Mag ik even kwijt #107

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

webguy schreef:Tegenwoordig kan je bij veel apparaten ook alles gewoon 1x laten kopieren en dan tig keer afdrukken.
Het apparaat kan dat niet met voorwerpen die op de glasplaat zijn gelegd, alleen met papieren die in de invoerlade worden gestopt. Helaas is dat heel gevoelig, papieren waarin geniet of gaatjes met een perforator zijn gemaakt zorgen ook voor verstoppingen. En helaas zit er een bug in de software van het kopieerapparaat waardoor hij niet herkend dat alle papieren verwijderd zijn bij een vastloper, dan is een harde herstart nodig :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Ronald schreef:En nog een atlas gevonden?
Nee, ze konden m wel bestellen. Nja, dat kan ik zelf ook wel :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Bee schreef:En helaas zit er een bug in de software van het kopieerapparaat waardoor hij niet herkend dat alle papieren verwijderd zijn bij een vastloper, dan is een harde herstart nodig :|
Ach, wij hadden op de HAN van die leuke apparaten met ook USB ports zodat je PDF en Word 2003 (maar niet 2007) kon afdrukken. Erg handig, omdat je anders een of ander aftandse IE-only printserver moest gebruiken. Maar dat apparaat heb ik ook een keer gescrasht - een of ander geheugen fout kreeg ik over het toewijzen van geheugen (das best slecht, want dat zou je kunnen uitbuiten om misbruik van te maken)...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Die van ons kan wel USB-sticks aan, maar ik zeg voor het gemak altijd maar dat het niet werkt.

Hij herkent alleen PDF-bestanden en oude Word-documenten. Eenmaal raaien welke bestanden studenten nu juist niet hebben. Bovendien is van sommige apparaten de USB-poort een vrouw in de overgang: soms hebben ze opvliegers en doen ze het helemaal niet of gaat het beeldscherm opeens knipperen en vragen of het apparaat opnieuw gestart mag worden.

Ik adviseer sowieso geen USB-sticks te gebruiken: de helft van de tijd komen ze terecht in de grote pot met USB-sticks van de klantenservice, een kwart van de tijd worden ze geïnfecteerd met virussen en in het resterende geval werken ze gewoon helemaal niet omdat er al sinds ik er werk gezeur is met de drivers van USB-sticks op een bepaalde serie computers :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door webguy »

Jullie hebben zeker ook Oce printers? PDF is overigens overal uit te draaien meestal, en dan krijg je ook wat je er in stopt. Maar ja, moet je er wel PDF van maken. Wat ook leuk was was dat ze alleen FAT16 herkende iig (max 4GB), maar sowieso alleen 8.3 bestands namen toonde. "Plan van aanpak.pdf" wordt dan PLANVA~1.pdf
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Leuk als je 80 versies van zo'n bestand hebt, die heten dan allemaal PLANVA~1, PLANVA~2, PLANVA~3 etc :')

Sowieso heb ik nooit wat aan die dingen want al mijn USBsticks maak ik meteen NTFS en daar kunnen printers ECHT niet mee overweg :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door webguy »

Het zou theoretisch wel kunnen he, als ze een beetje doorsnee Linux kernel gebruiken. Linux opzich vast wel, maar ze laden vast niet de NTFS module...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Ronald »

Ik kwam er net achter dat Essen-België op exact dezelfde breedtegraad ligt als Essen-Duitsland (51° 27' 40" NB). Je hebt er niks aan, maar ik vond het wel grappig :P .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

webguy schreef:Jullie hebben zeker ook Oce printers?
Multifunctionele copiers van OCE, bureauprinters van HP en multifunctionele kleurencopiers van Canon. Wel allemaal in onderhoud bij OCE.
PDF is overigens overal uit te draaien meestal, en dan krijg je ook wat je er in stopt. Maar ja, moet je er wel PDF van maken.
Dat snappen studenten bij ons niet en dat snap ik ook wel, daar zijn het de studies ook niet voor.
Wat ook leuk was was dat ze alleen FAT16 herkende iig (max 4GB), maar sowieso alleen 8.3 bestands namen toonde. "Plan van aanpak.pdf" wordt dan PLANVA~1.pdf
Daar hadden de vorige machines last van inderdaad, nieuwe machines hebben het alleen nog met het uitlezen van USB-sticks. Aangezien geen enkele student ooit nog met Windows 3.1 heeft gewerkt zoals ik dat nog tot groep 8 van de basisschool heb gedaan (lees tot 2001), is er ook geen mens die dat snapt.

Mijn eigen externe harde schijf is trouwens geformateerd in HFS Plus, die doet het sowieso niet in combinatie met iets anders dan Windows :P
Laatst gewijzigd door Suus op zo 18 mar 2012, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door webguy »

Overigens zijn die multifuctionele dingen van Oce gewoon Canon machines met andere sticker er op heb ik me laten vertellen - Oce maakt zelf alleen de echt grote apparaten (complete productiestraten etc)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Oh ik heb trouwens wel dat boekje gekocht over Deutsche Triebwagen wat caspar in Recklinghausen gekocht heeft :)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door mijack1985 »

weet niet of dit de juiste topic is, maar ik was weer op youtube aan het neuzen.
Was een film aan het kijken kijken met de titel: Die Stars der Schiene - Folge 58 - Die Baureihe 189 .

En iedereen weet denk ik wel hoe zo'n Siemens Eurosprinter (Taurus) optrekt. Mijn vriendin noemt hem de "toonladder loc."
Enfin, in de film rond minuut 16.20 zie (en hoor) je die Taurus optrekken. Maar omdat het zo'n zware trein is, lijkt het net alsof de wielen een beetje slippen. Het klinkt wel erg grappig (net een symfonie) en wilde ik even kwijt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1AxmjgCN ... re=related[/youtube]
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Voor Duitsland heb ik deze, maar die is ook niet geheel foutloos.
Ronald schreef:Voor Duitsland heb je ook deze, die schijnt echt heel gedetailleerd te zijn.
Even allebei besteld :) Zal binnenkort wel in de bus liggen :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ik heb gisteren voor het eerst van mijn leven een drugshond in een trein gezien :D In de Pimpel tussen Hgl en Aml
Heh, nog deze kant op ook?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ja. Blijkbaar hebben we in NL nog niet genoeg drugs :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Wat is dat rugby trouwens een walgelijke sport om te zien zeg :r

En wat is het voor onzin om op de Nederlandse TV de volksliederen vooraf een wedstrijd tussen Wales en Frankrijk VOLLEDIG uit te zenden? :x :neg:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door deadlock »

Waarom vind je het walgelijk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ja. Blijkbaar hebben we in NL nog niet genoeg drugs :')
Sorry ik heb alles opgebruikt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Waarom vind je het walgelijk?

Het gaat nergens over. Het is alleen maar beuken beuken beuken -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ook hier maar even. Weet iemand een GOEIE compacte tas waar EN een tablet EN een niet zo compacte camera EN nog wat kleine dingetjes in passen? Ik zoek me de tering :( En nu loop ik met 2 losse tassen als een soort soldaat, da's ook niet handig.

Ik heb deze twee gevonden die me op zich erg aanspreken:

http://products.lowepro.com/product/Pho ... 292,14.htm

Afbeelding

http://www.crumpler.com/AU/Camera-Bags/ ... 001-B00G50

een slingbag, met (volgens de specs) een vak voor een iPad (... :P )

Helaas beide niet leverbaar in EUR -o-

Ook leuk :Y Ook niet leverbaar in NL :N

http://www.pacsafe.com/www/index.php?_r ... ail&id=135
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Fleece lined, padded sleeve fits most 15" laptops

Naah ik wil echt iets aanzienlijk kleiners. Ik hoef maar 1 tablet mee. Geen twaalf :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Thom91 »

Gewoon een eastpackje, mijn tab past er ook prima in ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Fles schreef:Fleece lined, padded sleeve fits most 15" laptops

Naah ik wil echt iets aanzienlijk kleiners. Ik hoef maar 1 tablet mee. Geen twaalf :)
Hij heeft een notitievakje (voor de treinkaarten en de planning), een vak voor een iPad (je snapt wel wat ze bedoelen) en een groot veilig opbergvak voor je camera. Ook heeft hij nog een zijvakje voor een flesje water blik bier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ik heb de importeur van LowePro gemaild wat ik moet doen om aan een PhotoTraveler 150 te komen :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten