Mag ik even kwijt #106

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Balen! De Pers is verleden tijd. :(
Enige kwaliteitsochtendblad..

OF zou het een 1 april grap zijn? ;)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Klaasje »

Kwaliteitsochtendblad gaat wat ver.. maar ik kon de kritisch-cynische manier van schrijven altijd wel waarderen. Het krantje bood in ieder geval stof tot nadenken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Wubbo »

Laatste nummer verschijnt op 30 maart. Het blad maakte miljoenen verlies per jaar.

Dat wordt weer ruzie 's ochtends thuis om de krant ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Kwaliteitskrant? Je kon het hooguit een opinieblad noemen. Zie ook een eerdere analyse: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... rs#p158970
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Dat wordt weer ruzie 's ochtends thuis om de krant ;-)
Dubbel abonnement nemen? :P Schijnt gewoon te kunnen, ik heb tenminste toen ik in een ver verleden een krantenwijk had ook abonnees gehad waar ik meerdere exemplaren van dezelfde krant moest bezorgen. (Zelfs eentje met vier verschillende kranten :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door ODRAIL »

De Spits heeft persoonlijk gezien ook wel wat inhoud. Al hoewel dit wel erg veel op de Telegraaf lijkt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Spits is 40% ANP, 40% reclame, 10% "cultuur" (niks in mijn straatje), en 10% spelvouten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Jef400 »

Vooral dat laatste Webguy. :lol: :lol:
Nee voor de rest is vandaag het 4 jarig bestaan van de site.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door deadlock »

20% spelfouten minstens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Het gaat goed met de oud-klasgenoten van de middelbare school die in de krant staan.

Een had zaterdag haar eerste artikel in het landelijke AD over het verzakte viaduct in Utrecht, na een aantal artikelen in de lokale editie.

Maar een ander doet het beter met een artikel en foto in de New York Times over copycats in de mobile gamesindustrie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:Dat wordt weer ruzie 's ochtends thuis om de krant ;-)
Dubbel abonnement nemen? :P Schijnt gewoon te kunnen, ik heb tenminste toen ik in een ver verleden een krantenwijk had ook abonnees gehad waar ik meerdere exemplaren van dezelfde krant moest bezorgen. (Zelfs eentje met vier verschillende kranten :P )
Dan nemen we wel 2 verschillende kranten, kun je nog eens afwisselen ;)
Ik heb ondertussen maar alvast een scriptje gemaakt dat elke ochtend de krant digitaal downloadt en naar ons mailt...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Michael »

Dat mijn werk gewoon is een keer fatsoenlijk gaat roosteren op maandag. Er is structureel 1 man te weinig op maandag naar mijn mening. En als er dan iemand niet op komt dagen zoals vandaag is de chaos helemaal compleet :evil: Het zou al heel wat schelen als er 1 man meer ingeroosterd wordt die kassa, Grill en BOP kan. Want sinds de McWrap er is loopt het vaak continue vast bij de BOP. Maarja de hoge heren bij McDonald's Nederland voeren het gewoon in aangezien het een succes is in andere landen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

Als jullie als personeel een normaal werktempo blijven hanteren op zulke dagen ipv. je extreem uit te gaan sloven, lopen de rijen vanzelf op en gaan er mensen klagen wat de directie op zal moeten vallen doordat er omzet wegvalt omdat er klanten wegblijven? (die het langere wachten, minder schoon restaurant etc niet op prijs stellen)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Michael »

Het is op zich te doen hoe ze nou roosteren (als het niet extreem druk is) Alleen fatsoenlijk pauze houden gaat vaak niet. en als er dan een manager shift heeft zoals vandaag. althans voor 16.30 dan. Na 16.30 kwam er een fatsoenlijke manager die wel fatsoenlijk shift kan draaien. Want de manager die voor 16.30 shift had werd ik echt gek van. Ze bestelde 8 hamburgers. Maar er lagen nog maar 3 patties in de grillvriezer dus ik zeg tegen de manager dat ik eerst even patties uit de grote vriezer moet gaan halen. Begint ze tegen mij te zeggen dat ik normaal moet doen tegen haar omdat ze vind dat ik een grote bek geef tegen haar. Terwijl ik gewoon normaal zei dat ik de patties ging pakken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Het mag niet, maar wij deden altijd een Charlois in de 10:1 vriezer. Als je de doos niet op de bodem neerzet maar op een korte zijkant passen er twee achter elkaar in en kan je het langer volhouden met de patty's. Zeker tijdens een drukke rush kan dat erg schelen met bijvul.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Geert »

Zeg, wat is dit allemaal voor codetaal?!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

webguy schreef: 10% "cultuur" (niks in mijn straatje),
Domme stripjes, horoscoop, weerbericht (nou okee dan) en vooral zanikbrieven.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Geert schreef:Zeg, wat is dit allemaal voor codetaal?!
Ze zijn een aanslag aan het voorbereiden denk ik :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Geert schreef:Zeg, wat is dit allemaal voor codetaal?!
Charlois = filiaal in Charlois met wat afwijkingen :P
10:1 = hamburger die 1/10e van een Amerikaanse pound weegt
Patty = het stuk vlees dat op een burger gaat
Rush = drukste periode van de dag tussen 17 en 19
Bijvul = medewerker die keukenvoorraad bijvult
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Bee schreef:10:1 = hamburger die 1/10e van een Amerikaanse pound weegt
Ah ja, zo'n ding waar je de aanwezigheid van "vlees" moet aantonen met een gaschromatograaf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Ik vind jou ook meer iemand voor een 1:3 broodje :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Dat is ook weer wat overdreven.

Maar ik snap niet dat er in NL geen Halfpounders verkocht worden, wat in Amerika wel gebeurt.

Of "past dat niet in het beleid van McD om de jeugd aan de gezonde voeding te krijgen"? :')

Dan hadden ze een groentewinkel moeten beginnen natuurlijk :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Er zijn in Amerika maar twee maten: 10:1 en 4:1. In Europa heb je ook nog 3:1 en een speciale ovale gekruide patty.

Wel worden patty's vaak dubbel gebruikt. Een Big Mac heeft 2x 10:1 en de al lang ter ziel gegane Big Big Mac had 2x 4:1. Dat waren nog eens tijden.

In Frankrijk hebben ze het brood van de Big Mac vervangen door volkorenbrood. In Nederland liepen burgers met volkorenbrood niet zo goed.

De toevoeging van wortels en ander fruit aan het menu was om de variatie in de maaltijd te verbeteren. Veel kinderen bleken op een dag dat ze een Happy Meal aten te weinig vitaminen binnen te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ardan »

Gekke vraag hoor, maar waarom bestelt de MANAGER 8 hamburgers? Als jullie het zo druk hebben, gaat ze toch ook niet nog eens zelf uitgebreid bestellen en vreten? Ik moet er niet aan denken om er 8 naar binnen te werken... Eéntje is lekker hoor, maar meer...

Maareh Michael, ik lees hier met enige regelmaat werktijden van jou waarvan ik echt denk: waarom pik je dit überhaupt? Volgens mij mag het helemaal niet. Je hebt recht op pauze, om die volledig te gebruiken, en mag niet meer uren achter elkaar staan dan in je CAO en het wettelijk bepaalde. Ik neem tenminste niet aan dat de McDo je lust en je leven is, je er volledig ervan afhankelijk bent en je niks te klagen hebt? Je kunt wel beter werk krijgen denk ik..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

Datzelfde vraag ik mij af bij de chauffeurs van een busbedrijf hier vlakbij; iedereen loopt te klagen dat zes werkdagen van elk 14,5 uur wel erg veel is, toch blijven ze er werken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten