Mag ik even kwijt #106

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Keidicht, ik weet precies hoeveel wissels er 'defect' waren op Winterfriday!

ik ook! 62!

Of nee: 662! Zoiets :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Ommenabij *O*
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

Een gestoord (defect) wissel hoeft niet per definitie problemen op te leveren voor de dienstregeling.

Zou zo maar een Twitter berichtje kunnen zijn op NS.NL of een uitspraak van een voorlichter NS/Prorail 8-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Wat het vaak wel dus doet.. :')
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

M'n vader ontdekte vandaag vorstschade aan de afwasplaats op de camping:
Afbeelding

Een van de afsluitkranen binnen sluit al enige tijd niet meer helemaal goed af, af en toe zie je buiten een druppeltje uit de aftapkraan komen, maar tot op heden had dat bij vorst nooit problemen gegeven. Deze winter was het dan ook wel even een paar weken extreem koud; 17 graden vorst hebben we hier maar zelden. Twee meter verder zit zo'n zelfde scheurtje in de koperen-leiding.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Ai, ziet er niet al te best uit!
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

marvinkok schreef:Mja, wij vonden het ook vreemd. Het was een Kia Picanto, zit vast geen super accu in, en hij was in korte tijd 2-3 keer gestart voor een ritje van 300 meter en echt warm was het ook niet vanochtend, misschien dat samen de oorzaak was..
In de auto van mijn moeder zit ook maar een zeer kleine accu, maar die kun je rustig urenlang belasten met kleine stroomverbruikers als radio, klokje en interieurverlichting.
De accu van de bestelbus is wel erg overdreven groot, het komt op de camping vaak genoeg voor dat ik hem 15 keer op een middag start en er dan telkens 40 meter mee rij (bijvoorbeeld in de lente tijdens het terug monteren van de elektrakasten, zodra het hoogwater gevaar is geweken), soms ga ik diezelfde dag dan na het avondeten ook nog even verder in het donker dus dan staat het licht er ook nog bij aan (dimlicht en grootlicht branden dan gelijktijdig), verder staat de achterklep tijdens het klussen meestal open dus branden de interieurlampjes en ik heb de radio ook de hele tijd aan.

Afgelopen november heb ik drie dagen achter elkaar de auto op die manier gebruikt; nauwelijks rijden maar wel veel starten, licht langdurig aan, radio langdurig aan, die accu is niet leeg te krijgen. En dat voor een accu van acht jaar oud... :shock:

Het is ook wel een fikse bak die accu:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Een gestoord (defect) wissel hoeft niet per definitie problemen op te leveren voor de dienstregeling.
Dat blijkt ja... die 62 defecte wissels waren degene waar de winterdienstregeling last van had. Blijven er dus nog 600 over die op dat moment geen invloed op de treinenloop hadden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daniel »

Zo, de hele papierwinkel is ook weer doorgeworsteld en de belastingaangifte voor 2011 zodoende ingediend. Je kan d'r maar vanaf zijn he... En kwam toch weer aan de positieve kant uit: krijg mooi nog 154 euro extra terug (bovenop wat ik al via de voorlopige teruggave ontvangen had)

En tja, de aanvullende zorgverzekeringen maken zichzelf ook langzaamaan overbodig merkte ik vandaag... M'n tandartsverzekering heeft een dekking tot 200 euro, maarja, wat heb je daaraan als ze de vergoedingen voor de behandelingen gaan verlagen.
M'n tandarts is notabene goedkoper geworden met de vrije tarieven (tarief voor de periodieke controle was althans lager dan op de vorige rekening), maar nu had ik zelfs iets simpels als "gebitsreiniging standaard" wat niet volledig vergoed wordt. Krijg ik dus een rekening van maarliefst... € 2,97 :lol: Volgens mij zijn de kosten voor het papier, de envelop en de postzegel hoger geweest :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Pfft, mijn aangifte wordt nog een ramp...
Hoopte dat salaris van mn stage ingevoerd zou zijn, want heb nooit salarisstrookje of jaaropgave gekregen. Stond er 1 maart niet in, dus heb ik nu een probleem. Weet wel wat er af is, maar hoe dat precies zit, geen idee... (deels omdat er deel als reiskosten werd opgevoerd ofzo...). En een eigen bedrijf is al helemaal een ramp omdat je bedrijfsbalans er ook bij krijgt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daniel »

Tja, zoiets moeten ze toch wel verstrekken als je erom vraagt lijkt me...

Jaarlijks terugkerend probleem bij mij is dat ik elke keer weer m'n wachtwoord voor het internetbankieren van m'n spaarrekening vergeten ben... al ging het dit jaar eens niet zo ver dat ik werkelijk een nieuw wachtwoord moest aanvragen. Na een paar keer proberen had ik alsnog de juiste te pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Ik moest na mn laatste dag stage not terug om iPhone terug te brengen en mn loonformulier in te vullen. Heb er weinig vertrouwen in nadat ik bijna de laatste werknemer nog was, dat dat formulier goed is gekomen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: M'n tandarts is notabene goedkoper geworden met de vrije tarieven (tarief voor de periodieke controle was althans lager dan op de vorige rekening), maar nu had ik zelfs iets simpels als "gebitsreiniging standaard" wat niet volledig vergoed wordt. Krijg ik dus een rekening van maarliefst... € 2,97 :lol: Volgens mij zijn de kosten voor het papier, de envelop en de postzegel hoger geweest :P
Heb je nog geluk. Mijn tandartsverzekering geldt volgens mij tot maximaal €350,- maar van een rekening van €238,- mocht ik toch nog ongeveer €60,- zelf bijspringen. :(
Overigens moet ik mijn tandartsrekening altijd gelijk betalen (of een machtiging van drie weken geven) en moet ik daarna de rekening zelf opsturen naar de zorgverzekeraar. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Aking »

Ik ben vandaag zowaar met de bus naar Zurich geweest :')
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

Ik heb een nieuwe vriendin, ze is kapster van beroep.

Althans, dat zei een geestelijk gehandicapte vrouw vandaag in de kapsalon. Op een gegeven moment hoorde ik haar van achter me zeggen tegen de gene die haar knipte: Hee kijk, zijn vriendin is hem aan het mooi maken voor het weekend :lol:
Hele verhalen verzon ze wat we dit weekend allemaal gingen doen :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Freek »

Gefeliciteerd :P :wink:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:Oh, zit je zo dicht bij het vuur? :D Nou, dan wacht ik wel gewoon af :)
Even afwachten, net gemaild.
Komt wel goed schatje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Freek »

ik hang in de wacht bij VGZ en volgens mij proeft het bandje de ergernis. ze spreekt de tekst namelijk zo uit: 'al onze medewerkers zijn nog steeeeeeds in gesprek, een moment geduld aub'. Inderdaad neem die telefoon maar eens op.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Michael »

Caspar schreef:Ik heb een nieuwe vriendin, ze is kapster van beroep.
Gefeliciteerd
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door ODRAIL »

Zo, weer een werkgever versleten :shock: :? :wink: .
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Dexter »

Ik ben vandaag alweer 2,5 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd toch hard. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:
Fles schreef:Oh, zit je zo dicht bij het vuur? :D Nou, dan wacht ik wel gewoon af :)
Even afwachten, net gemaild.
Nou, het zit dus zo.
Er is ooit een prijsvraag voor uitgeschreven. Daar is de naam 'Sherloc' uitgekomen. Afgeleid van Sherloc Holmes, die natuurlijk altijd opzoek, evenals de locomotief. Beetje wazig maar heb die e-mail niet meer bij de hand. ;)
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

SherlocK was dat, maar goed, de "knipoog" :') naar "loc" kan ik nog in komen.

Maar "Inspectation" is dus gewoon een permanente vlaag van collectieve debiliteit begrijp ik. Leuk :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Er stond ook echt Sherloc in die mail, dus zo overgenomen.

Verder doen ze een nuttige taak, ze zien zelfs breuken en haarscheuren in spoorstaven.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door hauptbahnhof »

Dexter schreef:Ik ben vandaag alweer 2,5 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd toch hard. :shock:
Congratz! Zo te horen geen spijt van, toch?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten