Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Owja, die was ik helemaal vergeten... was een Crossway LE toch? Daarvan staan hier wat plaatjes.
Dat lijkt inderdaad redelijk op wat ik gezien had! Ik begon al aan mezelf te twijfelen, want ik dacht dat ik van Hool toch wel zou herkennen als ik hem zag.
En hierbij ook nog het bewijs. Volgens mij deze bus nog niet voorbij zien komen op het forum, daarom dus maar even geupload.
Ik had gisteren zelf ook een foto gemaakt, maar helaas was die niet goed gelukt. Ik heb de bus wel van dichtbij gezien toen hij wegreed, het ging inderdaad om een Crossway LE (van IVECO).
Achterop stond anders met grote letters "IVECO". Irisbus heb ik voorop, aan de rechterflank en achterop nergens kunnen lezen, misschien was dat wat er op de linkerflank staat. Of is dat hetzelfde bedrijf?
Nee, maar in de bussenwereld werkt dat wat anders dan bij auto's. Er zijn verschillende carrosseriebouwers die een model ontwikkelen en de klant kan daar een aantal dingen zelf invullen. Voor de hand liggende zoals aantal deuren, zitplaatsen etc, maar dus ook het motortype en -fabrikant. Dit is dus het busmodel Crossway LE van fabrikant Irisbus en koper Veolia heeft gekozen voor een motor van Iveco.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Maar het is alleen een logo, als dat logo verder onbekend is, weet je nog niks ;) Een tekst als Iveco doet me dan eerder denken dat Iveco dat ding gebouwd heeft en dat logo voorop hun logo is ;)
De eerste rit op lijn 121 vanaf Nuenen richting Uden werd vandaag uitgevoerd met een Ambassador. Normaal rijdt er altijd een gelede MAN op die rit, die in Uden meteen keert voor een rit naar Eindhoven en daarop is die gelede capaciteit nodig. Dat deed hij vandaag ook (ik dacht dat misschien deze bus dan even pauzeert in Uden en er een gelede klaar staat). Weet niet of dit eenmalig was of vast gaat zijn. Dat zie ik donderdag wel.
Die zijn er vanmorgen in beland (na wat LM-ritten uit Utrecht) i.v.m. de koperdiefstal bij Deventer. Zijn trouwens twee treinen met DDAR richting Den Haag gegaan, ben benieuwd hoe lang die nog in de NoordOost blijven rondhobbelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zag gisteren rond 18:47 (de trein uit Roermond richting Nijmegen was net gestopt) volgens mij een Syntus LINT richting Venlo rijden bij Nijmegen Heyendaal (weet niet meer of het 1 of 2 stellen waren). Kon het niet goed herkennen omdat mijn trein dus in de wegstond maar de kop achterop leek op een LINT (was geen GTW) en leek geel te zijn (het schemerde al, maar ik ben bijna zeker dat het Syntus kleuren waren). Wat deed die daar? Voor onderhoud naar Blerick?
Daniel schreef:Die zijn er vanmorgen in beland (na wat LM-ritten uit Utrecht) i.v.m. de koperdiefstal bij Deventer. Zijn trouwens twee treinen met DDAR richting Den Haag gegaan, ben benieuwd hoe lang die nog in de NoordOost blijven rondhobbelen.