Treinverkeer Randstad ontregeld
Treinverkeer Randstad ontregeld
Treinverkeer Randstad ontregeld
Geplaatst op: donderdag 22 maart 2012 08:53
Laatst bijgewerkt: donderdag 22 maart 2012 08:53
DEN HAAG - In een groot deel van de Randstad rijden donderdagochtend geen treinen. Door een storing in het bedieningssysteem van seinen en wissels ligt al het treinverkeer van en naar Amsterdam en luchthaven Schiphol stil. De stremming duurt naar verwachting de hele ochtend. Tienduizenden reizigers hebben er last van. Het technische probleem in de verkeersleiderspost in Amsterdam ontstond in de vroege ochtend.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 22 maart 2012 08:53
Laatst bijgewerkt: donderdag 22 maart 2012 08:53
DEN HAAG - In een groot deel van de Randstad rijden donderdagochtend geen treinen. Door een storing in het bedieningssysteem van seinen en wissels ligt al het treinverkeer van en naar Amsterdam en luchthaven Schiphol stil. De stremming duurt naar verwachting de hele ochtend. Tienduizenden reizigers hebben er last van. Het technische probleem in de verkeersleiderspost in Amsterdam ontstond in de vroege ochtend.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Je mag in de Fyra treinen zonder toeslag. *O* Rijden die niet over rails ofzo?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Of ze moeten die als eerste weer opgestart hebben... vanmorgen in ieder geval vanuit Amersfoort de volgende situatie: s700 en s1600 niet ri. Schiphol, s4500 reed Amersfoort Schothorst - Hilversum, s5800 reed Amersfoort Vathorst - Naarden-Bussum. Een taxi was in Amersfoort rond 7.00 niet meer te krijgen, standplaats was compleet leeg en er stond nog een rij waar het dan normaal toch echt vol staat met taxi's.
Onderweg was nog te zien dat de s5700 en/of s4900 eveneens tot Naarden-Bussum reed en de s800 was vanaf Utrecht opgeheven (Utzl is immers al gebied van post Amsterdam).
Verder in Utrecht nog de nodige vertraging en uitval van treinen, deels ook door de logistieke problemen. En een gigantische rij wachtenden bij de halte van lijn 120 naar Amsterdam Bijlmer, die gaat nooit in de bus gepast hebben...
Onderweg was nog te zien dat de s5700 en/of s4900 eveneens tot Naarden-Bussum reed en de s800 was vanaf Utrecht opgeheven (Utzl is immers al gebied van post Amsterdam).
Verder in Utrecht nog de nodige vertraging en uitval van treinen, deels ook door de logistieke problemen. En een gigantische rij wachtenden bij de halte van lijn 120 naar Amsterdam Bijlmer, die gaat nooit in de bus gepast hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Na de blaadjes en de sneeuw, is er nu overlast door pollen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Ja dat schiet lekker op inderdaad _O-Ruben schreef:Je mag in de Fyra treinen zonder toeslag. *O* Rijden die niet over rails ofzo?
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Ennes schreef:Na de blaadjes en de sneeuw, is er nu overlast door pollen!
Goh.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Eerste trein te amsterdam was de Fyra van 10:26 richting Shl. Die overigens echt heel heel erg leeg was..
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Overigens las ik op Twitter dat Connexxion op eigen intiatief extra directe bussen heeft ingezet naar o.a. Utrecht.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
CXX
22 maart 2012
Door een storing aan de bediening van seinen en wissels konden er vanochtend geen NS-treinen rijden rondom Amsterdam en naar Luchthaven Schiphol. De storing is inmiddels voorbij. Het treinverkeer komt weer op gang.
Naar verwachting is het treinverkeer in de loop van de middag overal weer normaal.
Connexxion: extra bussen
We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk reizigers te vervoeren. We zetten zoveel mogelijk extra bussen in.
Valleilijn
De Valleilijn-trein rijdt volgens de normale dienstregeling.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
NS hield inzet bussen stil
De NS heeft vanmorgen bussen ingezet om gestrande reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar hield dit met opzet stil.
"We hebben wel bussen ingezet, maar we hebben het niet van de daken geschreeuwd. Er waren zoveel gestrande reizigers dat we mensen niet blij wilden maken met een dode mus", zo zegt een woordvoerder van de NS.
Stormloop
Het vervoersbedrijf was bang dat er een stormloop zou ontstaan. Daarom reden er wel bussen, maar werd dit niet naar reizigers gecommuniceerd.
http://nos.nl/artikel/354450-ns-hield-i ... -stil.html
Was gebrekkige communicatie niet een van de kritiekpunten op de NS...?
Ik denk dat reizigers het veel meer waarderen als je gewoon eerlijk bent: gewoon zeggen dat er bussen rijden, maar dat er bij busbedrijven onvoldoende capaciteit is om iedereen snel te kunnen vervoeren in de spits.
En als je niet communiceert, loop je het 'risico' dat er bussen met onbezette zitplaatsen wegrijden, wat ontzettend zonde is.
De NS heeft vanmorgen bussen ingezet om gestrande reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar hield dit met opzet stil.
"We hebben wel bussen ingezet, maar we hebben het niet van de daken geschreeuwd. Er waren zoveel gestrande reizigers dat we mensen niet blij wilden maken met een dode mus", zo zegt een woordvoerder van de NS.
Stormloop
Het vervoersbedrijf was bang dat er een stormloop zou ontstaan. Daarom reden er wel bussen, maar werd dit niet naar reizigers gecommuniceerd.
http://nos.nl/artikel/354450-ns-hield-i ... -stil.html
Was gebrekkige communicatie niet een van de kritiekpunten op de NS...?
Ik denk dat reizigers het veel meer waarderen als je gewoon eerlijk bent: gewoon zeggen dat er bussen rijden, maar dat er bij busbedrijven onvoldoende capaciteit is om iedereen snel te kunnen vervoeren in de spits.
En als je niet communiceert, loop je het 'risico' dat er bussen met onbezette zitplaatsen wegrijden, wat ontzettend zonde is.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Zijn wij dat laatste niet van de NS gewent. Dat laatste verhaaltje is lariekoek. Wat ik gehoord heb is Oostenrijk (Bizzliners, red) niet eens ingelicht over dit debacle. Het is overigens ook wel eens leuk je school 3/4 leeg te zien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Ik snap het wel. Het is dweilen met de kraan open als je bussen inzet. Als reizigers echt nodig ergens naar toe moeten en geen alternatief hebben zien die vanzelf de bussen wel. De rest van de reizigers verzint zelf wat.
Overigens is het nog enigszins begrijpelijk dat er een storing kan ontstaan maar op dit moment rijden nog behoorlijk veel treinseries over de gehele lengte niet:
s2200, s3100, s3500, s3700, s3900, s4900, s14500, s17400. Dat niet alles lukt kan ik begrijpen maar hier zitten er toch een aantal tussen die zo langzamerhand wel een keertje opgestart hadden mogen worden... Daarnaast schijnt de s5700 nog te zijn afgeknipt in Ndb. (dus geen Ndb-Ledn)
Overigens is het nog enigszins begrijpelijk dat er een storing kan ontstaan maar op dit moment rijden nog behoorlijk veel treinseries over de gehele lengte niet:
s2200, s3100, s3500, s3700, s3900, s4900, s14500, s17400. Dat niet alles lukt kan ik begrijpen maar hier zitten er toch een aantal tussen die zo langzamerhand wel een keertje opgestart hadden mogen worden... Daarnaast schijnt de s5700 nog te zijn afgeknipt in Ndb. (dus geen Ndb-Ledn)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
En daarnaast was er zelfs nog het een en ander misgelopen met materieel wat in z'n hele omloop niet in de buurt van Amsterdam komt, al kan er natuurlijk ook wat gestrand zijn door ontbrekend personeel.
Aan het materieel zal het in ieder geval niet liggen, elk beschikbaar opstelspoortje op Utrecht OZ stond vol om maar een voorbeeldje te noemen.
Aan het materieel zal het in ieder geval niet liggen, elk beschikbaar opstelspoortje op Utrecht OZ stond vol om maar een voorbeeldje te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Wat betreft die bussen: vanmorgen een half uurtje in Leiden gestaan :( en daar zag ik wel een touringcar staan met een bordje Keukenhof ernaast (dat zou kunnen natuurlijk), maar dat scheen later een NS bus te zijn. Dit werd nergens gecommuniceerd. Daarnaast was het niet duidelijk waar deze bus heen zou rijden (Shl? Asdz? Asd?) of ook nog ergens tussendoor (Ssh? Hfd?). In de 2100 waar ik uit kwam, werd omgeroepen dat mensen richting Shl op de 'lijnbus' moesten overstappen. Dat 10 bakken VIRM niet in één amba past, werd volgens mij even vergeten...
Het is een spectrum.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Maar met de bonussen zal het ook dit jaar wel weer goed komen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
En je denkt dat reizigers daar enige notie van nemen? iedereen vind zichzelf op zo´n moment immers de belangrijkste persoon op aarde die je gewoon wel moet vervoeren, wat vervolgens zal uitmonden in een slagveld rondom die paar bussen, want alle 1000 reizigers hebben immers recht op 1 van die 55 plaatsen in de bus.VIRM schreef:NS hield inzet bussen stil
De NS heeft vanmorgen bussen ingezet om gestrande reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar hield dit met opzet stil.
"We hebben wel bussen ingezet, maar we hebben het niet van de daken geschreeuwd. Er waren zoveel gestrande reizigers dat we mensen niet blij wilden maken met een dode mus", zo zegt een woordvoerder van de NS.
Stormloop
Het vervoersbedrijf was bang dat er een stormloop zou ontstaan. Daarom reden er wel bussen, maar werd dit niet naar reizigers gecommuniceerd.
http://nos.nl/artikel/354450-ns-hield-i ... -stil.html
Was gebrekkige communicatie niet een van de kritiekpunten op de NS...?
Ik denk dat reizigers het veel meer waarderen als je gewoon eerlijk bent: gewoon zeggen dat er bussen rijden, maar dat er bij busbedrijven onvoldoende capaciteit is om iedereen snel te kunnen vervoeren in de spits.
En als je niet communiceert, loop je het 'risico' dat er bussen met onbezette zitplaatsen wegrijden, wat ontzettend zonde is.
En dan is het naar mijn idee toch zinvoller om een bus met enkele lege zitplaatsen te laten vertrekken met reizigers met een vliegticket als dat die bus helemaal niet meer vertrekt omdat er niemand uit wil stappen als er meer reizigers in die bus springen als is toegestaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Om alle reizigers die last hadden van de verstoring met bussen te vervoeren heb je tien miljoen miljard bussen nodig.
Dat nog steeds een aanzienlijk deel van de reguliere treinseries is opgeheven is wel behoorlijk teleurstellend, blijkbaar is men dus gewoon niet in staat om nog een normale dienst op poten te stellen na een verstoring van vier uur waarbij überhaupt nog niets had gereden. Daar kan je allerlei zondebokken voor gaan zoeken maar volgens mij moet je hier toch echt bij de NS voor zijn.
Dat nog steeds een aanzienlijk deel van de reguliere treinseries is opgeheven is wel behoorlijk teleurstellend, blijkbaar is men dus gewoon niet in staat om nog een normale dienst op poten te stellen na een verstoring van vier uur waarbij überhaupt nog niets had gereden. Daar kan je allerlei zondebokken voor gaan zoeken maar volgens mij moet je hier toch echt bij de NS voor zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Je zou haast mensen in het bagagegedeelte van een touringbus willen stoppen dan -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Overschakeling naar back-upsysteem heeft niet gewerkt
22-03-2012
Treinreizigers hebben vanochtend helaas veel overlast ondervonden van een storing in de verkeersleidingpost van Amsterdam. Daardoor was er vanochtend lange tijd geen treinverkeer mogelijk van en naar Amsterdam. Voor de reizigers was dit heel lastig en vervelend, daarvoor bieden we onze excuses aan.
Bij het opstarten van de treindienst trad in één van de systemen op de verkeersleidingspost Amsterdam een storing op. Alle systemen zijn meervoudig uitgevoerd om dergelijke storingen op te vangen. Echter, bij het overschakelen naar het back-upsysteem heeft zich een fout voorgedaan in de schakelsoftware en kon het back-upsysteem niet in werking treden.
Lees verder
22-03-2012
Treinreizigers hebben vanochtend helaas veel overlast ondervonden van een storing in de verkeersleidingpost van Amsterdam. Daardoor was er vanochtend lange tijd geen treinverkeer mogelijk van en naar Amsterdam. Voor de reizigers was dit heel lastig en vervelend, daarvoor bieden we onze excuses aan.
Bij het opstarten van de treindienst trad in één van de systemen op de verkeersleidingspost Amsterdam een storing op. Alle systemen zijn meervoudig uitgevoerd om dergelijke storingen op te vangen. Echter, bij het overschakelen naar het back-upsysteem heeft zich een fout voorgedaan in de schakelsoftware en kon het back-upsysteem niet in werking treden.
Lees verder
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
En waarom kan dat materieel niet worden ingezet? Ik zag bv een s800 met een los Virm 4tje en een t4554 ook met een los 4tje rijden, terwijl de s14500 er voor en erna waren opgeheven. Even een stelletje voorrijden van het Westelijk eiland of Zaanstraat wat helemaal vol staat is blijkbaar te lastig. Zelfs in Hoorn stonden tijdens de avondspits alle mogelijke spoortjes vol met leeg mat. Verder stond er nog een trein 25 minuten te wachten op een conducteur in Hoorn rond dat tijdstip. Dus zelfs 8 uren na einde storing is dat niet bij te sturen...Daniel schreef:En daarnaast was er zelfs nog het een en ander misgelopen met materieel wat in z'n hele omloop niet in de buurt van Amsterdam komt, al kan er natuurlijk ook wat gestrand zijn door ontbrekend personeel.
Aan het materieel zal het in ieder geval niet liggen, elk beschikbaar opstelspoortje op Utrecht OZ stond vol om maar een voorbeeldje te noemen.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Wie het weet... (Ik weet het niet..)
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Wat een walgelijk kotsbedrijf is die NS toch ook. Ik zeg, hele directie naar huis toe sturen, en het hoofdrailnet in consessies verdelen, met de overheid als regisseur.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Ik denk dat je in zo'n geval beter gewoon de bijsturing naar huis kunt sturen en tegen het personeel moet zeggen: Pak een trein, en doe er mee wat je leuk vind. Er staan overal reizigers te springen om vervoerd te worden en communiceer even met de treindienstleiding welke "knoop" je wilt gaan bereiken, roep dat als zodanig een aantal keer om in de trein en op het perron ("Wij vertrekken richting Amersfoort") en probeer vooral niet om nog een echte planning te maken, want dat gaat niet lukken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Oplossing:
Verscherpt toezicht op ProRail
Railnet verdelen in Zeven stukken.
1: Randstad ( Vijfhoek Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort )
2: Noord ( Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Leeuwarden/Groningen + Noordelijke Nevenlijnen + Vechtdallijnen + Zwolle-Kampen )
3: Zuidelijk Overijssel ( Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim + Zwolle-Enschede + Hengelo-Zutphen + IJssellijn )
4: Gelderland ( Nijmegen - Den Bosch ) ( Nijmegen - Arnhem ) ( Nijmegen - Venlo - Roermond ) ( Arnhem - Winterswijk - Hengelo ) ( Dordrecht - Geldermalsen ) ( Tiel - Arnhem )
5: Brabant en Zeeland ( Dordrecht - Roosendaal - Vlissingen ) ( Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Den Bosch ) ( Den Bosch - Eindhoven )
6: Limburg ( Eindhoven - Maastricht ) ( Nijmegen - Venlo - Roermond ) ( Sittard - Heerlen - Kerkrade ) ( Maastricht - Valkenburg - Heerlen - Kerkrade )
7: Noord-Holland ( Amsterdam - Alkmaar - Den Helder ) ( Enkhuizen - Hoorn - Purmerend - Zaandam ) ( Alkmaar - Hoorn )
( Uitgeest - Haarlem )
Verscherpt toezicht op ProRail
Railnet verdelen in Zeven stukken.
1: Randstad ( Vijfhoek Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort )
2: Noord ( Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Leeuwarden/Groningen + Noordelijke Nevenlijnen + Vechtdallijnen + Zwolle-Kampen )
3: Zuidelijk Overijssel ( Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim + Zwolle-Enschede + Hengelo-Zutphen + IJssellijn )
4: Gelderland ( Nijmegen - Den Bosch ) ( Nijmegen - Arnhem ) ( Nijmegen - Venlo - Roermond ) ( Arnhem - Winterswijk - Hengelo ) ( Dordrecht - Geldermalsen ) ( Tiel - Arnhem )
5: Brabant en Zeeland ( Dordrecht - Roosendaal - Vlissingen ) ( Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Den Bosch ) ( Den Bosch - Eindhoven )
6: Limburg ( Eindhoven - Maastricht ) ( Nijmegen - Venlo - Roermond ) ( Sittard - Heerlen - Kerkrade ) ( Maastricht - Valkenburg - Heerlen - Kerkrade )
7: Noord-Holland ( Amsterdam - Alkmaar - Den Helder ) ( Enkhuizen - Hoorn - Purmerend - Zaandam ) ( Alkmaar - Hoorn )
( Uitgeest - Haarlem )
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten