OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Freek »

Milco1995 schreef:Nog een vraagje: het Syntus BusTicket, is deze ook op de buurtbus te koop of alleen op de streekbussen?
Alleen op stads- ens streekbussen. Buurtbussen hebben allemaal eigen kaartjes. SyntusSuperTicket is volgens mij ook niet geldig op de buurtbus.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door iljitsch »

Jullie geloven nooit met hoeveel bakken VIRM de sprinter van 17.49 u van Roosendaal naar Vlissingen vandaag gereden werd... %-/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Michael »

Ik gok op 6 bakken
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Veertien? :P
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door iljitsch »

Fles wint, want die zat het dichtstbij. Maar Michael zat ook op het juiste spoor: het waren 6 bakken voor passagiers en dan nog 6 lege erachter voor de goede orde.

Normaal als je op Roosendaal aankomt met de s9200 op het halve uur (vandaag vanuit Brussel Zuid) dan staat er al 2 x Plan V of soms een SLT ofzo te wachten om ruim een kwartier later richting Vlissingen te kachelen langs de kleine Zeeuwse stationnetjes. Maar dit keer dus niet, spoorwijziging ook nog, en heel, heel veel mensen op het perron. Toen werd er omgeroepen dat we voorin in moesten stappen omdat het achterste deel afgesloten was. Toen verscheen er een VIRM, waarin ik in de één-na-voorste bak stapte.

Het station te Rilland is ter hoogte van een overgang, waar de treinen in beide richtingen na de overgang stoppen, een beetje zoals Haagse tram. In Rilland zag ik pas dat dit een nogal lange trein was, en ik had zelfs het idee dat de trein nog op de overgang stond tijdens het halteren. Toen-ie weer ging rijden kwamen er dus 2 x 6 bakken langs. Misschien dat 6 net langs het perron past, maar 12 dus echt niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag reed ik weer eens een ritje mee met een Mercedes Conecto, blijft toch een gek gezicht hoe overdreven je de chauffeur ziet sturen, hij deed het nog even voor; stuur halve slag rond: bus bleef gewoon rechtuit rijden... Pas als het stuur een volledige slag rond is geweest begint de bus enigzins naar links of rechts te draaien, alleen is het probleem dat het stuur maar drie slagen rond kan, dus scherpe bochten vallen nauwelijks te sturen. En een ander probleem is dat die bus geen koers weet te houden op een lange rechte weg, in combinatie met harde wind lijkt het net of de chauffeur dronken is.
Hoeveel lijnbussen rijden er eigenlijk in Europa rond met een knop op het dashboard economy/sport?
TIjdens het heuvelopwaarts rijden drukt de chauffeur de sportstand in, een personenauto kan het tempo nauwelijks bijhouden, zo snel als die bus dan omhoog gaat.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Anne »

Freek schreef:
Milco1995 schreef:Nog een vraagje: het Syntus BusTicket, is deze ook op de buurtbus te koop of alleen op de streekbussen?
Alleen op stads- ens streekbussen. Buurtbussen hebben allemaal eigen kaartjes. SyntusSuperTicket is volgens mij ook niet geldig op de buurtbus.
Uit de buurtbus folder van Syntus:
Kaartsoorten en tarieven
Voor reizen met de buurtbus maakt u gebruik van de speciale buurtbus(ritten)kaarten. Er zijn kaarten van 1,4 en 10 ritten tegen vol en gereduceerd tarief. Op de buurtbus is de OV-chipkaart niet geldig. Wel zijn op de buurtbus de OV-jaarkaart, de studenten OV-chipkaart, het legitimatiebewijs gehandicapten en het Syntus- SuperTicket geldig.
Super-Ticket is wel geldig maar niet duidelijk is of die ook te koop is op de buurtbus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een aanrijding met persoon op 'n nogal ongelukkig plekje (voor wat betreft omreizen dan)... op Utrecht Overvecht danwel ergens op een van de overwegen bij Blauwkapel, maar in ieder geval genoeg om zowel Utrecht - Amersfoort als Utrecht - Hilversum plat te leggen.

Dus maar met de t5618 meegereisd die op Bilthoven zou keren. Kostte nogal wat tijd voor die trein eenmaal Amersfoort uit kon wat uiteindelijk wel mooi uitkwam want zo ontstond een redelijk snelle aansluiting op lijn 77. Viel op zich nog wel mee wat er uiteindelijk met die bus meewilde bij station Bilthoven, maar de Bilthovenaren hadden kennelijk ook maar gekozen gelijk in de bus te stappen dus vanaf het punt waar om de 10 minuten gereden wordt ging de filmbak op "Sorry, bus is vol" waardoor redelijk vlot kon worden doorgereden.
Leuk tafereel was het wel vlak voor halte Sartreweg in Utrecht waar de chauffeur iedereen vroeg uit te checken omdat de InfoXX op het punt stond uit te vallen. Dat werd uiteindelijk maar chipkaarten doorgeven naar iemand die voorin stond, best een grappig gebeuren werd dat :)

Uiteindelijk kwam ik op m'n eindbestemming aan op de tijd waarop ik, als ik het omreisadvies via Amsterdam Centraal gevolgd had, op Utrecht Centraal zou zijn aangekomen. Toch wel praktisch in dit geval dat ik de overstaptijd in Utrecht kon uitsparen met die rechtstreekse bus vanuit Bilthoven naar m'n uiteindelijke bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Wel leuk dat ze van te voren weten als InfoXX gaat uitvallen!
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door MdJ »

Morgen zijn er werkzaamheden tussen Schiphol-Diemen Zuid (zondag: Duivendrecht) en in Amersfoort.

-De NO(Shl-tak) rijdt via Asd en vanaf daar in het pad van de 3200 naar Hfd. (Ook de 140!) De 4500 wordt opgeheven Amfs-Asd.
-De 3100 wordt opgeheven Ut-Shl, de 3500 rijdt naar Asd en vanaf daar als 2600 naar Gvc.
-De 5700 rijdt niet Hfd-Dmnz(za)/Dvd(zo). De 4300 rijdt niet tussen Shl-Dmnz/Dvd. De 704300 rijdt Dvd/Dmnz-Lls (naar Lls als vervanging van de 3700), de andere kant rijdt de 4300 Ledn-Shl (keert daar!)
-De 3700 rijdt niet Shl-Lls en keert te Shl(!)

Rondom Amf is spoor 7 buiten dienst.
-De NO uit Apd gaat naar 5a, de NO uit Amf naar 4a. 4500 rijdt niet, de NO naar Hvs rijdt in het pad van de s1500 naar Asd (verder als 3200 naar Hfd).
-s5800 gaat door naar Avat
-de 2800 rijdt zoals een normale zaterdag, maar op de momenten dat er op Amf gekeerd zou moeten worden, doet 'ie dat in Amfs.

Alleen rijdt CXX nogsteeds van en naar spoor 4b, dus ik zie een forse lengtebeperking voor de s500 aankomen.... (max 12 bakken ICM, 12 bak VIRM kom je 2 meter te kort)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Apart dat ze de Valleilijn niet naar spoor 6 sturen (staat 'ie in de late avond ook al vaak), of dat moet ook binnen de buitendienststelling vallen. Ze gaan in ieder geval aan wat wisseltjes klussen in Amersfoort, die zag ik vanmiddag al klaar liggen en er was ook al een spoorkraan aanwezig om ze op hun plek te leggen.
hauptbahnhof schreef:Wel leuk dat ze van te voren weten als InfoXX gaat uitvallen!
InfoXX geeft een melding dat 'ie over een X-aantal minuten opnieuw gaat opstarten als ik me niet vergis. Het was in ieder geval niet de eerste keer dat ik een dergelijke oproep om onmiddelijk uit te checken gehoord heb. En dat is natuurlijk vooral omdat men niet weet wanneer 'ie het weer doet, het opnieuw opstarten wil nog weleens erg lang duren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:InfoXX geeft een melding dat 'ie over een X-aantal minuten opnieuw gaat opstarten als ik me niet vergis.
Infoxx geeft helemaal geen melding.

Als buschauffeur druk je op de knop reset en dan kan het binnen nu en 15 minuten elk moment zomaar gebeuren. Niks geen melding of count-down.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door webguy »

Zit nu in de s3600 met Wifi, ze rukken op die OBIS V-IRMs. Alleen jammer dat je elke keer de voorwaarden moet accepteren. Toch maar eens een app voor vinden/maken.

In de treinvervangende bus tussen Arnhem en Nijmegen drukte iemand op het stopknopje op de oranjesingel in de Connexxion Besselink bus (met OVC en infoXX). Reizigster verwachte ook echt.dat de chauffeur ging stoppen. Overigens prima bus, veel beenruimte. Er reed echter ook een gewone Breng amba rond
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door marvinkok »

find_your_spot schreef:
Daniel schreef:InfoXX geeft een melding dat 'ie over een X-aantal minuten opnieuw gaat opstarten als ik me niet vergis.
Infoxx geeft helemaal geen melding.

Als buschauffeur druk je op de knop reset en dan kan het binnen nu en 15 minuten elk moment zomaar gebeuren. Niks geen melding of count-down.
Er zijn meerdere storingen waardoor de InfoXX opnieuw opstart.
- Je hebt het welbekende Thalesscherm (=gewoon windows bureablad, maar achtergrond is van Thales) waarbij je door de taakbalk te zoeken met je pen via het startmenu kunt resetten. Dat is een harde reset.
- via het info-menu zit een Reboot-knop. Dan verschijnt er een melding "Systeem wordt afgesloten" warbij de data ook wordt opgeslagen.
- Dat laatste doet ie soms ook uit zichzelf, dan verschijnt er zomaar uit het niets "Systeem wordt afgesloten".
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door marvinkok »

Vergeet er nog een trouwens, je kunt ook achter de klep boven de chauffeur een harde reset uitvoeren op de computer zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Ik was wat leuke fotootjes aan het maken op het Bijlmerstation toen de IC van 15:11 richting Alkmaar een stop had moeten maken. De trein stond aangegeven met een vertraging van 5 minuten. Om 15:15 kwam er luid toeterend een dubbel setje VIRM binnen, die met een noodvaart spoor 1 passeerden, precies, waar hij dus had moeten stoppen! Direct erna sprongen de borden op de IC van 15:41, en verder ook geen excuses door de omroep o.i.d. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door iljitsch »

Vanmorgen om 9.51 u vanaf Rilland aan een reis naar Parijs begonnen. Blijkt op Roosendaal de s9200 van 10.34 naar Antwerpen niet te rijden. Nu toch blij dat die stoptrein waar ik zulke onaardige dingen over gezegd heb er nog is. Veel medereizigers klagen over het halen van aansluitingen zoals de Eurostar... Ik ben in elk geval blij dat ik expres een overstap op de thalys in Antwerpen geregeld heb ipv Brussel zoals de hispeed planner wil. En ik ben voor de goede orde ook een uur eerder vertrokken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Heerenveen IJsstadion heeft nu een in- en uitcheck paal voor de ov chipkaart
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door webguy »

Vast omdat er vandaag aangekondigde stops zijn...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Mijn trein stopte er inderdaad. Maar laatst was in het nieuws dat er geen Chipfaciliteiten waren. Toch maar een paar mobiele paaltjes ergens vandaan getoverd?

Ik zit trouwens te denken, is het niet een idee om gewoon een soort huisje om die dingen te bouwen, zoals er ook voor schakelkasten huisjes zijn gebouwd. Dan ben je van het vandalismeprobleem verlost en heb je de apparaten al onder handbereik :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Geert »

Bedoel je een huisje dat op slot zit als er geen treinen stoppen? Dan heb je er nog steeds niets aan als er ongepland een trein stopt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Conducteur met sleutel? :lol:

Maar goed, dat zal wel weer te veel vertraging opleveren
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Wubbo »

Aanrijding met persoon tussen Gouda en Zoetermeer Oost. Mijn trein is tot Zoetermeer Oost gekomen, eens kijken waar we vanaf Den Haag Centraal langsgaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

In Utrecht was de chaos compleet gezien ook de t12716 daar nog gestrand was. Gezien we met de t2818 geruime tijd op een vrij perronspoor hebben staan wachten zal men wel hard aan het denken geweest zijn welke van de twee treinen naar Rotterdam te sturen (met twee gecombineerde treinen is dat nu eenmaal makkelijker immers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Aanrijding met persoon tussen Gouda en Zoetermeer Oost. Mijn trein is tot Zoetermeer Oost gekomen, eens kijken waar we vanaf Den Haag Centraal langsgaan.
Vanaf Den Haag omgereisd via Rotterdam. s1900 wachtte op Den Haag Centraal even op ons, maar vervolgens ging op Rotterdam Centraal de aansluiting op de s2800 de mist in. De volgende s500 heeft natuurlijk +20 en de volgende s2800 +10. Resultaat: nu met +127 op Gouda, en de aanrijding waar ik last van had is alweer voorbij...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast