Mag ik even kwijt #107

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Mag ik even kwijt #107

Bericht door Gekko123 »

En 's avonds was er weer een groot deel van het korps in Delft te vinden. Toen ik even boodschappen ging doen zag ik onderweg een politiebusje staan bij een zijstraat waar ze waarschijnlijk bezig waren met een gasleiding ofzo. Geen brandweer gezien, wel een verplaatsbaar bord waarop stond: roken en open vuur verboden.

Een eindje verderop zag ik tot mijn verbazing dat een van de toegangswegen naar het centrum van Delft was afgezet door de politie... Wat er aan de hand was, geen idee. Er stonden minstens twee auto's en er hing een lint om de doorgang te blokkeren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Ik heb gisteren voor het eerst van mijn leven een drugshond in een trein gezien :D In de Pimpel tussen Hgl en Aml
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Stefan »

Net rond half 1 toch maar naar huis vertrokken van m'n werk vandaan.. Heb echt ontzettende last van maagkrampen en misselijkheid, bleuh. :(
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Justin »

Vandaag heb ik eindelijk mijn pakketje uit Australië binnen. Besteldag was dus 28 december, vandaag dus 16 maart. Het ding heeft dus inclusief besteltijd 80 dagen gereisd :').

Maar ben er heel blij mee!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door ODRAIL »

Stefan schreef:Net rond half 1 toch maar naar huis vertrokken van m'n werk vandaan.. Heb echt ontzettende last van maagkrampen en misselijkheid, bleuh. :(
Dat wordt dus een weekeindtje op de pot zitten.

Beterschap :wink: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Justin »

Ohjee hoop niet dat je ook de buikgriep te pakken hebt. Beterschap!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Stefan »

Echt ziek ben ik gelukkig niet, moet alleen inderdaad de pot regelmatig een bezoekje brengen.. Maar toch bedankt! :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Sommige vrouwen kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen :evil:

Mevrouw die zich een prinses voelde en dacht dat regels niet voor haar van toepassing waren op haar plaats gezet, maar haar vriendinnen lieten het er niet bij zitten en probeerden de boel uit de tent te lokken. Dat is ze gelukt, maar met het gevolg dat het boek dat ze mocht lenen nu alsnog niet aan haar werd uitgeleend. Jammer van je tentamen joh :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

:?:

Boeken lenen voor een tentamen? :') Puh-lease. Wat voor rimboe is het daar joh? :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Van alle verplichte literatuur hebben we een exemplaar bij de balie. Deze mogen worden geleend, maar moeten dezelfde dag voor sluitingstijd weer teruggebracht worden. Omdat het boetebeleid zo is dat pas bij de tweede waarschuwing (na 3 dagen) een boete wordt verstrekt en omdat er veel boeken nooit meer werden teruggebracht (in schooljaar 2010-2011 hadden we voor 500 euro aan schadeposten bij de balieboeken), hebben we ook de regel dat er een OV-kaart ingeleverd moet worden, zodat de persoon het boek ook echt terugbrengt voordat ze met de metro naar huis gaan. Daarnaast kunnen de boeken niet gereserveerd of vastgehouden worden.

Deze dame wilde heel graag een boek inzien voor een herkansing, maar een andere student had het boek eerder op de dag al geleend. Dus wilde het reserveren en dat ik haar belde als het er is. Maar de boeken kunnen dus niet gereserveerd worden en als het had gekund, wij bellen nooit bij reserveringen want dan hangen we de hele dag aan de telefoon, maar het systeem verstuurt een e-mail. Dat vond ze al moeilijk om te accepteren, maar okee.

Na een paar minuten had ze het geniale idee om dan het boek om vijf voor vijf te komen halen en het dan het hele weekend te lenen, maar ze wilde dan geen OV-kaart of rijbewijs achterlaten want anders kon ze niet thuiskomen. Toen ik haar vertelde dat dat dus niet ging want er zijn in het verleden boeken gestolen schreeuwde haar vriendin dat ik mijn bek moest houden want ik zou haar onjuist behandelen en de regels tussentijds aanpassen. Toen heb ik direct mijn collega gebeld of ze naar voren kon komen omdat ik het gevoel had dat het uit de hand ging lopen.

Collega kwam, maar nu was die vriendin helemaal over de rode want ik zou zomaar een telefoongesprek begonnen zijn terwijl ik met hun in gesprek was. Toen ik zei op luide toon zei dat ik van haar manieren ook niet gediend was en dat ze naar buiten moest had ze het helemaal gehad.

Ik moest maar in therapie, ontslagen worden, de tent op stelten zetten en ze zou een klacht indienen bij de examencommisie. Oh en ze bood zeker niet haar excuses aan want dan hadden we haar maar het boek moeten geven.

Maar het enige wat ze heeft bereikt:
a.) Mijn collega zei tegen haar dat ik als in therapie moest, ik zeker niet de enige was
b.) Mijn college gewoon zei dat als je studeert om psychiatrische patienten te behandelen je toch echt niet niet tegen je patienten tekeer moet gaan
c.) Ze het boek alsnog niet meekreeg, ook omdat het er niet was maar ze ook niet durfde terug te komen (klopt, ze is niet meer teruggekomen)
d.) Je kan een klacht indienen bij de examencommissie, maar die gaat helemaal niet over facilitaire voorzieningen en je wordt geacht er zelf voor te zorgen dat je in het bezit komt van de verplichte literatuur, daar is de school niet verantwoordelijk voor.

Uiteindelijk is het natuurlijk niet volledig netjes gegaan, maar de enige die uiteindelijk last van die vriendin heeft de persoon die het boek wilde lenen. Lekkere vriendin heb je dan :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Jef400 »

Lekker dan. Er is een zogenoemde crashcall uitgegaan van een vliegtuig op Eindhoven Airport. Het gaat om categorie 3 wat er op zou duiden dat het om een Vliegtuig met meer dan 54 personen gaat.

Bron nieuws: http://www.omroepbrabant.nl/?news/17126 ... rport.aspx
Bron Info Crashcalls: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigongevalscenario

Als dat maar goed gaat denk je dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

In mijn tijd was er gewoon een lijst "Die en die boeken heb je nodig, koop maar."

Dan heb je al dit geouwehoer niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Hebben ze nu nog steeds hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Sommige studenten willen de boeken gewoon niet kopen. Ik snap ze wel een beetje, want de helft van de verplichte literatuur wordt nooit uitgeleend, maar zelfs de belangrijkste boeken, die ze elk jaar nodig hebben willen ze perse niet kopen omdat ze het te duur vinden. Tuurlijk, 62 euro voor een boek is erg veel, maar het zijn wel 600 pagina's volgepropt met zinnige informatie :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Hebben ze nu nog steeds hoor ;)
Nou niet bij die paupertent van bee blijkbaar :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Bee schreef:Sommige studenten willen
:D _O- Nou en? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Thom91 schreef:Hebben ze nu nog steeds hoor ;)
Nou niet bij die paupertent van bee blijkbaar :lol:
Er is een schitterende lijst, zowel downloadbaar als online. Bij de online versie voer je nog even een naam en e-mailadres in, druk je op de knop bestel en binnen een paar uur ligt er bij de boekhandel in het schoolgebouw een pakket klaar. Even pinnen en klaar. Maar studenten verspillen hun geld liever aan sigaretten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
Thom91 schreef:Hebben ze nu nog steeds hoor ;)
Nou niet bij die paupertent van bee blijkbaar :lol:
Ik zit op dezelfde paupertent :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

We hebben wel een andere boekhandel. Op de Leeuwenburg zit een Study Store, wij hebben een Athenaeum :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Werkt dat anders? Wij hebben zo'n megool achter de balie..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Nou, die megool hebben wij niet natuurlijk, maar voor de rest werkt het niet echt anders denk ik :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Ik bestel ze altijd maar bij bol.com
Daar is het 2-3 werkdagen en bij Selexyz meestal 2 weken en hogere kosten..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Sowieso is schoolboeken grootste oplichting ooit. Ben na eerste jaar mee gestopt, dat boeken kopen. Sowieso zijn ICT boeken dom - alles staan online als PDF of is zo te vinden. Ook geintjes van bol.com dat een boek on demand wordt gedrukt maar dat dat niet duidelijk wordt via de site, dus elke week waren er een of twee exemplaren, en dan was 'ie weer niet beschikbaar en dan weer wel, etc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daniel »

Ben ik blij dat ik voor m'n hele opleiding (HBO dan wel) in totaal slechts 10 boeken heb hoeven aanschaffen voor alle jaren bij elkaar... Daarbij overigens ook wel één boek van 1200 pagina's waaruit in mijn geval slechts één hoofdstuk behandeld is :roll:

Heb hier wat dat betreft wel een trio collectors items in de kast staan... Nederlandstalige chemie-boeken zijn toch wel aardig zeldzaam te noemen. Sterker nog, sommigen daarvan worden niet meer uitgegeven omdat de oplage te klein aan 't worden was...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Werkt dat anders? Wij hebben zo'n megool achter de balie..
Ja die heeft vanmiddag nog twee mooie meisjes zodanig staan afblaffen dat ze hysterisch van paniek wegrenden, heb ik gehoord :shock: :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten