OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door TheKnitter »

Zaterdag ochtend vertrok ik met een reisgenoot om 7:35 uit Rotterdam naar Utrecht, en werd er met circa 15 km/h gereden tot ergens op het emplacement. Naar rechts kijkend zag ik 3 beveiligingsgasten achter een jongeman aanrennen, die zeker wat te verbergen had, want hij klom flexibel over de geluidswand(vaker gedaan zeker?). Die beveiligers hadden toen het nakijken, en wij mochten toen weer gaan rijden.

's Middags vertrokken wij (via een hele omweg) uit Den Haag HS naar Haarlem, en kwamen net voorbij Den Haag Laan v NOI tot stilstand. 3 minuten later omroep "Vanwege een verward iemand op de sporen mochten wij niet doorrijden, en deze hebben wij inmiddels van de sporen gehaald en meegenomen.".
Na een retourtje Zvt in Hlm stonden er een aantal bussen klaar, maar de bus die wij hadden van BAK Alkmaar had wel erg krappe stoelen. Ik ben dan misschien niet de kleinste, maar ik kon mijn benen echt niet kwijt, en samen met mijn reisgenoot hadden wij 3 stoelen bezet achterin, omdat de stoelen enorm krap waren... Informatievoorziening was daarentegen erg goed, liep veel personeel rond *O*
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend wou ik met de intercity van 7.35 uur uit Rotterdam richting Utrecht gaan. Bij vertrek reden we zo'n 75 m en toen stonden we weer stil. Reden waren een die nog vast zaten. Na een kleine 15 minuten werd iedereen uit het achterste treinstel naar het voorste stel gestuurd, want het achterste stel was de boosdoener. Uiteindelijk kwamen we met +14 binnen te Utrecht. De trein is verder gegaan als extra intercity naar Amersfoort. Het deel uit Den Haag was al weg toen wij aankwamen te Utrecht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door fogeltje »

45 minuten vertraging, waarvab 33 op de Graafseweg. Alle wegen richting centrum stonden vast. En in Nijmegen is een Veolia boemel door het stootblok gereden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Anne »

fogeltje schreef:En in Nijmegen is een Veolia boemel door het stootblok gereden.
Toch niet al te langzaam gegegaan als je de foto ziet.

En ze zitten al ruim in het materieel. :mrgreen:
Spitstrein eruit ? of extra Buffeltje?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Freek »

@Vertraging bus: Er was een ongeval gebeurd op de Waalbrug staduitwaarts, loopt dan helemaal vast. Bovendien had het alternatief, de A50 ivm de spitsstroken niet op.

@Veolia:
hier een bericht van De Gelderlander mooie foto van @tijstummers
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door fogeltje »

avl schreef:
fogeltje schreef:En in Nijmegen is een Veolia boemel door het stootblok gereden.
Toch niet al te langzaam gegegaan als je de foto ziet.

En ze zitten al ruim in het materieel. :mrgreen:
Spitstrein eruit ? of extra Buffeltje?
Ik heb in OV in Oost-Nederland een draadje aangemaakt en twee foto's geplaatst die ik zelf vlug genomen heb. Ik heb ook al een link van de Gelderlander gevonden. Schijnbaar twee gewonden gevallen en hierdoor is een spitstrein naar Boxmeer uitgevallen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door fogeltje »

Ah juist, dat ongeval verklaart veel. Ik had beter bij de laatste halte kunnen uitstappen en de rest lopen. Lekker begin van de week zo trouwens. Verder rijdt sinds vandaag een voormalige GVU B88 op lijn 99 op de rit die door Diamond Express gereden wordt (vertrek 7:22 in Uden, aankomst normaliter 8:16 in Nijmegen, vandaag 9:00 uur). Dat was pure nostalgie. Die motor maakte overigens flink kabaal, moest mijn mp3 speler ietsjes harder zetten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Ik dacht trouwens altijd dat men capaciteit te kort kwam op Schiphol, maar daar leek gisteren niet echt sprake van. Ik vertrok om 20:22 met een intercity in Leiden met eindbestemming Schiphol, wat ik best vreemd vond. Toen ik daar om 20:35 aankwam bleek het de trein te zijn die om 20:45 verder zou rijden richting Utrecht. Die trein heeft daar dus gewoon tien minuten langs het perron gestaan :?:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren had ik de s2200 richting Dordrecht vanaf Amsterdam Sloterdijk om 18:18. Het was een VIRM waarin OBIS was geinstalleerd.
Bij Haarlem werden de conducteurs gewisseld. Even later was er controle en de HC kwam vrolijk door de coupe heen, iedereen controlerend en een fijne avond wensend. Aan de 'veel leesplezier!' en 'wel lezen heh?' opmerkingen was duidelijk dat een aantal reizigers het Boekenweekgeschenk met zich meehadden. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Ik dacht trouwens altijd dat men capaciteit te kort kwam op Schiphol, maar daar leek gisteren niet echt sprake van. Ik vertrok om 20:22 met een intercity in Leiden met eindbestemming Schiphol, wat ik best vreemd vond. Toen ik daar om 20:35 aankwam bleek het de trein te zijn die om 20:45 verder zou rijden richting Utrecht. Die trein heeft daar dus gewoon tien minuten langs het perron gestaan :?:
Dat is een s3700 die op zondag en 's avonds na 20:00 wordt afgekapt op Schiphol om vervolgens door te koppelen op de s3500 . Zo krap is het op Schiphol ook helemaal niet maar het probleem is vooral dat alles "achter elkaar" moet wat planningstechnisch soms wat lastig is. Het niet vrij kunnen kruisen bij de Riekerpolderaansluiting helpt daar ook niet echt bij. Dat is met de dubbele vork daar in de toekomst een stukje makkelijker.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen stonden er 5 Citea's van lijn 320 in Hilversum. Planmatig? Eén ervan stond weer op het nabijgelegen bouwterrein.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Edwin »

Jurre schreef:Vanmorgen stonden er 5 Citea's van lijn 320 in Hilversum. Planmatig? Eén ervan stond weer op het nabijgelegen bouwterrein.
Vorige week, een uur eerder meldde je dit ook. Zouden de buschauffeurs op maandagmiddag er zo veel zin in hebben dat ze Hilversum Station volparkeren? ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Justin »

Goeiedag, ik neem nooit meer Lijn 47 van Gorinchem naar Geldermalsen van 15:02. Mijn God, al die scholieren, lijkt wel alsof ik 12 jaar terug de tijd in ging :shock: :'). Gelukkig neem ik hem vanaf volgende maand voorts om 08:02, en allicht dus in de tegenspitsrichting....

Ben er overigens uit wat ik ga doen: Traject abo Zwd - Ddr - Gr + Bus. Ik fiets voortaan gewoon naar Ddr, pak daar de s36800, en als ik terug naar huis ga, ga ik op Ddr gewoon naar de sportschool bij Ddzd door te fietsen. Als ik klaar ben, fiets ik in één keer naar huis. Dat scheelt wat wachttijd :). Misschien laat ik het abo dan maar zelfs vanaf Ddr inzetten, scheelt nog meer geld :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Chauf21 »

Als Dordrecht en Dordrecht Zuid in dezelfde tariefzone liggen, kan je er ook voor kiezen om je abonnement naar Dordrecht Zuid te laten gaan. Je zal er dan misschien niet dagelijks gebruik van maken, maar die paar keer dat je van/naar Dordrecht Zuid reist, zal je er blij mee zijn :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Zeg ik dacht dat het inmiddels "opgelost" was met die sluis in Eefde. Sinds een aantal weken staat daar een enorme kraan die sluisdeuren op en neer te duwen.

Afbeelding

In ieder geval voor de scheepvaart is die verbinding weer bruikbaar. Dan zou je denken dat die makeshift containerterminal in Almelo niet meer nodig is. Maar gisteren waren ze nog volop bezig :?:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

De sluis is 16 maart gesloten en gaat 26 maart volledig hersteld open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

oh okee, dat wist ik niet :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Maar even een e-mail gestuurd aan de NS met de vraag of men nu eindelijk iets kan gaan doen aan het perron van station Diemen Zuid. Er zijn geen witte strepen en het niet-overdekte gedeelte van het perron heeft veel last van allerlei onverklaarbare bobbels, alsof er luchtbellen proberen te ontsnappen die worden tegengehouden door de deklaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Het perron is van Prorail. Verwacht dus ook maar een antwoord als: U moet bij Prorail zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door fogeltje »

Zijn de stations en dus ook de perrons niet van het überbedrijf NS (waar NSR onderdeel van uitmaakt)?
"Een touringcar is geen bus"
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Thijs »

De transfervoorzieningen - waaronder o.a. het perron -vallen onder Prorail.
Laatst gewijzigd door Thijs op di 20 mar 2012, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

De trappen vallen ook onder het kopje "transfervoorzieningen".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Ik doe alsof ik een onwetende consument bent: ik betaal aan de NS, ik meld het bij hun, want ik ben hun klant, en dan zorgen zij maar dat het bij ProRail uitkomt toch?
Laatst gewijzigd door Suus op di 20 mar 2012, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Ik dacht dat de stations van NS Poort waren? :?

Of geldt dat alleen voor de stempelautomaten, en de perronoverkappingen, maar niet de asbakken, en wel de rookpalen, en niet de tegels op het perron, en wel de voegen tussen de tegels, en niet de trapleuningen, en wel de blindenplaatjes op de trapleuningen? Tsja, zo komen we er wel :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten