Mag ik even kwijt #107

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

haha ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ardan »

Ik had een keer een jaar op Saxion waarin ik mijn boeken één voor één kocht, de volle mep in één keer was onbetaalbaar. Maar ja, de boeken werden slechts zelden gebruikt want je moest constant van die mapjes met kopiëen uit andere boeken kopen bij de schoolboekhandel die soms 10 euro kostten. 10 euro voor een stapeltje gekopiëerd papier, belachelijk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

De beroemde readers. Ja, OCE verdient daar goud geld aan. Zeker als mensen hun naam niet op de reader schrijven en deze vervolgens in het pand laten slingeren. De klantenservice kan ermee kwartetten.

En bezorgkosten: Als ik een Engelstalig boek zoek, kijk ik altijd eerst op The Book Depository, die versturen naar meer dan 100 landen, en dat alles zonder verzendkosten. En vaak nog goedkoper dan Bol.com.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door MdJ »

Op de UT (Universiteit Twente) heb je daar studieverenigingen voor, die zoiets regelen.

Mijn studievereniging heeft dusdanige contacten met de boekhandels dat je die boeken behoorlijk goedkoop kunt krijgen. Ff elk kwartiel inloggen op een website, ff een paar vinkjes zetten en het wordt automatisch afgeschreven. En de eerste maandag van het kwartiel ff boekjes ophalen.. Zo simpel is het... :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

OKee ik heb iets doms gedaan. Ik heb de Eisenbahnatlas Europa van Karl-Wilhelm Koch gekocht,

Omdat ik DACHT :Y

Dat dat een boek vol met super accurate spoorkaarten zou zijn waar elk station en elk zijlijntje van heel Europa op staat. Omdat ik WEET dat zo'n boek bestaat :Y

However: Wat ik gekocht heb blijkt een ander boek te zijn. Het heeft behalve een hoop mooie foto's ook spoorkaarten van heel Europa in schaal ongeveer1 op 10 miljoen :')

Waar bijvoorbeeld heel de Maaslijn of zelfs maar het stuk Tilburg - Den Bosch - Nijmegen, gewoon totaal niet op staat :')

Welk boek moet ik WEL kopen? :@

Ja hoor, lachen mag :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ronald »

_O-
Sorry.

Voor Duitsland heb ik deze, maar die is ook niet geheel foutloos.
Ik weet niet of er echt een atlas bestaat met alle stationnetjes van Europa erin.
Voor Europa heb ik deze laatst gekocht. Die is alleen ook wel grofmazig met de belangrijkste trajecten en dus lang niet alle stations, maar hij geeft wel een mooi overzicht.

edit: misschien is dit wel wat, maar zo te zien op de voorbeeldpagina's staan zeker ook niet alle stations vermeld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Ronald schreef:_O-
Sorry.

Voor Duitsland heb ik deze, maar die is ook niet geheel foutloos.
Ik zal morgen eens kijken :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ronald »

Waar gaat de reis deze keer heen? :P

Voor Duitsland heb je ook deze, die schijnt echt heel gedetailleerd te zijn.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Waar gaat de reis deze keer heen? :P
Oh niks bijzonders. Gewoon een driehoekje Deventer - Frankfurt - Hannover.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ronald »

Goed voor de kilometers iig :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Dacht ik :Y 1.082 staan er in de planning :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ardan »

Jij hebt ECHT tijd teveel he Fles :lol:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Wat nou. het is weekend :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

De spooratlas van Duitsland is dit boek: http://www.schweers-wall.de/atlas_deutschland.html, het is ook de enige met een keurmerk van de DB erop, zegt eigenlijk al genoeg.

Ikzelf heb van Duitsland een kaart zoals je die ook voor wegen hebt, opvouwbaar e.d. Niet alle stations staan er op en ik vind het ook jammer dat van een aantal onoverzichtelijke stukken er geen detailkaarten bij staan, maar ik kan er wel op zien wat bovenleiding heeft en wat niet, welke trajecten landschappelijk aantrekkelijk zijn (daarop heb ik mijn railtocht in augustus vorig jaar ook grotendeels op gebaseerd) en bij elk traject staat het Kursbuchnummer aangegeven, dus als ik het thuis bekijk kan ik alsnog snel de dienstregeling van het traject opvragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Bee schreef:De spooratlas van Duitsland is dit boek: http://www.schweers-wall.de/atlas_deutschland.html, het is ook de enige met een keurmerk van de DB erop, zegt eigenlijk al genoeg.
Ja, ik zal eens zien of ik die morgen op FFF tegenkom.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Wat nou. het is weekend :P
Inderdaad! Ik ben vorige week zondag ook 'even' op en neer geweest naar Engeland, ook een slordige 1300 kilometer.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Justin »

Hm, zat ik net een live stream te kijken van de NRL, switcht de stream ineens naar AFL :'). Altijd lekker, zo'n keiharde bal in je gezicht geschopt krijgen :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Vinny »

Tijdens mijn studietijd legden we boeken gewoon onder de kopieermachine, en dan 50x afdrukken en aan elkaar nieten. Na een middag noeste arbeid hadden alle studiegenoten een "boek" voor ongeveer 10% van de boekhandelprijs :')
(ok harstikke illegaal, maar tegenwoordig downloadt iedereen toch zijn muziek en dat is principieel minstens net zo erg...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Overigens is de boekenlobby/copyrightpolitie weer zo ver dat ze digitale leeromgevingen moeten gaan controlleren op lesmateriaal waar geen copyright voor is. En wie doet dat? Stichting Reprorecht omdat dat daar weer onder zou vallen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Tijdens mijn studietijd legden we boeken gewoon onder de kopieermachine, en dan 50x afdrukken en aan elkaar nieten. Na een middag noeste arbeid hadden alle studiegenoten een "boek" voor ongeveer 10% van de boekhandelprijs :')
(ok harstikke illegaal, maar tegenwoordig downloadt iedereen toch zijn muziek en dat is principieel minstens net zo erg...)
Tegenwoordig doen ze dat 1x, en voordat ze het nieten/perforeren gooien ze alles in de bovenlade om het nog tig keer te kopieren en automatisch te laten nieten, zijn ze sneller klaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Tegenwoordig kan je bij veel apparaten ook alles gewoon 1x laten kopieren en dan tig keer afdrukken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Proost! Groetjes uit de Pimpel, ben net vertrokken uit Hannover :) mooie rit gehad vandaag. Stralend weer, stuk of 35 denk ik bordjes, en iig meer dan 1000 km *O*
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Ronald »

En nog een atlas gevonden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Michael »

Pff. Heb afgelopen nacht geen oog dichtgedaan. Zit er nu wel een beetje doorheen. Moest vanochtend ook al om 7.00 op het werk zijn. Vannacht een poging doen om goed te slapen. Mag morgen om 8.00 present zijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Daantje »

Vandaag geholpen met de open dag van de zorg :) Afdeling waar ik werk deed ook mee. Opkomst was super, bijna alle groepen waren helemaal bezet. Ons praatje en demonstratie deden het allebei erg goed, meeste mensen waren erg enthousiast. Zelfs een jongetje met het syndroom van Down iets laten doen, dat geeft toch wel een kick :) Kwam nog een spoedbepaling tussendoor, die ook weggewerkt. Daardoor kon ik jammer genoeg geen groep meer rondleiden en een kijkje nemen op de andere afdelingen, maar 'echt' werk gaat voor. Vond het een leuke dag, veel leuke reacties, erg gezelig met collega's. Nu wel moe en zere voeten maar dat gaat wel weer over.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten