Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Jawel, dat kan gewoon zonder problemen als de NS het principe dat elke regio exact dezelfde software op de automaat heeft loslaat.
Het is toch niet zo moeilijk om toe te staan dat de automaten in Limburg het Veoliatarief verkopen binnen Limburg en voor overige reizen het NS-tarief? Nu haalt de NS gewoon de automaten weg, dat is klantvriendelijk wil je zeggen voor de klant die in eerste instantie niet vrijwillig voor Veolia heeft gekozen?
Nee dat gaat handig werken, overal andere software erg handig bij reparaties en eventuele uitwisselingen van automaten, en het op afstand bestuurbaar houden van die dingen!
En misschien hebben ze dat ook best wel willen doen als dat technisch haalbaar is, maar wil veolia niet voor die aanpassingen betalen, en hebben die gezegd, we zetten wel eigen automaten neer!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dit is ook nog maar het begin. Zolang NS nog de huidige papieren kaartjes verkoopt blijft er overal een NS-automaat staan. Als NS stopt met de verkoop van die kaartjes heeft het handhaven van die automaten geen nut meer. Dan ligt het voor de hand dat die laatste ook door Veolia-automaten worden vervangen.
Ennes schreef:Nee dat gaat handig werken, overal andere software erg handig bij reparaties en eventuele uitwisselingen van automaten, en het op afstand bestuurbaar houden van die dingen!
Andere software is nergens voor nodig. Je kan gewoon op alle automaten dezelfde software gebruiken maar bepaalde functionaliteiten aan- of uitzetten afhankelijk van waar die automaat staat.
NS verkoopt nu ook al regionaal gebonden kaartjes zoals het Euregioticket in Zuid-Limburg. Die kan je in een Amsterdamse automaat niet krijgen.
reisthijs schreef:Dit is ook nog maar het begin. Zolang NS nog de huidige papieren kaartjes verkoopt blijft er overal een NS-automaat staan. Als NS stopt met de verkoop van die kaartjes heeft het handhaven van die automaten geen nut meer. Dan ligt het voor de hand dat die laatste ook door Veolia-automaten worden vervangen.
Als dat zo is kom je waarschijnlijk wel in de knoop met een aantal producten zoals het activeren/laden van keuzedagen en abonnementen.
reisthijs schreef:
Ennes schreef:Nee dat gaat handig werken, overal andere software erg handig bij reparaties en eventuele uitwisselingen van automaten, en het op afstand bestuurbaar houden van die dingen!
Andere software is nergens voor nodig. Je kan gewoon op alle automaten dezelfde software gebruiken maar bepaalde functionaliteiten aan- of uitzetten afhankelijk van waar die automaat staat.
NS verkoopt nu ook al regionaal gebonden kaartjes zoals het Euregioticket in Zuid-Limburg. Die kan je in een Amsterdamse automaat niet krijgen.
ik reageerde puur op de quote ven Bee!
Bee schreef:Jawel, dat kan gewoon zonder problemen als de NS het principe dat elke regio exact dezelfde software op de automaat heeft loslaat.
Het is toch niet zo moeilijk om toe te staan dat de automaten in Limburg het Veoliatarief verkopen binnen Limburg en voor overige reizen het NS-tarief? Nu haalt de NS gewoon de automaten weg, dat is klantvriendelijk wil je zeggen voor de klant die in eerste instantie niet vrijwillig voor Veolia heeft gekozen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Bee, dit gaat echt helemaal niet over speciale aanbiedingen wel of niet kunnen tonen op de automaat. Dit gaat over de 26000 euro per automaat die de NS vraagt. Als je maar met genoeg geld komt, denk ik wel dat de NS voor Veolia kaartjes er in zou willen zetten, maar dat wil Veolia natuurlijk niet.
Niet specifiek de chaos van Veolia trouwens... heb die automaten ook al op Syntus-stations gezien, het lijken dus eerder automaten van de FMN-bedrijven te zijn. Al heeft Arriva weer andere staan op hun stations...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De palen van Syntus zijn de eerste die geschiktzijn om buiten te staan. Zijn speciaal voor Syntus door de leverancier ontwikkeld. Niet heel gek dus dat Veolia dezelfde palen heeft. Hebben de Arriva machines meer of minder functionaliteiten?
De Arriva automaten zijn gewoon puur OV-chipkaart automaten met een webshop interface. Zowel voor opladen als het aanschaffen van de kaart. Veolia heeft nu zijn functionaliteit opgesplitst in een automaat dat OV-chipkaarten en kaartjes verkoopt. En nog een los automaat voor het opladen.
Dus ja het Arriva automaat heeft meer in 1. Maar het is ook echt alleen voor de OV-chipkaart.
Ik had dan ook graag gezien dat Veolia niet ging doen aan kaartverkoop maar gewoon het hield bij 1 NS automaat en de rest op de OV-chipkaart probeerde te krijgen.
Best kans dat die onderstellen nog later worden weggehaald, dat heb ik al veel vaker gezien op andere stations waar men kaartautomaten aan het verplaatsen was. Het is niet meer dan een stalen bak met een stroomkabel en netwerkkabel.