BBC - The Tube

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: BBC - The Tube

Bericht door Ardan »

In Amsterdam zijn ze wel zichtbaar :)
Maar meer dan hun neus leegvreten doen ze niet :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door Suus »

Dat is niet waar.

Ik wilde wat geld zetten op mijn ØV-Chipkåårt laatst op het metrostation Waterlooplein en voor mij stond een medewerker samen met een echtpaar dat vanaf station Sassenheim naar Duivendrecht was gereden en daar zonder om te checken in de metro naar het Weesperplein waren gestapt. Die waren dus 24 euro per persoon kwijt. Daarna adviseerde hij aan beiden om 30 euro op de kaart te laden. Toen de mevrouw dacht: en als we nu alsnog uitchecken door terug te gaan naar het Amstelstation en daar alsnog uit te checken (dat gewoon kan) gaf hij als tip om naar het Amstelstation te lopen, dat was slechts een kwartiertje lopen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: BBC - The Tube

Bericht door Jef400 »

Ardan schreef:In Amsterdam zijn ze wel zichtbaar :)
Maar meer dan hun neus leegvreten doen ze niet :')
Onzin. Ik ben zelf gecontroleerd op de Isolatorweg. Ze voeren regelmatig controles uit. Ik merk het persoonlijk omdat dan meestal 1/2 van de school afwezig is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door Suus »

Dat zijn geen toezichthouders maar dat is een controleteam van OV-Zorg :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: BBC - The Tube

Bericht door Jef400 »

Ik dacht dat het dezelfde organisatie was. Maar hierin is dus ook een efficiëntieslag te maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door Suus »

De toezichthouders worden of werden vaak ingehuurd bij een beveiligingsbedrijf, OV-Zorg is een afdeling van het GVB die controles uitvoert en bij reageert en langskomt bij incidenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: BBC - The Tube

Bericht door hauptbahnhof »

JeffreyMeijer schreef:Ik dacht dat het dezelfde organisatie was. Maar hierin is dus ook een efficiëntieslag te maken.
Hoe moet dat dan?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: BBC - The Tube

Bericht door Ardan »

Dat OV-zorg ook toezicht gaat doen, of dat GVB zelf toezichthouders inhuurt? Misschien dat ze dan ook mogen ingrijpen als er weer iemand een poortje intrapt, met iemand mee erdoor loopt of iets dergelijks?
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door webguy »

Ook interessant trouwens is dat ze lijngebonden werken en dat elke bestuurder dus maar een lijn heeft. Ze hebben neem ik aan meerdere eindpunten voor bepaalde lijnen, dus er zit wel wat variatie in, maar dus wel anders dan bijvoorbeeld de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: BBC - The Tube

Bericht door Ardan »

In Amsterdam schijnt dat ook zo te wezen. Óf 53-54, óf 51, óf 50. Of is het bij GVB zo dat je na wegleren en met materieelbekendheid op alle lijnen kunt werken? Wat ik zo van bestuurders hoor rijden ze maar één lijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door reisthijs »

Vanavond om 22:00 weer de volgende aflevering.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: BBC - The Tube

Bericht door Freek »

vond deze aflevering een van de interessantere. Heb ik het gemist of hebben ze niet genoemd hoeveel gewonden er per dag zijn in de LU?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door webguy »

Ze hebben het geloof ik wel genoemd, was het niet 4000 per jaar? Veel gevallen iig van mensen die flauwvallen omdat ze geen ontbijt eten. Komt bij de NS ook voor...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door Suus »

Al was vijf in tien minuten wel heel erg veel :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: BBC - The Tube

Bericht door hauptbahnhof »

Ardan schreef:In Amsterdam schijnt dat ook zo te wezen. Óf 53-54, óf 51, óf 50. Of is het bij GVB zo dat je na wegleren en met materieelbekendheid op alle lijnen kunt werken? Wat ik zo van bestuurders hoor rijden ze maar één lijn.
Bij de metro is het zo dat je alle lijnen leert en alle materieeltypen. Indien geslaagd word je bij een lijn ingedeeld: vast of reserve. Vast betekent dat je een vast werkpakket hebt met min 80% van je diensten op eigen lijn (ruim van te voren bekend). Daarnaast heb je nog Ter-beschikking-diensten. Deze zijn 4 dagen van te voren bekend. En kan op eigen lijn zijn, maar ook op een andere lijn, of het kan een Reserve-dienst zijn. Lijn 53 en 54 hebben aparte werkpakketten. Een dienst van lijn 53 begint en eindigt altijd op Gaasperplas...

Bij de tram is het hetzelfde. Instructie op alle lijnen en materieeltypen.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: BBC - The Tube

Bericht door zone5324bericht... »

bij de RET leer je wel rijden op het hele net (RandstadRail niet meteen en in eerste instantie ook alleen voor bestuurders van de Erasmuslijn), maar je wordt wel ingedeeld in het rooster van een van beide lijnen en dan rijdt je 4 van de 5 dagen op je eigen lijnen en dus gemiddeld 1x per week op de andere lijn.

bij de tram ben je ingedeeld in 1 van de 2 remises en dan rijdt je dus eigenlijk alleen op lijnen die vanuit die remise gereden worden...

bij de bus eigenlijk hetzelfde...

maar je kunt de metro in Londen niet vergelijken met die van Amsterdam of Rotterdam.
de afstanden die in Londen afgelegd worden per lijn (bij de meeste lijnen althans) zijn groter dan bij ons.

maar van de andere kant is het wel weer te vergelijken, dat iemand die in Rotterdam op de metro mag rijden, die dus niet mag op die van Amsterdam (en andersom)...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door Geert »

En London heeft natuurlijk ook veel meer lijnen, het kost daar veel meer tijd om het hele net te leren berijden...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: BBC - The Tube

Bericht door Raymond »

Die capaciteitsproblemen in de Londense metro zijn trouwens wel echt huge zeg :shock: Komt eigenlijk steeds weer naar voren in die afleveringen, maar het blijft verbazingwekkend om te zien, wetende dat we in Nederland bij veel minder drukte al spreken over een volnorm etc. Ben toch heel benieuwd hoe dat tijdens de Olympische Spelen zal gaan deze zomer.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: BBC - The Tube

Bericht door Chauf21 »

Dat het OV in Londen kampt met capaciteitsproblemen wist ik wel, maar als je die beelden ziet, neemt het op sommige momenten echt ernstige vormen aan. Stations die gewoon tijdelijk gesloten worden, reizigers die voor een paar minuten moeten omlopen :shock: Blij toe dat er zoveel korte lijntjes zijn, want zoiets kan niet door een centrale verkeersleiding geregeld worden.

Uitbreiding van het netwerk lijkt wel noodzakelijk te zijn :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: BBC - The Tube

Bericht door Stefan »

Dat stations soms tijdelijk gesloten (of alleen mogelijkheid tot instappen/uitstappen) worden wist ik wel, maar ik was er inderdaad niet van bewust dat de problemen qua capaciteit zó groot waren! :O
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: BBC - The Tube

Bericht door Suus »

Wat ik trouwens wel opvallend vind in elke aflevering:

Als er een verstoring is, en iemand vraagt aan een medewerker wat er aan de hand is, dan probeert de medewerker direct de stap te zetten naar: Waar wilt u heen, dan geef ik een advies. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: BBC - The Tube

Bericht door Fles »

Hee wat raar, dat doen ze in Nederland ook :o
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: BBC - The Tube

Bericht door Ardan »

Naja, soms hoef ik nergens per se naartoe, maar ben ik gewoon benieuwd naar wat er gebeurd is, en daar wordt soms angstvallig geen antwoord op gegeven.
Heb trouwens niet gekeken gisteren (vriendlief wilde per se Herrie Snotter kijken), straks even op joeptjoep kijken..
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: BBC - The Tube

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Naja, soms hoef ik nergens per se naartoe, maar ben ik gewoon benieuwd naar wat er gebeurd is, en daar wordt soms angstvallig geen antwoord op gegeven.
Dat is omdat het meestal iets lulligs is, omdat ze het zelf ook niet of niet precies weten, omdat het in ieder geval iets is waar ze geen pottekijkers bij nodig hebben EN omdat ze er niet voor mensen zoals jij zijn, maar voor mensen die vervoerd moeten worden :P
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: BBC - The Tube

Bericht door Edwin »

Maandag was de laatste aflevering, helaas. Erg leuke serie. Zouden ze op zo'n manier ook eens bij GVB of de RET kunnen doen, maar wel op BBC-niveau.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten