Mag ik even kwijt #107

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Wubbo »

Mijn kerstpakket bracht mij een Nomad rugzak. Twee vakken met rits, en in het grote vak nog iets waar je papieren en vast ook een tablet achter kunt stoppen. Bevalt mij prima voor de boodschappen, dan moeten jouw spullen er ook wel in passen. Kan 'm alleen zo snel niet online vinden, maar het is de light-uitvoering van de cheetah volgens mij.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ik zie her en der wel een paar tassen "die net te klein zijn voor een iPad van 10,1 inch met sleeve"

Dan denk ik "I don't like bag-in-bag solutions". En ik heb er eentje van 8,9" zonder sleeve :) Dus dat moet dan perfect kunnen :Y

Alleen er is gewoon niks in Europa leverbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Gisteren was ik een nieuwe rolkoffer kopen in Alphen aan den Rijn. In mijn oude stoffen rolkoffer begonnen gaten aan de onderkant te ontstaan en bovendien wilde ik graag een harde rolkoffer zodat hij wat beter tegen een (scherp) stootje kan.

Na aanschaf liep ik richting het Rijnplein omdat de auto van mijn moeder daar in de parkeergarage stond toen ik opeens een oud-docent van de middelbare school tegenkwam die ik al sinds 2003 niet meer had gezien :shock: Ze was gewoon geen spat ouder geworden :lol: Nu was dat geen heel grote verrassing, want van alle docenten die er op de middelbare school rondliepen gebruikte zij het meeste make-up van allemaal, het was soms net een plastic pop :mrgreen:

Deze docente Duits gaf werkelijk voor alles wat los en vast zat een schriftelijke overhoring op, vaak had je al drie van die SO's gehad voordat er nog eens een proefwerk over een hoofdstuk kwam. Maar die SO's gingen niet alleen over woordjes, grammatica enzovoort, maar ook luister- en leesvaardigheden. Helemaal bont werd het toen we een aflevering van Medicopter 117 gingen kijken. Ze zei dat we goed op moesten letten maar pas achteraf vertelde ze dat we er direct een SO erover kregen. En wat voor een SO. Ik herinner mij nog twee vragen: Welke kleur had de helm van de bergbeklimmer? en Van welk merk was de mobiele telefoon die de bergbeklimmer naar beneden liet vallen? Ja, hallo :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Tsja, je zou toch opletten? :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door STF »

Wij kregen een keer een toets waarbij als instructie stond dat je eerst alle vragen moest doorlezen, voordat je de antwoorden pas mocht gaan invullen. Stond er dus bij vraag 49 van de 50: deze toets is een grapje, je hoeft niets in te vullen, ga met je handen over elkaar zitten wachten.
Nou bijna de hele klas begon natuurlijk druk te schrijven... :wink:

Wat Bee trouwens schrijft over van die onverwachte vragen over de kleur van een helm enzo; als het cafe hier goed vol zit, vraag ik nog weleens de aandacht en zodra iedereen stil is en oplet, begin ik te vertellen:
Kijk dames en heren, deze mevrouw hier naast me is de piloot, bekijk haar maar eens goed. Ze gaat ons namelijk van Luxemburg naar Griekenland vliegen. We stijgen op in Luxemburg met 30 passagiers aan boord, in Frankrijk maken we een tussenlanding, daar stappen er 5 uit maar er komen 15 nieuwe bij, daarna vliegen we door naar Portugal, daar stappen er 7 uit en 3 in, daarna gaan we nog door naar Italie waar er 23 uitstappen en 19 instappen, vervolgens vliegen we door naar onze eindbestemming in Griekenland.
Dan wil ik nu graag het antwoord op de volgende vraag...

32!!! 32!!! 32!!! Dat begint iedereen te brullen!

Verbaasd vraag ik; 32?
Ik wilde van jullie weten wat voor soort en kleur schoenen de piloot aan had tijdens onze vlucht?

Allemaal vragende gezichten, die zomaar wat beginnen te gokken.
Vervolgens wijs ik de mevrouw aan waarvan ik gezegd had dat ze de piloot was en wijs naar haar schoenen...

Haha elke keer weer prachtig hoe mensen druk aan het schrijven zijn op een bierviltje om al die getallen (die er totaal niet toe doen) bij te houden. :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Michael »

Wij hebben op school ook een keer zo´n opdracht gehad waarbij we eerst alle vragen moesten doorlezen en dan pas antwoorden. Uiteindelijk moesten we alleen onze naam opschrijven en dan het papier omdraaien. Iedereen was natuurlijk gewoon druk aan het schrijven terwijl je alleen je naam in hoefde te vullen
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Justin »

Fles schreef:
deadlock schreef:Waarom vind je het walgelijk?

Het gaat nergens over. Het is alleen maar beuken beuken beuken -o-
Heerlijk :mrgreen:. Ik kijk alleen liever de league variant ,ook wel "rugby for dummies" genoemd :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Daniel »

Hmm, het 538 weer wordt mede mogelijk gemaakt door IKEA... moet ik 't dan zelf in elkaar zetten? In dat geval maar eens een aardig voorraadje SOL kopen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Jef400 »

.....................Dat ik aan het Koefnoen-filmpjes kijken verslaafd ben geraakt.

Voorbeeldje: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lO2xvKnU ... re=related[/youtube]
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Nieuwe schoenen gekocht, supergaaf!
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Klaasje »

Een Irisbus Crossway LE rijdt best wel lekker. *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Hmm, het 538 weer wordt mede mogelijk gemaakt door IKEA... moet ik 't dan zelf in elkaar zetten? In dat geval maar eens een aardig voorraadje SOL kopen :lol:

Ik vraag me af hoe het zou zijn als "het weer" gewoon niet mogelijk gemaakt wordt :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Over het weer gesproken, ben ik de enige die Erwin Kroll al maanden niet meer heeft gezien bij het journaal?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Ronald »

Nu je het zegt...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Over het weer gesproken, ben ik de enige die Erwin Kroll al maanden niet meer heeft gezien bij het journaal?
Op 8 april 2011 presenteerde hij precies 25 jaar lang NOS weer. Eind 2011 verdween hij plotseling van de buis zonder dat NOS een toelichting daarvoor gaf of een afscheid had georganiseerd. Volgens de populistische nieuwswebsite GeenStijl zou Kroll aan burn-outachtige verschijnselen lijden.[1] Volgens de NOS vroeg Kroll zelf om het wat rustiger aan te mogen doen, waarna afgesproken werd dat hij tot onbepaalde tijd het weer niet zou gaan presenteren.[2]
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Meltrain »

Erwin Kroll stopt er tijdelijk mee
(Ook met leuke filmpjes.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door STF »

Eigenlijk best raar dat de maximale remvertraging van een auto in zijn achteruit een stuk minder is dan in zijn vooruit...

Vanmiddag was ik namelijk bezig met elektrawerkzaamheden op het veld en moest daardoor regelmatig diverse zekeringautomaten aan of uit zetten die zich in het hoofdgebouw bevinden, dus om wat sneller op te schieten reed ik telkens met de auto op en neer. Richting het gebouw voorwaarts rijdend en richting de plek van de werkzaamheden achterwaarts (keren duurt veel te lang op dat smalle pad). Na een paar keer heen en weer te hebben gereden begon ik een beetje in de gaten te krijgen dat de auto veel trager afremt als je achteruit aan het rijden bent, dan vooruitrijdend.
Nou ik zal het me toch wel verbeelden zeker? Toch maar eens getest; met 35 km/u achteruit en dan maximaal remmen, vervolgens op datzelfde stukje met 35 km/u vooruit en dan weer maximaal remmen, pff de remweg in zijn achteruit is drie keer zo lang...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Vandaag aan het werk in de kelder, dus ik heb de krant er maar bijgepakt zodat ik die uitgebreid kan lezen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Weet iemand iets af van hoofdtelefoons en speakers en zo?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door webguy »

Sennheiser

Al zijn mn oortjes van Sennheiser nu na 3 jaar wel versleten: de kabeltjes beginnen overal te scheuren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ik heb een hoofdtelefoon, een Philips SHD 2500, maar er wil maar geen fatsoenlijk volume uit komen. Nou heb ik gekeken en hij heeft een impedantie van 32 ohm. Ik sluit hem aan op de hoofdtelefoon-uitgang van de speaker, en de speaker heeft een impedantie van 8 Ohm. Nou weet ik dat Ohm iets met weerstand is, dus ik denk dat ik gewoon een hoofdtelefoon moet hebben met een veel lagere impedantie. Kan dat kloppen? Of is het iets totaal anders? Ik zie dat de simpelste in-ear dingetjes ook al 16 Ohm hebben -o-
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door webguy »

Hmm, daar weet ik ook niet zo veel van. Kan zijn dat die speaker a) begrensd is om je gehoor te beschermen of b) gemaakt is voor koptelefoons met een hogere impedantie. Lijkt er op dat verschil tussen 8 en 32 verwaarloosbaar is, maar dat professionele apparatuur vaak rond de 200-300 ohm zit. Misschien weet Caspar meer...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ik ben al slechthorend :')

Daarom wil ik wel een beetje fatsoenlijk volume.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

*O* Hero Brinkman ondermijnt de gedoogcoalitie en stapt uit de PVV maar behoudt zijn zetel *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ja dat die onzin kan bestaan heb ik eigenlijk nooit begrepen :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten