NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Anne »

Reizigers die buiten Nederland wonen of verblijven wordt het onnodig moeilijk gemaakt om in Nederland met de trein te reizen. Zo kunnen zij geen telefonisch contact opnemen met de NS Klantenservice en kunnen zij zelfs geen vaste klant worden van NS. Ook met een creditcard betalen is vaak onmogelijk. Dat blijkt uit een inventarisatie van Treinreiziger.nl.
LINK
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Justin »

En nu pas trekt men aan de bel?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door webguy »

Er staat in het artikel dat het vorig jaar ook aangekaart is, maar dat er niks is veranderd. De NS "zoekt een incassomogelijkheid" wat natuurlijk volstrekt onzin is, want je kan etickets gewoon met credit card verkopen. De NS heeft a) genoeg geld en b) verkoopt kaartjes voor diensten die ze zelf uitvoeren. Verder zijn er genoeg manieren om credit card fraude te beperken op het internet, dat is niet iets nieuws. De NS houdt denk ik alleen soms van het herontwikkelen van het wiel..
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Anne »

webguy schreef: De NS houdt denk ik alleen soms van het herontwikkelen van het wiel..
In het verleden stond daarom in het symbool een gevleugeld wiel. :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Fles »

webguy schreef:Er staat in het artikel dat het vorig jaar ook aangekaart is, maar dat er niks is veranderd. De NS "zoekt een incassomogelijkheid" wat natuurlijk volstrekt onzin is, want je kan etickets gewoon met credit card verkopen. De NS heeft a) genoeg geld en b) verkoopt kaartjes voor diensten die ze zelf uitvoeren. Verder zijn er genoeg manieren om credit card fraude te beperken op het internet, dat is niet iets nieuws. De NS houdt denk ik alleen soms van het herontwikkelen van het wiel..

Nog ff en NS is de laatste spoorclub ter wereld waar je NIET met een cc kunt betalen :')

Ik kan alles wat ik wil, via Bahn.de met credit card minimaal net zo makkelijk als via ns.nl. En vaak makkelijker *O*
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Ronald »

Tsja, de loketten van NS waren een aantal jaren geleden ook één van de laatste "winkels" (samen met de Aldi) waar je niet kon pinnen, dus het verbaast me niets...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Fles »

Maar goed, ik volg Justin ook wel. NS is wat betalingsmogelijkheden betreft al decennialang een middeleeuws relict. Dus waarom dat nu ineens nieuws is, tsja.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Vinny »

Ik heb zelf geen creditcard, en dat was nou uitgerekend een van de reden dat ik vorig jaar in de nachttrein Zürich-Amsterdam terecht kwam in plaats van het vliegtuig. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door STF »

Fles schreef: Nog ff en NS is de laatste spoorclub ter wereld waar je NIET met een cc kunt betalen :')
Nee de een na laatste, want in Luxemburg kan je sinds kort alleen nog maar contant betalen, voorheen had je nog een aantal andere betaalmogelijkheden zoals Credit Card en "Chipknip" (pinnen kon sowieso niet), maar daar zijn ze dus mee gestopt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: NS slecht bereikbaar voor buitenlanders

Bericht door Stefan »

In België blijven ze ook steevast bij dat "Bancontant" en weet ik het wat allemaal hangen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten