OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Vorige week zag ik trouwens een dubbel gedekte slet van Amsjeddam naar Ut rijden *O* (Virm met SLT aan de haak)
Dit was zeker een rit naar een opstelterein of werkplaats?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Michael »

Om 16.26 vertrok er een Brabantliner Volvo op lijn 123 van Breda naar Raamsdonksveer. Dat mag absoluut niet gebeuren van de provincie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door TheKnitter »

Sinds gister is het DDZ actief, en houdt deze week een vaste omloop aan: Binckhorst, ca 10:40-10:45 op Den Haag CS aankomst, dan t2628 - t2649 - t2636 - t2655. Dan weer naar de Binckhorst.
Vanochtend was hij mooi op tijd uit de Binckhorst gekomen(foto), maar de DDAR op spoor 10 was nog niet weg (DDZ komt voor de DDAR'ren in de plek, die na de t2655 de dienst weer overnemen).
Ook vertrokken wij weer op tijd naar Asd, maar in Ledn fotografeerde ik hem weer.
Te Sassenheim Kwam hij weer langs ri Den Haag als t2649.
Verder reed 9205 met de Olympische Benelux, reed 9209 met de ÖBB rijtuigen, treintje 9240 reed ook met de ÖBB-rijtuigen(weet niet of het dezelfde stam was).
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Jef400 »

Sorry dat ik het zeg hoor. Maar zo een DDZ lijkt net een speelgoedtrein. Qua kleurstelling
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Daniel »

De BRU-gekleurde Mercedes Sprinter die ik gistermiddag al in de GVU-stalling zag staan wordt kennelijk in de ochtendspits ergens in Utrecht ingezet... vanmorgen stond 'ie er namelijk niet, maar vanmiddag was 'ie weer terug.
Eerste waar ik zogauw aan denk is inzet op de enige rit van de spitstramvervangende lijn 261 IJsselstein - Utrecht, mogelijk dat die wat weinig reizigers trekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Edwin »

Donderdag kwam rond 15:30 een nieuwe Fyra Rotterdam Centraal binnen rijden, veel hobbyfotografen gezien. Even later reed ie ook weer weg richting Amsterdam.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door fogeltje »

Ik zag tegen het einde van de middag opeens een vreemde Veolia bus in Nijmegen. Het ging hierbij om Veolia 160. Het bustype kon ik zo niet zien en hij had geen "provincie Limburg" opdruk zoals de Ambassadors dat wel hebben, tenminste zover ik kon zien. Iemand enig idee wat voor een bus dat was en wat hij Noord-Limburg doet?
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Milco »

Is dat niet een VanHool-bus van 12 meter? Had 'ie drie deuren, want dan was dat 'm waarschijnlijk. Dezelfde exemplaren rijden/reden ook in en om Delft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Daniel »

In Delft reden Van Hools uit de 17x-serie... de 160 is overigens ook wel een Van Hool volgens de lijsten, maar zou een paarsblauw exemplaar ex-stadsdienst Breda moeten zijn.
Weet niet of fogeltje 'm op een dienstrit zag rijden, anders kan 'ie ook nog op weg naar elders geweest zijn. Een aantal van de ex-Breda'se Van Hools zijn namelijk verkocht aan een Duitse busvervoerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Bluearrow »

Edwin schreef:Donderdag kwam rond 15:30 een nieuwe Fyra Rotterdam Centraal binnen rijden, veel hobbyfotografen gezien. Even later reed ie ook weer weg richting Amsterdam.
En ik zag in de middaguren een 'oude' Fyra, loc + rijtuigen passeren onder de A2 door bij Hedel (net boven 's-Hertogenbosch). Ook niet echt een plek waar je die zou verwachten.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door fogeltje »

Hij had reguliere Veolia kleuren en logo's en reed op lijn 83 van Nijmegen naar Venlo, vertrek ergens rond 17:50. Hij was kort daarvoor als lijn 83 uit Venlo gearriveerd. Ik zag hem in de verte, toen ik aankwam, namelijk richting buffer rijden en vroeg me namelijk meteen af "wat is dat voor een bus"? Vanaf een afstand zag het er even uit als een MAN, toen ik hem later van voren zag niet. Van Hool zou wel kunnen maar hij leek niet zozeer op de Van Hools die vroeger bij Novio reden, anders had ik hem wel herkend denk ik. Het aantal deuren heb ik niet kunnen tellen. Nu ik zo naar foto's kijk wil ik het toch niet uitsluiten. Wat mij iig opviel is dat hij op de voorkant helemaal geen logo had, op de linkerflank zag ik wel een logo, maar de hoek was ongunstig om het te herkennen en toen kwam ook net mijn bus aanrijden en heb ik er verder niet opgelet omdat de veldslag om een zitplaats in de 99 belangrijker was.

Maar van wat ik opgevangen heb zou het best wel eens een Van Hool logo geweest kunnen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Freek »

Vandaag zelfde plek, zelfde tijdstip, zelfde bus. Was geen driedeurs bus. Geen idee of het een Vanhool is, logo voor de bus was een soort van dolfijn in een rondje. Heb een foto zal ik later vanavond wel ff uploaden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Stefan »

Oooh, da's de Irisbus die op proef is bij Veolia.. Heb alleen even geen foto's bij de hand nu..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Daniel »

Owja, die was ik helemaal vergeten... was een Crossway LE toch? Daarvan staan hier wat plaatjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door TheKnitter »

Vanmiddag reed ik op m'n scooter achter lijn 11 in Zwijndrecht thv de Develsingel, ditmaal gereden door Mercedes 6146 (als ik het goed herinnerd heb). Leuke afwisseling, beter comfort *O*
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Owja, die was ik helemaal vergeten... was een Crossway LE toch? Daarvan staan hier wat plaatjes.
Dat lijkt inderdaad redelijk op wat ik gezien had! Ik begon al aan mezelf te twijfelen, want ik dacht dat ik van Hool toch wel zou herkennen als ik hem zag.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door VIRM »

Eerder vanmiddag reed er een DDAR+mDDm in de t3340. Die Darretjes vinden de s3300 kennelijk heel erg lief... :D
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Daelea »

Gisteren scheurde er om iets voor zes een solo VIRM-IV in de s2100 / s2200 door Hlms: bommetjevol natuurlijk!
Daarnaast, zoals misschien al eerder gemeld: gisteren was een van de twee NID-stellen (Gvc > Asd het voorste stel) afgesloten, alle lampen uit en "Defect"-stickers over alle deurknoppen...
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door TLP »

Vanochtend twee keer een MAN gespot waar hij niet hoort te rijden: een keer op lijn 186 toen mijn bus net vertrok uit Amstelveen en even later een op lijn 197 op de A10 bij station Amstelveenseweg. Toch heb ik deze afwijkingen wel vaker gezien...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Suus »

De m9585 heeft twee defecten toiletten, toevallig alle toiletten die erin zitten. Zeer praktisch om die in een intercity Heerlen - Schagen in te zetten :roll:

Een provincie Overijssel & provincie Drenthe Plan V is natuurlijk ook welkom in Limburg en Brabant als sprinter Weert - Tilburg Universiteit :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Stefan »

De TCR 399 (Een O405GN) rijdt inmiddels zijn rondjes in HWGO. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Daniel »

In de 2800 reed vandaag weereens een verdwaald viertje rond... trof 'm toevallig zowel in de t2859 tussen Ut en Amf en later wederom in de t2862 tussen Amf en Ut :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door webguy »

Bee schreef:Een provincie Overijssel & provincie Drenthe Plan V is natuurlijk ook welkom in Limburg en Brabant als sprinter Weert - Tilburg Universiteit :mrgreen:
Overigens worden die Plan Vs geloof ik in Eindhoven of Maastricht onderhouden, want er komt dagelijks rond 17:30 door Nijmegen en 17:45 door Arnhem. Richting Eindhoven heb ik die uitwisselingsslag nog niet gespot :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Suus »

In die hoek zijn nog wel de meeste Plan V's aan te treffen, maar juist dit specifieke exemplaar hoort er alleen te komen voor onderhoud :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #15

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:
Daniel schreef:Owja, die was ik helemaal vergeten... was een Crossway LE toch? Daarvan staan hier wat plaatjes.
Dat lijkt inderdaad redelijk op wat ik gezien had! Ik begon al aan mezelf te twijfelen, want ik dacht dat ik van Hool toch wel zou herkennen als ik hem zag.
En hierbij ook nog het bewijs. Volgens mij deze bus nog niet voorbij zien komen op het forum, daarom dus maar even geupload.

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten