OVer je treinreiservaringen in september 2008
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vandaag werd te Utrecht Centraal omgeroepen (met herhaling) door een automatische omroepmevrouw (nee geen tuffie) in drie talen (Nederlands, Engels en Duits) dat ICE t129 omgekeerde rijtuigvolorde had .
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
In Arnhem was 't handmatig, maar mevrouw kon het duits niet geweldig... Maar hetzelfde bericht inderdaad :) Het liefst roepen ze alle vakken ook nog om :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Owja, nog eentje die ik helemaal vergeten was... gisteren was Arie weer even terug in Dordrecht voor de omroep van de internationale trein uit Brussel Zuid naar Amsterdam Centraal. Het ding was door een kleine vertraging naar spoor 2 gespoorwijzigd en kennelijk had Magdaleen daar nog geen bandje voor ingesproken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dat hebben we haar in Utrecht afgeleerd: het klopte toch vaker niet dan wel, die vakindeling bleek gebaseerd op stoppen op een onlogische plek langs het perron...webguy schreef:Het liefst roepen ze alle vakken ook nog om :)
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Dat zal best, maar het staat bij het kioskje zelf nergens vermeld ;)Vinny schreef:Dat staat nergens? Ik heb een aantal kortingsbonnen liggen voor die actie
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vandaag (en morgen trouwens ook) was het "Van A naar Beter-kaartje" geldig op het traject Maastricht/Heerlen-Roermond-Venlo. Van de HC die kwam controleren op de stoptrein naar Roermond kreeg ik de opmerking: "Ah, het van A naar Beter kaartje. Dat is de eerste vandaag die heeft opgelet". Tsja, als ze iets meer publiciteit hadden gemaakt (ik heb het gisteren ook pas voor het eerst gelezen en moet nu m'n andere retour opsturen naar NS)...
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Maar moet je om gebruik te kunnen maken van die actie dan een kortingsbon hebben of geldt dat ook zonder bon?Chauf21 schreef:Dat zal best, maar het staat bij het kioskje zelf nergens vermeld ;)Vinny schreef:Dat staat nergens? Ik heb een aantal kortingsbonnen liggen voor die actie
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Tja, die kaartjes zijn natuurlijk niet bedoeld voor de reguliere treinreizigers maar voor mensen die anders met de auto zouden gaan he ;)Marc schreef:Vandaag (en morgen trouwens ook) was het "Van A naar Beter-kaartje" geldig op het traject Maastricht/Heerlen-Roermond-Venlo. Van de HC die kwam controleren op de stoptrein naar Roermond kreeg ik de opmerking: "Ah, het van A naar Beter kaartje. Dat is de eerste vandaag die heeft opgelet". Tsja, als ze iets meer publiciteit hadden gemaakt (ik heb het gisteren ook pas voor het eerst gelezen en moet nu m'n andere retour opsturen naar NS)...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Trein t9174 reed vandaag met slechts 1x DM90, terwijl dit normaal gesproken 2 stelletjes DM90 of een ICM is. Desondanks was er genoeg ruimte voor iedereen...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Mij viel op:
Utrecht Centraal: de CTA bakken richting Breda geven aan: Lunetten, en richting Tiel geven ze aan: Utrecht Lunetten. Hoewel begrijpelijk (vanwege het ruimtegebrek) toch een eigenaardige combinatie, vooral als ze gebroederlijk naast elkaar hangen.
Bodegraven werd aangekondigd als 'Bodegraven Centraal Station'. Dat vond ik nou net even teveel eer voor dat dorp.
De sneltrein Leiden - Amsterdam stopt extra te Hoofddorp. Dit wordt middels een omroepbericht op het station omgeroepen, maar niet heel erg duidelijk. Gevolg: uitstappende reizigers die verbaasd op zoek gingen naar vliegtuigen
Het station Sloterdijk werd omgeroepen inclusief overstapverbindingen. Hierbij werden de bestemmingen Alkmaar, Zaanstad en Enkhuizen op één hoop gegooid: Reizigers voor Noord-Holland en Haarlem moeten overstappen.
Utrecht Centraal: de CTA bakken richting Breda geven aan: Lunetten, en richting Tiel geven ze aan: Utrecht Lunetten. Hoewel begrijpelijk (vanwege het ruimtegebrek) toch een eigenaardige combinatie, vooral als ze gebroederlijk naast elkaar hangen.
Bodegraven werd aangekondigd als 'Bodegraven Centraal Station'. Dat vond ik nou net even teveel eer voor dat dorp.
De sneltrein Leiden - Amsterdam stopt extra te Hoofddorp. Dit wordt middels een omroepbericht op het station omgeroepen, maar niet heel erg duidelijk. Gevolg: uitstappende reizigers die verbaasd op zoek gingen naar vliegtuigen
Het station Sloterdijk werd omgeroepen inclusief overstapverbindingen. Hierbij werden de bestemmingen Alkmaar, Zaanstad en Enkhuizen op één hoop gegooid: Reizigers voor Noord-Holland en Haarlem moeten overstappen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Nog eentje van gisteren: ik zat in een s2000 van Utrecht naar Den Haag, en in Gouda werd netjes omgeroepen dat je daar kunt overstappen naar o.a. Rotterdam. Werd er bij aankomst in Den Haag nog eens omgeroepen dat je daar kunt overstappen naar Rotterdam. Nee, logisch
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Da's voor de reizigers die vergeten zijn over te stappen, heb in een s2200 bij Lage Zwaluwe ook weleens "reizigers voor Roosendaal die nog steeds niet zijn overgestapt, dit is uw laatste kans" horen omroepen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Voor de liefhebbers: vandaag wel een Plan V in de s14100
Verder was de t2123 lekker kort, die moest 't met een losse Plan V doen.
Verder was de t2123 lekker kort, die moest 't met een losse Plan V doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmorgen weer eens een puinhoop tussen Rotterdam en Den Haag HS vanwege een in de fik gevlogen trein bij station Delft. Ik stond rond acht uur op station Den Haag Laan van NOI toen ik dat te horen kreeg. De s2200 van 7.56 uur kwam en daarmee ben ik maar naar Den Haag HS gegaan om te zien hoe het er daar voorstond. In die trein ontstond grote verwarring toen we aankwamen op spoor 6, op de CTA 'Amsterdam Centraal' stond, er allerlei mensen instapten die ook naar Amsterdam Centraal wilde maar er in de trein niet omgeroepen werd dat deze trein niet verder zou rijden richting Rotterdam. Ik ben er toch maar uitgegaan en dat was een goede zet, anders was ik weer terug op Laan van NOI geweest. Na een kwartiertje oid werd omgeroepen dat reizigers naar Rotterdam aangeraden werd om via Den Haag Centraal en Gouda te reizen. Ik besloot om eens een kijkje te gaan nemen bij de trams. Het perron van tram 1 zag zwart van de mensen dus dat was niet echt een optie. Ik herinnerde me van de vorige verstoring (dag na tweede paasdag) dat de Randstadrail ook geen goed alternatief was, daar ik toen vier Randstadrails voorbij heb moeten laten gaan voor ik er een keer inpastte. Dus toch maar de tram naar Den Haag Centraal gepakt. Daar stond de Noordoost van 8.36 uur net klaar om te vertrekken richting Gouda. Die vertrok met enige vertraging omdat er nog zoveel mensen in wilden stappen. In de trein werd -in tegenstelling tot mijn eerdere s2200- keurig omgeroepen hoelaat we aan zouden komen op Gouda, op welk spoor, dat we enige vertraging hadden maar dat we vermoedelijk wel de trein van 9.01 uur van spoor 8 naar Rotterdam konden halen en dat we dan om 9.24 uur in Rotterdam zouden arriveren. Mijn complimenten voor het treinpersoneel van deze trein. In Gouda ging de overstap prima, het was dan weliswaar een stoptrein maar goed. Trein was niet overvol. In Rotterdam Alexander ben ik er maar uitgegaan en heb ik met de metro mijn reis vervolgd zodat ik om 9.55 uur eindelijk binnen was op mijn stage. Normaal zou ik om 8.35 uur aankomen. Weer 4,54 verdiend.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Je hebt weer €4,54 verdiend? Ik zou anderhalf uur verloren hebben en die is - zeker doordeweeks - meer waard dan een paar euro.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Stageuren zijn gratis?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ik vergeet die GtbV'tjes eigenlijk altijd .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Tja, met een SOV schiet 't natuurlijk niet zo op met het bedrag... dan schiet 'n maandtrajectkaart harder op: toen ik nog in Den Haag werkte kreeg ik meer geld terug bij een uur vertraging dan ik betaald kreeg voor 'n uur extra werken
En kennelijk had ik meer geluk vandaag... miste net de pont en daardoor ook de t4165. Maar aangezien de t4265 iets te vroeg in Rotterdam aankwam en de t9256 zowaar op tijd was haalde ik alsnog de bus die ik in eerste instantie had willen nemen :) Toch weer mooi een -15
En kennelijk had ik meer geluk vandaag... miste net de pont en daardoor ook de t4165. Maar aangezien de t4265 iets te vroeg in Rotterdam aankwam en de t9256 zowaar op tijd was haalde ik alsnog de bus die ik in eerste instantie had willen nemen :) Toch weer mooi een -15
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Geld terug bij versnelling? .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Hehe was dat maar waar, was ik ondertussen aardig rijk geworden van al die gehaalde niet bestaande overstappen op m'n heenreis. Heb in 2,5 maand slechts één keer de overstap t2214 -> t4114 niet gehaald en ook nog een keertje een -30 gehad t.o.v. de reisplanner (door 'n vroege bus de t2114 gehaald en kunnen overstappen op de t4212 :) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Trein t1629 reed met ICL :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Laten we positief beginnen
:pos: In zutphen werd omgeroepen dat reizigers naar Amersfoort om moesten reizen via Arnhem, goed dat dit al ruim voor beperking wordt omgeroep
:pos: Dat de doorgedraaide boekjes in de CTA's op Zutphen weer zijn gemaakt
:neg: Jammer dat men bij het maken van de CTA weer verkeerde instellingen te voorschijn heeft getoverd. Voor de IC's naar Nijmegen is het station Dieren weer vervangen met een flapje voor: Ofwel we zijn weer terug bij de situatie van voor de zomer
:pos: In zutphen werd omgeroepen dat reizigers naar Amersfoort om moesten reizen via Arnhem, goed dat dit al ruim voor beperking wordt omgeroep
:pos: Dat de doorgedraaide boekjes in de CTA's op Zutphen weer zijn gemaakt
:neg: Jammer dat men bij het maken van de CTA weer verkeerde instellingen te voorschijn heeft getoverd. Voor de IC's naar Nijmegen is het station Dieren weer vervangen met een flapje voor: Ofwel we zijn weer terug bij de situatie van voor de zomer
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmorgen op station Roermond trof ik ineens een bedevaarttrein aan! Best apart materieel, 13 groene rijtuigen met een 1700/1800 loc ervoor. Helaas had ik geen fototoestel bij me en moest ik het doen met de gare camera van mijn telefoon.
Natuurlijk was ik nieuwsgierig of er wellicht gele, witte, oranje of rode trein op de CTA getoond werd, maar men had een ander flapje uit de kast getrokken:
Iets betere opname:
De route van deze trein ging vanuit Den Bosch via Roermond en Maastricht naar Lourdes (maar neem aan dat er ook nog wel op plaatsen als Eindhoven en Sittard gestopt is geworden):
Geheel achteraan reed nog een aparte goederenwagon mee, geheel gevuld met rollators, rolstoelen en andere zaken: de 'Alpen Expres'.
Hoewel het materieel wat buitenlands aandoet, had het toch standplaats Amsterdam Watergraafsmeer volgens de opschriften.
Natuurlijk was ik nieuwsgierig of er wellicht gele, witte, oranje of rode trein op de CTA getoond werd, maar men had een ander flapje uit de kast getrokken:
Iets betere opname:
De route van deze trein ging vanuit Den Bosch via Roermond en Maastricht naar Lourdes (maar neem aan dat er ook nog wel op plaatsen als Eindhoven en Sittard gestopt is geworden):
Geheel achteraan reed nog een aparte goederenwagon mee, geheel gevuld met rollators, rolstoelen en andere zaken: de 'Alpen Expres'.
Hoewel het materieel wat buitenlands aandoet, had het toch standplaats Amsterdam Watergraafsmeer volgens de opschriften.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ghehe dat is nou de bende van EETC ;)
Zeg maar alles wat andere vervoerders weg hebben gedaan omdat het toch wel erg oud werd... rijd nu bij EETC (in o.a. de skitrein, alpenexpres, autoslaaptrein en dus bedevaartstreinen)
Zeg maar alles wat andere vervoerders weg hebben gedaan omdat het toch wel erg oud werd... rijd nu bij EETC (in o.a. de skitrein, alpenexpres, autoslaaptrein en dus bedevaartstreinen)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
- vanmorgen werd toen ik hier in Dordrecht 't station in liep de t1916 met +20 aangekondigd en de t2116 met +5, wat me deed besluiten toch maar de t5116 naar Rotterdam te nemen. Komt verdorie bij Lombardijen de t2116 zonder ook maar een minuut vertraging voorbij (lijkt me niet dat je Dordrecht - R'dam Lombardijen in 2 minuten rijdt ) Ach, een eerdere aansluiting had het toch niet opgeleverd
- de t5125 reed slechts met een losse Plan V, dat zag er uit als haringen in een actieverpakking met 20% extra inhoud
- de spitspendels Rotterdam C. - Vlaardingen C. werden vandaag volledig met SGMm-III'en gereden
- de vierkante wielen zijn er vroeg bij dit jaar: stel 2952 in de t4167 had flinke vlakke plekken op de wielen van een van de Bk's aan het geluidje te horen
- op de Hoekse Lijn de nodige vertragingen in de late avondspits, mogelijk mede door een overwegstoring bij Vlaardingen Centrum
- de t1967 stond geheel niet aangekondigd aan de Schiedam-zijde van de CTA onderaan de loopbrug bij spoor 4 in Rotterdam. Het ding toonde slechts "stopt verder op alle"
- de t5125 reed slechts met een losse Plan V, dat zag er uit als haringen in een actieverpakking met 20% extra inhoud
- de spitspendels Rotterdam C. - Vlaardingen C. werden vandaag volledig met SGMm-III'en gereden
- de vierkante wielen zijn er vroeg bij dit jaar: stel 2952 in de t4167 had flinke vlakke plekken op de wielen van een van de Bk's aan het geluidje te horen
- op de Hoekse Lijn de nodige vertragingen in de late avondspits, mogelijk mede door een overwegstoring bij Vlaardingen Centrum
- de t1967 stond geheel niet aangekondigd aan de Schiedam-zijde van de CTA onderaan de loopbrug bij spoor 4 in Rotterdam. Het ding toonde slechts "stopt verder op alle"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten