Mooie en lelijke treinen
Re: Mooie en lelijke treinen
Hé kijk, een onderzeeër op wielen!
Gelukkig kunnen ze daar in japan ook mooie treinen maken.
_O_
Gelukkig kunnen ze daar in japan ook mooie treinen maken.
_O_
Re: Mooie en lelijke treinen
In de foto reportages uit de VS van Meltrain heb ik aardig wat lelijks langs zien komen overigens.
Re: Mooie en lelijke treinen
Nee joh, Amerikaanse treinen zijn stoer. (maar totaal niet mooi idd)
Die bovenste foto van candelaer valt echt in de categorie: "Hoe kan iemand dàt bedenken?! "
Die bovenste foto van candelaer valt echt in de categorie: "Hoe kan iemand dàt bedenken?! "
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mooie en lelijke treinen
Deze trein uit Japan is ook wel grappig:
De bestuurder zit achter het raam boven, de reizigers kunnen dus door de voorkant van de trein naar buiten kijken.
Maar het wordt nog mooier. Dexter, kijk je even mee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JEIabO-XzM0[/youtube]
De bestuurder zit achter het raam boven, de reizigers kunnen dus door de voorkant van de trein naar buiten kijken.
Maar het wordt nog mooier. Dexter, kijk je even mee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JEIabO-XzM0[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mooie en lelijke treinen
Beetje vreemd dat ze op het reizigers-raam geen ruitenwisser hebben gemonteerd, tenslotte hebben de meeste dubbeldeksbussen ook ruitenwissers bij het raam van de bovenverdieping.
Re: Mooie en lelijke treinen
Hahaha die is goed! "Momentje, even wat van de zolder pakken, ben zo terug!"Bee schreef:Maar het wordt nog mooier. Dexter, kijk je even mee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JEIabO-XzM0[/youtube]
Laat ze het in Utrecht maar niet zien, anders krijg we dit hier ook: "Poppetje gezien, trapje dicht"
Ik vraag me alleen af hoe het zit met de vluchtweg voor de machinist in geval van nood. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mooie en lelijke treinen
Daar moest ik dus ook meteen aan denken :D Je kan ook lekker ergens heen daar. NOT :NDexter schreef:Ik vraag me alleen af hoe het zit met de vluchtweg voor de machinist in geval van nood. :')
Re: Mooie en lelijke treinen
Dat zit gewoon ingecalculeerd in de risico analyses, bij een aanrijding iig 1 mcn afschrijven.Dexter schreef:Ik vraag me alleen af hoe het zit met de vluchtweg voor de machinist in geval van nood. :')
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mooie en lelijke treinen
Is dat het materieel van de foto? Volgens mij zit de machinist boven gewoon "achter" de kreukelzone. Er is dus geen nooduitgang voor hem nodig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mooie en lelijke treinen
Kreukelzone :')
Heb jij weleens een good old fashioned treinongeluk gezien?
Heb jij weleens een good old fashioned treinongeluk gezien?
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Mooie en lelijke treinen
De mooiste treinen...
01 008 & 01 1075 & 65 018 - Stoomdagen Bochum Dahlhausen 16 April 2011
ZLSM 1040 met rijtuigenstam
Lelijkste...
VIRM
01 008 & 01 1075 & 65 018 - Stoomdagen Bochum Dahlhausen 16 April 2011
ZLSM 1040 met rijtuigenstam
Lelijkste...
VIRM
Re: Mooie en lelijke treinen
Die bovenleiding of die trein
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik vind een Virm, zeker als ie strak in de lak zit, mooi van buiten.
Kan een trein ook mooi en lelijk tegelijk zijn?
Bij dit exemplaar vind ik van wel.
Gezien in 2008 in Tsjechië. Weet niet of ik hem nou mooi of lelijk moet vinden.
Lelijk:
Vooral ook vanwege het interieur met stalen banken, waarbij mijn gezicht amper tot het raam kwam qua zithoogte:
Stoptrein in Polen.
Kan een trein ook mooi en lelijk tegelijk zijn?
Bij dit exemplaar vind ik van wel.
Gezien in 2008 in Tsjechië. Weet niet of ik hem nou mooi of lelijk moet vinden.
Lelijk:
Vooral ook vanwege het interieur met stalen banken, waarbij mijn gezicht amper tot het raam kwam qua zithoogte:
Stoptrein in Polen.
Re: Mooie en lelijke treinen
plestik, maar okee. Heb eens een ritje Warszawa - Radom gemaakt in dat spul, behoorlijk killing voor je rug (en dat was nog vóór mijn ongeluk) :X
Re: Mooie en lelijke treinen
Japanners zijn niet totaal gek hoor Fles. Die ontwerpen treinen die aan veiligheidsspecificaties voldoen. Dit in tegenstelling tot de NS dat materieel besteld waarbij de kreukelzone achter de machinist zit (VIRM) :')Fles schreef:Kreukelzone :')
Heb jij weleens een good old fashioned treinongeluk gezien?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mooie en lelijke treinen
@Vinny: Ik zou nu eigenlijk ontzettend boos moeten worden van zo'n opmerking, maar vooruit. :') Misschien is het wel een optie om van die cabine een losse uitneembare module te maken, kunnen ze meteen dat ding met de machinist erin begraven of cremeren? Dat is nòg efficiënter! :') Nee serieus, kijk eens wat verder dan je bureaublad lang is.Vinny schreef:Volgens mij zit de machinist boven gewoon "achter" de kreukelzone. Er is dus geen nooduitgang voor hem nodig.
Maar goed, ik wil het best wel uitleggen hoor: Als je met 140 km/h op een andere trein of een groot log object af raast, dan ben je toch blij dat je een vluchtweg hebt. Dan blijft niemand als een mak schaap zitten, kreukelzone of niet.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mooie en lelijke treinen
Ik heb die trein toch niet ontworpen Dexter? Ik zie alleen dat de Japanners de trein wel in bedrijf hebben. Het lijkt me toch niet dat de JR elke keer zijn machinist wil verspelen als er op een overweg een tractor of vrachtwagen wordt aangereden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mooie en lelijke treinen
De trein is niet van de JR maar van een particuliere vervoerder, ik ben even kwijt welke.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mooie en lelijke treinen
Deze treinen zijn van Odakyu Railway en rijden tussen Tokyo (Shinjuku) en Hakone (bekend door MSTS^^)
Re: Mooie en lelijke treinen
Ja dat was ook te zien in 2005 nabij Osaka! kan daar niets gebeuren!Vinny schreef:Japanners zijn niet totaal gek hoor Fles. Die ontwerpen treinen die aan veiligheidsspecificaties voldoen. Dit in tegenstelling tot de NS dat materieel besteld waarbij de kreukelzone achter de machinist zit (VIRM) :')Fles schreef:Kreukelzone :')
Heb jij weleens een good old fashioned treinongeluk gezien?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mooie en lelijke treinen
Zeg, Ennes en Vinny, kunnen jullie dat stokpaardengevecht eens een keertje achterwege laten? Misschien moeten jullie eens samen koffie drinken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mooie en lelijke treinen
Misschien kun jij je stokpaardje, om elke discussie tussen bepaalde forumleden te betitelen als "stokpaardengevecht", eens in de stal houden? Misschien moet je maar eens aanschuiven bij het "koffiegesprek" :')
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Mooie en lelijke treinen
Allereerst ben ik zo´n dierenvriend dat ik niet aan stokpaardjesgevechten doe, en ten 2e drink ik graag koffie met "vrienden" En aangezien ik die nog altijd zelf uitzoek, heb je dus feitelijk een zinloze post neergezet!Bee schreef:Zeg, Ennes en Vinny, kunnen jullie dat stokpaardengevecht eens een keertje achterwege laten? Misschien moeten jullie eens samen koffie drinken?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mooie en lelijke treinen
Zo, de koffie is op, nu weer verder over mooie en lelijke treinen aub.
Re: Mooie en lelijke treinen
Lelijke trein, Materieel 64 en DD-AR. Vooral dat laatste. Ik ben het een keer wel met jullie eens.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten