Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door koekje »

Aan het trolleynet mag tot 2014 NIKS veranderd worden. Dus ook geen wijzigingen in routes via het bestaande trolleynet. Uitbreidingen naar Huissen e.d. zijn nog niet zeker.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Ik ben wel benieuwd waarom er niks zou mogen veranderen.

Overigens heb ik ook het vermoeden dat die uitbreidingen nog lang niet zeker zijn. Wat je al wel kunt doen is het lijnennet er gedeeltelijk of afstemmen (andere route lijn 4 ed.).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:In het centrum opstappen levert overigens ook wel echte tijdwinst op. Vanuit Heyendaal valt dat dus vies tegen in mijn ogen omdat de Heyendaalseweg zo druk is.
De 300 en 325 zijn in de spits even snel tussen Centrum-Heyendaal. Hoewel de 325 via de Heyendaalseweg gaat (korter) is de filevorming daar zo erg dat de 300 via CS met slechts 1 minuut extra rijtijd op Heyendaal is.

@Fogeltje over de 13 in Brakkenstein. Dacht dat de huidige 25 inderdaad ook over de Kwekerijweg en dan de Driehuizenweg ging, maar blijkbaar doet de 25 nu nog Heyendaalseweg, Scheidingsweg, Sionsweg. De 13 gaat dus doen: CS-Spoorkuil-station Heyendaal-Uni Oost, Erasmusgebouw, Kwekerijweg-Driehuizenweg-Sionsweg-Panovenlaan (haltes GGZ en Thermen)-Nijmeegsebaan en dan richting Groesbeek.

@Frank over Heteren-Arnhem: Lijkt mij inderdaad dan ook dat de 76 de hele dag gaat rijden. Weet er verder te weinig van om meer te zeggen

@Fogeltje over de 55: Deze lijn blijft gewoon, zit niet in de concessie. Buslijn is ook al weer ingekort tot Groesbeek, anders dan de Wiki vermeld. 60 blijft ongewijzigd.

@Meltrain over de 3 in Alteveer: Er komt nog wel een halte voor het Openluchtmuseum (Zuid) dat probleem is daarmee opgelost. Bovendien is de maximale loopafstand naar een halte 400 meter, om daar dan een dure en onduidelijke ringlijn voor in te leggen.

@Koekje en Frank over de trolley: Het trolleynetwerk ligt net zo vast als het normale netwerk, wijzigingen mogen maar met als kanttekening dat het bestaande netwerk in stand moet worden gehouden. Trolley mag daarnaast niet worden verminderd (dus geen infra ongebruikt laten). Uitbreiden mag wel. Lijn 2 naar Hoogenkamp moet dus worden uitgevoerd ook al is dit geen al te dik bezette lijn. In het persbericht over de gunning aan Hermes werd al gesproken over een uitbreiding van de trolley in Vredenburg (lijn4) en de Laar Oost. Gemeente Arnhem wilde hierover spreken met Hermes. Lijkt er dus op dat dit alvast voor sorteren op een mogelijke trolley in deze wijken is.
Actuele stand van zaken rondom de trolley naar Huissen weet ik niet, maar dacht dat het al wel in een redelijk vergevorderd stadium was. Dacht dat ik al eens een subsidiebijdrage van De Stadsregio Arnhem Nijmegen voorbij heb zien komen, of dat er op een begroting al geld voor gereserveerd was. Kan het alleen niet weer vinden.
Het veranderen van de lijn 3 en 1 is bestektechnisch volgens mij gewoon toegestaan en kan dus ook zonder een verandering in het netwerk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Als ik niet wist tegen wie ik het had, Freek, zou ik bijna zeggen, weet je dat zeker? De routestrip (op de site van Novio) geeft aan na het Erasmusgebouw halte Kwekerijweg en dan D'almarasweg. Ik zie die halte wel eens liggen als ik daar toevallig eens met de fiets voorbij kom, dat is meteen na het sportcentrum linksaf (komende vanaf Heyendaal). Dan kan hij Brakkenstein toch echt niet verder rechts laten liggen volgens mij. De lijnnetkaart geeft het ook zo aan, D'almarasweg en dan de Nijmeegsebaan op. Haal je hem nu misschien door de war met lijn 7? Of doe ik het juist verkeerd om? En bedankt voor de melding van lijn 55, ik zal eens kijken of ik de wiki kan aanpassen. Ik weet dat de lijnen verder buiten de concessie vallen, maar volledigheid van de wiki was ik hier benieuwd naar (als "vreemde lijn" binnen het KAN zijnde).

EDIT: voor zover ik nu zo snel kan zien is de lijn niet ingekort maar gewoon opgeheven.
EDIT2: nee, toch niet, volgens de site van NIAG zelf is alleen het Nederlandse deel vervallen en rijdt hij nu Kleve - Kranenburg
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

De nieuwe lijn 13 neemt lijn 25 over, maar ook de bediening van GGZ+Thermen en Afrikamuseum van huidige lijn 7. Bus gaat dus niet meer over de D'almarasweg, maar via de Driehuizenweg. Heb even een kaartje geupload. In geen de nieuwe lijn 9 Grave-Overassel-Heyendaal-Heyendaalseweg-CS. In blauwe de nieuwe lijn Brakkenstein-CS-Visveld-Oosterhout. En in rood lijn 13: CS-Heyendaal-GGZ-Afrikamuseum/Groesbeek
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Nu is het duidelijk, bedankt Freek. Ik viel vooral over die opmerking "laat Brakkenstein meer rechts liggen", daarop liep het bij mij stuk, want dat kon eigenlijk niet ;)
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Qua lijnennetfolders heb ik inmiddels:

600 - Arnhem Stad (trolleybussen en nachtlijnen) - 1, 2, 3, 5, 7, 11, 12, 15, 16, 18, 19
601 - Arnhem Stad (exclusief trolleybuslijnen) - 4, 6, 14, 20, 21, 109, 11, 12, 15, 16, 18, 19
602 - Arnhem Burgers Zoo / Openlucht Museum - 3, 13
603 - Overbetuwe - 6, 30, 31, 35, 76, 88, 11, 15
604 - Lingewaard - 1, 33, 34, 35, 300, 325, 12, 19
605 - Veluwezoom West - 1, 51, 86, 109, 589, 890, 12
606 - Veluwezoom Oost - 26, 27, 29, 43, 524
610 - Liemers - 60, 61, 62, 63, 64, 65, 69, 560, 566, 16
611 - Nijmegen Stad - 2, 6, 7, 8, 24, 16
612 - Wijchen - 3, 4, 161, 163, 165, 14
613 - Molenhoek / Mook - 1, 83, 161, 17
615 - Beuningen / Druten - 5, 11, 85, 87, 165, 289, 15
616 - Beek / Millingen - 57, 58, 80, 82, 162, 280, 13
617 - Groesbeek - 5, 25, 162, 164
618 - P&R Waalsprinter - 125, 300, 325

Folder 614 zal ongetwijfeld regio Grave zijn. Folders 607, 608 en 609 zijn me onduidelijk. De meeste Arnhemse lijnen van Breng staan nu wel in een lijnfolder. Alleen een aantal lijnen van Syntus ontbreekt nog, maar die stonden vorig jaar ook niet in het busboekje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Dat de Syntuslijnen er niet in staan is omdat Syntus haar tabellen niet kan aanleveren in het formaat waarin CXX haar folders maakt. Webguy zal wel weten hoe het wel kan, maar blijkbaar komen Syntus en CXX er niet uit. Staan de Arrivalijnen er wel in?
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Frank schreef:Qua lijnennetfolders heb ik inmiddels:

600 - Arnhem Stad (trolleybussen en nachtlijnen) - 1, 2, 3, 5, 7, 11, 12, 15, 16, 18, 19
601 - Arnhem Stad (exclusief trolleybuslijnen) - 4, 6, 14, 20, 21, 109, 11, 12, 15, 16, 18, 19
602 - Arnhem Burgers Zoo / Openlucht Museum - 3, 13
603 - Overbetuwe - 6, 30, 31, 35, 76, 88, 11, 15
604 - Lingewaard - 1, 33, 34, 35, 300, 325, 12, 19
605 - Veluwezoom West - 1, 51, 86, 109, 589, 890, 12
606 - Veluwezoom Oost - 26, 27, 29, 43, 524
610 - Liemers - 60, 61, 62, 63, 64, 65, 69, 560, 566, 16
611 - Nijmegen Stad - 2, 6, 7, 8, 24, 16
612 - Wijchen - 3, 4, 161, 163, 165, 14
613 - Molenhoek / Mook - 1, 83, 161, 17
615 - Beuningen / Druten - 5, 11, 85, 87, 165, 289, 15
616 - Beek / Millingen - 57, 58, 80, 82, 162, 280, 13
617 - Groesbeek - 5, 25, 162, 164
618 - P&R Waalsprinter - 125, 300, 325

Folder 614 zal ongetwijfeld regio Grave zijn. Folders 607, 608 en 609 zijn me onduidelijk. De meeste Arnhemse lijnen van Breng staan nu wel in een lijnfolder. Alleen een aantal lijnen van Syntus ontbreekt nog, maar die stonden vorig jaar ook niet in het busboekje.
Waar heb je die Arnhemse folders lijnen vandaan dan? Bij het VVV in Arnhem hadden ze die niet afgelopen weekend. Of vanaf het nijmeegs station?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Lingewaard en Overbetuwe heb ik in Nijmegen gehaald, de rest bij de VVV in Arnhem.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door MdJ »

Freek schreef:Dat de Syntuslijnen er niet in staan is omdat Syntus haar tabellen niet kan aanleveren in het formaat waarin CXX haar folders maakt. Webguy zal wel weten hoe het wel kan, maar blijkbaar komen Syntus en CXX er niet uit. Staan de Arrivalijnen er wel in?
Syntus heeft wel CXX/lijnen erin staan (80/81/82)... Met de CXX-layout overigens...
Bij twijfel: gebruik beton.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door M57 »

fogeltje schreef:Ik heb wel ooit vernomen van iemand dat OAD enkele ritten van lijn 289 rijdt, dat zou in de dienstregeling wel passen.
Ik zag laatst trouwens ook een 99 op Nijmegen doorrijden als lijn 80 naar Millingen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Dat is vreemd, lijkt mee een foutje te zijn. Hoe laat was dat? En was het een Arriva of OAD/Breng bus? Volgens mij is daar geen enkele mogelijkheid voor, hooguit in de vroege ochtend met enkele spitsritten. Alle andere bussen rijden namelijk of meteen terug als 99 of hebben samen met chauffeur pauze voordat ze als 99 terugrijden. Het enige wat ik me kan indenken is een spitsrit uit Grave in de ochtend, maar die zie ik altijd leeg vanaf Nijmegen komen als ik in de 99 naar Nijmegen zit.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door jwalk1 »

ik kan mij dat eigenlijk ook niet voorstellen, vooral omdat deze chauffeurs (OAD/ARRIVA) niet bekend zijn met deze lijn. Wat wel zou kunnen is dat het een breng chauffeur was die lijn 99 overnam en vervolgens door ging als 80, wie zal het zeggen! :D

overigens, ik heb een vraag, ik hoorde van een chauffeur dat lijn 9 vanaf volgend jaar niet meer via Aldenhof rijdt, zijn er mensen die hier meer van weten en het eventueel kunnen bevestigen?

alvast bedankt

mvg
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Als je de laatste 2 pagina's van dit topic had gelezen had je geweten dat het inderdaad klopt. Lijn 9 gaat niet meer via Aldenhof rijden. Tegelijk ook niet meer via de Spoorkuil maar via de Heyendaalseweg en singels naar CS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Op lijn 99 rijden uitsluitend chauffeurs van OAD in eigen streekbussen in Breng kleuren (8428-8432) of Arriva chauffeurs in hun eigen bussen (en nog een enkele verdwaalde touringcar van Diamond, Van Dijk en Van Driel (en die laatste alleen richting Uden).
"Een touringcar is geen bus"
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door M57 »

Ik zag het rond het middaguur, een bus van Breng/OAD.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Dat kan kloppen want die rijden 24/7 op lijn 99. Op werkdagen overdag min of meer elk half uur, om en om met Arriva (in de middagspits hier en daar wat afwijking van het patroon), in de avond alleen op de ritten van Nijmegen met eindbestemming Grave en de laatste rit. Op zaterdag overdag om het uur 2x per uur, om en om met Arriva (twee keer OAD, dan twee keer Arriva, twee keer OAD etc) en 's avonds elke 2 uur (in tegenstelling tot werkdagen waar Arriva in de avonduren alle ritten van/naar Uden rijdt) en op zondag 1x per 2 uur de hele dag.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Tijd voor een update:

Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (aannemelijk tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Huidige route vervalt. Wordt Oosterhout Dorp - Visveld - CS - Lindenholt West(tweemaal per uur vanaf Oosterhout; viermaal per uur vanaf Visveld).
Lijn 3: Vervalt; overgenomen door de 14
Lijn 4: CS - Graafseweg - Wolfkuilseweg - Lindenholt Oost - Dukenburg - Bijsterhuizen - Wijchen Zuid - station Wijchen (tweemaal per uur); Huidige route wordt overgenomen door lijn 14
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - station Dukenburg (aannemelijk zesmaal per uur)
Lijn 7: [strike]Lindenholt West[/strike] ??- CS - Hazenkamp - ??? (aannemelijk twee- of viermaal per uur)
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert
Lijn 9: Grave - Dukenburg (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS ([strike]aannemelijk[/strike] tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle ([strike]aannemelijk in ongeveer [/strike]dezelfde frequentie als nu)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Lindenholt - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); niet meer via Lindenholt-Oost
Lijn 12: [strike]Oosterhout Dorp - Visveld[/strike]Arnhem - Elst-West - Griftdijk - CS - Heyendaal - Brakkenstein.
Lijn 13: [strike](Oosterhout? -)[/strike] CS - Heyendaal - Groesbeek / Afrika Museum (frequentie nog onduidelijk)
Lijn 14: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord ([strike]aannemelijk[/strike] viermaal per uur)
Lijn 15: CS - Heyendaal - Station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur)
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Verdwijnt
Lijn 25: Onder lijnnummer 13

Toelichting:
Lijn 2 gaat via hettzelfde plan rijden als eerder in dit topic vermeld voor lijn 12 uit Brakkenstein. Dus vandaf CS via Waalbrug-PMS-naar visvel. 2x per uur is Visveld het eindpunt, ander 2 slagen gaan door naar Oosterhout dorp. via de Ovatond. Route vanaf Ovatonde naar Oosterhout dorp is nog niet duidelijk. Kan via de huidige route van lijn 30 gaan, maar ook rechtstreeks. Omdat lijn 2 nu in Lindenholt West komt vervalt daar lijn 7, weet alleen zo niet wat het nietuwe beginpunt van lijn 7 wordt.
Lijn 12 Brakkenstein-Arnhem gaat vanaf CS via de Waalbrug en de grifdrij rechtstereeks naar Elst. Via West naar Arnhem.
Lijn 13 CS-Groesbeek krijgt het eindpunt op CS te liggen, gaat dus niet door naar Oosterhout.
Verder is definitief dat lijn 331 nog niet per decembter in dienst komt. B
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Als dat zo is mag ik hopen dat Dukenburg-west wel een verbinding krijgt, aangezien lijn 2 nog steeds vervalt. Misschien lijn 7? Heeft nu als invulling CS - Hazenkamp - ??. Wellicht via de Graafseweg, dan Weezenhof in, Weezenhof uit, via de achteringang in naar Aldenhof (waar nu lijn 9 vanaf Grave indraait) en dan naar de Brabantse Poort via de huidige route van lijn 2 met De Brabantse Poort als eindpunt? Of na Hazenkamp via station Goffert naar Brabantse Poort en ouderwetsch naar Weezenhof (al dan niet via Aldenhof)?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

ik verwacht (dat is even speculaas van mij) dat er een lijn 31 komt die Oosterhout-weezenhof gaat doen via de huidige route van lijn 2. In dat geval hoef je namelijk niet komend december alles om te gooien en alles een jaar later weer ivm introductie lijn 331. Frequentieverhoging op weezenhof-cs die ook in 331 zit gaat namelijk ook niet door per komend december.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

@ freek weet je mischien ook waarom lijn 331 niet per december kan gaan rijden? ( neem aan dat lijn88 dan voorlopig gewoon station Elst en Westeraam blijft aandoen).
Mischien stomme vraag :@ maar kom je aan al deze info? via stadsregio?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Breng wilde lijn 331 alleen doorvoeren als de infra HOV-proof was. De doorstroming op de Graafseweg was niet optimaal, een andere afstelling van de VRI bij de Willemsweg/graafseweg/aansluiting busbaan richting CS was vereist. Ten zuiden van de Waal is de doorstroming op de Griftdijk nog problematisch, daarvoor geld het dilemma zoals eerder in het topic beschreven. De veranderingen in Arnhem ken ik niet.
In Elst zal de 88 vast via Westeraam blijven rijden inderdaad, helemaal omdat lijn 12 via Elst West gaat rijden.
En over de info: soms moet je de juiste persoon op de juiste plek zijn. ;-)
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

oke, in iedergeval bedankt voor al die informatie!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Jef400 »

Als neutrale toekijker vindt ik het gek dat een stad als Nijmegen een stadsdienst van 15 lijnen heeft.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten