Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door rovin1995 »

Nog een nieuwtje:
Alle bussen in Arnhem-Nijmegen binnenkort op groen gas


donderdag 8 maart 2012Utilities0 reacties342x gelezen


Vanaf eind 2012 zal de grootste groen gas OV-concessie in Nederland in gebruik zijn. Alle 225 stadsbussen van Connexxion in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen gaan dan op groen gas tijden. CNG Net, dochterbedrijf van Ballast Nedam, levert vanaf eind 2012 twaalf miljoen kubieke meter groen gas aan.


CNG Net gaat hierbij een strategische samenwerking aan met Connexxion. Connexxion zal onder de naam ‘Breng’ deze concessie voor een periode van tien jaar uitvoeren.

In de Stadsregio Arnhem Nijmegen rijden eind dit jaar 225 bussen op groen gas. Voor ongeveer 110 van deze bussen is de bestaande tanklocatie in Nijmegen de thuisbasis waar al sinds 2009 75 bussen van Breng aardgas tanken. Met de uitbreiding van nog eens 115 stadbussen worden er drie nieuwe tanklocaties gerealiseerd in Arnhem, Duiven en Huissen. CNG Net is verantwoordelijk voor de realisatie van deze tanklocaties die volledig zijn afgestemd op het specifieke afnamepatroon van de bussen. Alle 225 bussen tanken vanaf het einde van 2012 groen gas bij CNG Net.
dus als ik het goed begrijp komt de nieuwe stalling in Huissen i.p.v Bemmel/Ressen. In ieder geval de tanklocatie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

In het artikel van Freek staat ook dat de lijn tussen Het Duifje en Kronenburg (lijn 14) inderdaad gekoppeld gaat worden aan de nieuwe lijn tussen Arnhem Zuid en Wageningen (lijn 53). De spitsritten van lijn 33 komen te vervallen. Ook zomerlijn 13 komt te vervallen (was wel te verwachten). Lijn 300 gaat stoppen bij de halte Oude Huissensestraat.

Frequentie van de nieuwe lijn 3 blijft viermaal per uur. In de spits ook viermaal per uur naar Huissen; daarbuiten tweemaal per uur. In het dal op maandag tot en met zaterdag blijft het huidige keerpunt bij Het Duifje dus tweemaal per uur in gebruik.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door rovin1995 »

hier staat nog iets meer, ook over lijn 20.
http://www.arnhem.nl/content.jsp?objectid=128968
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Dankjewel. Het artikel is niet over alles helemaal duidelijk. Wel duidelijk is dat lijn 20 niet meer doorrijdt naar Elderveld. Voortaan gaat de buslijn naat Holthuizen rijden. De trolleymasten in Vredenburg en Holthuizen worden waarschijnlijk weggehaald. Een deel van Elderveld verliest z'n verbinding met winkelcentrum Kronenburg.

Lijn 53 rijdt tussen 9:00 en 19:00 tweemaal per uur. Hopelijk wordt ook in de ochtendspits nog wat gereden en gaat lijn 76 frequenter rijden tussen station Arnhem en Heteren (wel tweemaal per uur een verbinding met Arnhem Zuid en eenmaal per uur met station Arnhem zou duiden op een verkeerd prioriteitenlijstje).

Verder komt er een zuidlijn die viermaal per uur rijdt tussen Malburgen, Kronenburg, Vredenburg, Rijkerswoerd, de Laar Oost en station Arnhem Zuid. Hopelijk wordt ook naar Arnhem Centraal gereden anders moeten die wijken nog een aparte verbinding daarheen krijgen (een verbinding naar CS is wel wenselijk). Dit zou een flinke verbetering voor lijnen 88 en met name de plaatsvervanger van de 31 kunnen betekenen.

Trolleyficering in Huissen is nu alleen nog afhankelijk van de gemeente Lingewaard - de gemeente waar Huissen toe behoort. Lijn 1 wordt weer de historische verbinding Oosterbeek - Velp.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door rovin1995 »

Kunnen er in zomermaanden weer ritten op de ECHTE lijn 1 Oosterbeek - Velp gereden worden met de 101 trolleybus. Zou wel heel erg mooi zijn. *O* grapje

heb nooit precies gesnapt waarom lijn 1 en 3 ooit omgewisseld zijn. :?:
.....
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 17:59

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door ..... »

Toch wel jammer dat er definitief een streep gaat door het doortrekken van lijn 2 als trolleylijn naar Holthuizen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door rovin1995 »

niks is definitief, kan altijd nog eens een geldschieter te voorschijn komen 8-)
Blijf hopen :wink:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

rovin1995 schreef:heb nooit precies gesnapt waarom lijn 1 en 3 ooit omgewisseld zijn. :?:
Dat is ooit gebeurd vanwege de frequentie. Tussen Velp en Arnhem Noord werd zesmaal per uur gereden, in ieder geval in de spits. Tussen Oosterbeek en Het Duifje werd de gehele dag viermaal per uur gereden.

Toen de nieuwe trolleybussen instroomden één of twee jaren geleden werd er voortaan ook met geledes gereden op lijn 3. Dat was kennelijk voldoende om de spitsfrequentie terug te bregen naar viermaal per uur. En daarmee is nu de mogelijkheid tot een nieuwe herschikking weer ontstaan. Kennelijk ziet men er wel voldoende voordelen in.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Updateje zodat ik het vorige topic niet steeds hoef op te zoeken :P :

Stadsdienst Arnhem

Lijn 1: Oosterbeek - CS - Velp (aannemelijk viermaal per uur); trolleybus
Lijn 2: Hoogkamp - CS (aannemelijk tweemaal per uur); trolleybus
Lijn 3: Burgers' Zoo - CS - Het Duifje / Huissen (viermaal per uur; buiten spits tweemaal per uur naar Huissen); trolleybus, als de gemeente Lingewaard ermee instemt op z'n vroegst mei 2013; eenduidige route in Arnhem Noord
Lijn 4: CS - Malburgen - Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar Oost - De Laar West - Station Arnhem Zuid (viermaal per uur); trolleybovenleiding naar Vredenburg wordt weggehaald
Lijn 5: De Laar West / Schuytgraaf - Elsweide-HAN / Presikhaaf (aannemelijk acht- tot tienmaal per uur); trolleybus
Lijn 6: Wordt vervangen door lijn 53
Lijn 7: Rijkerswoerd - Station - Geitenkamp (aannemelijk zesmaal per uur); trolleybus
Lijn 13: Vervalt als gevolg van eenduidige route lijn 3
Lijn 14: Wordt opgenomen in lijn 53.
Lijn 20: Presikhaaf - Geitenkamp - Ziekenhuis Rijnstate - CS - Vredenburg - Holthuizen (aannemelijk tweemaal per uur); traject door Rijkerswoerd en de Laar wordt overgenomen door lijn 4; traject naar Elderveld vervalt
Lijn 21: Schaarsbergen - Hoogkamp - CS - Rijnstate - Geitenkamp - Rozendaal - Velp (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 44: CS - IJsseloord 2 (een- tot tweemaal per uur); kandidaat om te vervallen met komst lijn 331
Lijn 107: CS - CIOS (twee ritten 's ochtends)

Nachtbus Arnhem
Lijn 11: Arnhem - Heteren
Lijn 12: Arnhem - Renkum
Lijn 15: Arnhem - Elst
Lijn 16: Arnhem - Duiven
Lijn 18: Arnhem - Zeelandsingel
Lijn 19: Arnhem - Bemmel

Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (aannemelijk tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Oosterhout - Visveld - CS - Lindenholt West (viermaal per uur; tweemaal per uur tussen Oosterhout en Visveld); huidige route lijn 2 naar Weezenhof wordt overgenomen door de 331; rijdt buslijn van Lindenholt naar station Dukenburg?
Lijn 3: Vervalt; overgenomen door de 14
Lijn 4: CS - Graafseweg - Wolfkuilseweg - Lindenholt Oost - Dukenburg - Bijsterhuizen - Wijchen Zuid - station Wijchen (tweemaal per uur); route in Wijchen is me nog wat onduidelijk; huidige route in Wijchen wordt overgenomen door lijn 14
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - Station Dukenburg (aannemelijk zesmaal per uur)
Lijn 7: ?? - CS - Hazenkamp - ??? (aannemelijk tweemaal per uur)
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert (aannemelijk viermaal per uur)
Lijn 9: Grave - (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS (tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle (vijftienmaal per uur)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Lindenholt - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); niet meer via Lindenholt-Oost
Lijn 12: Brakkenstein - Heyendaal - CS - Griftdijk - Elst (West) - Arnhem CS (aannemelijk tweemaal per uur, ook naar Brakkenstein?); route tussen Arnhem en Nijmegen waarschijnlijk voor een jaartje overgenomen van lijn 331; route in Arnhem onduidelijk
Lijn 13: CS - Heyendaal - Groesbeek / Afrika Museum (frequentie nog onduidelijk)
Lijn 14: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (viermaal per uur)
Lijn 15: CS - Heyendaal - Station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur)
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Vervalt
Lijn 25: Wordt opgenomen in lijn 13.

Nachtbus Nijmegen
Lijn 12: Nijmegen - Angeren
Lijn 13: Nijmegen - Millingen
Lijn 14: Nijmegen - Wijchen
Lijn 15: Nijmegen - Druten
Lijn 16: Nijmegen - Lindenholt
Lijn 17: Nijmegen - Mook

Streekdienst
Lijn 26: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Dieren (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 27: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 29: Arnhem CS - Velp - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 31: Verdwijnt; wordt waarschijnlijk tijdelijk overgenomen door Nijmeegse "stad"lijn 12; daarna lijn 331
Lijn 33: Arnhem CS - Huissen - Doornenburg - Bemmel - Nijmegen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); gaat in Huissen via Ir. Molsweg als lijn 3 doorrijdt - op z'n vroegst mei 2013
Lijn 34: Bemmel - Velp Zuid (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 35: Bemmel - Elst - Zetten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 43: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Dieren - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 51: Arnhem CS - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 53: Arnhem Het Duifje - Kronenburg - Station Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen (tweemaal per uur)
Lijn 57: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 58: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg - Kleef - Emmerich (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 60: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 61: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 62: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Centerpoort Noord (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 63: Arnhem Zuid - Westervoort - Duiven (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 64: Zevenaar - Didam - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 65: Duiven - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 69: Rijnstate - Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 76: Arnhem CS - Driel - Heteren (hopelijk tweemaal per uur als er geen andere buslijn vanaf Heteren en Driel naar CS rijdt)
Lijn 80: Nijmegen CS - Beek - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 82: Nijmegen CS - Beek - Erlecom - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 83: Nijmegen CS - Radboud - Malden - Molenhoek - Venlo (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 85: Nijmegen CS - Weurt - Beuningen - Druten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 86: Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen (in ochtendspits naar zesmaal per uur)
Lijn 87: Wordt vervangen door lijn 15
Lijn 88: Arnhem CS - Kronenburg - onbekende route door Arnhem Zuid - Elst (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); op later tijdstip mogelijk niet meer via Westeraam
Lijn 89: Nijmegen CS - Druten (frequentie onbekend); vervangt lijn 289
Lijn 91: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemlijk hetzelfde)
Lijn 99: Nijmegen - Station Nijmegen Dukenburg - Alverna - Uden (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 105: Arnhem CS - Het Dorp - Otterlo - Barneveld (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 109: Arnhem CS - Het Dorp - Papendal (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); route naar Wolfheze komt geheel te vervallen
Lijn 210: Wordt vervangen door lijn 10 of 16
Lijn 231: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 280: Millingen - Groesbeek (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 289: Nijmegen - Druten (wordt vervangen door lijn 89)
Lijn 293: Arnhem HTS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal (neemt spitsritten lijn 325 tussen Bemmel en Heyendaal in zich op)
Lijn 325: Wordt opgenomen in lijn 300
Lijn 331: Velp Zuid - IJsseloord - Arnhem CS - Transferium - Kronenburg - onbekende route door Arnhem Zuid - Elst - Oosterhout Woonpark - Nijmegen CS - Graafseweg - Dukenburg - Weezenhof (viermaal per uur, ook tussen station Nijmegen en Weezenhof?; rijdt voorlopig nog niet gehele route, lijn 12 rijdt door Elst; mogelijk al wel tussen Oosterhout en Weezenhof; situatie in Arnhem onduidelijk)
Laatst gewijzigd door Frank op za 17 mar 2012, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door webguy »

Lijn 4 was toch ook een trolleylijn? De masten staan (stonden recent?) er in Malburgen namelijk nog wel, maar dat wordt dus definitief nu?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Daniel »

Er heeft ooit een trolley naar Vredenburg gereden, maar zover ik weet is dat al heel wat jaartjes een diesellijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Mij valt overigens nu op dat volgens deze lijst in Nijmegen geen lijn 3 en 4 meer rijden. Gezien ze de nummering voor een deel omgooien en juist een mooie aaneengesloten nummering gemaakt lijken te hebben vind ik dat wel vreemd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Daniel »

Lijn 4 blijft wel rijden als ik het overzicht goed lees, wat dat betreft zou alleen de omnummering van 3 naar 14 raar blijven omdat daar juist een gat door ontstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Meltrain »

Nu ik dat kaartje heb gezien, kan ik wel goed leven met de routewijziging van lijn 3 in Alteveer. Op de huidige eindhalte Alteveer na, is er voor elke vervallen halte een goed alternatief.
Wat ik me wel afvraag: moet er voor deze routewijziging nog extra trajecten geëlektricifeerd worden?

Verder vind ik het vreemd dat op het huidige traject van lijn 4 de bovenleiding verdwijnt. :?

En waarom staan lijn 91, 105, 231 en 293 in dit overzicht, terwijl ze niet tot deze concessie behoren? Is dat alleen voor de volledigheid van welke lijnen er allemaal in Arnhem en/of Nijmegen komen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Ik heb het overzicht gemaakt met hulp van de wiki waarbij alle lijnen opgenomen zijn die binnen de concessiegrenzen komen. Voor de volledigheid dus.

Er heeft inderdaad wel eens een trolley naar Vredenburg en Holthuizen gereden, maar inmiddels al niet meer. Op het eind is de lijn geloof ik gekoppeld geweest aan de bus naar de Hoogkamp, daarvoor ook andere bestemmingen. Nu er een lange lijn door Arnhem Zuid komt is het denk ik een stuk onwaarschijnlijker geworden dat de trolley ooit nog in Vredenburg terugkeert.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Lijn 4 blijft wel rijden als ik het overzicht goed lees, wat dat betreft zou alleen de omnummering van 3 naar 14 raar blijven omdat daar juist een gat door ontstaat.
3 en 4 werd toch een lijn, lijn 14? Tenminste dat ik uit het verhaal in het vorige topic begrepen (komt nu alleen niet goed terug in de lijst).

EDIT: nee toch niet, zo was het in de eerste posts gedacht maar is men later van op terug gekomen. Het lijken nu dus inderdaad weer twee lijnen naar Wijchen te zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

feitelijk worden de huidige 3 en 4 samen gevoegd in 14. Gedachte daarachter is dat alle lijnen van en naar heyendaal een lijnnummer krijgen in de tien. Dat er toevallig ook een nieuwe lijn 4 komt heeft er weinig mee te maken, de nieuwe lijn 4 heeft niets met de huidige 4 te maken behalve dat het eindpunt Wijchen hetzelfde is en dat de bus ook op CS komt. Ik zou de nieuwe 4 toch als geheel nieuwe lijn zien. Dat daardoor er een gat in de lijnvoering komt, lijn 3 ontbreekt, lijkt me vooral een hobbisten verhaal.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Maar hoe vaak gaan ze dan rijden? Wijchen heeft nu 4x per uur, dat lijkt me afdoende. Sint Maartenskliniek - CS - CWZ - BP heeft ook 4x keer per uur. Gaat Wijchen dan 6x per uur een bus krijgen? Of rijdt lijn 4 dan 2x per uur slechts de Brabantse Poort? Of er is vanuit Wijchen vraag naar zes bussen per uur?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

lijn 14 blijft gewoon 4 keer per uur rijden. Lijn 4 is vooral bedoeld met name bedoelt voor Lindenholt Oost en Bijsterhuizen. Traject over Bijsterhuizen zal alleen overdag 2x per uur worden gereden. Daar is geen avond en weekendbediening. Voor Wijchen is het vooral een extraatje en route door Wijchen is ook zal dat de bus aansluit op de trein in Wijchen. Buslijn 4 is niet bedoeld om richting nijmegen cs te reizen. Vraag is ook of de 4 sneller is dan de 14.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Helder verhaal Freek, bedankt voor de toelichting.
Freek schreef:Gedachte daarachter is dat alle lijnen van en naar heyendaal een lijnnummer krijgen in de tien.
Grappig gegeven trouwens dit. Maar wel even een mierenneukmodus van mijn kant, zou je dan lijn 9 niet ook moeten omnummeren? Of wordt met "Heyendaal" bedoelt Station Heyendaal en de Erasmuslaan?
"Een touringcar is geen bus"
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:Nu ik dat kaartje heb gezien, kan ik wel goed leven met de routewijziging van lijn 3 in Alteveer. Op de huidige eindhalte Alteveer na, is er voor elke vervallen halte een goed alternatief.
Wat ik me wel afvraag: moet er voor deze routewijziging nog extra trajecten geëlektricifeerd worden?
Volgens mij wel ja, op Google Streetview is namelijk te zien dat het stukje van de Schelmseweg en de Kluizeweg geen bovenleiding heeft. Nu is Streetview niet altijd even recent, maar ook van de keren dat ik er heb gereden kan ik mij geen bovenleiding boven deze wegen herinneren.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

mb90 schreef:
Meltrain schreef:Nu ik dat kaartje heb gezien, kan ik wel goed leven met de routewijziging van lijn 3 in Alteveer. Op de huidige eindhalte Alteveer na, is er voor elke vervallen halte een goed alternatief.
Wat ik me wel afvraag: moet er voor deze routewijziging nog extra trajecten geëlektricifeerd worden?
Volgens mij wel ja, op Google Streetview is namelijk te zien dat het stukje van de Schelmseweg en de Kluizeweg geen bovenleiding heeft. Nu is Streetview niet altijd even recent, maar ook van de keren dat ik er heb gereden kan ik mij geen bovenleiding boven deze wegen herinneren.
Dat klopt, dat kleine stukje moeten ze wat bovenleiding aanleggen, maar dat kan weggehaald worden op 't cranevelt en hergebruikt worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Voor de liefhebber: de komende weken zal in de ochtend in Nijmegen een voormalige B88 van GVU te bezichtigen zijn. Deze rijdt op lijn 99 vanuit Uden (vertrek 7:22) en komt meestal tussen 8:16 en 8:25 aan op het busstation (volgens busboekje 8:16) en rijdt in kleuren van Diamond uit Veghel. Ik heb er vanochtend een rit in gemaakt als passagier, dat ding rijdt nog prima. Alleen had de achterdeur halverwege even kuren.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Zoals elk jaar komt ook bij de Gelderlander het nieuws langzaam maar zeker binnen:

Bus na twaalf jaar terug in wijk Holthuizen Arnhem

ARNHEM - De wijk Holthuizen in Arnhem krijgt na twaalf jaar weer een busverbinding. De wijk wordt het nieuwe eindpunt van lijn 20, die nu nog door Elderveld rijdt. Dat vloeit voort uit de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer tussen 2013 en 2023.

Bron: De Gelderlander
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Zo gek is dat natuurlijk ook weer niet. Pers is nog nooit ingelicht over alle plannen en veel is nog niet zeker. Dat hier wel veel staat is meer een kwestie van geluk dan van wijsheid. Een krant moet het natuurlijk vooral hebben van wijsheid :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten