Revisie DDAR #2
Re: Revisie DDAR #2
Toch wel grappig, hoe de lelijkste trein, gewoon de lelijkste trein blijft.
Natuurlijk, ..................... over smaak valt niet te twisten, maar bij mij is het zo iets als "apen met gouden ringen".
Natuurlijk, ..................... over smaak valt niet te twisten, maar bij mij is het zo iets als "apen met gouden ringen".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Revisie DDAR #2
Het kan zijn dat ik het gemist heb natuurlijk. Maar ik heb vandaag geen DDZ gezien helaas.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Revisie DDAR #2
Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
Re: Revisie DDAR #2
Er komt OBIS in die treinen (net als in ICM en VIRM)Lanchid schreef:Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR #2
In aanvulling op Ennes: Het automatische omroepsysteem en de automatische buitenbestemmingsaanduiding komt voorlopig helaas nog niet in dienst. De schermen in de trein tonen wel meteen actuele reisinformatie.Lanchid schreef:Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR #2
Komt vast omdat OBIS weer uit Engeland komt en dat ze daar wat moeten bedenken. Doet de OBIS van de ICMm wel omroepen?
Re: Revisie DDAR #2
Nee, bij geen enkel OBIS-stel werken de automatische omroep en koersborden nog, niet bij ICMm, VIRM of DDZ.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR #2
Ow, ik dacht dat die bij de ICM meteen zouden gaan werken op het moment dat alle stellen gereviseerd waren... :N
Re: Revisie DDAR #2
Als daar dezelfde grafstemming door de speakers gaat galmen als in SGM, hoeven we daar nog niet om te rouwen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Revisie DDAR #2
Nou inderdaad, ik schrok me rot toen ik de eerste keer op een SGMm dienst deed en de nieuwe stem hoorde. Niets ten nadele van die nieuwe mevrouw persoonlijk hoor, maar ze snauwt en praat door haar neus. Ik wist niet hoe snel ik de cabineluidspreker uit moest zetten. Geef mij Loes maar, die was wel wat geaffecteerd maar wel vriendelijk. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR #2
Ze konden ook gewoon het mannetje van GVB vragen
Re: Revisie DDAR #2
haha ik kreeg van de week van een reiziger de vraag of die dame gedwongen was om het in te spreken, ze klonk volgens die reiziger alsof ze een pistool tegen haar slaap had gekregenDexter schreef:Nou inderdaad, ik schrok me rot toen ik de eerste keer op een SGMm dienst deed en de nieuwe stem hoorde. Niets ten nadele van die nieuwe mevrouw persoonlijk hoor, maar ze snauwt en praat door haar neus. Ik wist niet hoe snel ik de cabineluidspreker uit moest zetten. Geef mij Loes maar, die was wel wat geaffecteerd maar wel vriendelijk. :pos:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR #2
Toch zitten er ook positieve punten aan de nieuwe stem. Ze praat langzamer en articuleert beter waardoor de berichten beter te verstaan zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR #2
dat kan best alleen het klinkt totaal niet.Bee schreef:Toch zitten er ook positieve punten aan de nieuwe stem. Ze praat langzamer en articuleert beter waardoor de berichten beter te verstaan zijn.
Echt zo´n geval van Nou omdat jullie het zo graag willen komen we nu aan op Koog-bloemwijk, zucht nog 17 stations tot Rtd
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR #2
Haha, inderdaad. Jammer dat Loes d'r stem niet meer gebruikt wordt, zij klonk veel vriendelijker.
Maar zullen we het hier weer over de revisie van DDAR hebben? :)
Maar zullen we het hier weer over de revisie van DDAR hebben? :)
Re: Revisie DDAR #2
De eerste twee hebben vandaag tussen Amsterdam en Den Haag gereden.
Re: Revisie DDAR #2
Klopt. Heb het gezien. Rond 13.40 Den Haag - Amsterdam en 13.56 Amsterdam - Den Haag. Gezien vanaf mijn spottersplaats mijn school.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Revisie DDAR #2
Vaste omloop is op maandag t/m vrijdag: t2628 - t2649 - t2636 - t2655.JeffreyMeijer schreef:Klopt. Heb het gezien. Rond 13.40 Den Haag - Amsterdam en 13.56 Amsterdam - Den Haag. Gezien vanaf mijn spottersplaats mijn school.
Voor de 2628 en na de 2655 vertoeft het op de Binckhorst, en rijdt er DDAR in de plaats.
Vandaag heb ik even Gvc - Ledn meegereden, en enkele foto's gemaakt.
Keurig op tijd kwam hij de bocht door vanaf de Binckhorst. Foto dichterbij:
DDZ/NID 7538+7529
Toen de Machinist aanwezig was, werd er omgebouwd. Spoorwijziging naar 6, want de DDAR op 10 vertrok pas om 10:50 naar de Binckhorst...
DDZ/NID 7529+7538 (2628)
Toen nog even een klikje in Leiden, en ging ik later met de Sprinter naar Sassenheim.
DDZ/NID 7538+7529 (2649)
Voor grotere versies kan je op de foto's klikken.
Het materieel rijdt prima, maar dat deed het DDAR ook. Comfort voor reiziger is goed verbeterd.
Re: Revisie DDAR #2
Ik blijf het vooral jammer vinden dat door de blauwe streep langs het benedendek te laten lopen, en de logge dicht gemaakte zijruiten de trein een trager uiterlijk krijgt. Ik denk dat als de streep bovenlangs zou lopen (zoals bij de VIRM) dit toch een vlotter beeld zou geven, ook al is dit natuurlijk allemaal suggestief.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR #2
Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR #2
Wel de Thalys/TGV en ICE?
Re: Revisie DDAR #2
Deze is nieuw voor mij ik ken er toch aardig wat met zijramen, en bij het ontbreken daarvan hebben ze in ieder geval een minder log uiterlijk.Bee schreef:Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR #2
Die ramen zijn echter niet doorlopend zoals dat bij DD-AR tot nu toe wel het geval was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR #2
De meeste gewoon wel, maar bv de Eurostar niet inderdaad. Het leidt maar af, de hele wereld met 300 km/h langs je heen zien zoeven. Het zou m.i. wel beter zijn om bij snelle treinen geen zijramen in de cockpit te hebben.Bee schreef:Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit"
Bij die dubbeldeks stinktroep slaat het dan weer nergens op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten