Treinverkeer Randstad ontregeld
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Ik zat in bus 320 van Hilversum naar Amsterdam Amstel vanuit Huizen.
De 320 heeft geen staanplaatsen dus dat is wat. Al in Huizen konden mensen niet meer mee omdat er teveel omreizers waren. Er waren zelfs mensen die van Utrecht naar Hilversum zijn gegaan en van daaruit met de 320 helemaal door het Gooi naar Amsterdam.
Ook de bussen vanuit Almere zaten stampvol met staanplaatsen tot aan de voorruit. De 320 bleef echter maar stug mensen weigeren omdat die 'vol' zat: want geen staanplaatsen. Dit terwijl er precies dezelfde route wordt gereden en geen 100 kmph (de reden van geen staantplaatsen). Al met al erg matig want ging even op Muiden P&R spatten maar kwam vervolgens geen bus meer in.
Toch matig dat een MAN meer capaciteit heeft dan een VDL 13.7mtr bus. -o-
Alleen vanwege die rigide regels mbt staanplaatsen.
Kwam uiteindelijk op Amsterdam Bijlmer Arena uit. Daar stonden allerlei mensen te wachten. Volgens mij op die 'geheime' NS bussen. Zag ook gewoon XX bussen leeg vertrekken ri Gooi en BiZZ bussen gingen ook leeg weg.
De 320 heeft geen staanplaatsen dus dat is wat. Al in Huizen konden mensen niet meer mee omdat er teveel omreizers waren. Er waren zelfs mensen die van Utrecht naar Hilversum zijn gegaan en van daaruit met de 320 helemaal door het Gooi naar Amsterdam.
Ook de bussen vanuit Almere zaten stampvol met staanplaatsen tot aan de voorruit. De 320 bleef echter maar stug mensen weigeren omdat die 'vol' zat: want geen staanplaatsen. Dit terwijl er precies dezelfde route wordt gereden en geen 100 kmph (de reden van geen staantplaatsen). Al met al erg matig want ging even op Muiden P&R spatten maar kwam vervolgens geen bus meer in.
Toch matig dat een MAN meer capaciteit heeft dan een VDL 13.7mtr bus. -o-
Alleen vanwege die rigide regels mbt staanplaatsen.
Kwam uiteindelijk op Amsterdam Bijlmer Arena uit. Daar stonden allerlei mensen te wachten. Volgens mij op die 'geheime' NS bussen. Zag ook gewoon XX bussen leeg vertrekken ri Gooi en BiZZ bussen gingen ook leeg weg.
immer kwaliteits posts
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Eind van de middag werd Utrecht - Arnhem nog steeds op halve kracht gereden. En nu NOG is het een puinhoop rondom Amsterdam. En dat voor een computerprobleem wat om 08:40 verholpen was. Ik moet er wel een beetje van huilen
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Ik ook. :(
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Het is inderdaad enkel een probleem van wat en wie is waar en moet waar naartoe. Ok, het probleem verandert op het moment dat een trein beweegt, dus het moet dynamisch zijn, maar nog. Lijkt me dat de NS daar een paar servers voor kan klaar hebben staan om dit soort bijsturingsklussen even op te lossen. Er zijn zelfs mensen bezig met dit probleem (academici nog wel, maar misschien is dat juist het probleem)...
Ik werkte vandaag gelukkig thuis - lang leven flexwerken...
Ik werkte vandaag gelukkig thuis - lang leven flexwerken...
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Wat wel goed werkte, was het klaarmelden van vertrekkende treinen in Amsterdam.
Dat gaat als volgt: Trein staat langs perron, plp kijkt en verzekerd zich ervan dat er personeel op zit. Plp meldt de trein klaar bij de treindienstleider, omroep gooit een berichtje in de ether dat de trein daadwerkelijk gaat rijden, reizigers erin, paar minuten later vertrekt de trein.
Het is wel intensief om het zo per trein te doen, maar zo voorkom je dat je als treindienstleider een trein veilig zet waar niemand (geen personeel) op zit, en daardoor de rijweg/andere infra onnodig lang bezet houdt. Plus dat je mensen niet naar een trein toe stuurt door de omroep, die dan uiteindelijk helemaal niet gaat rijden. (niets is zo frustrerend als dat voor een reiziger denk ik)
Verder zag ik nog wat lui lopen met streepjesbroeken en keurig gepoetste hak/puntschoenen met Koninginnedaghesjes met een oortje in, die heel interessant aan het doen waren. Geen idee wat dat voor lui waren, maar vermoed dat ze het dubbele verdienen ten opzichte van het rijdende personeel. Eentje zat heel gewichtig tegen een conducteur te zeggen dat ie vond dat het perron nu wel schoon moest zijn. (waarmee ie erop doelde dat de trein die er stond nu wel lang genoeg in de weg stond) Maar er was geen machinist aanwezig, dus die HC kon ook niets met die mededeling.
Dat gaat als volgt: Trein staat langs perron, plp kijkt en verzekerd zich ervan dat er personeel op zit. Plp meldt de trein klaar bij de treindienstleider, omroep gooit een berichtje in de ether dat de trein daadwerkelijk gaat rijden, reizigers erin, paar minuten later vertrekt de trein.
Het is wel intensief om het zo per trein te doen, maar zo voorkom je dat je als treindienstleider een trein veilig zet waar niemand (geen personeel) op zit, en daardoor de rijweg/andere infra onnodig lang bezet houdt. Plus dat je mensen niet naar een trein toe stuurt door de omroep, die dan uiteindelijk helemaal niet gaat rijden. (niets is zo frustrerend als dat voor een reiziger denk ik)
Verder zag ik nog wat lui lopen met streepjesbroeken en keurig gepoetste hak/puntschoenen met Koninginnedaghesjes met een oortje in, die heel interessant aan het doen waren. Geen idee wat dat voor lui waren, maar vermoed dat ze het dubbele verdienen ten opzichte van het rijdende personeel. Eentje zat heel gewichtig tegen een conducteur te zeggen dat ie vond dat het perron nu wel schoon moest zijn. (waarmee ie erop doelde dat de trein die er stond nu wel lang genoeg in de weg stond) Maar er was geen machinist aanwezig, dus die HC kon ook niets met die mededeling.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Geen probleem...Fles schreef:...Ik moet er wel een beetje van huilen
NS zet tissues in!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Wat ik persoonlijk erg slecht vond is dat heel veel andere trajecten die niet dicht bij Amsterdam liggen (zoals Utrecht-Nijmegen en Den Haag-Rotterdam) een groot deel van de dag ook te maken hebben gehad met minder treinen, terwijl de storingsinformatie alleen storingen vermeldde 'rond Amsterdam' en 'rond Schiphol'. Pas laat op de avond is deze informatie uitgebreid. Vervelend dat er een storing was, teleurstellend dat diverse treinseries in zijn geheel niet meer opgestart zijn maar nog teleurstellender dat hier amper informatie over te vinden was (anders dan de actuele vertrektijden)...
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Op dit moment zijn er 5 storingen vermeld op de NS site.
- Amsterdam- Schiphol
- Amsterdam- Rotterdam
- Amsterdam- Dordrecht
Een gemiddelde reiziger ziet dat toch als 1 storing (want op het oog zelfde traject)?
- Amsterdam- Schiphol
- Amsterdam- Rotterdam
- Amsterdam- Dordrecht
Een gemiddelde reiziger ziet dat toch als 1 storing (want op het oog zelfde traject)?
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Even een vraagje:
Wat zou er mis mee zijn als je op ieder treinstel een GPS-ontvanger plaatst en op iedere HC en iedere mcn een GPS-dingetje zet (in de railpcoket)? Bij/na een verstoring zou je toch in principe toch een cmputer moeten kunnen laten uitrekenen/uitvogelen wat en wie waar is en hoe zij het beste kunnen worden ingezet om de dienstregeling zoveel mogelijk uit te voeren?
Bij het personeel voeg je dan een aantal paramters toe (diensttijd, standplaats waar ze het liefst terug naartoe keren) en bij het materieel doe je hetzelfde (welk materieelsoort kan niet rondrijden wegens onderhoudsbeurt, welk treintype/lengte kan wel of niet op een bepaald traject rijden).
Wat zou er mis mee zijn als je op ieder treinstel een GPS-ontvanger plaatst en op iedere HC en iedere mcn een GPS-dingetje zet (in de railpcoket)? Bij/na een verstoring zou je toch in principe toch een cmputer moeten kunnen laten uitrekenen/uitvogelen wat en wie waar is en hoe zij het beste kunnen worden ingezet om de dienstregeling zoveel mogelijk uit te voeren?
Bij het personeel voeg je dan een aantal paramters toe (diensttijd, standplaats waar ze het liefst terug naartoe keren) en bij het materieel doe je hetzelfde (welk materieelsoort kan niet rondrijden wegens onderhoudsbeurt, welk treintype/lengte kan wel of niet op een bepaald traject rijden).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Omdat GPS stiekem een beetje line-of-sight is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Als de buschauffeur gewoon 80 km/u blijft rijden had hij gewoon staande passagiers mee kunnen nemen.willy84 schreef: Alleen vanwege die rigide regels mbt staanplaatsen.
For Your Railroad Adventures
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Tenzij op het kentekenbewijs vermeld staat dat er geen staanplaatsen zijn...
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Als op het kentekenbewijs een T100-aantekening staat dan is het aantal staanplaatsen gelijk aan nul.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Gaaf *O* we hebben weer een Regeltje *O* we kunnen weer reizigertje pesten *O*
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Tsja, jij bedoelt het vast grappig, maar het is tegelijkertijd tekenend voor HOE ver NS eigenlijk gewoon schijt heeft aan reizigers. En prorail helemaal. En da's best droevig.Ennes schreef:Geen probleem...Fles schreef:...Ik moet er wel een beetje van huilen
NS zet tissues in!
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Het grootste deel van de mensen buiten, heeft die tissues even hard nodig als de reiziger hoor, misschien zelfs nog wel harder.
Laatst gewijzigd door webguy op vr 23 mar 2012, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van bovenstaand bericht
Reden: Onnodige quote van bovenstaand bericht
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Veel goedkoper is het personeel gewoon rondjes rond de kerk te laten rijden. Dan is bijsturen veel eenvoudiger. Zolang de vakbonden hier niet aanwillen zal de chaos na iedere verstoring veel groter zijn dan noodzakelijk is.VIRM schreef:Even een vraagje:
Wat zou er mis mee zijn als je op ieder treinstel een GPS-ontvanger plaatst en op iedere HC en iedere mcn een GPS-dingetje zet (in de railpcoket)? Bij/na een verstoring zou je toch in principe toch een cmputer moeten kunnen laten uitrekenen/uitvogelen wat en wie waar is en hoe zij het beste kunnen worden ingezet om de dienstregeling zoveel mogelijk uit te voeren?
Bij het personeel voeg je dan een aantal paramters toe (diensttijd, standplaats waar ze het liefst terug naartoe keren) en bij het materieel doe je hetzelfde (welk materieelsoort kan niet rondrijden wegens onderhoudsbeurt, welk treintype/lengte kan wel of niet op een bepaald traject rijden).
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Maar je kan toch die rondjes gaan rijden zodra er dingen mis gaan?
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Dan ben je te laat, je moet het net daarvoor doen...
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Alweer niet. Om te janken, echt. Je zou bijna het idee krijgen dat bij ProRail alles met kauwgom en touw aan elkaar hangt. :?Overschakeling naar back-upsysteem heeft niet gewerkt
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Leuk hoor. 320 komt aanrijden en er stappen 3 mensen uit. Dan mogen er weer 3 man instappen en doet de chauffeur snel de deur dicht. Vervolgens komen er 20 a 30 man voor de deur staan en volg er wat discussie en de 320 rijdt weg.Klaasje schreef:Als op het kentekenbewijs een T100-aantekening staat dan is het aantal staanplaatsen gelijk aan nul.
Vervolgens komt er een bus uit Almere die ook naar het Amstel gaat. Die wordt helemaal volgestauwd tot aan de voorruit en de 320 en die Almeerste bus rijden vrolijk achter elkaar met een gangetje van maxiaal 70.
Wat een creativiteit! Als iedereen zo zou denken dan zouden er alleen maar staatsbedrijven kunnen zijn.
immer kwaliteits posts
Re: Treinverkeer Randstad ontregeld
Goed punt, en maar trappen tegen ambtenaren, pffffff.willy84 schreef:..................................................Klaasje schreef:Als op het kentekenbewijs een T100-aantekening staat dan is het aantal staanplaatsen gelijk aan nul.
Wat een creativiteit! Als iedereen zo zou denken dan zouden er alleen maar staatsbedrijven kunnen zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten