? Huh? Het 'stuiteren' heeft meer te maken met dat je lekker snel naar beneden kunt lopen op die lange roltrappen op Schiphol. :mrgreen:
Maar staan die CiCo's bij de trappen dan boven of beneden? Ik heb gisteren weer gekeken, maar heb ze met mijn blinde kop echt niet kunnen vinden...
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door tsov »

Beneden, op het perron. Volgens mij staan ze als je van de trap af komt recht tegenover je.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Er staat soms nog een prullenbak tussen de paaltjes en de trap. Ik weet niet precies hoe slechtziend VIRM is (ik weet alleen dat hij het is) maar alle paaltjes staan tegen een pilaar aan en die pilaren zijn in principe voorzien van een roze band.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Er staat soms nog een prullenbak tussen de paaltjes en de trap. Ik weet niet precies hoe slechtziend VIRM is (ik weet alleen dat hij het is) maar alle paaltjes staan tegen een pilaar aan en die pilaren zijn in principe voorzien van een roze band.
Ah, zo... Ik zal volgende keer dan even bij de pilaren gaan rondnsuffelen. :)

Overigens ben ik heel erg slechtziend. Hierdoor kan het op sommige stations lastig worden als de CiCo's niet geplaatst zijn volgens de toegankelijkheidsnormen, dan krijg je een mooi spelletje verstoppertje. :) Of je weigert gewoon in/uit te checken. Uiteraard heb ik al mailtjes naar de klantenservice gestuurd met diverse op- en aanmerkingen, maar of er iets mee wordt gedaan is een hele andere vraag. Vervelend hoor, constructieve klanten!
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Edwin »

Wat ik vorige week donderdag op Schiphol zag, bij de roltrappen (die het dichtstbij de deuren van Schiphol Plaza richting het busstation zijn) staan er eerst nog 2 pilaren en een prullenbak en dan pas staat er 1 of 2 CiCo's. Wel aangegeven met een bord, wat ja vanaf de roltrap niet kan zien.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Bij de rolbanden zit er inderdaad nog een pilaar met een prullenbak tussen. Bij de overige opgangen staan de paaltjes op logischere plekken. Bij liften staan ze naast de lift, niet voor de lift.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

Ik heb er vandaag twee gezien! *O*. Op spoor 5/6 aan de Amsterdamkant. Die staan ook lekker verdekt opgesteld bij de gele vertrekstaten. Tijd om de klantenservice weer te porren!
Beul van de blindegeleidelijn
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

Gekloot van hier tot jeruzalem in het driedubbele kwadraat.

Vandaag dit mailtje ontvangen van een bron binnen NS:
Hoi Durk,

Vandaag vernam ik via collega's van de afdeling Klantenservice het volgende:
Er zijn zaterdag en maandag diverse klachten binnengekomen van reizigers waarom zij niet konden uit- en inchecken op Heerenveen IJsstadion. De Klantenservice heeft hierop geantwoord dat er geen paaltjes stonden, en het advies was niet uit te checken, of pas op het eindpunt. Het overgebleven bedrag van je borg wat teruggeboekt moest worden, is mogelijk om gerestitueerd te krijgen.

Natuurlijk is dit niet zoals het hoort, en ben ik intern gaan informeren waarom hier geen paaltjes staan, of komen te staan. Ook waarom dit niet aan de reiziger gecommuniceerd word.
Ik heb tot mijn ongenoegen een antwoord gekregen dat er in een jaar te weinig treinen stoppen, en er te weinig reizigers zijn. Zij moeten dan maar een los kaartje kopen.
Waarom het niet gecommuniceerd is, was het antwoord dat dit vergeten is.

Ik heb vervolgens gevraagd of dit nu wel gecommuniceerd word, maar daar lijkt het niet op. Er is een notitie gemaakt, en deze afdeling kennende kan het weken tot maanden duren voordat er iets met een notitie gedaan wordt.

Ik denk dat ik het maar eens hogerop ga zoeken, om hier toch een oplossing voor te vinden. Desnoods via de media hier aandacht aan besteden, maar door onkunde van het bedrijf de reizigers duperen, is te belachelijk van woorden.
Gegevens waaruit mijn bron valt te herleiden zijn verwijderd voor zijn eigen bestwil, en zullen ook niet of te nimmer worden verstrekt.

Ik vind het maar de grootste flauwekul van zo'n bedrijf "omdat daar weinig treinen stoppen" er geen uitcheckmogelijkheden te hebben. Maar de reizigers simpelweg niet informeren om met papieren kaartje te reizen....
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Klaasje »

Triest. :neg:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Gekko123 »

Het meest erge vind ik dan nog wel dat de NS mobiele CiCo's heeft die ze daar neer kunnen zetten indien daar gestopt wordt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

en dat er op de terugweg dus reizigers bekeurd zijn omdat ze niet konden inchecken.

Dan faal je wel ERG hard gewoon als NS.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daan »

Hmm, dan zouden er dus ook geen poortjes staan op bijvoorbeeld Rotterdam Stadion, volgens die 'logica'? En hoe zit het met Leeuwarden Achter de Hoven, met z'n twee treinen per dag?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

De HC doet wat hij moet doen: Geen geldig vvb = boete. Die kan je het niet aanrekenen.
Maar inderdaad, mobiele CiCo's voor 1-2 dagen plaatsen wanneer gestopt word is teveel moeite. Hopelijk dat er wat mee gedaan word. Mvbov wil er ook werk van maken. M'n bron is intern ook bezig, maar als het daar niet werkt, even wat media aandacht zoeken.

@Daan:
Rotterdam Stadion heeft volgens mij ook geen poortjes/palen, maar wanneer er een wedstrijd is staat er personeel met mobiele CiCo's. Je moet toch door kaartcontrole heen.

Leeuwarden Achter de Hoven heeft wel CiCo's, elk perron 1.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op wo 07 mar 2012, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Vinny »

Voor dat laatste station geldt natuurlijk dat het een gedecentraliseerde spoorlijn is. Ik neem aan dat Arriva daar verantwoordelijk voor is?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

Heerenveen IJsstadion word gewoon door NS bediend.
Leeuwarden Achter de Hoven staan paaltjes van Arriva. Elk perron heeft er één.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten