Het grote computertopic! #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

isadora schreef:Toe nou Daniel, gewoon eerst een backup van /home en /etc maken.
Deze vervolgens na de nieuwe installatie van Linux weer terugzetten, en alles is binnen de kortste keren weer als vanouds.
Gaat om m'n PC op het werk he, niet om een server :P

En IT aldaar heeft het weer voor elkaar om bizarre foutmeldingen te veroorzaken... zo loopt Excel vast als ik de kleur van tekst in een cel wil wijzigen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

Maar dan nog, zeggen ze dat echt ja: "de goedkoopste optie is: ga zelf een nieuwe PC kopen"?

Get real :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Daniel »

Niet letterlijk, maar er is een intranetpagina met de keuzemogelijkheden en daar staan dus serieus gewoon bedragen achter van wat er voor die PC ten laste komt van het budget van de afdeling. Waarbij het dus de vraag is waarom ze het überhaupt aanbieden, er zullen niet gek veel mensen zijn die hun werk volledig kunnen doen met de mogelijkheden van zo'n zelf aangeschafte PC :P

Maargoed, ondertussen zijn m'n collega's al jaloers omdat ik tot op heden de meest luxe uitvoering van iedereen gekregen heb (ondanks dat we allemaal hetzelfde besteld hebben) :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

wat een verliezersclub die IT van jullie. Ze zouden gewoon moeten zeggen "DIT is de standaard waar jullie allemaal mee gaan werken en nou bekkedicht".
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Decentraal beheer he :P Klinkt wel beetje bizar ja...
Overigens, wij hebben als bedrijf ook "BYOD", maar dat is met z'n 3-en niet raar. Het arsenaal bestaat dan ook uit een HP laptop van ander bedrijf waar een collega ook voor werkt, een 300 euro bagger Acer ding met Vista, mijn Dell E5420, en een Macbook Air...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Wij hebben wel wat Fles zegt, al zijn er diverse series: elk jaar een nieuwe serie die na vier jaar vervangen wordt. Als de computer tussentijds stuk gaat ga je niet naar de nieuwe serie, maar krijg je een reserve uit dezelfde serie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

En dan nogsteeds maar een image per jaar? Nogal slecht als je het aan mij vraagt. Je hebt dus max 4 verschillende client images om te updaten en testen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Er zijn drie images: Een voor alle computers met Novell, een voor alle computers met Citrix en een image voor computers die zowel Novell als Citrix hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Fles schreef:wat een verliezersclub die IT van jullie. Ze zouden gewoon moeten zeggen "DIT is de standaard waar jullie allemaal mee gaan werken en nou bekkedicht".
Nou jah, je kan best flexibel zijn door goede inzet van applicatievirtualisatie. Zo bieden we Office 2003 t/m 2010, OpenOffice.org en LibreOffice aan ook al ondersteunen we officieel alleen 2003 en OpenOffice.org. En dat doen we met meer applicaties. Lekker sandboxen op de home directory en geen vervuiling op de werkstations.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

webguy schreef:En dan nogsteeds maar een image per jaar? Nogal slecht als je het aan mij vraagt. Je hebt dus max 4 verschillende client images om te updaten en testen...
Met het imagingproduct wat ze daar gebruiken is het juist heel eenvoudig om machines te patchen met add-on images en je kan dat nog redelijk makkelijk multicasten en gefaseerd uitrollen ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Had ik wel eens een foto geplaatst van het imagen?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

Never change a winning Ghost _O_
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door webguy »

Nou...
M'n allereerste echte echte systeembeheerders klus was een mailserver terugbouwen die iemand met Ghost had gesloopt. Als je twee hardeschijven van dezelfde fabrikant/formaat hebt, is het vrij lastig uit te vogelen welke je moet hebben... Baas had toen de lege naar de volle geimaged, ipv andersom...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:En IT aldaar heeft het weer voor elkaar om bizarre foutmeldingen te veroorzaken... zo loopt Excel vast als ik de kleur van tekst in een cel wil wijzigen :lol:
Hmm, zo opeens als dat probleem er gisteren was, zo spontaan was het vandaag weer verdwenen :P

Nu alleen nog maar een keer de printerdriver vervangen... als ik de printer zelf installeer volgens de procedure op de "Windows 7 - Day 1"-pagina op intranet krijg ik een driver die niet echt compatibel met de printer is :roll: Niet echt handig bijvoorbeeld als de printer 5 trays heeft dat je alleen tray 1 en 2 kunt kiezen (vooral omdat 5 de handinvoer is, vrij nuttig als je labels wilt printen). En nog minder handig dat je na het klikken op de knop om naar de uitgebreide instellingen te gaan gerust een paar uur kan wachten voor het betreffende venster ook daadwerkelijk verschijnt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Vanochtend even een bezoek gebracht aan de nieuwe Apple Store in Amsterdam.

Het speakerprobleem van vorig jaar lijkt weer terug te zijn, dus ik heb er een Genius naar laten kijken. Ik had van te voren een afspraak gemaakt waardoor ik precies op tijd geholpen werd en met behulp van een netwerkkabel hebben ze een controleprogramma laten lopen. Ze konden de oorzaak niet direct vaststellen, dus nam de medewerker het besluit beide speakers plus het moederbord te laten vervangen. Omdat ze de onderdelen niet in huis hadden bestelde hij deze direct op zijn iPad en noteerde hij wat gegevens. Zodra de onderdelen binnen zijn wordt ik gebeld en kan ik mijn computer langsbrengen, na een werkdag kan ik hem dan weer afhalen. Tot die tijd kan ik mijn computer gewoon blijven gebruiken :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Fles »

deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

@Bee: Ik snap echt niet waarom er niemand van jouw werkgever op deze conferentie is. Ik ben trouwens de enige Nederlander zo'n beetje en dat is echt jammer. Zoveel mooie oplossingen gezien deze week.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Geert »

Conferentie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Laat me raden, het is een Novell-conferentie?

Zover ik weet is de heersende visie nog altijd dat Novell eruit gaat, in het kader van de Nieuwe Digitale Leer en Werkplek met Sharepoint enzo (plaats hier een horrormuziekje)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Oja, zojuist gebeld door de Apple Store dat alle onderdelen voor de reparatie binnen zijn en dat ik hem kan komen langsbrengen voor de reparatie. Ze weten echt wat service is :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Conferentie?
Novell TTP conferentie in Leipzig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Laat me raden, het is een Novell-conferentie?

Zover ik weet is de heersende visie nog altijd dat Novell eruit gaat, in het kader van de Nieuwe Digitale Leer en Werkplek met Sharepoint enzo (plaats hier een horrormuziekje)
dlwo :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

Nu moet ik wel zeggen dat het niet veel erger kan dan BSCW nu...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Thom91 »

BSCW werkte uitstekend, dat dlwo is een grote aanfluiting. Het werkt niet onder Google Chrome..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #6

Bericht door Suus »

En BSCW werkt wel lekker in Firefox wil je zeggen?

Een tijdje terug kwam een student bij mij aan de balie en die zei het volgende: "Mij was verteld dat ik met BSCW een mooie portfolio kon maken, maar ik tref een amateuristische en lelijke omgeving waardoor mijn portfolio net zoveel indruk maakt als een foldertje van een pizzeria."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten