Revisie DDAR #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door isadora »

Toch wel grappig, hoe de lelijkste trein, gewoon de lelijkste trein blijft.

Natuurlijk, ..................... over smaak valt niet te twisten, maar bij mij is het zo iets als "apen met gouden ringen".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Jef400 »

Het kan zijn dat ik het gemist heb natuurlijk. Maar ik heb vandaag geen DDZ gezien helaas.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Lanchid
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 dec 2010, 21:52
Locatie: Aken
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Lanchid »

Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ennes »

Lanchid schreef:Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
Er komt OBIS in die treinen (net als in ICM en VIRM)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Dexter »

Lanchid schreef:Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
In aanvulling op Ennes: Het automatische omroepsysteem en de automatische buitenbestemmingsaanduiding komt voorlopig helaas nog niet in dienst. De schermen in de trein tonen wel meteen actuele reisinformatie.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door webguy »

Komt vast omdat OBIS weer uit Engeland komt en dat ze daar wat moeten bedenken. Doet de OBIS van de ICMm wel omroepen?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Dexter »

Nee, bij geen enkel OBIS-stel werken de automatische omroep en koersborden nog, niet bij ICMm, VIRM of DDZ.
Vallend blad maakt rails glad.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door hauptbahnhof »

Ow, ik dacht dat die bij de ICM meteen zouden gaan werken op het moment dat alle stellen gereviseerd waren... :N
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ruben »

Als daar dezelfde grafstemming door de speakers gaat galmen als in SGM, hoeven we daar nog niet om te rouwen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Dexter »

Nou inderdaad, ik schrok me rot toen ik de eerste keer op een SGMm dienst deed en de nieuwe stem hoorde. :shock: Niets ten nadele van die nieuwe mevrouw persoonlijk hoor, maar ze snauwt en praat door haar neus. Ik wist niet hoe snel ik de cabineluidspreker uit moest zetten. :shock: Geef mij Loes maar, die was wel wat geaffecteerd maar wel vriendelijk. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door hauptbahnhof »

Ze konden ook gewoon het mannetje van GVB vragen :roll:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Nou inderdaad, ik schrok me rot toen ik de eerste keer op een SGMm dienst deed en de nieuwe stem hoorde. :shock: Niets ten nadele van die nieuwe mevrouw persoonlijk hoor, maar ze snauwt en praat door haar neus. Ik wist niet hoe snel ik de cabineluidspreker uit moest zetten. :shock: Geef mij Loes maar, die was wel wat geaffecteerd maar wel vriendelijk. :pos:
haha ik kreeg van de week van een reiziger de vraag of die dame gedwongen was om het in te spreken, ze klonk volgens die reiziger alsof ze een pistool tegen haar slaap had gekregen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Suus »

Toch zitten er ook positieve punten aan de nieuwe stem. Ze praat langzamer en articuleert beter waardoor de berichten beter te verstaan zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Toch zitten er ook positieve punten aan de nieuwe stem. Ze praat langzamer en articuleert beter waardoor de berichten beter te verstaan zijn.
dat kan best alleen het klinkt totaal niet.

Echt zo´n geval van Nou omdat jullie het zo graag willen komen we nu aan op Koog-bloemwijk, zucht nog 17 stations tot Rtd
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Geert »

Haha, inderdaad. Jammer dat Loes d'r stem niet meer gebruikt wordt, zij klonk veel vriendelijker.

Maar zullen we het hier weer over de revisie van DDAR hebben? :)
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Bart »

De eerste twee hebben vandaag tussen Amsterdam en Den Haag gereden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Jef400 »

Klopt. Heb het gezien. Rond 13.40 Den Haag - Amsterdam en 13.56 Amsterdam - Den Haag. Gezien vanaf mijn spottersplaats mijn school.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door TheKnitter »

JeffreyMeijer schreef:Klopt. Heb het gezien. Rond 13.40 Den Haag - Amsterdam en 13.56 Amsterdam - Den Haag. Gezien vanaf mijn spottersplaats mijn school.
Vaste omloop is op maandag t/m vrijdag: t2628 - t2649 - t2636 - t2655.
Voor de 2628 en na de 2655 vertoeft het op de Binckhorst, en rijdt er DDAR in de plaats.

Vandaag heb ik even Gvc - Ledn meegereden, en enkele foto's gemaakt.
Keurig op tijd kwam hij de bocht door vanaf de Binckhorst. Foto dichterbij:
Afbeelding
DDZ/NID 7538+7529

Toen de Machinist aanwezig was, werd er omgebouwd. Spoorwijziging naar 6, want de DDAR op 10 vertrok pas om 10:50 naar de Binckhorst...
Afbeelding
DDZ/NID 7529+7538 (2628)

Toen nog even een klikje in Leiden, en ging ik later met de Sprinter naar Sassenheim.
Afbeelding
DDZ/NID 7538+7529 (2649)

Voor grotere versies kan je op de foto's klikken.

Het materieel rijdt prima, maar dat deed het DDAR ook. Comfort voor reiziger is goed verbeterd.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ennes »

Ik blijf het vooral jammer vinden dat door de blauwe streep langs het benedendek te laten lopen, en de logge dicht gemaakte zijruiten de trein een trager uiterlijk krijgt. Ik denk dat als de streep bovenlangs zou lopen (zoals bij de VIRM) dit toch een vlotter beeld zou geven, ook al is dit natuurlijk allemaal suggestief.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Suus »

Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit" :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Caspar »

Wel de Thalys/TGV en ICE? :wink:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit" :wink:
Deze is nieuw voor mij :wink: ik ken er toch aardig wat met zijramen, en bij het ontbreken daarvan hebben ze in ieder geval een minder log uiterlijk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Suus »

Die ramen zijn echter niet doorlopend zoals dat bij DD-AR tot nu toe wel het geval was :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Bij de wat oudere Thalys in ieder geval wel :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit" :wink:
De meeste gewoon wel, maar bv de Eurostar niet inderdaad. Het leidt maar af, de hele wereld met 300 km/h langs je heen zien zoeven. Het zou m.i. wel beter zijn om bij snelle treinen geen zijramen in de cockpit te hebben.

Bij die dubbeldeks stinktroep slaat het dan weer nergens op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten