Mag ik even kwijt #106

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Caspar wanneer gaan wij eens woedend hard een weekend door Rumunia roeren? *O*
Einde van de maand staat Boekarest en Ruse (Bulgarije) op het programma. Eerste keer dat ik in Bulgarije ga komen, ben benieuwd!

Verder ben ik aan het uitzoeken om in die contreien een maand te gaan werken, wie weet leer ik dan de taal ook een beetje spreken, en doe ik wat kennissen om zodat met vervolg tripjes hotel overnachtingen kunnen worden uitgespaard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door hauptbahnhof »

... dat ik echt kapot ben...
Vandaag 6 ritten gereden op een 9G/10G tram. Trams die officieel met Combino moesten rijden.
Ook vandaag heeft FLJ me gespot :o
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door TheKnitter »

Waarom recruiters bij een groot bedrijf geen CV's doorlezen? Ik had gesolliciteerd voor fieldwork (promotor ed op straat). Vandaag ruim 2 uur bij een selectiebijeenkomst gezeten met 27 man, zegt ze "je huidige opleiding voldoet niet aan onze eisen" -o-
Nodig mij dan lekker niet uit, lees de C.V.'s eens door, en ga dan pas uitnodigen... :| Zo waren er nog meer afgevallen. De vacature was erg onduidelijk daarin.
En daarvoor heb ik een ritje Zwijndrecht-Amstelveen (vanaf Schiphol bus 300, vanaf Busstation Amstelveen de 170 of 172 4 haltes) en 15 minuten lopen per enkele reis voor af moeten leggen :lol: Ruim 2 uur reistijd rechtstreeks :evil:

Ik snap dan niet wat zo'n recruiter bij een bedrijf uitspookt :N
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Wubbo »

Ow, zo ben ik ook nog eens ergens afgevallen omdat ik te jong was, te hoog opgeleid en niet in het team zou passen. Waarom die beste meneer mij ooit gevraagd heeft om te solliciteren is me nog steeds een raadsel, hij was het ook die het gesprek afnam en mij om deze redenen afwees...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

Ach ik ben ook eens vanaf Groningen naar Leiden afgereisd voor een sollicitatie gesprek. Daar had ik zelf een paar uur na het gesprek gebeld dat ik af wilde zien van mijn kandidatuur. Bedrijf was teleur gesteld want wilde graag naar een 2e ronde.
Ik weet in ieder geval dat er weinig dingen zijn die beter aanvoelen dan zelf zeggen dat je niet verder wilt gaan met een sollicitatie dan andersom :lol: :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ow, zo ben ik ook nog eens ergens afgevallen omdat ik te jong was, te hoog opgeleid en niet in het team zou passen. Waarom die beste meneer mij ooit gevraagd heeft om te solliciteren is me nog steeds een raadsel, hij was het ook die het gesprek afnam en mij om deze redenen afwees...
Sommige mensen hebben zoiets nodig om zich goed te voelen, denk ik dan. -o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Wubbo »

Wat een prachtig gezicht, de opkomende zon boven de (aangevroren) nevel van de polders bij Gouda en Woerden :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Hmm, al vanaf het Amstelstation zit er een cassiere van de Ap in Diemen naast me. Nu ik in Nijmegen ben overgestapt op de Veolia zit ze gewoon weer naast me :O
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door hauptbahnhof »

Contact gemaakt?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door find_your_spot »

Ging brandalarm op school af. Zegt de docent: "Allemaal blijven zitten, het is vast weer een oefening"

Ja, de groeten. Laptop in gepakt en school uit gelopen.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Klaasje »

Brandalarminflatie dus...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Vinny »

Ik had gesolliciteerd voor fieldwork (promotor ed op straat)
Sinds wanneer heb je daar een startkwalificatie voor nodig dan? :')

Toen ik dit werk deed, liepen er allemaal meisjes van 17 rond die dit deden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Ow, zo ben ik ook nog eens ergens afgevallen omdat ik te jong was, te hoog opgeleid en niet in het team zou passen.
Wat een aparte reden. :? Hoe kun je nu te hoog opgeleid zijn? :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Michael »

@Meltrain,

Ik denk dat als ze je niet willen omdat ze vinden dat je te hoog opgeleid bent bang zijn dat ze je te veel loon moeten geven. Ik heb wel eens dat soort verhalen gehoord.

Mag ik even kwijt dat de komende weken alle Unox vestigingen op de stations omgebouwd worden tot Swirls. Ik kan niet wachten tot de vestiging op station Breda is omgebouwd.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Gekko123 »

Met dit weer kan ik me dat wel voorstellen. Zul je uiteraard zien dat het weer een stuk kouder wordt tegen de tijd dat de eerste vestigingen zijn omgebouwd... Overigens: op Utrecht Centraal staat er zelfs in de winter nog een rij voor de Swirl's.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Michael »

de eerste is al omgebouwd. Namelijk die op Amsterdam CS. Amsterdam Zuid gaat vrijdag open en de rest volgt volgende week volgens het officiele Swirls twitteraccount
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Heel normaal zulke acties. De ijssalon in Alphen is in de winter een matrassenwinkel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Justin »

Meltrain schreef:
Wubbo schreef:Ow, zo ben ik ook nog eens ergens afgevallen omdat ik te jong was, te hoog opgeleid en niet in het team zou passen.
Wat een aparte reden. :? Hoe kun je nu te hoog opgeleid zijn? :roll:
Bijvoorbeeld als je met je wo-diploma reageert op ik noem maar wat, productiemedewerker. Dan zoeken ze liever mensen met een aansluitend niveau óf ze stoppen je liever in een andere functie (niet dat dat gauw gebeurt :mrgreen: )

In eerste instantie was ik ook te hoog opgeleid voor een bepaalde baan, maar dat maakte mij geen drol uit, als het werk inhoudelijk maar leuk is, en aansluit op hetgeen waar ik voor geleerd heb.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Jef400 »

................en toen kwam je erachter dat 7 van de 10 leerlingen van je klas naar een andere locatie verhuizen. Tot overmaat van ramp gaan ook nog goede vrienden mee.
Zal zwaar worden dit.

De school word in tweeën gesplitst. Cluster 2 naar de Burg. Eliasstraat en Clusters 3 & 4 naar de Zekeringsstraat. Voor indeling van clusters kan ik in PB's persoonlijk antwoord geven.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Wat een prachtig gezicht, de opkomende zon boven de (aangevroren) nevel van de polders bij Gouda en Woerden :pos:
Idem tussen Schiedam Centrum en Delft vanmorgen :)

Vanavond meegereden met een collega met auto die er achter kwam dat het wijzertje van de brandstofmeter nog onder het wite streepje onder het rode vlak stond. Toen maar ff gaan tanken en 36 liter in een 35 liter tank gekregen :D en getrakteerd op een bamischijf :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:
Wubbo schreef:Ow, zo ben ik ook nog eens ergens afgevallen omdat ik te jong was, te hoog opgeleid en niet in het team zou passen.
Wat een aparte reden. :? Hoe kun je nu te hoog opgeleid zijn? :roll:
Als je te hoog opgeleid bent voor de functie dan zijn ze bang dat je het vooral doet voor tijdelijk (om een periode tussen studie en baan te overbruggen of tussen twee banen) en dat je ondertussen verder solliciteert naar een functie die wel van het goede niveau is. Als je die dan gevonden hebt, dan ga je weer weg terwijl je net ingewerkt bent enzo. Bovendien ben je dan vaak relatief duur waardoor je gewoon een te dure kracht bent voor de functie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:................en toen kwam je erachter dat 7 van de 10 leerlingen van je klas naar een andere locatie verhuizen. Tot overmaat van ramp gaan ook nog goede vrienden mee.
Zal zwaar worden dit.

De school word in tweeën gesplitst. Cluster 2 naar de Burg. Eliasstraat en Clusters 3 & 4 naar de Zekeringsstraat. Voor indeling van clusters kan ik in PB's persoonlijk antwoord geven.
tjongejone, dat is gewoon openbare informatie. Zeg dan niet dat je op een zmlk/zmok school zit en zeg dat je er gewoon van baalt dat er klassen moeten verdwijnen. Cluster 2 is trouwens zicht of gehoorproblemen maar die haal ik altijd door elkaar. Heb zelf alleen met clyster 3 en 4 te maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Wubbo »

Daantje schreef:
Meltrain schreef:
Wubbo schreef:Ow, zo ben ik ook nog eens ergens afgevallen omdat ik te jong was, te hoog opgeleid en niet in het team zou passen.
Wat een aparte reden. :? Hoe kun je nu te hoog opgeleid zijn? :roll:
Als je te hoog opgeleid bent voor de functie dan zijn ze bang dat je het vooral doet voor tijdelijk (om een periode tussen studie en baan te overbruggen of tussen twee banen) en dat je ondertussen verder solliciteert naar een functie die wel van het goede niveau is. Als je die dan gevonden hebt, dan ga je weer weg terwijl je net ingewerkt bent enzo. Bovendien ben je dan vaak relatief duur waardoor je gewoon een te dure kracht bent voor de functie.
Misschien moet je dan geen student vragen om te solliciteren voor je functie, daarvan kun je op je vingers natellen dat ie hoog is opgeleid...

Mijn vertaling was dat hij gewoon bang was dat ik zijn positie zou overnemen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

In Nederland zijn ze al jaren bezig om alle bushaltes te verhogen, wat gaan ze nu in Luxemburg doen; de haltes verlagen... :shock:
Ja dan kunnen de bussen makkelijker de halte op en af rijden. Echt die logica tussen beide landen soms... Meestal totaal tegengesteld.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door TheKnitter »

Dat ze gister op de Waalhaven wel van belangrijk doenerij hielden van Brandweer politie en ProRail?
Er kwam rond 15:20 een melding "Incident Gevaarlijke Stoffen", 4 brandweerauto's, 3 politiebusjes, 7 ProRail voertuigen (waarvan 6 met loeiende sirene). Ter plekke stonden ze maar te staan, en deden enkele mannen wat. Brandweer ging rustig in de truck zitten, politie stond er bij en keek er naar, en die ProRail mensen hadden ook geen haast.

Afbeelding
Politie, ProRail Ongevallenbestrijding en ProRail Calamiteitenorganisatie

Afbeelding
ProRail Ongevallenbestrijding en OvD Rail

Afbeelding
ProRail Calamiteitenorganisatie en Ongevallenbestrijding

Afbeelding
ProRail Ongevallenbestrijding

En terwijl alle hulpdiensten aanrukten voor de Waalhaven, was 200 meter verderop een motorrijder niet echt opletzaam, en ging onderuit. Hij werd afgeleid door de hulpdiensten werd er gezegd. Daar ging vervolgens óók brandweer, politie en ambulance heen... En toen stond de straat vol met hulpdiensten, en werd voor het gemak de weg maar afgesloten.
Afbeelding
Hektiek in de Waalhaven
Afbeelding
Politie Rijnmond
Afbeelding
Brandweer tbv Incident Gevaarlijke Stoffen
Foto's aanklikbaar voor groter formaat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten