OVer je OV-Chipkaart #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Fles »

Daniel schreef:
huibf schreef:Wat je ook kan doen is de afstand eens nameten.... (bijv met je smartphone/gps) dan weet je het km * km tarief + 83 cent....
Hoeft nog niks te zeggen... heb nog een klacht bij Arriva lopen over een situatie waarbij uit de theoretische berekening sinds 1-1-2012 iets anders komt dan de berekende ritprijs (in 2011 klopte het echter wel exact met elkaar en de route is exact gelijk gebleven)
Denk je dat je daar ooit antwoord op gaat krijgen? :')

Als iedereen over elke correctie van een paar cent een Klacht bij Arriva gaat melden dan komen ze niet meer aan mensen vervoeren toe man :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daniel »

't gaat hier over een iets groter verschil dan een paar cent... route zou ineens zomaar een kilometer langer geworden zijn.

Reactie is in ieder geval keurig in behandeling genomen... En ja, Connexxion restitueerde eerder ook gewoon een verschil van 40 cent door het vanaf de verkeerde plek afboeken van saldo (werkelijke zonegrens lag een heel stuk verderop, ik betaalde toen vanaf de laatste halte in de bewuste zone maar die ligt natuurlijk niet altijd precies op de grens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:'t gaat hier over een iets groter verschil dan een paar cent... route zou ineens zomaar een kilometer langer geworden zijn.

Reactie is in ieder geval keurig in behandeling genomen... En ja, Connexxion restitueerde eerder ook gewoon een verschil van 40 cent door het vanaf de verkeerde plek afboeken van saldo (werkelijke zonegrens lag een heel stuk verderop, ik betaalde toen vanaf de laatste halte in de bewuste zone maar die ligt natuurlijk niet altijd precies op de grens)
Mijn recordbedrag restitutie is nog altijd vier cent van Connexxion omdat ze me een halte te vroeg incheckten :')

Mij boeit het bedrag niet, ik wil betalen wat ik moet betalen en niet te veel. En het maakt mij daarbij niet uit of het 4 cent of 4 euro te veel is. En als ik een keer in mijn voordeel "gedupeerd" wordt claim ik de eerst volgende keer niks of minder (maar dat ik minder wil negeren ze dan en restitueren toch het hele verschil...en soms zelfs de hele ritprijs).
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

Vinny schreef:
TheKnitter schreef:Bezwaar van NS is dat het gevoelig is voor vernielingen, de kosten hoog liggen e.d., voor zo weinig reizigers...
Is het station op een plaats in Heerenveen dat buiten de IJs-evenementen het nuttig zou kunnen zijn voor de bediening van woon- of industrieterreinen?
Er zitten bedrijven omheen, en voor een hele woonwijk is het een stuk dichterbij.
Ik gok dat er wel wat potentie voor is om regulier treinen te laten stoppen, maar als alleen de Stoptrein komt, verwacht ik dat de meesten uitwijken naar Heerenveen zelf.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Edwin »

Het is heel simpel waarom er op 2, 3 en 4 maart niet kon worden uitgecheckt op Heerenveen IJsstadion. De treinen zouden daar dat weekend niet stoppen, maar blijkbaar stopten sommige treinen/machinisten daar toch wel op aandringen van schaatsfans. In plaats van dat men zich druk gaat maken dat je bij alle NKs, WCs, EK en WKs weer de treinen stoppen op Heerenveen IJsstadion gaan we lopen klagen over geen Cico's. Tot de treinen bij Heerenveen IJsstadion bij elke wedstrijd stopte ging ik altijd met de trein. Maar nu doe ik dat niet meer. Want via Heerenveen en dan een bus is niet de geweldigste verbinding.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Hm, na mijn laatste Schiphol-ervaring (ben gewoon afgelopen donderdag 'zwart gaan rijden' op mijn Week-OV en zondag een kaartje gekocht) gisteren toch een mailtje gestuurd naar de Klantenservice over de vindbaarheid van de CiCo's in het kader van de 'toegankelijkheid'.
Vandaag een mailtje terug gehad (binnen 24 uur, wow! :D). De medewerker had contact opgenomen met het station (een inhoudelijke reactie, nog een pluspuntje!) en volgens hen staan die CiCo's bij de trap.

Dus mijn vraag hier voor diegenen die het station kennen: als je zo'n (rol)trap afstuitert en het perron opwaggelt, waar zijn die krengen dan?
Ik kwam vandaag weer langs Schiphol en heb gezien dat alle Cico's ongeveer bij pilaren staan en die hebben om de hele pilaar heen een roze sticker zitten die vaker worden aangegeven op perrons.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door webguy »

VIRM is slechtziend, dus een roze sticker op de vloer helpt dan weinig gok ik...
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Amazonous »

Maandagavond kwam ik (uiteindelijk) ook op Schiphol, ik liep de roltrappen af die je in het midden van het perron brengen (en dus de roltrappen middenin de hal van Plaza, niet die aan de zijkanten) en liep er recht tegenaan, twee CiCo palen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Edwin »

Dat is bij Vak F als ik mij niet vergis, pak je de roltrap 1 verder (dichter richting Hoofddorp, Vak E volgens mij) staan ze wel verdekt opgesteld.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

Ze zijn slecht te vinden, die Cico's op Schiphol. Vooral als er mensen omheen staan. Maar als het goed is "recht" voor je als je de trap af komt staan er 2, bij elke trap/roltrap/lift.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

In Sittard staan gloednieuwe poortjes, nog in plastic verpakt, klaar om geïnstalleerd te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

Vanmiddag weer een 'leuke' ov-chipkaartervaring.
Op Leiden Centraal een paar keer achter elkaar proberen in te checken, maar het geluid van het poortje faalde weer eens... Toen heb ik het maar onder de categorie 'niet mijn probleem meer als ik niet ben ingecheckt' gestopt en heb uit frustratie nog even een schop tegen het poortje gegeven toen ik er doorheen liep. Een vriend van mij die een paar meter verderop stond, zei dat een NS-medewerker die net door het poortje naast mij leip een beetje verontwaardigd naar mij keek toen ik het poortje een schop gaf. :mrgreen:
Op Zaandam maar even naar het loket gegaan en bleek ik gewoon in te zijn gecheckt...

Grappig genoeg raakte ik onderweg tussen Schiphol en Lelylaan met een man in gesprek die een jaar lang in de VS had gewoond, net terug was en wat over de OV-chipkaart wilde weten. Dus heb ik 5 minuten de basale dingetjes staan uitleggen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door reisthijs »

Jij probeert het tenminste nog een keer opnieuw als het poortje een foutmelding geeft. Ik zie op Amsterdam Amstel de laatste tijd dat veel mensen gewoon doorlopen terwijl op het schermpje de tekst 'probeer opnieuw' verschijnt. Dat zullen dan wel studenten zijn die het toch niks kan schelen of ze uitchecken of niet.

Het is in de spits natuurlijk ook niet echt handig om daar lang bij stil te staan.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Er is een poortje van de NS aan de kant van de stationshal die alle kaarten stelselmatig afwijst. Ik heb het gemeld bij een medewerker, die wisten ervan maar ze konden het niet verhelpen. Dat laatste snap ik ook wel, maar ze zouden wel iemand kunnen bellen/schrijven/faxen/rooksignalen/postduif oplaten/telegram om het probleem wel te verhelpen natuurlijk :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Edwin »

Op Rotterdam Alexander doet het middelste (?) poortje op de metrohalte richting Schiedam Centrum soms spontaan maar 1 van de 2 "deurtjes" open. Of het nou de om en om gebeurd weet ik niet, maar het is soms heel irri. Eens kijken hoe snel de RET het zal verhelpen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Geert »

Bee schreef:Er is een poortje van de NS aan de kant van de stationshal die alle kaarten stelselmatig afwijst. Ik heb het gemeld bij een medewerker, die wisten ervan maar ze konden het niet verhelpen. Dat laatste snap ik ook wel, maar ze zouden wel iemand kunnen bellen/schrijven/faxen/rooksignalen/postduif oplaten/telegram om het probleem wel te verhelpen natuurlijk :Y
Ze kunnen er toch wel een sticker op plakken dat-ie defect is?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Klaasje »

Er is ook zo'n poortje op Almere C. Daar heeft een tijd lang ook een "defect"-sticker op gezeten.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:Jij probeert het tenminste nog een keer opnieuw als het poortje een foutmelding geeft. Ik zie op Amsterdam Amstel de laatste tijd dat veel mensen gewoon doorlopen terwijl op het schermpje de tekst 'probeer opnieuw' verschijnt. Dat zullen dan wel studenten zijn die het toch niks kan schelen of ze uitchecken of niet.

Het is in de spits natuurlijk ook niet echt handig om daar lang bij stil te staan.
Naja, het was kennelijk geen foutmelding. Kwestie van dat het geluid niet (of veel zachter dan de andere poortjes) uitstond. Als het minder druk was, had ik wellicht even wat andere poortjes uitgeprobeerd totdat ik er wel eentje zou hebben met geluid. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door webguy »

Kanniewaarzijn over de (studenten) OVC http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1243941
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tristan »

webguy schreef:Kanniewaarzijn over de (studenten) OVC http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1243941
En als ze alle ov-chipkaartklachten gaan behandelen, kunnen ze wel twintig afleveringen er volledig mee vullen :D Ik ben dus bij lange na niet de enige die de kaart graag ziet verdwijnen *O* :6
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Uit de scene blijkt niet dat het persé de schuld is van Translink, maar ook van DUO die haar eigen administratie niet goed onder controle heeft, die gooien namelijk hun klanten weer uit de database :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Freek »

Wat nog gekker is dat er gesproken wordt over Studenten OV-Chipkaarten die zijn aangevraagd na 1 augustus. Maar sinds die datum moet je toch juist zelf voor een OVC zorgen en krijg je geen OVC meer van DUO?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door VIRM »

Weet iemand hoe het zit met kortingen met de SOV-Week in Interliners en Qliners? Een vriend van mij moest zo te zien afgelopen weekend de volle mep betalen met zijn SOV-week. Op de DUO-website kan ik er even niks over terugvinden.
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Edwin »

Op Station Moerwijk checkte ik vanmiddag niet goed uit, hoorde de CiCo al "kreunen" en rood aanlopen. Ik zag mijn overstap al in de verte aankomen, te vroeg, en moest dus rennen.

Maar als er nou meer dan 2 CiCo's stonden had ik eerder kunnen uitchecken. Voor de ene stond een rij van een man of 5 en de andere stond niet dichtbij mij looproute waardoor ik er iets te snel langsging.

Bij de NS maar even een suggestie/klacht ingediend voor meer Cico's op het perron, richting DH HS aangezien daar meer uitstappers zijn als op het andere perron, schat ik zo in.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tochjo »

VIRM schreef:Weet iemand hoe het zit met kortingen met de SOV-Week in Interliners en Qliners? Een vriend van mij moest zo te zien afgelopen weekend de volle mep betalen met zijn SOV-week. Op de DUO-website kan ik er even niks over terugvinden.
Deze pagina geeft aan dat er ook korting wordt gegeven op reizen met Interliner en Qliner.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten