Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Stephan »

Na eerst al drie reportages "Opzoek naar" een tijdje geleden op OHIH gezet te hebben ga ik hier weer verder met de reeks. In het vierde deel ben ik opzoek naar het spoor in het Gooi geweest. Met de daar opgenomen filmbeelden heb ik een kleine, simpele complicatie gemaakt. Op deze link is het filmpje te vinden. Niet echt boeiend, maar leuk voor als je wat treintjes voorbij wilt ziet rijden ;)

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Meltrain »

Ik mag toch hopen dat die titel (in het filmpje) niet echt klopt. :shock:
:lol:
Verder wel leuk filmpje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Stephan »

Nadat ik het filmpje helemaal had afgerond zag ik dat ook ja. Luiheid om het nog eens te passen zal ik het maar op houden :lol:
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Fles »

En gaat het dan om "treinen in het Gooimeer" of om "complicatie" (in de beschrijving)? :lol:

Leuk filmpje wel. Ik zie dat jij ook last hebt van een veel voorkomend euvel: Je staat te filmen in 30 of misschien wel 60 fps, en Youtube maakt er 25 fps van. Dat betekent dat er elke 1/5 seconde een frame tussenuit gegooid wordt. Waardeloos vind ik dat. Maar je camera op 25 fps instellen kan ook niet. :(
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Stephan »

Ik kan zeker niet zwemmen; een complicatie in het Gooimeer. En dan moet ik bij mn stage secuur te werk gaan :P Gelukkig kan je hem op Youtube tegenwoordig nog wel op 'hoge kwaliteit zetten'. Is ook nog niet perfect, maar het wordt al beter daarzo.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Ruben »

In wat voor serie reden die V-IRMetjes?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Sebastiaan »

Daar ik bij de opnames ook te plekken was kan ik op die vraag ook het antwoord geven.
Deze 2 Virm's maken deel uit van de nieuwe serie, en kwamen langs als LM.
Ik geloof dat ze bezig waren met een afnameproefrit van Amersfoort naar Den Haag.
mvg,
Sebastiaan
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Fles »

Stephan schreef:Gelukkig kan je hem op Youtube tegenwoordig nog wel op 'hoge kwaliteit zetten'.
Ow dat moet ik nog ff uitvinden dan :P :idea:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door BR628 »

Als ik eerlijk ben heb ik nog wel wat puntjes waar je de volgende keer aan kan denken:
-Probeer ergens een statief op de kop te tikken, vaste beelden zijn rustgevender voor de kijker
-Of achtergrondmuziek, of trein, maar niet beide. Ook de vele wind is jammer (probeer bijvoorbeeld een andere dag uit te kiezen om te gaan filmen)
-25x ICM, 40x ICL en 75x Plan V/T, op een gegeven moment begint het te vervelen.. Wees creatief met wat je filmt, en/of neem eens een ander standpunt in.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Opzoek naar #4: Treinen in het Gooi

Bericht door Stephan »

BR628 schreef:Als ik eerlijk ben heb ik nog wel wat puntjes waar je de volgende keer aan kan denken:
-Probeer ergens een statief op de kop te tikken, vaste beelden zijn rustgevender voor de kijker
-Of achtergrondmuziek, of trein, maar niet beide. Ook de vele wind is jammer (probeer bijvoorbeeld een andere dag uit te kiezen om te gaan filmen)
-25x ICM, 40x ICL en 75x Plan V/T, op een gegeven moment begint het te vervelen.. Wees creatief met wat je filmt, en/of neem eens een ander standpunt in.
Om maar te beginnen met laatste punt. Zoals ik al had gezegd was dit een simpele complimatie met vele beelden aan elkaar geplakt. En wie er genoeg van heeft weet wel hoe de film stop te zetten. Ja, de wind vond ik zelf ook nog wel een probleem. Vooral achteraf. Tijdens het filmen had ik eigenlijk niet eens zo erg in de gaten...

De achtergrondmuziek had hoogstens wacht minder hard gehoeven, maar zelf vind ik het altijd een leuke aanvulling, vandaar dat ik niet kies voor een van beide. En tot slot het statief: Ik moet nog steeds eens daad bij woord voegen :P

Maar nogmaals, dit was echt een filmpje wat binnen no-time in elkaar zat en eigenlijk nauwelijks na gelopen. Momenteel ben ik wel met iets 'professionelers' bezig, waar ook wat meer tijd in gaat zitten :wink:
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten