Mag ik even kwijt #107

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Jef400 »

Hallo jongens & meiden op dit forum, Ik heb een vraagje aan jullie:
Hoe zijn jullie ervaringen met het NVBS? Of heeft iemand daar info over? Antwoorden graag per PB terugsturen.
Met vriendelijke groet, Jeffrey
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Wubbo »

Wat wil je precies weten?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Hallo jongens & meiden op dit forum, Ik heb een vraagje aan jullie:
Hoe zijn jullie ervaringen met het NVBS? Of heeft iemand daar info over? Antwoorden graag per PB terugsturen.
Met vriendelijke groet, Jeffrey
Ik doe niets per PB. Er zitten een veel anale idioten bij van het niveau Somda.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef:Wat wil je precies weten?
Wat voor organisatie het is? Wat voor mensen daar zijn etc.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Zondag 25 maart kan je een gratis ijsje halen bij
- de Kiosk in de Westtunnel van Amsterdam Centraal
- de kiosk op perron 5/6 in Eindhoven
- de kiosk Blijdorpzijde op Rotterdam Centraal
- de kiosk op spoor 3 en 4 van Den Haag HS
- de kiosk op spoor 3 en 4 van Arnhem

Het gaat om de nieuwe Cornetto Enigma Cookie, 3D Ice Twister en Leena's Surprise Cup *O* Bij de overige kiosken kosten de ijsjes 50 cent per stuk.

Bron: De OLA Facebookpagina.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Joshua »

Je gaat zo scheven gezichten krijgen op stations met meerdere Kiosken maar 1 waar ze gratis worden uitgedeeld. Ik heb het ook in Nijmegen gehad toen we door kregen dat alleen op perron 3/4 in de Kiosk gratis koffie uitgedeeld mocht worden. Maar NIET in de hal. Ik heb het een half uur geprobeerd waarop ik toch even terug heb gebeld dat ze het even mogen aanpassen omdat alle mensen boos in de hal staan omdat de rij op 3/4 zo lang is.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door AppleMoose »

Of je doet het inderdaad bij alle kiosken, of je doet het gewoon niet. Dit is gewoon smeken om boze klanten, chaos en verwarring.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door ODRAIL »

Echt weer een actie van OLA. Zo'n actie heeft in het verleden (vorig jaar) ook al eens voor problemen gezorgd. Blijkbaar heeft men er bij OLA (lees Unilever) niets van geleerd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Jef400 »

Wat bedoel je met anale idioten Deadlock?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Meltrain »

De NVBS is op zich best een leuke organisatie, al doe ik er zelf vrij weinig mee.
Het is een vereniging voor iedereen die van spoorwegen en trams (en metro's) houdt. Zeker eens per maand is er bij de verschillende regio's een 'voorlichting' (lees: dia- of filmpresentatie) van de trams, treinen, metro's etc. in een bepaald gebied.
Daarnaast organiseert de NVBS verschillende excursies in binnen- en buitenland, al zijn de deelnemers aan zulke excursies vaak 50+. Speciaal daarom heeft de NVBS ook een jongerenafdeling, die zich vooral richt op leden onder de 30 (grofweg).

And last but not least: elke maand (meestal op de tweede donderdag van de maand) komt het blad 'Op de Rails' uit. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Wat bedoel je met anale idioten Deadlock?
Klootzakken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Geert »

Ronaldussen schreef:Of je doet het inderdaad bij alle kiosken, of je doet het gewoon niet. Dit is gewoon smeken om boze klanten, chaos en verwarring.
Om een gratis ijsje? :') Zal wel loslopen lijkt me, of ben ik te optimistisch?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Meltrain »

Als je naar het Eendrachtsplein in Rotterdam komt, dan staat daar ook 'een rode container' van Ola, waar je gratis ijs kunt halen.
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik moet morgen toch bijles geven in het centrum van Rotterdam, dus ik denk dat ik er dan wel even langs fiets. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Cookie »

Nostalgie uit Duitsland 8-) . Onderstaande reportage uit 2003 bestaat uit 3 delen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wB2H4A9PIiw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h22Z82MmAaw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=64Plo9Snnas[/youtube]

Op den duur lijkt dit me erg saai werk worden eigenlijk. Dag in, dag uit de overweg bedienen is toch best wel eentonig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Suus »

Het zijn wat oudere beelden, maar die spoorwegovergang heb ik inderdaad gezien augustus vorig jaar. Tegenwoordig rijden er alleen geen getrokken treinen meer, maar LINT's en BR612's (tot december).

Die hele spoorlijn Koblenz - Gießen is nog niet gemoderniseerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: (En volgend jaar dan belastingaangifte doen zodat je geld terugkrijgt)
Dan moet Ardan wel het formulier loonheffingskorting hebben ingevuld, anders krijg je nog geen cent.
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Joshua »

Geert schreef:
Ronaldussen schreef:Of je doet het inderdaad bij alle kiosken, of je doet het gewoon niet. Dit is gewoon smeken om boze klanten, chaos en verwarring.
Om een gratis ijsje? :') Zal wel loslopen lijkt me, of ben ik te optimistisch?
Het is voor mensen gewoon raar als je op 1 station bij 2 vestigingen van dezelfde formule 2 prijzen worden gehanteerd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door AppleMoose »

Geert schreef:
Ronaldussen schreef:Of je doet het inderdaad bij alle kiosken, of je doet het gewoon niet. Dit is gewoon smeken om boze klanten, chaos en verwarring.
Om een gratis ijsje? :') Zal wel loslopen lijkt me, of ben ik te optimistisch?
Het zal je werkelijk verbazen hoe mensen reageren als er iets gratis te krijgen is... :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Vinny »

Vaker naar open dagen gaan :p
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Gertjan »

Het is weer tijd voor het jaarlijkse CHM. Tenminste, ik had eerder deze week mn gebruikerscode en wachtwoord in mn kastje liggen. Ik heb tot eind oktober ofzo de tijd... maar omdat van uitstel afstel komt doe ik het nu maar ff op de laptop in het zonnetje.

CHM = Centraal Herexamen Machinist
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Fles »

Ik vind het sowieso een beetje onzin om in het openbaar vragen te stellen waar je alleen per PB antwoord op wil :neg:

Mijn ervaringen met de NVBS zijn best goed, ze organiseren interessante ritten en je komt echt op plaatsen waar je zelf nooit zou kunnen komen. Wat dat betreft heeft het absoluut een toegevoegde waarde.

En dan zijn er mensen die gaan flippen als niet het "beloofde" aantal fotostops gehaald wordt door omstandigheden zoals de dagdagelijkse treinenloop. Mij persoonlijk rukt dat nooit zo veel. Ik maak er dan gewoon een leuke dag van met een hoop foto's *O*

En als je in je eentje gaat is er inderdaad niet zo veel aan omdat het merendeel van de deelnemers behoorlijk sociaal gehandicapt is. Als je met een groepje gaat hoef je daar geen last van te hebben.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Vinny »

Inmiddels neergestreken in het zonovergoten Sneek. Vanaf morgen ga ik beginnen aan een nieuwe baan. Ik wordt cartograaf bij een bedrijf dat navigatiesoftware ontwikkelt voor scheepvaart. En ja dat bedrijf is gevestigd in Friesland..., in Heeg om precies te zijn. Ik ga deze week eerst in een jeugdherberg zitten en daarna nog even kijken of ik heen en weer ga reizen per olieslurper of toch een huisje ga huren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door ODRAIL »

Gefeliciteerd met je nieuwe baan en veel succes :wink: .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Vinny »

Dank je wel :) Met mijn opleiding is het heel moeilijk geweest om wat leuks te vinden, maar dit lijkt me een geweldige uitdaging. Het is wel een andere tak van sport. Valkjes in plaats van VIRMpjes... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #107

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:En ja dat bedrijf is gevestigd in Friesland..., in Heeg om precies te zijn. Ik ga deze week eerst in een jeugdherberg zitten en daarna nog even kijken of ik heen en weer ga reizen per olieslurper of toch een huisje ga huren.
Gewoon met de trein naar Sneek en dan met bus 46. ;)
Maar veel plezier met je nieuwe baan. :D Tot nog toe werkte je bij ProRail, toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten