Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Rijdtie ook bijvoorbeeld elke 20 minuten?
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
De Oostenrijkse S-bahnen zijn idd vaker "gewone" stoptreinen. Zo vallen bijvoorbeeld de stoptreinen in Tirol onder "S-bahn Tirol". Een niveau hoger is REX (regionalexpress), die slaan een of meerdere stations over.Cookie schreef:Vergeet de S-Bahn van Salzburg niet, die richting Freilassing / Berchtesgaden rijdt : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/d ... n_2010.jpg . Het is eerder een stoptrein dan een S-Bahn voor mijn idee (wordt gereden met elektrische Talenten), maar ter volledigheid .
Het S-Bahnnet rondom Bremen van de Nordwestbahn (Regio S-Bahn) is overigens ook meer een stoptrein en geen echte S-Bahn. Maargoed, klinkt blijkbaar leuker .
En die S-bahn rijdt dus gewoon meestal elk uur.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Niet elke S-Bahn heeft een 20-minutendienst. Stuttgart hanteert bijvoorbeeld een 60/30/15-dienst. Verbetering van de frequentie is daar ook niet mogelijk door de beperkte capaciteit van de ondergrondse keerlus bij de Schwabstraße.Fles schreef:Rijdtie ook bijvoorbeeld elke 20 minuten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Dat gaat bijna richting een tram, niet te geloven hoe vaak dat ding stopt..Bee schreef:Lijn RS1 richting Bremen-Farge durf ik toch wel S-Bahnachtig te noemen, daar is het prijsschieten met de stations.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Nja maar een ding wat eens per uur een keer rijdt vind ik niet echt een S-Bahn op zich :?
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Ik had ergens een lijnfoldertje van RS1 liggen, kan hem alleen niet vinden zo snel. Hij reed in ieder geval vaker dan 1x per uur, volgens mij 2 keer.
Die 'S-Bahn' van Bremen is op zich een lachertje, geen echte S-bahn vind ik. Treinen zijn wel mooi, ook van binnen. Ben eens noodgedwongen (door een verstoring bij Bremen-Sebaldsbrücke) meegeweest met de RS3 tot Oldenburg. Hebben die dingen een naam trouwens?
Die 'S-Bahn' van Bremen is op zich een lachertje, geen echte S-bahn vind ik. Treinen zijn wel mooi, ook van binnen. Ben eens noodgedwongen (door een verstoring bij Bremen-Sebaldsbrücke) meegeweest met de RS3 tot Oldenburg. Hebben die dingen een naam trouwens?
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Hebben die wel wc's? Zien eruit als SLT's! Mooie dingen hoor!
Komt wel goed schatje.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Alstom Coradia Continental. Ze zijn voor 95% recyclebaar.Ardan schreef: Hebben die dingen een naam trouwens?
Je vindt ze voornamelijk in Bayern trouwens, ze rijden rond Augsburg, Passau en Würzberg bij de DB en rond Regensburg bij Agilis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4
Thom91 schreef:Hebben die wel wc's?
Dit vraagt om een creatieve geestBee schreef:Ze zijn voor 95% recyclebaar.
serieus: Ik heb er in Bayern inderdaad weleens in gezeten, DB rijdt ze onder "BR440". Mijn hemel wat een K* dingen zeg Ik wilde van M Hbf naar Treuchtlingen, maar ik ben in Augsburg snel omgedraaid. Wat een krappe dingen, bah :N
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Fles, heb je bord in van Nijmegen Lent met een afgeplakt streepje tussen Nijmegen en Lent al? Misschien al wel jaren aanwezig maar zag 'm vorige week opeens.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Nijmegen Lent is sowieso een jammer geval. Daar staan maar 2 bordjes, aan elke kant van het spoor eentje, beide helemaal aan de zuidkant zowat. Terwijl Arnhem-Zuid (een station van hetzelfde bouwjaar en met een vergelijkbare boeiendheidsgraad (namelijk nul)) er geloof ik 7 of 8 heeft. Moeten de gemeentes betalen voor die bordjes of zo? :?
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Ahz is toch een aanzienlijk drukkere halte dan Nml, al houdt het ook in eht geval van Ahz niet over. Het koppelteken tussen Nijmegen en Lent is natuurlijk een twijfelgeval sinds de herindeling daar.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Nou nee, Nml is van juni 2002, terwijl Ahz van december 2005 is. Scheelt toch 3,5 jaar. :oFles schreef:Nijmegen Lent is sowieso een jammer geval. <knip> Terwijl Arnhem-Zuid (een station van hetzelfde bouwjaar en met een vergelijkbare boeiendheidsgraad (namelijk nul)) er geloof ik 7 of 8 heeft.
Leuke blunder op de Wikpedia-pagina van Arnhem Zuid: bij 'Vervoerder(s)' staat (naast NS) doodleuk Syntus (tot december 2012) en Arriva (vanaf december 2012).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
:D Oh, well. Toen ik in 1996 stopte met treinen boeiend te vinden bestonden ze geen van beide, en toen ik in 2006 treinen weer boeiend ging vinden, ineens allebei. Vandaar (A)
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Het permanente station Nijmegen Lent zou geloof ik iets zuidelijker gebouwd moeten worden. Dat je dan zo ondertussen alleen nog maar de Waalbrug over moet steken voor station Nijmegen hebben ze er geloof ik nog niet door.Fles schreef:Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Dat nieuwe station had er al in 2005 moeten zijn trouwens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bij deze aangepast.Meltrain schreef:Leuke blunder op de Wikpedia-pagina van Arnhem Zuid: bij 'Vervoerder(s)' staat (naast NS) doodleuk Syntus (tot december 2012) en Arriva (vanaf december 2012).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Klopt nieuwe station komt zuidelijker te liggen. De weg die nu de zuidgrens van het station vormt (Griftdijk) vormt in de nieuwe situatie de noordgrens. Nieuwe planning is dat dit jaar wordt begonnen met de bouw van het nieuwe station en dat deze eind 2013 klaar is.Bee schreef:Het permanente station Nijmegen Lent zou geloof ik iets zuidelijker gebouwd moeten worden. Dat je dan zo ondertussen alleen nog maar de Waalbrug over moet steken voor station Nijmegen hebben ze er geloof ik nog niet door.Fles schreef:Waarom tijdelijk? Waarom niet meteen permanent?Bee schreef:Verschil is ook dat Nijmegen Lent een tijdelijk station is. Dat er ondertussen al lang ligt, dat wel.
Dat nieuwe station had er al in 2005 moeten zijn trouwens
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Denk je dat je ALLES wel een keer gehad hebt, probeer je even een historisch bordje te schieten. Je WEET gewoon dat hij binnen zou zijn geweest.... :X _O-
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Niet slecht voor één dag...
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bekend :D
Rondje Niedersachsen gedaan dus? :D
Rondje Niedersachsen gedaan dus? :D
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Bij station Amsterdam Zuid heeft men bij de stationshal bij beide ingangen alle borden en andere troep weggehaald om meer winkels te bouwen. Om aan te geven dat er toch een station zit heeft men nu aan beide kanten een zeil opgehangen met daarop het logo van de NS, de stationsnaam en het blauwe metrologo (en dus niet het logo van het GVB).
Een (slechte) foto voor een impressie:
Een (slechte) foto voor een impressie:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #5
Wel een unieke foto. :D :pos:Fles schreef:Denk je dat je ALLES wel een keer gehad hebt, probeer je even een historisch bordje te schieten. Je WEET gewoon dat hij binnen zou zijn geweest.... :X _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten